Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Takhle se staví kolo za 280 tisíc korun

Váží pouhých pět a půl kila a na jeho karbonovém rámu jsou navěšeny ty nejmodernější komponenty. "Slušnej stroj, ale celkem normálka," hodnotí kolo v ceně nové fabie jeho stavitel Václav Svatoš z pražského Bicycle Café. Jistá míra nepokory je ale pochopitelná. Podobných skvostů totiž vytvořil už pěknou řádku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

matesakoid

hm...

Krásny kolo, ocelovej rám JOKO, hliníkový řidítka s rohama, skvely sedlo, dokonaly rafky a nejaka svime mi ho slohla... deset let jsme na nem jezdil :-(

0/0
20.3.2010 0:18

Usrana Nasrata

hele

nemoh bys ho na chvilku postavit k nám před Tesko

?

:-P

0/0
16.3.2010 21:43

Premek11

Jeste tam dejte pekneho horaka!

Pekny kousek! Priste tam dejte plne odpruzeneho horaka kolo pod 9 kg! Ja jsem se  radeji spokojil s 9.6 kg a vyslo to mnohem levneji nez tato silnicka   :-)

0/0
16.3.2010 20:46

ddratm

Re: Jeste tam dejte pekneho horaka!

Karbon? A jezdíš s ním i po štěrkových cestách?

0/0
16.3.2010 21:26

Premek11

Re: Jeste tam dejte pekneho horaka!

Jo karbon. Docela jsem se karbonu bal - ale proste dnes je ta technologie uplne jinde nez pred 5 lety. A jezdim s nim v terenu - nejvic Alpy. Nicmene jsem uz starsi pan, z kopce jezdim docela pomalu, nedelam zadne skoky a podobne blbosti - a kdyz uz v terenu vsadim 120 za den, tak chci mit svoje pohodli;-D  Parkrat jsem s tim bouchnul - a zatim to drzi bez problemu.

0/0
16.3.2010 21:37

ddratm

Re: Jeste tam dejte pekneho horaka!

Já se právě ptám, protože za ty roky co jezdím mi už nespočetněkrát praštil do rámu kámen, někdy i o velikosti pěsti a tato zkušenost mně stále odrazuje od nákupu karbonu, protože štěrkových cest bohužel stále přibývá.... Jinak jestli dáš 120 kiláků za den v terénu, tak klobouk dolů R^

0/0
16.3.2010 21:46

Premek11

Re: Jeste tam dejte pekneho horaka!

Jo na sterku jezdim hodne. . Ja myslel, ze si delas srandu jestli s tim vubec vyrazim to tezsiho terenu :-)

Mam to kolo rok a pul a kamenu to schytalo nepocitane. A parkrat jsem s tim bouchnul - a musim zaklepat - zatim pohoda. Moje zkusenost je ze kolo odvaris nejvic skakanim a blaznivymi sjezdy - ale na ty si zase karbon nekupujes ;-D

120 dam kdyz neni moc prevyseni - pokus to leze vic jak 2 km, tak po 100 uz jsu na pivo...

0/0
16.3.2010 22:42

boneco

Re: Jeste tam dejte pekneho horaka!

Jo 120 dáš když pojedeš z prahy do plzně;-D;-D Dole to píšu, co není v nohách kolo nezachrání žabaři.

0/0
17.3.2010 0:09

Premek11

Re: Jeste tam dejte pekneho horaka!

A to ja s tim souhlasim. Ale zase kdyz to 2 maji v nohach, tak ten s tim lepsim kolem bude lepsi :-) A navic si to mnohem vic uzije - a o tom ta cyklistika je. Teda alespon to plati pro me. Ja vim, ze by me Lance porazil i na Ukrajine  - ale nevim, zda by si to moc uzil  :-)

0/0
17.3.2010 10:20

boneco

co nemáte v nohách

nezachrání ani kolo za meloun, žabaři:-P

0/0
16.3.2010 20:44

Accuphose

Re: co nemáte v nohách

Může si ho dát do pokoje a bude to pěknej věšák na oblečení :-)

0/0
16.3.2010 23:45

miki55

Nesnašim cyklisty.

Na kole jezděj moje děti jsou jim 3 roky . Až budou dospělý budou jezdit autem.:-P

0/0
16.3.2010 20:39

Ufoun Xfiles

Re: Nesnašim cyklisty.

A budou tlustý prasata jako ty. ;-D

0/0
16.3.2010 21:28

Accuphose

Re: Nesnašim cyklisty.

A já zase automobilisty, ani nepočítám kolikrát mě ohrozili a omezili, neznají ani pravidla silničního provozu... Jezdím 17 let na kole a leccos pamatuju.

0/0
16.3.2010 23:44

iuosovo nevlastní druhé já

hmm

asi bych radši nezačal s výčitkami, kdo je větší blázen na silnici... hlavně, když si vzpomenu na nějakýho debila na kole, co se mi snažil vysvětlit (když jsem zastavil, protože mne naštval jeho prostředníček, potom, co jsem na něj zatroubil - po městě jel vedle holky a povídali si!), že "oni jsou stejnými účastníky silničního provozu jako já a tak můžou využívat celý jízdní pruh" ;-O:-)

0/0
17.3.2010 8:29

Jeffer

Re: hmm

Ja teda Joža vracajúceho sa na Ukraine z krčmy bez svetiel, odraziek a sínusoidou po celej šírke cesty nepokladám za cyklistu, ale za hovado (že niektorí ten návrat z krčmy "zvládajú" aj autom ...). Na druhú stranu stačí vidieť, koľko automobilistov ignoruje zákazy vjazdu a jednosmerky :( (inak povedané: zákazová značka znamená, že sa človek musí rozhliadnuť, či okolo nie sú policajti).

0/0
17.3.2010 9:43

miki55

Re: hmm

Jo to je přesné.:-)

0/0
17.3.2010 9:51

ciclo

Re: hmm

Pokud na někoho troubíš a zastavuješ seš pekná pi..;-O.Jinak kolo je super:-)

0/0
20.3.2010 17:28

miki55

Re: Nesnašim cyklisty.

    To máš dlouhé dětství.Silnice je pro auta.Přeji dlouhý život.Se bojim jezdit na motorce i v osobáku.  Představ si zě jako se pletete vy nám, tak by se vám tam sra--:-(

 chodci.Rozdíl rychlosti je stejnej. 

0/0
17.3.2010 9:50

Marcus Halberstam

Gratuluji

Člověk si musí dělat radost. R^

0/0
16.3.2010 19:08

Nesmazatelny

Hmm

Pokud majitel není časovkářský specialista, tak je mu to kolo nanic. Tohle má smysl, když za váma stojí bohatej tým, máte jedno kolo na každej závod a je vám jedno, že měníte díly jak na běžícím pásu. Stejně tak většina lidí nemá šanci poznat, jestli s lehčím kolem jede líp (pokud teda jako protiklad nebereme ukrajinu...). Nechápu jak se teď všude cpe karbon, na silničky ještě možná, ale oni to zkouší i do terénu a tam má co dělat i ten superzeslabený dural, natož skořepina.

0/0
16.3.2010 18:03

jetiik

Re: Hmm

Ty asi moc nevíš jak vypadá časovkářskej speciál co?:D

0/0
16.3.2010 20:43

Taurin

Re: Hmm

Souhlasím, superzeslabovaný dural alá MERIDA je jako plechovka od CocaLoky, ale karbon bych zcela neodsuzoval. Je to sice jen video, ale i tak je s podivem, že ostrá hrana svěráku neprorazila stěnu, ani nepoškodila lak či polepy. Vnitřní struktura asi bude poškozena, ale aspoň to hned neuletělo. http://www.youtube.com/watch?v=SDVpRSNtcPQ  Dural by byl dávno v háji, viz . http://www.youtube.com/watch?v=-lsDXEEUlRE&feature=related

0/0
16.3.2010 22:37

boneco

jj normálka

Nedělejte z toho vědu. Týpek dostane komponenty a smontuje je jako stavebnici. To dokáže každej ňouma a je úplně jedno za kolik to kolo je peněz

0/0
16.3.2010 16:58

fly_hroch

Nádherný kolo

Jsem ani netušil že Gary skončil s rámy, škoda ho. Klein byl můj nedostižnej sen, protože tuctovýho Canondale má každej jouda.

0/0
16.3.2010 16:56

hellblazer

Re: Nádherný kolo

ale bike, ne? já bych teda silničku chtěl spíš ňákou itálii...

0/0
16.3.2010 23:26

Fatcartman

nech žít

A není to jedno? Prostě to tak někdo chtěl, prachy jsou jeho, tak co? Co řešíte UCI, prostě někdo vyhodil prachy, protože chtěl. A předpokládám, že tomu dotyčnýmu se to líbí. Tak pohoda, ne?

0/0
16.3.2010 16:30

dr_dlaha_strikes_back

pche...

..dyt to nema ani gepek. to bych nebral ;D

0/0
16.3.2010 16:29

Bogus

lánek dobrej, ale

Hoďe sem i něco do bahna, proč jenom žiletku?

0/0
16.3.2010 16:02

jancouver

C'dale & Cervelo

Klein nepotrebuju.

Ja si vystacim s Cannonade SuperSix High Mod na silnici a Cervelo P3 na triathlon.

8-o

0/0
16.3.2010 15:10

Accuphose

Kolo za 50

Rám typu Pantani replica - hliník a scandium od Bianchi stačil by i od RB bike, ráfky typu FIR Antara, Campa Chorus sada.. slušný sedlo a řidítka a máme super kolo za 50 tisíc, které vydrží. A kdo má víc peněz tak si koupí třeba Campagnolo Bora hotový kola.. Protože ty kola jsou to nejdůležiitější.....

Dcoela by ěm zajímalo, kolik tohle vydrží an českých silnicích, pokud teda zákazník není Ital nebo Francouz.... ;-D

Na E-bay se dají koupit i třeba 2-3 roky starý modely sad nejvyšších řad za 1 200 USD....samozřejmě nikdy nepoužité. Prostě prodal se rám a zbytek se prodá na díly....

0/0
16.3.2010 14:38

PetrP7

Kolo pěkný, ale k čemu???

O závodech ani slovo, tak na něm asi bude jezdit nějakej pupkáč se zlatým řetězem na krku do hospody...;-D

0/0
16.3.2010 14:35

Matetka.kuk

Re: Kolo pěkný, ale k čemu???

Já i přítel (punker) máme kola na cestu do hospody jen  za 25tis/ks. ;-D;-DJen bychom se asi na silničním neodvážili, tak jezdíme na MTB ;-D;-D. Ne, musím uznat, že jsme opravdu rekreační bikeři co se čas od času projíždějí lesem, polem loukou, potůčkem, přes hory přes doly....atd.......každopádně směřujem do hospody ;-D

0/0
22.3.2010 14:16

molok

Nevím nevím

Chápu cyklistiku jako koníčka, ale pokud toto není kolo pro profíky, ale amatéry, na co je amatérovi kolo za tolik peněz? Já myslel, že účelem hoby cyklistiky je si na kole i trochu máknout, na co kolo které mu to usnadňuje, resp. stojí za to usnadnění třeba rozdíl 200K mezi kolem za 80K a 280K? Mě to přijde trochu divné, jako by si člověk, co kodičně posiluje koupil domů činky za 200.000 místo 20.000, protože ty za 200.000 jsou lepší. Asi budou, to se nikdo nepře, otázka je zda 10x :-)

0/0
16.3.2010 13:58

biker.lm

Re: Nevím nevím

Když bych měl tu možnost pořídit si stroj za tyhle prachy, nechal bych si postavit kolo na titanovym rámu. A nebo bych si pořídil italskou klasiku. Přikláněl bych se k názoru, že takovéhle kolo si koupí snob, který si ho koupí, protože je tak drahý.

0/0
16.3.2010 14:31

....s.........y

Re: Nevím nevím

Jo, je to hloupost, ale Vaše peníze to nejsou. Někdo zbytečně kupuje balenou vodu, někdo jiný drahé kolo. Je to stejné jako když můj kamarád má profi fotografickou výbavu, ale je to amatér. Nebo spousta jiných kamarádů, co neváhají dát 20k za sportovní boty na jednu sezonu.

0/0
16.3.2010 19:14

Sallmi

hezký kolo...

...ale pro závodníka to není.

0/0
16.3.2010 11:40

algra

Re: hezký kolo...

A to jako proč?

0/0
16.3.2010 13:27

orca1

Re: hezký kolo...

minimálně je problémem váha > je silně pod limit UCI . Ale na závody typu Král Šumavy apod je samozřejmě možné s ním nastoupit. ;-)

0/0
16.3.2010 13:43

algra

Re: hezký kolo...

Kolik je ten limit? Netušil jsem, že nějaký mají.

0/0
16.3.2010 15:22

Bogus

Re: hezký kolo...

myslim, že 6,4 nebo 6,2 - po převážení na technický se dolepěj závažíčka a je to :-) váhá se dá hodně shodit..ne však na závody....;-)

0/0
16.3.2010 16:00

Jeffer

Re: hezký kolo...

Limit je 6800 gramov presne – snaď sa UCI oháňala bezpečnosťou, ale ten limit je starý … no už to bude snaď aj desať rokov a tvrdenie o bezpečnosti bude pri porovnaní súčasných a vtedajších technológií a skúseností … úsmevné. Inak sa v minulosti hovorilo sa o podvodoch, keď na váženie prichádzali s rámom plným ľadu, ktorý počas prvých pár kilometrov závodu odtiekol dierkou na spodku rámu.

0/0
16.3.2010 17:31

algra

Re: hezký kolo...

Dík oběma za info R^

0/0
16.3.2010 17:41

.MichaL

Re: hezký kolo...

No, závodníkovi obvykle vrazí pod zadek sponzorský nebo stájový kolo a šlapej:) A závodníkovi je taky obvykle šumák, jestli má brzdový páčky z karbonu kříženýho hladce nebo obratce, hlavně aby hejblátka vydržely do cíle. Takže hobíci se skutečně často rozmazlujou víc, než závodníci:) No řekněte, vzal byste si tohle kolo "do balíku" na nějakej amatérskej závod?

0/0
16.3.2010 13:44

algra

Re: hezký kolo...

[:-) Asi těžko. Ale já nejsem závodník.

Jen jsem chtěl zjistit, co je na něm tak špatnýho, že by se na něm nedalo závodit. Skoro jsem se lekl, že je i na nějaký okresní závody moc levný :-)

0/0
16.3.2010 15:26

Sallmi

Re: hezký kolo...

odpověděli jiní ;)

0/0
17.3.2010 6:49

jmen0.prijmeni

hmm

Asi budu vypadat jako úplný blb, ale nějak mi nejde do hlavy, jak přesně fungují ty brzdy? To, že samotné čelisti se daly udělat mnohem menší, lehčí a aerodynamičtější pominu... mechanik je omezený na nějakou jednoduchou frézku a s tím moc zázraků neudělá. Ale jak je možné, že brzdové špalíky dosedají přímo na karbon? To jako, že až se odře ta epoxidová pryskyřice, tak špalíky budou drhnout a vytrhávat přímo uhlíková vlákna? Věřím tomu, že účinnost takových brzd rapidně vzroste, ale vzhled a životnost ráfku půjde do háje. Ale je možné, že od dob, kdy jsem dělal s karbonovými vlákny něco rapidně změnilo. Před pár lety ještě platilo, že výrobky z uhlíkových vláken nesmí být vystaveny otěru. Pokud se v tom někdo vyznáte, prosím o doplnění informací.

0/0
16.3.2010 10:12

orca1

Re: hmm

Pokud se nepletu tak na karbonové ráfky je třeba speciálních korkových špalků. je ale pravda že výfrž jak ráfků tak špalků je mnohem nižší než kalsika . Proto po nákupu podobných krasavců je třeba počítat s jistou frekvencí servisu a následných nemalých investic. Ono udržení podobného kola ve svěžím duchu je fakt nehorázně drahé.

0/0
16.3.2010 11:18

ddratm

Proti gustu...

Ale za ty peníze by mělo mít to kolo i sex apeal, podobně jako ve světě drahých aut, jen ho jaksi na tom kole nemohu najít....:-/

0/0
16.3.2010 9:53

beef-eater

Snobství

No koupit si takový kolo může jen snob. Srovnávat to s autama je blbost. U toho kola jde o to, že pokud člověk není závodník, tak má pro něj hodně omezenou užitnou hodnotu. Nechápu pořád to nadšení z uhlíkových rámů a teď už i komponentů. Dvě uhlíkový kola za cca 100 tyček už jsem viděl rozsekaný na maděru po tom, co si to frajer opřel u hospody, upadlo to na obrubník a zbyly mu jen oči pro pláč...

0/0
16.3.2010 9:42







Najdete na iDNES.cz