Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Klausův dvorní pivař Ladislav Jakl: Češi nerozumějí pivu

Z Pražského hradu přichází provokativní názor: Češi nerozumějí pivu! Smrtelně vážně ho vyslovil padesátiletý Ladislav Jakl, prezidentův tajemník.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Fight

.

Člověk nemusí být gynekologem, aby si užil sex. ;)

0/0
17.10.2010 17:55

ladamm

že pivu nerozumíme ????

sice jsme v jeho konzumaci pořád jedničky ... ale podle hradu asi nevíme co pijeme ... ach kdy už ti kuci co všemu rozumí skončí ...

0/0
16.10.2010 7:53

chins

pche

co bude dělat jákl, až odejde z hradu?

bude vařit pivo?

a co na to jan tleskač?

šmankote, tenhle přiblblo se snažil vecpat do jednoho menšího pivovaru jako vip host a máchal hradem jako beranidlem... on a nějaký jeho kumpán, chtěli mít samostatnou prohlídku mimo den otevřených dveří, s ředitelem a sládkem za prdelí... nasrat

0/0
15.10.2010 22:48

Pronovais

hmm

Mně se rozhovor líbil a pan Jakl mi je vcelku sympatický. R^

Za to mě překvapila diskuze tady pod článkem, tady to je samej odborník, nestačím se divit8-oRv

0/0
15.10.2010 8:28

SomaP

závěrem

této "plodné" diskuze bych ráda poznamenala-že člověk, který nikoho nezajímá, nevyvolá jedinou reakci. Takže...

Za sebe redakci děkuju za rozhovor, pana Jakla si vážím-nejen proto - že zůstává stále klukem, že si stojí za svými názory (ano, je mnohem jednodušší papouškovat názory cizí nebo říkat jen to, co se stádu líbí). Taky za to, že neztratil pel svých ideálů a lásek a dokáže o tom, co miluje a co ho baví a těší mluvit s nadšením a zápalem. Za mne rozhodně R^ 

0/0
14.10.2010 14:14

vlmach

Češi nerozumějí pivu

Pan Jakl rozumí (stejně jako jeho šéf) všemu.

0/0
14.10.2010 9:49

abbbe

Proc

bych mel verit cloveku, ktery ve sve praci lze, prekrucuje, manipuluje a mluvi polopravdy??

0/0
14.10.2010 9:12

Bobo

no

jsem rád, že máme takového skvělého nadčlověka. laďo ten rekord určitě ještě překonáš.věřím.;-D;-D;-D

0/0
14.10.2010 9:03

divilek

Divím se, že neexistuje nic...

... čemu by Vašík a jeho parta na Hradě nerozuměli :-). A divím se, že si Vašík nechá líbit, že ani prezident nezabrání Jáklovi jít ve čtvrtek an pivo :-). To je lehká dehonestace nadřízeného :-).

0/0
14.10.2010 8:44

fsp

Ležáky "pils" jsou nejlepší

tak proč ztrácet čas další stovkou piv? Tipuju, že gurmán Jákl si bude na tláču dávat vinný ocet :-)

0/0
13.10.2010 22:39

Chody

Re: Ležáky "pils" jsou nejlepší

Také mám nejraději český typ piva, nicméně, Vy jste ochutnal již všechny pivní kategorie, že si troufáte vyřknout, že "pils" je nejlepší?

0/0
14.10.2010 7:22

vlmach

Re: Ležáky "pils" jsou nejlepší

Ano.

0/0
14.10.2010 9:50

maryfox

Opravdu ozdoba Hradu

Náš prezident má vkus. Moc dobře si vybral. Ani intelektuálně nezaostává tento zjev za svým obrazem. Tleskám, nelze jinak než V

0/0
13.10.2010 22:20

martin_simek

Jsme moc radi, ze Vas mame.

;-D

0/0
13.10.2010 21:37

Li Tin O Wevidle

menší pivovary

Mám rád menší pivovary, kvalitativně jsou většinou míle před všemi Gambáči, Staroprameny, Starobrny, Krušovicemi atp.

Do hospody chodím na Strakonickýho dudáka - ideálně nepasterovaný Sklepák, z lahvových Bernard, ČH - Kamelot nebo Páter, svátečně sentický Kvasar nebo žebětínský Richard. Moc mi chutnal točený nepasterovaný Rychtář (Hlinsko), dobrá je třináctka ze Svijan... ano, nejsou to piva za 6,90,  ale zase si pochutnám!!!R^

0/0
13.10.2010 21:30

Chody

Re: menší pivovary

Piva ze Strakonic jsou všechna nepasterovaná. Sklepák je ještě k tomu nefoltrovaný. Neplést nepaster s nefiltr :)

0/0
14.10.2010 7:23

Robin of SherwOod

Re: menší pivovary

no za 6.90 to není, ale v drtivé většině případů je to levnější jak třeba Plzeň :-)

0/0
14.10.2010 8:24

luban12

Piju z 99% lahvové,

protože je slogan "už sme se dohodli,největší pohodlí,lahvové pivo doma".Ale teď vážně.V dobách kdy bylo sudové pivo ještě v dubových sudech,tak nejmenší sud byl 25 litrů a jednou se mi ho podařilo za den zlikvidovat..Sbírám víčka z lahvových piv,od každého druhu samozřejmě jedno,ale pouze ty které si sám otevřu a vypiji. V současnosti mám sbírku asi 800 víček.Co se týká označování piv,tak u nás byla vždy tradice označování podle stupňů,zatímco EU nám chce vnutit nové značení podle druhu a to je :výčepní pivo,ležák  a speciální piva u kterých je stupňovitost nepředvídatelná,může se stát,že výčepní má více stupňů než speciál.Takže sbohem EU, mi chceme naše pivo podle stupňů a z malých regionálních pivovarů nebo mini pivovarů a ne pivovarnických gigantů.Občas si uvařím pivo sám,ale protože je neředím,tak mi u některé várky stačí 3 pivka a mám dost,stupňovitost  se udělá snadno na 24° .

0/0
13.10.2010 20:16

FreeBird

Re: Piju z 99% lahvové,

No jsem trochu zvedavy, z ceho to varite? Tady kde ziju se prodavaji nejake kemikalie na vareni, ale vysledek je hrozny. To same s vinem, ktere se tu da vyrobit z nejakych tresti, ale to by clovek byl radeji abstinentem.

0/0
13.10.2010 21:09

Li Tin O Wevidle

Re: Piju z 99% lahvové,

Ano, musí se koupit nějaká základní výbava a pak nějaký granule či co, ale už jsem pil i slušná piva takto dělaná...

0/0
13.10.2010 21:33

Sir Humphrey Appleby

Re: Piju z 99% lahvové,

ohledne tech stupnu - odkud mate ze je EU zakazuje? imho nesmysl..... je mozne ze je povinne uvadet jednotne znaceni jako v evrope, ale stupne si tam muzete psat take - to zadna EU zakazat nemuze.

0/0
13.10.2010 21:37

Chody

Re: Piju z 99% lahvové,

Výčepní nemůže mít více stupňů než speciál, protože

Výčepní je do 10,99 % EPM

Ležák 11-12,99% EPM

Speciál nad 13% EPM

0/0
14.10.2010 7:25

Robin of SherwOod

Re: Piju z 99% lahvové,

jenže pod speciální piva se řadí například i ovocná - teď nemyslím podle EU. A ovocná pivka, co znám, nabývají stupňovitosti od "výčepního" až po "speciál". Pokud se má speciál nazývat jen podle stupňovitosti, tak v tom bude vše, jen ne pořádek a logika. A hlavně to bude zbytečné, důležitý měřitelný údaj je stupňovitost a procento alkoholu.

0/0
14.10.2010 8:27

ladaxxt

nejlíp pivu rozumí prase..

schválně to někdy vyzkoušejte.. Nedá jen tak nějakej patok..

0/0
13.10.2010 19:51

briza

Jak by tomu mohli rozumet?

Vzdyt prece veskera moudrost naroda (pokud ne cele Evropy) sidli momentalne na Hrade. Na co neni svetovy odbornik Klaus to resi Hajek, Jakl nebo Weigel. ;-D

0/0
13.10.2010 19:46

Muf Puf

Pche!

Jsem stejně mladej a f těch járech sem jich dával normálně 20 denně postupně f dáfkách!;-)

0/0
13.10.2010 19:43

oticek

Opravdu pěkný člověk.

A takový čistý a asi i voňavý.

0/0
13.10.2010 19:32

Moravian

Re: Opravdu pěkný člověk.

Ty budes asi homosexual, vid??  Spravni pivar ma mit brichocisternu a smrdet pivem.

0/0
13.10.2010 19:43

Typický český hovňousek

Re: Opravdu pěkný člověk.

To ale nejsou lidi, co rozumí pivu, těm je úplně jedno, co si lejou do krku, hlavně, že je toho dost ;-D

0/0
13.10.2010 19:45

ábeles1.

Koukám ,

odborníci ve vládě, a na hradě taky.

Koho zajímá ožralý Jakl?! To je úroveň jak za Veškrny po sametu! EU

0/0
13.10.2010 19:30

Kubrt - milovník nálevu

Re: Koukám ,

no na Kňažka asi nemá ..... ;-D:-/

0/0
13.10.2010 19:41

Pavel Skeptik1

Bylo nebylo...

a Puškin měl 100 let úmrtí!  Umělci se překonávali na návrh pomníku. Puškin umírající v souboji, Puškin za stolem píšící verše...A který návrh vyhrál? No, přeci s. Stálin čtoucí Puškina!

Pane Jakle, pozdravujtě báťušku....

P.S. Hele, to co děláte Vy , půjdu dělat za polovic! Kdy bude konkurs? ...Jako šetření na  obyčených lidech :-/

0/0
13.10.2010 19:28

Honza.Z

dve strany mince

Na jednu stranu kdyz nekdy pana Jakla slysim v radiu nebo ctu nakej rozhovor tak na me pusobi arogantne a jako tip cloveka co vsude byl, a od vseho ma klice - moc tohle rad nemam. Na druhou stranu co se tyce toho piva jiste dobre vi o cem mluvi a to ze se tady nekteri dusuji ze ne, to je spis takova ta ceska zabednenost.

0/0
13.10.2010 19:25

regazzi

Re: dve strany mince

I kdyz s p. Jaklem nekdy nesouhlasim, tak ho mam rad. Stejne jako prezidenta. Proc ? Protoze to nejsou lidi, kteri si svuj nazor tvori podle davu, ale leta tvrdi konzistentne to same a stoji si za tim. Jsem podobneho razeni, takze vim, jak je nekdy tezke ustat malost okoli zvalcovaneho "tim jedinym stadnim spravnym" nazorem.

0/0
13.10.2010 19:28

Honza.Z

Re: dve strany mince

S tim souhlasim, vazim si lidi co se umej nad vecma zamyslet  a nepapouskujou slepe veci co nekde slyseli. Mit vlastni nazor a stat za nim se nikdy nenosilo. Proto Jakla taky beru.

0/0
13.10.2010 19:38

Kubrt - milovník nálevu

Re: dve strany mince

To jo. Ale moc nechápu, proč o tomto takhle pro tisk vlastně mluví. Že jsme národ pivařů dle spotřeby na hlavu ještě neznačí automaticky, že co pivař, to znalec. Pivaři se hádají, co komu víc chutná nebo nechutná, ale to nemá se znalectvím něčeho nic společného a taky bych neřekl, že kdekdo o sobě něco takového tvrdí, že je znalec oboru. Každý si hájí jen subjektivní chuť nebo nechuť. Proto je taková řečnická otázka typu "kdo z průměrných Čechů vyjmenuje aspoň 2-3 druhy piva" celkem mimo mísu. Kdyby byl nucen řešit určité problémy života a obživy, kterých on je dnes ušetřen, tak by mu možná tolik času na žvatlání nezbývalo. Jo něco jiného je, kdyby znalecky vystupoval v nějaké debatě za tímto účelem konané. Ale tyhle hraběcí řeči do podhradí ve stylu "spapal jsem Šalamounovo lej*o a já vím a vy ne, heč ... " hodně lidí leda napění. Ve vesnické hospodě by dostal na budku ...

0/0
13.10.2010 20:01

Honza.Z

Re: dve strany mince

hrabeci reci ;-D;-D tak to je dobry, to uz jsem dlouho neslysel, to si musim zapamtovat, pac to me bavi, to nekdy pouziju. Mno hele v podstate se s tim da souhlasit, ale zase to znalectvi je imho o tom co komu chutna a umet rozpoznat naky zakladni veci - cili kdyz vetsine chutna Budvar - tak je dobrej.

0/0
13.10.2010 20:15

Kubrt - milovník nálevu

Re: dve strany mince

já bych nechal na trhu (poptávka x nabídka), co si svého konzumenta najde a co ne. Jde jen o to, aby spotřebitel nebyl čímkoliv klamán. O znalectví vůbec nemusí jít.

0/0
14.10.2010 1:08

Typický český hovňousek

Jsem zvědavý...

...co se ještě z Hradu ozve za hýkání ;-D

0/0
13.10.2010 19:23

Yarda.

O jednom mém známém se říkalo

že kdysi v parném létě si sedl do zahrádky před hospodou ne staromáku a za hodinu vypil třináct piv. A když platil a Odcházel tak číšníci stáli v pozoru a vrchní salutoval.

0/0
13.10.2010 19:21

ladaxxt

Re: O jednom mém známém se říkalo

když pominu fakt, že za každý 4 minuty by mu ty piva ani nepřinesli.., můžu se zeptat.., pročpak to udělal ví se..?

0/0
13.10.2010 19:49

jurgen

"expert"

s temi druhy piva ma pravdu - ale co je to za experta kdyz k piti piva

huli cigarety?? Jeho chutove vjemy jsou prinejmensim "nepresne" ....

0/0
13.10.2010 19:18

Kluukk

Re: "expert"

Tak zapřísýhlý nekuřák Jakl podle Vás hulí k pivu cigaretu, ju? Že vy jste si dal dneska gambáč ;-DRv

0/0
13.10.2010 19:59

FreeBird

20-30 piv za den?

Panova a jak to v tom pripade delate s odpadem? Soupnete to pod stul? Ja jsem se pri posledni navsteve Prahy na Smichove (Valentynka snazil projit zavrenyma dverma. A to jsem jich mel 9. :-( 

0/0
13.10.2010 18:47

Honza.Z

Re: 20-30 piv za den?

pro zkusenyho pivare neni problem za celej den tech 37 piv dat - kor na brigade kdyz u toho neco delate, protoze to v podstate vypotite a celej den je dlouha doba. Kdyz nejste zvyklej chlastat a drepite v zahuleny putice tak vas zkoli 9 dvanactek, to i me.

0/0
13.10.2010 19:21

Muf Puf

Re: 20-30 piv za den?

Seš slabej batmane!;-)

0/0
13.10.2010 19:40

Kruton

Jakla nemusím,

ale v tomhle má pravdu! Po mé exkurzi po hospůdkách západní Evropy a především Belgie musím říct, že jsme pivní barbaři, kteří žijí v bludu pivní vyjímečnosti. Rv

0/0
13.10.2010 18:41

Kluukk

Re: Jakla nemusím,

V bludu žijete možná vy. Máme tu určité zvyky, prostě to děláme takto a pijeme ležák. Tak to je 200 a více let a vy na tom nic nezměníte. Jsem čech a piju tedy české pivo. Nemám potřebu si něco dokazovat tím, že si koupím belgické. Rv

0/0
13.10.2010 19:07

Rachota

Re: Jakla nemusím,

Ja jsem taky cech, cely rok musim chlastat Amstel, jelikoz nic lepsiho v okoli netoci. Ovsem jak se obevim v CR, vzdy se tesi na Svijany.

0/0
13.10.2010 19:10

Honza.Z

Re: Jakla nemusím,

zkuste taky ochutnat neco jineho a pak delejte zavery.

0/0
13.10.2010 19:22







Najdete na iDNES.cz