Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První světová internetová válka začala: WikiLeaks útočí. Co bude dál?

Jak WikiLeaks změnil svět: bude průhledný a trochu jako Česko, protože se v něm všechno vykecá. Proto pozor na to, co dáváte na web. A ještě jedna věc: vlády budou chtít oplotit internet.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Leinad

Co provedl WikiLeaks špatného

Zveřejní jenom to, co se odněkud dozvědí. Když souložím nedaleko mikrofonu, riskuji, že někdo uslyší hekání. Když chce vedení armády něco utajit, neměl by to vědět každý vojín. WL sice neuvání odkaz na zroj, ale Mannig byl stejně odhalen.

0/0
16.2.2011 21:50

roy_batty

Re: Co provedl WikiLeaks špatného

ten váš příklad trochu kulhá, spíš je to tak, jako že se nemáte co divit, když si se svojí ženou (matkou, sestrou, bratrem, otcem) vyměňujete po telefonu důvěrné informace a někdo od operátora přepisy vašich soukromých hovorů zveřejní na internetu.

0/0
2.4.2011 23:36

petr.vavricka

lidi a internet

 

V případě okleštění internetu a jeho oplocení z důvodu omezení svobody tak to další krok je omezení lidí a oplocení kteří tuto svobodu využívají. Ano je to nepříjemné, ale horší by to bylo bez svobody . Probudte se lidi...tohle je průšvih! Už takhle jsem balamuceni médii , kteří jsou at chcete či nechcete stejně úplatní jako lidé v ní. A stíhat lidi kteří na to upozorní ..to je konečná pro všechny.

0/0
23.1.2011 12:28

Karel48

Assange

Usmívající se plavajzník. Bude si hrát tak dlouho, až se mu přihodí "autonehoda" a bude to mít za sebou.

0/0
12.1.2011 14:18

m. l.

Žádné nahlodávání moci státu

Státní moc vykonává lid prostřednictvím volených zástupců a když ti jej vodí za nos, lid má právo se o tom dozvědět a eventuálně je příště nevolit :-) Takže zveřejněním nelze státní moc nahlodat, ale pouze upevnit :-)

0/0
20.12.2010 10:59

Koudyrr

Jedinec nemá žádné soukromí a instituce,které ho kontrolují?

Nebral bych to tak vážně. Wikileaks tady jsou už docela dlouho a teprve masmedia - tv, radio, které vysílají veřejné zprávy, je uvedly na světlo. Navíc ony poslední zveřejněné informace jsou trochu výsměchem, po světě se děje mnoho zajímavých věcí a zrovna názory diplomatů na státníky, které jsou psány dost laicky a které jsou nepoužitelné k nějakému dalšímu závěru, mají změnit internet? A že vznikají nové Leaks? To jenom sníží hodnotu informací, protože dřívější čtenáři Wikileaks byli tak trochu považováni za konspirativce, nikdo nezaručí pravdivost informací a čím více rozdílných zdrojů, tím větší rozptyl reality. Dnes, když řeknete do mobilu slovo bomba, začne se Váš hovor nahrávat, opravdu si myslíte, že špiclováním normálních lidí se dostaneme do bezpečnějšího světa? Opravdu si myslíte, že když USA poskytnou zmateným mladíkům trhaviny, takřka jim připraví prostor pro teroristický čin a následně je odsoudí, že bude svět bezpečnější? Prosím, věřte čemu chcete ...

0/0
19.12.2010 19:18

m. l.

Re: Jedinec nemá žádné soukromí a instituce,které ho kontrolují?

Jak je to s tou bombou? Víte kdo to nahrává, kde, v jakém jazyce musí být slovo bomba vysloveno? Bude tento příspěvek automaticky předložen analytikům tajných služeb, když obsahuje slova jako explosives, detonator, semtex, terrorist? Odklepnou ho jako nezávadný nebo prostudují celé vlákno? ;-D

0/0
20.12.2010 11:11

Ajetak

asi to nejrozumnější, co jsem na tohle téma četl :)

0/0
18.12.2010 17:14

Posel z Liptákova

Průhledný svět????

Co je průhledného na světě, kde budou státní představitelé vydíráni, na světě, kde bude moct kdokoli zrušit jakoukoliv vládu. Řekl bych, že nás nečeká průhlednější, ale právě naopak mnohem manipulovatelnější, populističtější a mediální svět :-/

0/0
17.12.2010 19:11

Jozxyqk

trochu

jsou v článku nepřesnosti, ale jinak dobrý článek...američané pro depeše atd. nepoužívali internet, ale soukromou světovou síť (postavenou na principech internetu)...vojáček měl přístup k počítači, který měl do této sítě přístup pod tím nejvyšším utajením, tady bude ten největší problém, pokud by tam byla povinnost se např. přihlašovat otiskem prstu nebo nějakým identifikačním kódem a po nějakých 5min. nečinnosti by se sám systém odhlásil, tak se to možná ani nemuselo stát...nepochybuji, že i ten velitel, který umožnil aby tohle proběhlo nese dneska nějaké následky...stejný problém je i v případě firem, pokud na pozici IT najmou nějakého člověk se sklony všechno vyzradit na internet, tak se nemůžou divit že přijdou ředitelé o důvěrné maily atd. pokud tam ale bude sedět odpovědný člověk, tak můžou být v klidu...třeba si konečně ITáků někdo začne ve firmách vážit ;-D

0/0
17.12.2010 18:49

Beldor2

vyborny

Opravdu vyborny clanek...nechtel byste radeji prestoupit k nejakemu normalnimu periodiku??R^R^ Dekuji....

0/0
17.12.2010 16:51

Pelišek

Re: vyborny

R^R^R^R^R^R^

0/0
17.12.2010 17:03

Pelišek

Výborný článek ! ! !

Děkuji za vynikající článek. Budoucnost ukáže, jak jsou vize v něm uvedené - bohužel pro nás "normální uživatele internetu" - pravdivé. Souhlasím se všemi v této diskusi uvedenými kladnými reakcemi.

0/0
17.12.2010 17:08

Hradec Kings

KYBERVĚK - začátek 21.stol

To nám takhle učitel na IT (PRG) vyprávěl o průchodnosti systémů. Existuje způsob jak zvirovat řídící jednotku v AUTĚ. Zatím se to povedlo pouze "laboratorně", ale za pár let...

POCHYBNOSTI, o tom co dokážete s PC hacker, rozptýlí Kevin MITNICK

Navíc k prolomení "zabezpečených" sítí se používá i sociální inženýrství. 

1+1=2 

:-/

0/0
17.12.2010 16:48

Hradec Kings

Re: KYBERVĚK - začátek 21.stol

lépe řečeno

-

10=2

;-D

0/0
17.12.2010 17:04

Jozxyqk

Re: KYBERVĚK - začátek 21.stol

a 1 1 = 3 ;-D

0/0
17.12.2010 18:54

Leinad

Re: KYBERVĚK - začátek 21.stol

Já bych řekl hlavně sociální inženýrství. Dešifrovat silně šifrovanou zprávu pomocí brutal-force může být nákladnější, než případný zisk. Dešifrování pomocí odhalení chybky v šifrovacím algoritmu není běžné.

0/0
16.2.2011 21:59

pylorus

vyborne

koukam, ze dokonce i IDNES je schopen vyprodukovat dobry clanek.Jen tak dal...

0/0
17.12.2010 15:17

Neexist

ha

Oplocení internetu je jiným slovem cenzura. Ta už tady ale dávno je. Informace na US diplomacii se vynesli pomocí obyčejných DVD s nápisem muzika, takže za pitomce jsou amíci. Nerad bych aby svobodné šíření informací na netu bylo důvodem k ještě brutálnější cenzuře internetu.

0/0
17.12.2010 13:28

kluk jak dub nebo buk, to je fuk

omyl...

...na internetu lze jednoduše vystavět Maginotovu linii. ale není velkej problém ji obejít ;-D

0/0
17.12.2010 12:49

wrah

Re: omyl...

Přesně, podívejte se na čínu. Do cenzury internetu dávají miliony dolarů, nutí firmy, aby jim dodávali hardware s omezeními a filtry. A stejně to nefunguje. Minimálně stačí jediný "normálně" připojený počítač, přes který se následně připojí ti znalí. Nemluvě o tom, že filtry pouštějí požadavky od "oprávněných" osob, takže v zásadě jediné co je potřeba, je přesvědčit dotyčný filtr, že jste ten pravý.

0/0
17.12.2010 13:21

kamil b.

húústýýý

Tak na takovou kvalitu s reálným hodnocením a celkovou kvalitou jsem zvyklý spíše u týdeníků Reflex, Respekt atd., ale na iDnes? Tak to smekám a zírám. Výborná práce! Děkuji.

0/0
17.12.2010 12:33

Natramn

Re: húústýýý

Souhlas R^

0/0
17.12.2010 14:27

20/40

--

Až na ten nadpis je to dobrý článek, což mě na iDnes zaskočilo.

0/0
17.12.2010 12:30

volty

Pro koho je to dobré?

Nemohu, než opovrhovat ptáky, kteří serou do vlastního hnízda, tak jak to předvádí skřet Assange.

0/0
17.12.2010 12:05

AsciiWolf

Re: Pro koho je to dobré?

ehm?

0/0
17.12.2010 16:23

pepeanopepe

Nezaobaleně, neideologicky, pravdivě

To vypadá na poslední článek autora  :D 

0/0
17.12.2010 11:39

okmnbhuij

V čem je rozdíl

Je podstatný rozdíl mezi uveřejnění soukromých rozhovorů nebo vládních=veřejných rozhovorů. Na první z podstaty nemá nikdo cizí právo, na to druhé by z principu měl mít. Republika není jenom několik písmen - skrývá se za tím význam - věc veřejná...

A pokud už je nějaká informace natolik důležitá, že vzniká potřeba omezit právo vědět, pak by ale měla být daná informace zabezpečena - tedy WikiLeaks se k informacím neměla dostat, ne že se je teď někdo snaži zlikvidovat kvůli zveřejnění...

Osobně by mě zajímalo, jak mohl mít člověk _potřebu vědět_ k tolika utajeným materiálům.

0/0
17.12.2010 11:04

orca1

Re: V čem je rozdíl

Tady ale nestojí otázka zdali někdo má či nemá právo . Ale že je to TADY . Už tě vidím jak ty sám se soudíš třeba ve Švédsku že na jejich servrech jsi zachycen v choulostivých pózách . A to je Evropa , a Internet jaksi moc hranice neuznává .... A jsou země kterým je to jaksi šuma fuk a nebo za bakšiš všeho schopní.

0/0
17.12.2010 12:25

radiance

Jen...

...že je to dobrej článek:-)R^

0/0
17.12.2010 10:59

řešení

Re: Jen...

R^

0/0
17.12.2010 12:50

ddratm

Nestrašte

Mám pocit, že autor příliš sleduje béčkové filmy o tom jak zlovolný hacker ovládne řízení nějaké instituce, nebo dokonce dopravního stroje :-) Pokud vím tak například jaderné elektrárny, nebo řízení letového provozu, mají důsledně fyzicky oddělené počítačové systémy ke kontrole a řízení od těch které jsou propojeny s internetem.

0/0
17.12.2010 9:36

orca1

Re: Nestrašte

omyl , to je právě to si donedávna mnozí mysleli a ejhle není to tak , a věřme tomu že tohle je jen začátek , mnozí čekali kdo bude první a vyvěsí to co "našel" a další se zajisté brzo přidají ... a mnohá zjištění nebudou opravdu milá ....

0/0
17.12.2010 10:47

EAN-CODE

Re: Nestrašte

Slyšel jsi o Stuxnetu?

http://cs.wikipedia.org/wiki/Stuxnet

0/0
17.12.2010 11:26

Oodi

Re: Nestrašte

No pokud jsem správně pochopil kauzu wikileaks, tak se ty informace dostaly na internet z armádní sítě "offline" cestou přes flashky nebo jiná média. takže v tomhle případě by ani fyzicky oddělené sítě nepomohly,  protože jednoduše nešlo o technologické prolomení, ale o starou dobrou špionáž.:-)

0/0
19.12.2010 14:29

outteligent

Hloupý komentář

Přijde mi zcestné dávat do souvislosti to, co zveřejňuje Wikilekas s tím, že někdo může zveřejnit video mojí masturbace. Obojí jsou věci, u nichž si někteří rozhodně nepřejí, aby je viděl někdo další, nicméně rozdíl je diametrální; zatímco moje masturbace je moje a jen moje a měl bych mít tedy jen já právo na to rozhodnout o tom, kdo se bude dívat na můj penis, tak to, co dělá potají moje vláda, je věc, kterou, domnívám se, mám právo znát...

Jinak se mi článek líbí.

0/0
17.12.2010 8:24

JáTy

Re: Hloupý komentář

ano, ale vláda si většinou myslí něco jiného ;) a zde je ten rozpor popisovaný v článku....stačí se trochu rozhlédnout po internetu a jistě najedete i filozofie, podle kterých vaše masturbace není vaší soukromou záležitostí na kterou máte právo....napadá me třeba křesťanství....

0/0
17.12.2010 8:59

orca1

Re: Hloupý komentář

Jen mě tak napadá koho budeš žalovat aby stáhl video tvé masturbace ? A i kdyby jsi něčeho dosáhl tak až ho opravdu uvidí všichni a pak už je to jedno.

A věř mi že po takovém videiku budeš mít kariérní dno ... zvláště pokud jsi pošilhával o krok výš. A v tom je to že mnozí budou špehovat jednotlivce aby získali jakýkoliv kompromitující materál .

0/0
17.12.2010 10:49

gofry2

Re: Hloupý komentář

Aké kariérne dno preboha? Masturbuje 95% ľudí (a možno aj viac)

0/0
7.2.2011 4:26

Vojta365

Dobrej článek... co dělá na Ý-děsu?

Sice k pár věcem co autor píše mám faktický výhrady, článek je hodně hodně vysoko nad průměrem pánů Gazdíka, janouška nebo individua skrývajícího se pod zkratkou "leš"....!

0/0
17.12.2010 6:57







Najdete na iDNES.cz