Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Ronald Reagan: odhodlaný chlapík z party Ramba a Rockyho

Ronald Reagan se v Americe dostává téměř do pozice vzývaného domácího bůžka. Možná je to proto, že se USA cítí stejně znejistělé, oslabené a bez kompasu, jako když přicházel v roce 1981 on, aby jim zase dodal sebevědomí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

firaga

-

Poslední US prezident co za něco stál.

0/0
24.2.2011 14:48

expat47

Autor

Republikány očividně nemusí...........;-)

0/0
23.2.2011 19:50

malvino

Ten kec o uzbrojení SSSR jsem nechápal nikdy

pokud by to fungovalo, tak proč by stejným způsobem neuzbrojili Kubu, KLDR apod? SSSR uzbrojit nešel. I kdyby tam neměli co jíst a USA by chtěly zaútočit, tak furt by rusum stačila jedna ponorka s balistickými raketami zaparkovaná v Atlantiku aby si to USA rozmyslely.

Tohle opravdu jeden z těch nejstupidnějších mýtů, co kdy existoval.

0/0
19.2.2011 18:58

navsteva proti levicactvi

Re: Ten kec o uzbrojení SSSR jsem nechápal nikdy

mas v tom chaos. Samozrejme ze SSSR bylo uzbrojeno, protoze odstrasujici sila svoetskeho svazu enustale klesala. A to jak v konvencnich zbranich tak ve zbranich strategickych. Pocetni preveha pozemnich sil v Evrope byla v ramci NATO kompenzovana vyspelymi technologiemi a modernimi zbranovymi systemy. A strategicke zbrane hromadneho niceni zase dokazali v USA vyrabet v potrebnem mnozstvi spolu se systemi obrany - i kdyz v jeho dobe slo spise o planovani - protiraketovy destnik a hvezdne valky.

PS: Kuba, KLDR apod., jsou samozrejme davno uzbrojeny. Pro USA neni problem tyto zeme vymazat z povrchu zemskeho a to doslova a do pismene.

0/0
21.2.2011 22:51

veskawesi

proto se smeju

kdyz nekdo hazi USA do kompostu. ta zeme byla uz v takovych ho...ch, ze my tady nemame predstavu

ja bych ji jen kvuli novinarum, kteri pisi na jedno brdo neodepisoval

0/0
19.2.2011 10:49

chudacek.blbecek

Re: proto se smeju

A je to opravdu v té mentalitě. Američani jsou vychovávaní k tomu, aby se nikdy nevzdávali, to my tu bohužel nemáme :-(

0/0
22.2.2011 13:07

Neznám špinavé peníze

No tento herec

položil základy konce USA. Už se to blíží.

0/0
19.2.2011 2:14

vzdor zrušení účtu nejsem ovcí

Re: No tento herec

Bohužel, musím dodat, protože v dnešní globalizované ekonomice se s tím svezeme všichni.

0/0
19.2.2011 5:11

expat47

Re: No tento herec

...nemáš pravdu kamarád fajka. Základy konce položil v roce 1971 R. Nixon, když USA upustily od zlatého standardu...........;-) 

0/0
23.2.2011 19:59

navsteva proti levicactvi

Ronald Reagan je nejvetsim prezidentem USA ve 20. stoleti

rozboril komunisticke impierium zla.

0/0
18.2.2011 21:54

saharské iglú

Re: Ronald Reagan je nejvetsim prezidentem USA ve 20. stoleti

R^ a bolševikům je ještě potřeba připomenout generála Pinocheta , který zachránil Chille před devastací komunisty

0/0
19.2.2011 0:01

USPS_ forever

Re: Ronald Reagan je nejvetsim prezidentem USA ve 20. stoleti

R^R^R^ VAugustoV

0/0
19.2.2011 10:26

basniklidu

Re: Ronald Reagan je nejvetsim prezidentem USA ve 20. stoleti

ze jo ... nebo generala Sahata jenz byl nastolen USA a Velkou Britanii a ma na svedomi asi milion obyvatel ktere vrazdil pod zaminkou ze jsou koministe ...

0/0
20.2.2011 6:50

basniklidu

Jeste bych dodal ...

ze Po Jimmy Carterovi prisel podle dostupnych informaci pouha figurka a mluvci korporaci a bank - herec Ronald Reagan a ekonomika spojenych statu se zacla propadat do astronomickych dluhu za mohutneho propousteni delniku z porad vysoce profitujicich korporaci ... cely uspech ... za vojenskeho drancovani sveta, a mohutneho zadluzeni ... no to je typicka kapitalisticka prosperita na dluh. Ale kapitalisticka media ibvinuji z dluhu socialisty ... jak typicke ... realita je ale nekde jinde. Servilni sluzebnicek korporaci jenom splnil svoji ulohu a prihral tem co ho ridili - bankam obrovske zisky. Podivejte se na Mooruv film Capitalism -Love story a uvidite souvislosti.

0/0
20.2.2011 6:56

vitus

něco z druhého soudku

http://blisty.cz/art/57191.html

0/0
18.2.2011 21:22

Ladino

Re: něco z druhého soudku

Blisty neni soudek, ale zumpicka ;-D

0/0
19.2.2011 19:10

vitus

Re: něco z druhého soudku

chtělo by to nějaké důkazy.

0/0
21.2.2011 17:15

expat47

Re: něco z druhého soudku

....důkazů netřeba, kdo ví..........ten ví,.....kdo nechce vědět......ten nikdy nepochopí.......BL what a joke......;-D

0/0
23.2.2011 20:03

vitus

Re: něco z druhého soudku

důkazů je vždy třeba. Kdo chce vědět, chce i chápat, tak sem s těmi důkazy.

A teď se ukaž! :-P

0/0
25.2.2011 22:28

petacx

a co takhle par citatu od Ronalda Reagana

Recese je, když váš soused přijde o zaměstnání. Deprese je, když o zaměstnání přijdete vy. A oživení je, když přijde o zaměstnání Jimmy Carter. (Předvolební kampaň, 1980) R^

-

Ronald Reagan říkával, že nejhrozivější věta, jakou zná, je: "Jsem z vlády a chci vám pomoci." R^

-

Mí milí američtí spoluobčané. Rád vám chci dneska sdělit, že jsem podepsal dokument, který navždy postaví Rusko mimo zákon. Bombardovat začneme za pět minut. (Zkoušení rozhlasového mikrofonu, 1984) R^

0/0
18.2.2011 21:10

petacx

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana

Je sice pravda, že tvrdá práce nikdy nikoho nezabila, ale proč to riskovat? (Reakce na kritiku, že jako prezident skoro vůbec nepracuje, 1987) R^

-

Jak poznáte komunistu? No, je to někdo, kdo čte Marxe a Lenina. A jak poznáte antikomunistu? Je to někdo, kdo Marxovi a Leninovi rozumí . (1987) R^

-

Miláčku, já jsem zapomněl uhnout. (Manželce, po pokusu o atentát v roce 1981) R^

0/0
18.2.2011 21:11

petacx

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana

Reagan: "Při krizi mě vzbuďte, i když budu na zasedání vlády" R^

-

Obklopte se nejlepšími lidmi, které najdete, delegujte zodpovědnosti a nepřekážejte. R^

0/0
18.2.2011 21:13

petacx

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana - nejlepsi na

a jeden z nejvystiznejsich citatu nakonec:

Co se hýbe, je třeba zdanit! Rv

Když se to ještě hýbe, je třeba to zregulovat! Rv

Když se to přestane hýbat, začneme to dotovat! Rv

Ronald Reagan a Margaret Thatcherová při popisu ekonomické politiky socialistů ;-€ ;-€ (je videt ze studoval ekonomku a predevsim pouzival selsky rozum !! )

0/0
18.2.2011 21:15

vitus

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana - nejlepsi na

něco z druhého soudku:

http://blisty.cz/art/57191.html

0/0
18.2.2011 21:23

Vifon

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana - nejlepsi na

Blisty nejsou soudek,  to je žumpa!

0/0
20.2.2011 7:13

vitus

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana - nejlepsi na

a jak jste k tomuto názoru došel?

a navíc, nejde o to kdo to napsal, ale co bylo napsáno...

0/0
21.2.2011 17:16

Bennu

Re: a co takhle par citatu od Ronalda Reagana - nejlepsi na

;-D;-D;-D

Hlasal vyrovnane rozpocty a zadny nikdy nepredlozil.

0/0
19.2.2011 1:46

Lex Barker

hm

ja by videl říší zla v Americe!!!

0/0
18.2.2011 16:17

občan prudič - guru Jára

Autor

Autor píše hrozně, vypadá navíc na levicovéého intoše.

0/0
18.2.2011 16:08

majeral

Článek

je naprosto o ničem, protože kromě fotografií neobsahuje žádná data. Slova můžete kroutit jak chcete, například před sloveso v minulém čase dát ne, třeba NEudělal, NEzvýšil a pod či naopak a celkové vyznění bude opačné. Zavádějíci a k ničemu, rubrika zvolena správně, možná lépe celebrity, hry...

0/0
18.2.2011 12:19

majeral

Re: Článek

To ten Jirka Paroubek, ten uměl jinak kouzlit....Ten by si i graf nakreslil...Nedalo mi to a musel jsem se doplnit.

0/0
18.2.2011 12:21

misko_vtipkar

nesmysly

Toliko historickych nesmyslu a chyb v jednom clanku se hned tak nevidi. Autorovi absolutne unika jak funguje americky politicky system a v nekterych bodech si primo protireci. Napr. narust deficitu je dusledkem ustupku demokratum po roce 84, protoze jinak by Reagan nemel sanci prosadit hvezdne valky atd.. Nepsal to ve skutecnosti Pehe nebo nejaky jiny profesionalni manipulator historickych faktu?

0/0
18.2.2011 9:31

palador

Re: nesmysly

Ten článek je naopak velmi dobrý. Věnuje se faktům, jako třeba zvýšení dluhu za jeho období. To je skutečnost, navzdory tomu vašemu plkání. Lze si vymýšlet spousty konspiračních teorií a omlouvat zvýšení dluhu tisíci důvody. To ale není práce s fakty, pouze si nalhávání čehosi. Rozumíte?

0/0
18.2.2011 10:41

misko_vtipkar

Re: nesmysly

Ten článek je tendenční a jenom proto, že se slučuje s vašim světonázorem ještě neznamená, že ho zde musíte hájit. V komentáři jsem upozorňoval právě na faktické nepřesnosti, takže tady prosím "neplkejte". Je doloženým faktem, i když se to levicovým intelektuálům do krámu nehodí, že zvyšování deficitu za Reaganovy vlády má na svědomí především demokratický kongres v druhém funkčním období. Rovněž netuším, kde v mém příspěvku vidíte nějaké omlouvání deficitu, nic takového v něm totiž není. Držte se prosím faktů...

0/0
18.2.2011 11:31

Leclerc2

Re: nesmysly

Nesmysly. Reagan navrhoval vyšší deficity než mu potom schválil kongres. Demokratický kongres jeho rozpočty seškrtával.

0/0
18.2.2011 13:34

Leclerc2

doplnění

Snad bych jen dodal. že v 50. let STBáckým způsobem udával svoje kolegy a inkasoval za to peníze, což se ukázalo po odtajnění některých spisů.

0/0
18.2.2011 13:38

palador

Re: nesmysly

Na vás je krásně vidět, jak nejste schopen porozumět textu. Fakta, to je něco, co lze doložit. Třeba to, že za Reaganovy éry významně stoupl objem deficitu. Tvrzení, že zvýšení deficitu způsobili vlastně demokraté po roce 84 faktem není, neboť jej nemůžete doložit. Dokonce můžeme říci, že je to tvrzení chybné, neboť deficit rostl i před rokem 84. Můžeme pozorovat prudký nárůst výdajů hned od prvního roku Reaganova prezidentování (nárůst běžných výdajů i investic o cca 15 %). Mimochodem výdaje rostly ve všech oblastech, házet nárůst deficitu pouze na jednu složku rozpočtu je poněkud hloupé (viz. vámi zmiňovaný koncept Hvězdných válek)

0/0
18.2.2011 17:06

palador

Re: nesmysly

(Pokračování)

Takže když to shrneme máme ve vás tento exemplář: Jste agresivní (viz "Toliko historickych nesmyslu a chyb..."), vztahovačný (viz mé slučování se s jakýmsi světonázorem), nevzdělaný (nedokážete rozlišit fakta, od hypotéz a nějakých teorií - viz. reagan se zadlužoval jen protože byl k tomu nucen) a jste ke všemu matematicky velmi slabý (koncept Hvězných válek - tedy položka s náklady řádově miliardy měla dle vašeho názoru způsobit nárůst dluhu v bilionech).

0/0
18.2.2011 17:07

misko_vtipkar

Re: nesmysly

Skutečně vtipné kolik invektiv a účelově použitých statistik dokážete natlačit do jednoho příspěvku. Tak tedy fakta. Deficit za Reagana rozhodně nezačal skokově růst, oproti Carterově době to bylo roční tempo zvýšeno jen o několik procent. Za další si, jako řada ekonomicky nedovzdělaných jedinců, neuvědomujete, že první rozpočet z roku 1981, u kterého byl největší nárůst nebyl ještě plně Reaganův, ale Carterův. Pro ilustraci, doplnění skutečných dat a popření vašich dojmů tvrdá data meziročního procentuálního růstu deficitu: 1969 - 55%, 1973 - 34%, 1977 - 63%, 1981 - 64%, 1982 - 13%, 1983 - 11%. Čísla zcela jasně dokazují, že pouze opakujete lživé argumenty socialistů, potažmo Clintonovi kliky, které se takto snažila ospravedlňovat vlastní neschopnost. Na osobní invektivy odmítám reagovat.

0/0
19.2.2011 15:03

palador

Re: nesmysly

Ach jo, jste opravdu kvítko. Co se týká zadlužení USA, zkuste se podívat na oficiální údaje, třeba na www.bea.gov, nebo na wikipedii, tam je to pro vás jednodušší. A taky zkuste myslet. Umíte si představit, kam by se dostalo zadlužení za 10 let, kdyby každý rok rostlo o 60 %? Ta vaše "tvrdá" čísla je pěkná blbost. Potíž je, že vy si to asi ani neuvědomujete. Nemáte zřejmě jakýkoli pojem o této problematice a co hůř, neumíte si to asi ani vyhledat.

0/0
21.2.2011 7:36

misko_vtipkar

Re: nesmysly

Tak jste se mě zase pokusil urazit, ale před tvrdými fakty kličkujete jak zajíc na honu. Debata s vámi je absolutně zbytečná, rudý hadr Reagonekonomie vám létá před očičkama.

0/0
21.2.2011 9:51

palador

Re: nesmysly

Hrome chlape, to je takový problém si najít, že velikost dluhu byla v roce 1980 cca 909 mld USD a v roce 1981 997 mld? to je nárůst o cca 10%. Nárůst dluhu o 60 %, to by byla strašná bomba. Pokud by růst dluhu rostl 10 let tempem 60 % ročně, tak se zvýší na stonásobek. To je taková pitomost, že ... no to se nedá komentovat.

A nelíbí se ti, co ti píšu? No, tak nebuď tak agresivní a neházej na druhé špínu.

0/0
21.2.2011 20:40

misko_vtipkar

Re: nesmysly

Nemám čas vzdělávat ekonomická nedochůdčata na fórech, která jsou navíc ještě sprostá. Pokud byste snad chtěl něco pochopit, tak se prosím podívejte na federální výdaje, růst HDP, inflaci a příjmy. Pak Vám možná dojde, proč nemáte pravdu. Tímto je tato diskuze u konce.

0/0
21.2.2011 22:31

palador

Re: nesmysly

Jistě, diskuze s lidmi tvého naturelu opravdu nemá smysl. Hezky se ukazuje, že srážka s blbcem se nedá vyhrát. Na rozdíl od tebe mám ekonomické vzdělání a problematice rozumím. I když upřímně, že dluh roste, to dokáže pochopit i dítě. Na tom není nic těžkého. Je velmi snadné si dohledat velikost dluhu, jeho velikost v poměru k HDP i velikost inflace. Stačí použít Google. Každý si tak může ověřit že jsi obyčejný lhář, co možná chce provokovat, možná je prostě jen pitomý. Tímto příspěvkem s tebou končím, neboť můj čas je vzácný a už jsem ti jej věnoval až moc. 

0/0
22.2.2011 8:41

expat47

Re: nesmysly

...........pán je původem z proletářské rodiny, ráčil vystudovat za komunismu a balík ho stále tíží, není-li pravda?????????

0/0
23.2.2011 21:23

Petr PATRYK

Re: nesmysly

Hehe, Pehe, to sedlo. Autorovi a vsem, kteri na Reagana plivou, doporucuji, aby si ho srovnali s temi, co byli pred nim a po nem. V teto perspektive uz ma skutecne jeden a pul oka mezi slepymi.

0/0
18.2.2011 11:06

techpriest

Jeste jste opomenuli takovy maly detail

ze v roce 1984 diky nemu byly USA odsouzeny z podpory a financovani terorismu tribunalem v Haagu, kdyz on i pres usneseni kongresu v teto cinnosti pokracoval.

0/0
18.2.2011 9:02

carlossaura

Re: Jeste jste opomenuli takovy maly detail

Typicka levicova lez. USA podporovali bojovniky za svobodu a demokacii v Nikaragui proti komunistickemu totalitnimu rezimu vedenem Sandinisty a v ramci teto podpory napr. i blokovali Nikaragujske pristavy. Mezinarodni soud v Haagu pod vlivem levice a komunistickych zemi toto USA zakazal kdyz rekl, ze uvnitr sveho statu si kdokoliv muze delat co chce, tj. muze i vrazdit, znasilnovat, nicit, a ostatni staty (tj. USA) do toho nemaji co mluvit.

0/0
18.2.2011 11:29

techpriest

Re: Jeste jste opomenuli takovy maly detail

Jako sarkasmus dobry, ale mam takovy zdeseny podezreni, ze to snad myslite i vazne. I kdyz vyraz jako "podporovali bojovniky za svobodu a demokacii" ve spojeni se skupinami Contras (nektere i Maoisticke), ktere delali to same - tedy "vrazdit, znasilnovat, nicit" spis svedci o tom sarkasmu, diky bohu.

0/0
18.2.2011 12:01

techpriest

Re: Jeste jste opomenuli takovy maly detail

Ehm. Lez to neni. Ze lzi jste se usvedcil sam timto prispevkem. I kdyz zrejme diky svym "znalostem logiky" nevedome. Vyrok: "ze v roce 1984 diky nemu byly USA odsouzeny..." je totiz cista pravda.

0/0
18.2.2011 13:37







Najdete na iDNES.cz