Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

PORADNA: Manželka vychovává z dcery spratka

Manželka je nedůsledná, všechno jí povolí a zastává se jí proti mně, z dcery tak roste pěkný tyran. Jak tomu mám zabránit? ptá se čtenář Vojta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Profesionalka

Problém

Možná budu mít tvrdý názor, ale manželku bych poslala do práce a dítě do školky !!!! Připravuje jí o to nejlepší, kontakt s vrstevníky a zážitky. Chápu, že jiné dítě mít nemůže, ale nejhorší je fixace na dítě. Podobný případ vidím z tátovi, tak i máminy strany. Moje teta si pořídila dítě v pozdějším věku, manžel jí zemřel a o to víc se upnula na svou jedinou dceru. Sestřenice měla s rodiči společný pokoj do svých 12 let 8-o Měla hodně problém komunikovat s vrstevníky, protože si neměla o čem s nimi povídat Rv

0/0
10.4.2011 21:51

HancickaP

zena v domacnosti mi nevadi

pokud to zvladnou z jednoho platu, tak to je jejich vec. ale mit 4 lete dite kazdou noc v posteli.... to bych teda teda asi pres srdce neprenesla.

0/0
1.4.2011 16:11

KarelV

Hodný psycholog, moc hodný...

akorát, že nepomůže... ;-) ... Ono totiž pro některé ženy je nejrychlejší a tedy i nejúčinějí (nejefektivnější) léčbou, když od nich chlap odejde. - A tohle JE ten případ. R^ - Může to pomoci všem. Zejména pak ke skutečnému prosazení oprávněných výchovných požadavků.

0/0
1.4.2011 15:31

Profesionalka

Re: Hodný psycholog, moc hodný...

Myslíte? Pokud je žena fixovaná na dítě a je zvyklá nepracovat, tak to takhle zůstane i nadále. Ona chlapa k životu nepotřebuje, místo něho má dítě :-/:-P

0/0
10.4.2011 21:53

Vymiczek

školky

Ač student bezdětný, rád bych se lehce připojil do diskuze:

četl jsem zde několik názorů ohledně odkládání dětí do školek. Myslím si, stejně jako mnoho z Vás, že školka není vůbec špatná věc. Argumenty, že školka dotyčné osobě( Pokud se nepletu nick beatrix) nic nedala, že ji nepřipravila na chození do školy či nenaučila soustředění jsou ZCESTNÉ. Nic takové školka prvoplánově nemá dělat. Školka je dle mého názoru důležitá ze dvou hledisek - 1) Aby lidé nemuseli kvůli svému dítěti zůszávat až do jeho 6 let doma, zkomíral jim nejen sociální, ale i pracovní život. 2) HLAVNĚ vystaví děti konkurenci, dalším, stejně nezávislím človíčkům. Pokud je dítě zafixováno na matku, či otce, a vše je dovolováno, toto dítě dle mého názoru je prostě ve společnosti svých vrstevníků dikriminováno. školka je zde o toho, aby se děti naučili žít ve společnosti a koexistovat v různých skupinkách, reagovat na podněty běžné v životě -  a jsou to podměty, které je matka ani při nejlepší výchově doma naučit

0/0
1.4.2011 15:29

Vymiczek

Re: školky

PS, jak jsem říkal, ač jsem bezdětný student, mám pětiletou neteř a tříletého synovce, s kterýma jsem prakticky každý týden v kontaktu, a´t už jen jako návštěva, popřípadě je hlídám. Synovec chodí do školky teprve chvíli, ale i za tuto dobu je na něm poznat (samozřejmě včetně nešvarů) že na děti má školka vliv. Sestra děti naštěstí umístila do kvalitní školky, a i přes menší problémy vyplívající z toho, že je klučina ve věku, kdy zkouší vše co může a tedy i okoukané neřesti ze školky, i přesto je vidět, že na něj školka působí pozitivně.

PS, pokud jste dočetli až sem, děkuji :)

0/0
1.4.2011 15:32

petranovakova

Re: školky

Souhlasím. - Také bezdětná studentka, ale teta sedmi synovců a neteří.

0/0
6.4.2011 9:38

Profesionalka

Re: školky

Souhlasím, sice děti ještě nemám, ale na školku mám jen dobré vzpomínky. Já patřím ještě mezi ročníky, kdy se školkou jezdilo na týden na školu v přírodě. Musím říct, že mě to hodně obohatilo, nebyla jsem závislá na mamince..

0/0
10.4.2011 21:58

student006

Začít sám u sebe

Tenhle táta, i když to myslí dobře, si potřebuje nejdříve ujasnit vztah sám k sobě a potom teprve má šanci, aby se mu mohlo podařit usměrnit i ostatní ve své rodině. Když si vzal nevychovanou ženu (její rodiče to lépe neuměli), tak se nemůže divit, že tahle žena neumí vychovat svoje dítě. Až si vyjasní vzah svůj se sebou samým, tak pak má několik možností:

1. rezignovat a ponechat vše jak je = vztah stejně skončil.

2. najít si jinou ženu = lepší matku pro svoje budoucí děti. Pokud však nevyřeší nejdříve sám sebe, tak další žena bude téměř kopií té první.

3. pokud chce ve vztahu pokračovat, tak to vzít pevně do svých rukou a neustoupit = vychovávat mimo dítěte i svoji ženu. Nejdříve však musí vychovat sám sebe. Ono není vůbec náhodou, že se takoví dva lidé dali dohromady.

0/0
31.3.2011 23:22

student006

Re: Začít sám u sebe

 Každý jsme při navazování svých známostí v nějakém mentálním stavu, který ty naše vztahy předurčuje.

Každý máme právo se vyvíjet a měnit - i dost zásadním způsobem.

Každý máme právo zůstat takovými, jakými jsme byli dříve.

Pokud dokážeme změmit sami sebe, tak je až fascinující, jak to dokáže změnit i naše okolí. Chtít však zůstat stejným jako dříve a při tom chtít, aby se změnilo naše okolí, to je podle přirozených přírodních zákonitostí nemožné.

Pokud však nejsou partneři ochotni tahat za stejný provaz na stejné straně ale raději tahají každý na straně opačné, je takové manželství škodlivé pro oba dva a nejvíce pro jejich děti.

0/0
31.3.2011 23:23

Profesionalka

Re: Začít sám u sebe

Dle čeho soudíte, že jí rodiče neuměli vychovat? Chyba nemusí být jen na straně rodičů. Moje teta má tři děti, které jsou od sebe cca po šesti letech. Každé bylo vychováváno jako jedináček !!!!Teta byla vychovávána hodně přísně, děda s babičkou se na mé výchově také hodně podepsali, u nich platila disciplína. Prohřešky se řešily vařečkou nebo fackou. Mě se ségrou naši vychovávali stejně. Přitom má sestra je rozmazlená a panovačná. Tak mi řekněte, kde je chyba? 8-o8-o Hodně záleží, i v jaké společnosti se nacházíte. Sestra jako dítě trávila hodně času u tety, kde si mohla dovolit cokoliv...

0/0
10.4.2011 22:08

VYMÍTAČ BOLŠEVIKŮ

brrr, to je desna predstava

nefachcenko zenska, ktera z ditete vychovava bud slapotu nebo zlatokopku :-(

0/0
31.3.2011 21:52

ZZZZZZZZ

Jednoduche reseni

1. manzelce snizit kapesne

2. udelat si separatni loznici

3. obcas na noc nebo na vikend neprijit domu 

0/0
31.3.2011 21:24

hermína

proč mnohým tady tak vadí manželka v domácnosti?

ano, onen vymyšlená pán to má doma podělaný, ale důvodů bude asi víc.

ale obecně? pokud to není nějak extra nutné (peníze, udržení místa), je fajn, že lze být s dítětem doma do tří let. spíš je hodně náročné při péči o malé dítě a domácnost ještě pracovat. a ve školkovém věku - proč ne? možná není jedna domácnost a jedno dítě největší dřina na světě, ale jak k tomu všemu přidáte ještě práci na 8 hodin (půlúvazky u nás běžné fakt nejsou), je to hodně náročné. mnohem víc než "jenom" chodit do práce do večera a pak  se chtít vyspat. ono když k tomu "flákání" doma přidáte ještě zahradu nebo péči o rodiče nebo nějaké vzdělávání, je toho až dost.

a musím říci, že kdyby na mě manžel začal vyskakovat, že musím do práce, protože se doma flákám, aby nastala  opravdová manželská krize. a pokud by začal vyžadovat - jako vy tady, ať jdu aspoň do supermarketu nebo k pásu (mám VŠ),jen proto, abych se neflákala a nekazila dítě, manželství by dlouhého trvání nemělo. <

0/0
31.3.2011 18:40

I.G.Farben

Re: proč mnohým tady tak vadí manželka v domácnosti?

Špatná je pouze taková manželka v domácnosti, která to psychicky nezvládá :-)

0/0
31.3.2011 20:49

Hroznej.puberťák

Re: proč mnohým tady tak vadí manželka v domácnosti?

Protože ta popsaná v článku je slepice non plus ultra, co toho jen zneužívá. Pokud to jiná ženská zvládá v pohodě a má k tomu třeba hospodářství či barák se zahradou, nic proti.

0/0
31.3.2011 21:02

špekoun

Re: proč mnohým tady tak vadí manželka v domácnosti?

Spekulace, hledáš čím bys ji omluvila. Nic takového se ale v dotazu nepíše takže řeči o zahradě atd si laskavě ponech a drž se známéhoR^

0/0
1.4.2011 0:53

qwe111

Re: proč mnohým tady tak vadí manželka v domácnosti?

pokud by moje manzelka programove odmitala chodit do prace, (a to i ve veku, kdy uz deti napr. nastoupi na ZS), tak by to manzelstvi SKUTECNE dlouheho trvani nemelo :-P

O takovouhle "manzelku" opravdu neni co stat...

0/0
1.4.2011 9:33

ungadunga

Re: proč mnohým tady tak vadí manželka v domácnosti?

prominte slecno,neberte to spatne, ale koho kde v dnesni dobe tolik bude zajimat, ze mate VS?:) to tedy kdyz nebudete mit praci, tak budete sedet doma na pr** a budete hledat zamestnani reditelky, kdyz prace proste NENI? to sice trosku odbiham, ale docela me dostala ta vase poznamka "VS".VS v dnesni dobe ma temer kazdy druhy ;) a to, ze jste vystudovala VS z vas nedela o moc lepsiho cloveka;) jen jste na to mela nervy, moznosti, ci cokoliv jineho.plno lidi a ujistuju vas i CHYTREJSICH jak vy, skola uz zkratka NEBAVI a tak s tim seknou ;)

kazdopadne abych trosku se vratil k tematu a i vasi reakci..pokud mi zena bude varit, prat, uklizet (KAZDY DEN) a ja nevim co vse,prosim,at sedi doma na zadku a nejake to kapesne bude dostavat (at si nevyskakuje ze chce tasku luis vuiton atp..na to at si vydela sama)..jakmile bych objevil, ze ma nejakeho MILENCE,letela by z domu.

a hlavne..muz take smi neco doma udelat ;) obcas uvarit, atp.ale ukazte mi zenu, ktera vse dneska dela sama ;) moc jich neni

0/0
13.4.2011 0:34

Wandys1

Opičí láska, kvočna?

   Byl jsem na návštěvě a 10 letý mladík na nás pro zábavu mířil kuličkovou puškou, atomatem, otec mu to zakázal. Mladík se nafoukl a s nikým se nebavil. Jeho matka manžela zeřvala, že kazí klukovi zábavu. To je ta opičí láska.

0/0
31.3.2011 16:41

bratři v triku

Re: Opičí láska, kvočna?

a špatnej příklad z domova... už vidím, jak otec toho otce byl podpantoflák a ona semetrika....

0/0
31.3.2011 17:47

Transalp

Mantinely v životě...

Když rozmazlený drobeček nenarazí na mantinely pravidel teď, během výchovy v dětství, rozbije si o ně svou rozmazlenou držtičku, až vleze někam, kde bude na bázi dobrovolnosti spolupracovat s jinými (nejprve ve škole, potom v práci) a bude se tak dít opakovaně, neb poprvé nepochopí, proč se to stalo a vinu bude shazovat na protistranu, ta má přeci povinnost strpět její výmysly. Pokud z ní bude zaměstnanec, brzy s ní vyběhnou všude, kam vleze a kde si bude chtít dělat co chce. I když z ní náhodou bude podnikatelka, tak budou mantinely stanoveny smlouvou s klienty a obch. partnery. Když nebude dodržovat ty, skončí stejně. Na dítě se zlobit člověk nemůže, zodpovědnost za jeho výchovu má ten, kdo s ním tráví většinu času, v tomto případě matka. A nazávěr bych to shrnul takto - živíš, tak přepínej a zjednej si pořádek. Kecy o tom, že z ní alespoň nevyroste ušlápnutej zamindrákovanej lempl jsou hodně mimo mísu, protože takhle z ní vyrůstá k ostatním bezohledný hajzl.

0/0
31.3.2011 15:25

student006

Re: Mantinely v životě...

Samozřejmě s potřebou stanovení kvalitních pravidel souhlasím - to je přeci to, co dává člověku skutečnou sebejistotu a oporu pro celý život. Jsou jen dvě věci, které můžeme dětem skutečně dát. Je to kvalitní výchova a kvalitní vzdělání. Vše ostatní je už na nich.

Stačí si to představit i obráceně - alespoň se o to fikcí pokusím: Rodiče nikdy nevstali na svoje vlastní nohy a po bytě se pouze plazili. Ve svém plazení byli témeř dokonalí a hadi by jim mohli závidět. Jejich dítě se však jednoho dne začalo z té země zvedat nahoru a pokoušelo se postavit na své vlastní nohy. V té chvíli zasáhli rodiče a dítě strhly dolů se slovy, že to se přeci nesmí !!! Rodiče se přeci mají poslouchat a tak dítě rodiče poslechlo - jednou, dvakrát, třikrát... navždy. Takovouto sílu má výchova předávaná z generace na generaci.

Pokud dětem nedovolíme si natlouci kolena dokud jsou ještě malé, tak až vyrostou a jednoho dne se stejně z našeho vlivu vymaní, budou je potom ty pády z větší výšky ví

0/0
1.4.2011 0:21

student006

Re: Mantinely v životě...

... ce bolet.

0/0
1.4.2011 0:22

qwe111

Re: Mantinely v životě...

vzdyt ta matka z te male nevychovava ani zadneho zamestnance, ani podnikatele. Vychovava z ni svou presnou kopii, mala se v dospelosti take stane takovou matkou, ulovi nejakeho troubu co ji bude zivit a jit do prace ji pochopitelne nikdy ani nenapadne.

0/0
1.4.2011 9:51

Hroznej.puberťák

Dcerka bude rozmazlenej spratek po mamince,

... prostě chyba byla už v tom si vůbec rozmazleného spratka vzít za ženu - a ještě ji v tom spratkovství nechat a podporovat ;-)

0/0
31.3.2011 14:37

Cocteau A.

Co je to za ženskou - její místo zrušili a ona už nejspíš

nikdy pracovat nebude, protože jinou práci nechce?? Trochu rozmazlená, ne?

0/0
31.3.2011 11:51

Hroznej.puberťák

Zlatá klec

To maj z toho, že maj moc peněz. Rodiny, kde si nemůžou dovolit, aby se milostivá jen tak mýrnix týrnix natrvalo uprdelila doma, nepracovala a nechala se živit takovej problém neřešej :-P

0/0
31.3.2011 11:50

modrá sardinka

Re: Zlatá klec

Že by závist? Když na to mají, tak je do toho každému houbelec.

0/0
31.3.2011 12:35

on3.

Re: Zlatá klec

no kdyz si verejne stezuje, tak asi nechce, aby to bylo kazdemu houbelec

0/0
31.3.2011 12:40

modrá sardinka

Re: Zlatá klec

Tak ať si nestěžuje a raději si s manželkou promluví, když ho to štve. Jakou jinou radu čeká ten virtuální Xman?

0/0
31.3.2011 13:18

Hroznej.puberťák

Re: Zlatá klec

Ano, jasně, popsaná situace je opravdu něco, co by člověk záviděl ;-D ;-D ;-D

Teda že bude mít někdo tak vypatláno, že se chytne na až takhle lacinou vějičku, to jsem nečekal. Ale v idnesích diskuzích je možné asi opravdu všechno...

0/0
31.3.2011 12:41

on3.

Re: Zlatá klec

ze clovek zavidi, je nejcastejsi protiargument, jakmile se debata jen trochu dotkne penez.

0/0
31.3.2011 12:45

on3.

Re: Zlatá klec

nehlede na jeho relevantnost

0/0
31.3.2011 12:49

modrá sardinka

Re: Zlatá klec

No ale vždyť puberťák o tom sám hovoří.

0/0
31.3.2011 13:20

modrá sardinka

Re: Zlatá klec

Mám dojem, že vypatláno máme oba, když už.

0/0
31.3.2011 13:19

Survivor

dobry

Musím se přiznat, že s článkem naprosto souhlasím.

0/0
31.3.2011 11:29

bratři v triku

Re: dobry

?

0/0
31.3.2011 17:46

mysh.82

To může skončit špatně

Žádná rada, jak tohle vyřešit mě, bohužel, nenapadá. Mohu ale aspoň nabídnout příklad toho, jak to může skončit. Jedna rodina v našem sousedství na tom byla podobně - jejich dcera byla matkou rozmazlovaná, také ji maminka nechávala spát v manželské posteli, a to dokonce až do jejích patnácti let. Otec byl samozřejmě, jak dceruška rostla, přesunut na gauč do obýváku. Stejně jako v případě v článku sexuální život těch manželů naprosto zkolaboval, a nakonec si oba našli na sex někoho jiného a manželství se rozpadlo. Snad by tedy bylo lepší dát manželce hned teď ultimátum, i když to může způsobit rozpad rodiny, protože tohle stejně (pokud to ten muž nechá být tak, jak to je nyní) neskončí moc dobře.

0/0
31.3.2011 11:12

špekoun

Re: To může skončit špatně

rozpad rodiny to nezpůsobí protože manželka, vzhledem k tomu že nepracuje nemá kam jít

0/0
31.3.2011 11:40

Beatrixe

Ooooou

Pane Vojto,

Zkuste si přečíst Koncept kontinua, dle něj je chování Vaší manželky správné. A jestli se bojíte, aby z Vaší dcery nevyrostl spratek, tak by jste měl být spíše rád, že se z ní stane člověk se sebevědomím a bez mindráků. To je podle mě to nejdůležitější- Štěstí dítěte. A školky jsou stejně k ničemu.

0/0
31.3.2011 9:21

janpta

Re: Ooooou

Mno je zde sice rec o dceri, ale znam nastesti jen par takovych "sebevedomich a nezamindrakovanych" ...

Jsou tak sebevedomi, ze veri svym  nazorum a tomu co reknou (ikdyz jsou to totalni bludy) a prastit zenskou jim nedela problem ... Az tak sebevedomi jsou .... Ano jsou naramne stastni jak jsou sami se sebou spokojeni, ale jejich okoli trpi a ne malo od deti az po prarodice... Az vyroste chlapa asi neuhodi, ale zenske to delaji zase jinak a nemene krute ... A tvrdit, ze dite, ktere je vychovane a rodice mu vstipi hranice chovani je nestastne dite je sprominutim zhovadilost ... 

0/0
31.3.2011 10:12

babator

Re: Ooooou

Tohle mi příjde docela jako blábol. Znám X rodin, kde k výchově přistupovali podobně "demokraticky" a dneska si s dětmi neví rady, protože pro ně už jako rodiče jaksi nejsou autoritami. A taky je školka a školka ... pokud je pro učitelku nejdůležitější jak rychle se dítě umí obléct a jak rychle po obědě usne, tak tyhle jsou opravdu k ničemu. naštěstí jsou ale i výjimky... 

0/0
31.3.2011 11:07

janpta

Re: Ooooou

R^R^R^

0/0
31.3.2011 11:15

Beatrixe

Re: Ooooou

Já nepropaguji absolutní demokracii, jen odsuzuji buzeraci. Školky naprosto zavrhuji, podle mě je pro dítě nejlepší, když žije s aktivní matkou, která ho bere do společnosti a která jde dítěti příkladem.. Dítě nedělá to co nevidí (ev. to zkusí a pokud se nesetká s žádným ohlasem, tak činnost neopakuje). Vím že to píši velmi zjednodušeně, ale těžko tu svou myšlenku rozepíši do detailů.:-)

0/0
31.3.2011 15:52

špekoun

Re: Ooooou

Ty považuješ rozmazleného, rozcapeného spratka, absolutně neuznávajícího autoritu, nerespektující ostaní za seběvědomého člověka? Asi špatně vidím ne?

0/0
31.3.2011 11:42

Beatrixe

Re: Ooooou

Omlouvám se, ale nemám Vám co říci, pokud žijete zaslepený svými hodnotami, tak Vás stejně nepřesvědčím o své pravdě.:-) Píšete tu samé nenávistné příspěvky jen kvůli tomu, že matka nepracuje. Podle mě je každého věc, když se rozhodne nepracovat, pokud ho nikdo nebude dotovat, tak stejně do práce musí jít, nevidím důvod, proč se rozčilovat.

A jak že se to pozná ten rozmazlený a rozcapený spratek??:-)

0/0
31.3.2011 16:00

haniczka.jedlicka

Re: Ooooou

školka že je k ničemu? trochu vedle, ne? právě ve školce se děti naučí hodně věcí, naučí se disciplíně a naučí se dávat pozor, což je pro základní školu velmi důležité... a rozmazlenci mi taky nepřipadají tak skvěli, akorát dopadnou tak, že nenechají nikdy nikoho jiného říct svůj názor a budou mít svůj názor vždy nejlepší, nejúžasnější, prostě ten nej a všichni podle něho jsou nuly jen on je jednička... to je jen muj nazor

0/0
31.3.2011 12:20

špekoun

Re: Ooooou

No halvně tihle rozmazlenci dříve nebo později zjistí, že mimo rodinu se s nima nikdo mazlit zase až tak nebude. A bude to tvrdé vystřízlivění.

0/0
31.3.2011 12:29

modrá sardinka

Re: Ooooou

Naučí se dávat pozor, což je pro základní školu velmi důležité :-))) to je srandovní, úplně mimo realitu.

Mám zkušenost, že největší bo.r.del ve třídě dělají děcka, které od útlého věku jsou šoupnuta buď do školky nebo jen tak podle chuti se blonckají venku po ulicích.

0/0
31.3.2011 12:39







Najdete na iDNES.cz