Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Poradna: Je hrozná bordelářka a nestará se o domácnost

Přítelkyně je doma s dítětem, ale není schopná udržet domácnost v pořádku. Zanedbává domácí povinnosti a jen mi vyčítá, že se jí dostatečně nevěnuji. Uvažuji o rozchodu, píše čtenář Pavel.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Sekanice

jde o to, co kdo považuje za bordel

Tak musím říct, že doma jsem měla uklizeno jen do doby, než jsme měli děti.Od té doby máme doma pořád bordel. Nejdříve byly děti úplně malé s krátkým odstupem od sebe, takže byť jsem pracovala z domova, tak jsem prostě s nimi pořádek neudržela a teď,když jsou větší a já chodím do práce mimo domov, tak mám doma zase bordel, protože když dorazím domů, tak je potřeba s nimi udělat spoustu školních povinností, sem tam nějaký kroužek,udělat večeři, vyvenčit psa a pak už je noc (nikoli večer) a to už jsem ráda, že upadnu do postele. Tudíž máme doma opět bordel. Naštěstí manžel to tak nějak neřeší, poněvadž chodí domů taktéž z práce jednak pozdě, jednak utahanej,a pak řešíme spíš záležitosti běžného provozu.Pokud by mě ještě sekýroval, že doma nemá načančáno, odešla bych sama. Když už vznikne někde časový prostor,tak skutečně radši vyrazíme i s dětmi někam ven, nebo za kulturou,než abych doma pucovala byt. Neříkám, že vůbec neuklízím, ale jestli se k tomu dostanu 1x za týden, tak je to hodně.

+3/0
5.9.2011 22:08

Sekanice

Re: jde o to, co kdo považuje za bordel

V pudu sebezáchovy jsem se záměrně naučila nepořádek do určité míry "ignorovat". Častokrát přemýšlím, zda uklidit, nebo si konečně tu vyšetřenou hoďku využít na nějaké své hobby, které jsem třeba půl roku zanedbávala a víte co? Radši se jdu učit angličtinu, nebo si jdu namalovat obraz, než abych běhala doma s koštětem. Pro děti mám čas vždy, snažíme se vzájemně v dobrém komunikovat s manželem a oba si udržovat i své zájmy a něco stranou prostě jít musí. Takže kdyby k nám někdo přišel na nečekanou návštěvu, tak by se asi zhroutil, ale pokud se ohlásíte, no tak kvůli Vám snad uklidíme :-). No, a jsme šťastní a to, že jsme už týden nevyluxovali máme na háku. Pamatuju si svou mámu, která o pořádek hrozně dbala a vždycky říkala, že by si v bordelu ani to kafe dát nemohla a celý život se nervovala. Já si to kafe klidně dám, i když nemám domácnost jak z cukru.

+2/0
5.9.2011 22:13

m4xp0w3r7

Takře neuklízí,nevaří, žádný sex, všude bordel

Nebylo by lepší si tam nasadit nějakého chlapa? Bylo by to nastejno, ale aspoň můžete spolu chodit na pivo a čumět na sport ;-D

+2/0
4.9.2011 13:56

petmor

taky..

..jsem to zažil, skončilo to rozchodem. naštěstí jsme neměli vlastní dítě, ona měla holčičku z předchozího vztahu. nicméně scénář stejný jako u tazatele. takhle mladý holky ještě evidentně nemají ten správný smysl pro rodinu.

+1/0
2.9.2011 19:46

kilociP

Jo jo

Taky mam doma podobnou. Prijdu domu bordel jak v tanku. Pokud neco reknu dostanu vynadano. Reseni neexistuje, pkud druha strana neuzna ze mate pravdu a to ona neuzna. Holt to chce misto pocitace vyit do ruky vysavac a umejt nadobi. On se byt da uklidit celkem rychle. A priklady tahnou. Bude ji to blbe neuklizet a casem se to nauci:-P Divil by jste se jak male dite nauci cloveka uklizet, kdyz nechce aby se zranilo, nebo mu neco znicilo.

0/0
2.9.2011 9:35

balalajka01

chlape, soucítím s tebou, chvílema jsem měl pocit,

že jsem ten dopis psal já! ;-D

0/0
1.9.2011 21:39

Peťulák2

Nechci vyloženě rýpat, ale hodně kolem sebe vidím podobný

stereotyp: holka vstává brzo ráno do práce, přijde před šestou, trochu poklidí, třeba dá vyprat prádlo a uvaří večeři. V deset je unavená a jde spát. Kluk vstává do práce na desátou, dojde domů před osmou, nají se, sedne si k počítači a jde spát brzo ráno. V sobotu a v neděli ona doufá ve společné aktivity, on doufá, že si pospí aspoň do oběda, protože mohl hrát hry (programovat, koukat na filmy) až do rána, a nikdo ho nebude nutit něco dělat, potřebuje si odpočinout od práce. Pokud se nikam nejde, ona začne prát, vařit, mýt okna, vytírat apod.

Cítíte v tom taky ten jemný rozdíl v trávení času mezi mužem a ženou? A to, jak se postupně vytratí společně trávený čas a komunikace mezi těmi dvěma? Není to sice postřeh přímo k případu ze článku, nicméně takových párů poznávám čím dál víc.

+5/0
1.9.2011 17:50

Tipeq

Podobná zkušenost

Ženil jsem se před dvaceti lety, vzal jsem si krásnou ženskou, ale problém stejný-přitom se to dokud jsme spolu chodili nijak neprojevovalo.

Porval jsem se stím-kombinace trpělivosti, důslednosti a pomoci při domácích pracech. Rozhodující bylo, že měla aspon snahu se změnit. Dnes jsme spokojená rodina se třemi dětmi a za bordeláře spíš platím já.

+1/0
1.9.2011 13:06

warken

no...

Ja jsem zazil neco podobneho, akorat ze bez ditete :-) holku jsem vystehoval a byl klid, najednou jsem zase chodil domu a nebyl vytocenej, co je tam zase za binec :-) a potom si nasel cistotnou a jsem spokojenej:-)

0/0
1.9.2011 10:22

Hroznej_puberťák

Re: no...

Tak bez děcka se to řeší snadno...

0/0
1.9.2011 10:29

Zawgat_Mohammed

Z druhe strany

Mozna by jeho zena mohla vypravet o tom, ze kvuli nemu sla do zahranici, opustila rodinu, pratele, tam nezna nikoho a nic, mozna ani jazyk. On si ji nevsima a sedi u pocitace. Ziji v hnusnem stoletem baraku s pomalovanymi spinavymi zdmi a omlacenym nabytkem, byt zapacha a je plny hmyzu, se kterym ona denne bojuje (sama jsem zazila). Dite odmala velmi malo spi, casto place a vyzaduje pozornost, takze ona casto cely den poradne neji, protoze musi v jedne ruce stale drzet to male. V noci se nevyspi, protoze se male budi nekolikrat za noc a ona jej musi uspavat. (Opet me osobni zkusenosti.) Ona je zklamana, trapi se a on ji vubec nechape...

+3/0
1.9.2011 8:40

Zawgat_Mohammed

Re: Z druhe strany

A jeste by pan mohl popsat, co je to "hrozny bordel". Pro nekoho to muzou byt ditetem roztahane veci po celem byte a nadobi, ktere zustane neumyte do druheho dne.

0/0
1.9.2011 8:42

sun.alex

Re: Z druhe strany

Tak člověk si může vybrati, jestli stráví život nesmyslným uklízením a gruntováním...Je to svým způsobem choroba nebo úchylka...Samozřejmě, že musí býti elementární snaha ten nepořádek jednoduše netvořiti a pak stačí uklízet jen čas od času...

+1/0
1.9.2011 13:10

grey mouse

Re: Z druhe strany

Tohle může fungovat, dokud jsou sami dva. Ale batole asi nepřesvědčíte, aby "nepořádek jednoduše netvořilo" :-)

0/0
1.9.2011 14:43

Cephaelis

Re: Z druhe strany

Asi tak. Mytí oken 1x za 3 měsíce považuji za zvrhlost. Jednou za rok bohatě stačí. Stejné je to i s jinými činnostmi "hloubkového úklidu" - když se to (ne)udělá, stejně si toho nikdo nevšimne. U nás doma (ve dvou, bez dítěte) uklízíme 1x za 14 dní, práce máme rozdělené a trvá nám to cca 2 hodiny. Méně viditelné činnosti typu mytí oken dělám opravdu jen v případě, že mám uklízecí náladu, venku je hezky a chci se protáhnout. Nikdy z povinnosti. Sterilně uklizená domácnost mi nestojí za to, abych úklidem trávila dlouhé hodiny ukrojené ze svého volného času. Chce to kompromis. Pokud je ale jeden z partnerů vyložený bordelář a úklidu se dlouhodobě vyhýbá, tak je to problém. Z dopisu čtenáře mám dojem, že to u partnerky bylo zjevné už dříve, ale on nad tím zavíral oči. A pořídit si s nevybouřenou jednadvacítkou dítě, to chce kuráž.

0/0
4.9.2011 10:19

Zawgat_Mohammed

Re: Z druhe strany

Muj jinak bordelarsky manzel chce, aby se u nas okna myla kazdy mesic. Bydlime na frekventovane ulici, takze po tom mesici uz jsou celkem fest spinava.

Podlahu v kuchyni vysavam a myji denne, protoze jinak bychom slapali v drobcich a stave.

Ted momentalne cistim nekolikrat denne pocurane koberce a postele.

S detmi je to nekdy tezke.

0/0
6.9.2011 10:47

Hroznej_puberťák

Re: Z druhe strany

Jo, to jsou ty, co pak píší ty knihy typu "Bez dcery neodejdu" nebo tak nějak, že...

+2/0
1.9.2011 9:05

neverleft

no jo no

dneska si vybrat partnerku je jak loterie. Clanek me potesil tim, ze i pres problemy ji ma stale rad (rozumej miluje ji, cti a je ji verny). Odchod neni resenim. On musi obetovat neco z Facebuku a udelat neco kvuli ni, ale ona tez musi nastartovat trochu aktivity a ukazat, ze ji tez zalezi na rodinne pohode. Ona musi obetovat neco z te sve lenosti a vnest taky trochu iniciativy do vztahu. Jak sam "pisatel" zminil, na prochazku muzou jit az tam nebude bordel jak v jeskyni. Zivot neni o tom stravit ho sam pred monitorem, ale s nekym se delit o zazitky venku - treba na prochazce. lidi trochu fantazie a optimismu do toho zivota.;-)

+1/0
1.9.2011 8:13

BíláKočkaPřevlečenáZaTrpaslíka

a asi jeste zapomel dodat,

ze za nim prijela do zahranici po 14dnech vztahu, ne?:-P

0/0
1.9.2011 8:13

Hroznej_puberťák

Re: a asi jeste zapomel dodat,

Co po 14 dnech vztahu, už na první rande, poznali se na fejsbůku a podle fotky "přeskočila jiskra" :-P

0/0
1.9.2011 9:06

Hokki

Manžel?

O tom "partnerovi" vypovídá všechno jedna jediná jeho věta: "Mě žena napadá, že když přijdu z práce, sedím u PC, pobavím

se s přáteli na chatu, přečtu si novinky, e-mail, podívám se na film a

pomalu jdu zase spát." Z toho vyplývá, že evidentně nic nepochopil o partnerství. Podotýkám, že nejsem ženská, ale chlap - to abych předešel unáhleným odpovědím.

+1/0
1.9.2011 7:21

tojsouveci

Re: Manžel?

To jsem moc nepochopil o čem to vypovídá. Myslím si, že je celkem normální, že člověk, který přijde z práce se potřebuje trochu odreagovat, odpočnout apod. Na druhou stranu je smutné, když druhý z partnerů doma zřejmě nedělá nic (i před tím, než měli děti). Věřím, že kdyby ta ženská doma pořádek měla, tak je i on spokojenější a měl by náladu na nějaké společné aktivity. Takto přijde domů a když vidí, že je tam zase bordel, tak má dělat jakoby nic a usmívat se na svoji partnerku a jít na procházku?

0/0
1.9.2011 7:33

nebulon

Re: Manžel?

Souhlasim, cmanek prijde z hokny, sedne ke kompu, chatuje, cumi na film? NEdivim se, ze je jeho pritelkyne frustrovana a rezignuje na cokoliv.

Narazil si mladou slecnu a ceka, ze mu bude doma delat sluzku. Tak to oopravdu nefunguje a fungovat nebude, pokud v prvni rade on neprehodnoti priority.

+2/0
1.9.2011 8:35

netykavka

naivni tricatnik

21-leta, bez ambici, s deckem, zivena v zahranici o 11 let starsim partnerem. skutecne nevim, kdo z nich dvou je na tom rozumove hur. u holky bych nerozvaznost mozna jeste chapala, ale proc 32-lety chlap udela dite skoro teenagerce (ke ktere nema ani tolik ucty, aby si ji vzal) a pak spekuluje, jak by se ji zbavil, nechapu. nevim co od ni cekal.

+1/0
1.9.2011 6:40

tojsouveci

Re: naivni tricatnik

Co od ní čekal? Vy myslíte, že všechny holky v tomto věku musí být nutně líné a bordelářky?

0/0
1.9.2011 7:34

Hroznej_puberťák

Re: naivni tricatnik

Líné a bordelářky nutně ne, ale telata každopádně.

+1/0
1.9.2011 9:07

Kachně

Rada byla napsána opravdu dobře

R^

0/0
31.8.2011 20:55

babička_Boženy_Němcové

aha

"Hrozně ji miluju", ale vadí mi tohle a tohle a tohle, a když přijdu z práce, sednu si k PC a kecám s kamarády...

Jak se to "miluju" vlastně projevuje?

+3/0
31.8.2011 18:08

chudacek.blbecek

Re: aha

Tak, že ji neřeže :-)

0/0
31.8.2011 18:12

jendaweb

Re: aha

a to je chyba, kdyby jí tolik miloval, tak jí každé ráno jednu šoupne, a hned by měla motivaci

0/0
1.9.2011 7:02

Cindik

paní na úklid

A co takhle sehnat paní na úklid a někdy paní na hlídání a s partnerkou si vyrazit. To by asi docela ocenila. :-) Případně jí sehnat práci na částečný úvazek. Ono sedět doma a šůrovat časem docela leze na mozek.

+4/0
31.8.2011 17:40

chudacek.blbecek

Re: paní na úklid

Spíš ji donutit, ať si sežene kamarádky, protože ta holka se úplně obyčejně nudí.

0/0
31.8.2011 18:13

tojsouveci

Re: paní na úklid

Takže má živit sebe, partnerku, provoz bytu a ještě paní na hlídání? A že by to ta jeho ocenila? No to jistě ocenila. Už by nemusela dělat vůbec nic. Ještě by jí mohl dávat více peněz na útratu, že? ;-D

.

A sehnat jí práci? Neměla by si ji sehnat sama?

0/0
1.9.2011 7:36

jitulka89

Re: paní na úklid

R^ kdyz byla neschopna i pred ditetem nechapu jak si ho s ni mohl udelat...

0/0
6.9.2011 11:38

ivusakzkrabice

bordel je volání po změně

něco podobného znám. přítel řídí autobus a přes sezonu nebývá moc doma, mnohdy jen utahaně přijede, vyspí se, čeká čisté prádlo a klid. divný stav bez emocí. nesnášela jsem to. našla jsem slabinu, vadí mu bordel hlavně v kuchyni, tak jsem naschvál nechávala své poslední nádobí neumyté, neuspořádaně rozházené v mini garsonkové kuchyni. přišel, krásně se rozčílil, sice mi vynadal, ale komunikoval, bavilo mě to takhle dělat, protože z něco člověk aspon něco cítil a pak ten pocit zadostiučinění, když celou kuchyn umyl, prostě paráda! jenže sem mu v jedné hádce práskla, že to dělám naschvál, nojo, chyba, to ho dost naštvalo, ted jsme v novém, větší bytě, už 3 měsíce fungujeme bez kuchyně - tu má platit on, zjevně mu stav bez kuchyně vyhovuje, zatímco já šílím :) tot pohled na bordel z pohledu ženy, třeba ho prostě chce jen provokovat a vzbuzovat emoce, které jí chybí, prostě jako já...

+1/0
31.8.2011 17:17

skoog

Re: bordel je volání po změně

Ona jakákoli náhlá změna v zavedeném stereotypu je většinou důsledek nějaké nenaplněné potřeby... Blbý je, když se taková vědomě mířená strategie prokecne, to kolikrát může mít úplně opačný účinek. Pokud nepomůže promluva, není vůbec od věci začít jednat promyšleně sám. Viditelný ale musí být právě ten výsledek, ne postup.

JInak mě by provokovat nenapadlo (užírala bych se tím). To už musí být protějšek buď naprostej ignorant, nebo je chyba v komunikaci.

0/0
31.8.2011 18:57

Peťulák2

Re: bordel je volání po změně

Blbý je, že v 19 ani 21 nemusí ta holka vůbec chápat, co jí chybí a co potřebuje. Tohle může dělat prostě instinktivně a nevidí chybu. Kdyby jí bylo 30, tak to asi chápat bude, možná na něj bude ječet, ale vysvětlí mu, že prostě jde o to, že je v cizí zemi, kde zná jen jeho, který s ní moc nekomunikuje, a ještě brutálně utahaná, protože mají malé dítě, a to se do jednoho roku 90% ženských nevyspí. Navíc hormony se pořád hýbou, třeba teď ta holka prostě nedokáže koukat pozitivně na budoucnost. Ač pracující, tak on je ten, kdo by ji měl vytáhnout z té špatné nálady, o tolik let starší by měl být i chytřejší a snažit se být co nejvíc s ní, ne vedle ní. A ne "sotva mi zbyde trocha času pohrát si s malým", ale "přijdu z práce a na tři hodiny si malého vezmu já, aby ona pro sebe měla chvilku času".

0/0
1.9.2011 17:41

lajika

vážená redakce

kam na ty přispěvatele do poradny na Xmanu chodíte? To je sbírka.....

0/0
31.8.2011 15:52

ořezávátko

to jsou mi teda rady

sestavit si plán domácích prací a sledovat jejich plnění... A pak výsledky reportovat na domácím meetingu? ;-D Ten článek musel pod pseudonymem psát můj šéf ;-D;-D

+6/0
31.8.2011 15:04

Xelisa

Re: to jsou mi teda rady

R^

0/0
31.8.2011 16:59

Veska, anděl Smrti

Já nevím

Být holka, co má 21, je neustále zavřená doma s dítětem, přátele nemám, rodina je daleko. Já bych se zbláznil. A ohledně toho, že bez pomoci si neumím utřít zadek, jak nějaký losos či co, tak věř mi, že pokud jsi na všechno opravdu sám a nikdo Ti nepomůže, tak se z toho zblázníš. Bez pomoci se obejdeš, ale budeš to mít mnohem těžší, obzvlášť když dítě vychovává dítě.

+5/0
31.8.2011 14:50

Nemiluju cenzora

Re: Já nevím

to jistě.....ale odpovědí nemůže být nedělat nic...a stejně nemá cenu diskutovat právě o tomhle článku, páč to se nikdy nestalo, pouze v autorově fantazii

0/0
31.8.2011 14:54

skoog

Re: Já nevím

Dobrá schopnost vhledu!R^

0/0
31.8.2011 18:59

Xelisa

Chicht...

Jsem se nasmála... nic ve zlém, ale já mít v jednadvaceti špunta v cizině, asi by to nevypadalo o moc lépe... ;)

+1/0
31.8.2011 14:31

werryjanie

Re: Chicht...

No, já třeba ve stejné situaci jsem :).. Ale doma máme uklizeno.. Nicméně k tomu "dotazu".. na jednu stranu má pán pravdu, na druhou mi ale přijde, že on je takový ten typ, co se domnívá, že když vydělává, tak má být doma naleštěno, teplá večeře a hlavně by si vůbec přítelkyně neměla dovolit ho jakkoliv kritizovat.. Musí přece taky trochu investovat do toho vztahu, ty procházky, co přítelkyně navrhovala, jsou snad to nejmenší..

+5/0
31.8.2011 16:19

skoog

Re: Chicht...

Jsem stejného názoru. Podle mě to strašně posuzuje podle sebe, ale naprosto mu chybí schopnost se vžít do její situace (a jí zase do jeho, jak to tak vypadá). Pak už si dva dělají jenom naschvály. Přitom by stačilo si sednout a pokud možno nezaujatě si promluvit o tom, jak každý vnímá protějškovy reakce a co by ho místo toho uspokojovalo.

+1/0
31.8.2011 19:03

tojsouveci

Re: Chicht...

Možná se do ní vžít nedokáže, ale otázkou je, zda by se neměla ona vžít do něho a pochopit, že je v podstatě parazitem. Veškeré peníze vydělává on. Ona nedělá nic a nedělala ani před tím, než měli dítě. Procházky jsou jistě hezké, ale až potom, co je doma trochu uklizeno.

0/0
1.9.2011 7:39

skoog

Re: Chicht...

Prave tohleto "ja nebudu delat nic, zato ty si predstav, jak mi je" vede do pekla. To je to typicke delani si naschvalu - "az udelas tohle, ja udelam tamto".

Problem ma evidentne on a on po ni neco chce. Tudiz mu nepomuze na ni tlacit, tim se ona jeste vic zabejci. Casto pomuze udelat na zacatku ustupek a projevit pochopeni, tim ji vezme vitr z plachet a ona nebude mit vuci cemu protestovat.

0/0
1.9.2011 14:21

Nemiluju cenzora

Hroznej puberťák

můžeš mi prosím napsat, od jakého roku dítěte s tebou můžu diskutovat?;-) Do té doby to evidentně nemá smysl...

0/0
31.8.2011 14:28

jouzi

Re: Hroznej puberťák

Víš co? Vem si radši prášek a nechoď na diskuse, když diskutovat neumíš. Ty máš prostě svojí pravdu, všechny ostatní o ní musíš přesvědčit a když s tebou někdo nesouhlasí, začneš ho napadat.

0/0
31.8.2011 14:31







Najdete na iDNES.cz