Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Libye před sto lety: tady se zrodilo bombardování

Bombardování Libye skončilo, a tak není od věci si připomenout, že kdysi dávno tam dějiny bombardování i začaly. Psal se rok 1911 a uskutečnil se tam první "nálet".

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

vašo

historické anály??

čtete vůbec ty články po sobě?

0/0
6.9.2011 23:31

wanad

.

No super článek :-) Akorát že s hromadnými nálety se začalo na španělskou Guernicu.

0/0
1.9.2011 17:42

Generál Ugarte - inmortal

Re: .

První strategické bombardování se konalo 14.2.1916, když letadla jednotek c. a k. vzduchoplavby bolbardovala Milán.

0/0
1.9.2011 19:04

Pierre de Croissant

Už Wrightové

vyvíjeli své letouny s tím, že je prodají armádě. A armáda USA platila už v roce 1898 projekt Smithsonského institutu na vývoj letadla.

0/0
1.9.2011 14:34

urceno ke smazani

valka je vzdy motorem pokroku.

staci se podivat na pokrok za obou svetovych valek.. v predvecer druhe svetove se jeste letalo ve dvouplosnicich, bojovalo v zakopech, patere mnoha armad tvorily jizdni oddily s efektnimi utoky s tasenou savli. Tank byla atrakce, maximalne pojizdna pevnost pro podporu pechoty. o pouhych sedm let pozdeji se letalou na proudovych letounech az k hranici stratosfery, byla vynalezena a pouzita atomova zbran a jezdectvo zmizelo v propadlisti dejin.

problemem valecneho vyvoje po roce 45 bylo ze v pripade dalsi svetove valky uz by jaksi nemel kdo a pro koho vyvijet.. Lidsvto uz prekrocilo technicky hranice zniceni sebe sama.

jak rikal Einstein po druhe svetove valce: nevim cim se bude bojovat v dalsi svetove valce, ale bezpecne vim ze v te dalsi to budou zase jen klacky a kameni.

0/0
1.9.2011 13:59

petr____22

Re: valka je vzdy motorem pokroku.

Ten tank byla pojizdna pevnost na podporu pechoty po celou valku.... ony ty tanky by bez podpory a hlavne ochrany pechoty moc daleko nedojely. A jen nejvetsi esa mela povoleno strilet zajizdy, normalni posadka musela pri strelbe stat, aby vubec neco trefila.

0/0
1.9.2011 14:25

Indigho

Re: valka je vzdy motorem pokroku.

V pozdějších dobách války už byly na tancích instalovány stabilizátory, tudíž byla střelba za jízdy snažší. Technologie se plně rozjela po válce.

0/0
1.9.2011 16:38

Rudla01

Lidstvo bylo vždy vynalézavé

když šlo o to se vzájemně vyvražďovat

0/0
1.9.2011 11:08

Kyros

Re: Lidstvo bylo vždy vynalézavé

Je to jinak, lidstvo je vynalézavé ve všech oborech lidské činnosti. Válka není vyjímkou. Ostatně vždy platilo, že delší klacek a ostřejší meč dává lepší šanci na přežití. :-)

0/0
1.9.2011 11:54

ivan.ivan

ivan.ivan

válka nikdy nevypadala jako hra

0/0
1.9.2011 10:29

ramsveyker

Fakta stylu Yheute

cituji: Mladá Itálie, jež byla teprve necelých padesát let republikou...

Republikou nebyla, měla krále...

0/0
1.9.2011 8:48

mayer

Re: Fakta stylu Yheute

50 let sjednoceným Italským královstvím

0/0
1.9.2011 9:34

petr____22

Re: Fakta stylu Yheute

Italie byla do roku 1945 monarchie, ale to by mel autor vedet, jinak nevypada prilis duveryhodne

0/0
1.9.2011 14:27

amachal

Re: Fakta stylu Yheute

to pisálkovi nevadí. Ve stylu: holinky nebo hodinky, obojí se natahuje ... Zřejmě zase opsal wikipedii.

Navíc, psát "mladá" o něčem, co trvá 50 let ...  žádná z našich republik netrvala ani to.

0/0
1.9.2011 10:49

Generál Ugarte - inmortal

Re: Fakta stylu Yheute

Monarchie, republika, buďte rád, že alespoň správně určil bojující strany. ;-)

0/0
1.9.2011 19:18

lojala

Re: Fakta stylu Yheute

Nejen že to bylo království a ne republika, ale ono to 1.listopadu 1911 nebylo necelých 50 let, jelikož Itálie byla sjednocena 17. března 1861.

0/0
9.9.2011 2:43

myskamiki

spatny nadpis

mozna tam bylo prvni bombardovani z LETADLA, ale ze vzduchu rozhodne ne. To tusim bylo pri oblehani Benatek Rakouskou armadou a pouzivali k tomu male horkovzdusne balony s nalozemi, vypoustene z lodi.

0/0
1.9.2011 8:10







Najdete na iDNES.cz