Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tipy, které vám usnadní rozvod

I rozvod se dá zvládnout s grácií, když nebudete manželství udržovat uměle, brát si děti jako štít, celou situaci jim vysvětlíte a dokážete se mezi sebou dohodnout. Inspirujte se tipy, které prověřila praxe.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

svi,utec

Citově vyprahlé :-))))))))

Matka prostě ve své části prázdnin pošle děti na tábor - naprosto normální, běžná věc, kterou není třeba řešitř. Autor článku z toho ovšem udělá zlolajnou manipulaci a pokus, aby vzdychaly měsíc po mamince (asi ho ani nenapadne, že pokud by děti na táborech skutečně trpěly citovou vyprahlostí, což je nesmysl, pak na tom otec jenom vydělá, protože se budou chtít citově nasytit právě u něj).

+3/0
1.11.2011 5:34

yaru

Zkouška

Tak už skoro rok zkoušíme varianty zlepšení vztahu. Nejřív chtěl odejít tak jsem ho přemluvila kvůli dětem (4ks), léto nestálo za nic a i když nejsme příznivci hádek bylo dusno hmatatelné, že i děti nás pořád objímaly a snažily se nám dávat ruce k sobě. Starší navíc zaregistrovaly zvýšené utrhování se mým směrem. Došlo ještě víc k odcizení a tak jsem ho "pustila" za svobodou. U dětí se střídáme tak, že jsou pořád ve "starém" bytě se mnou a na víkendy je tu s nimi otec. Nikdo nikoho jiného nemá, "jen" je prázdno a alergie jeden na druhého.....

0/0
31.10.2011 18:23

akazu

Já si říkal, proč Seznam i iDnes píší o rozvodu...

No bodejť by ne, když 27.10.2011 Evropský soud pro lidská práva ve Štrasburku přiznal vážné pochybení našich soudů rozvodu;-D

http://www.stridavka.cz/tiskove-prohlaseni-k-rozsudku-evropskeho-soudu-pro-lidska-prava.html

0/0
31.10.2011 14:40

tabasco

Re: Já si říkal, proč Seznam i iDnes píší o rozvodu...

je smutné, když do očí bijící nespravedlnost musí řešit až soud ve Štrasburku. Chtělo by to vystrnadit zapšklé, ublížené, zamindrákované soudkyně z české justice. podobné platí pro sociální pracovnice.

+3/0
31.10.2011 15:14

pavel64

Re: Já si říkal, proč Seznam i iDnes píší o rozvodu...

No nic moc. Ta částka je směšná a vlastně žádný trest pro ty, co to způsobili. Je směšná, i kdyby to viníci měli platit ze svého.

0/0
31.10.2011 17:27

Robles

Zase téma rozvod

proč se tu raději neobjeví článek o tom, že na vztahu je potřeba pracovat a že to není vůbec snadné. Napadá mě k tomu jeden rozhovor, co před časem vysílalo nejmenované rádio. Manželé slavili 50 výročí svatby a redaktorka je jich ptala, zda někdy mysleli na rozvod. Odpověď mě pobavila: Na rozvod nikdy, na vraždu velmi často.

+7/0
31.10.2011 14:30

skoda-lasky

Re: Zase téma rozvod

Ale tak zase v článku se objevilo, že je třeba nejdříve vyzkoušet různé možnosti, a pak teprve se rozvést.

0/0
31.10.2011 15:56

Kahlan Amnell

Re: Zase téma rozvod

Pokud v tom není třetí osoba, tak určitě. Ale jsou lidé, kteří nejsou stvoření pro partnerský život a v době zamilovanosti se to nepozná.

0/0
31.10.2011 16:02

anžto

Re: Zase téma rozvod

ale říká se že zamilovanost mizí nějak po roce ne?:-) taky třeba moc nerozumím lidem co se třeba berou kolem dvacítky - to pak podle mě šance na to, že to vydrží se rapidně snižuje

0/0
31.10.2011 16:11

RIHAND

Já osobně...

...bych dala všechno za to, mít doma chlapa, na kterého je stopro spoleh a hlavně bude VĚRNÝ a nebude vyhledávat nějaké románky...

+1/0
31.10.2011 12:50

tabasco

Re: Já osobně...

co Vám brání si ho najít? všichni nejsou ku*evníci. bohužel ti slušní, hodní a poctiví nejsou mezi ženami žádáni pak se diví, když zahejbá nebo jí fackuje.

+8/0
31.10.2011 12:54

RIHAND

Re: Já osobně...

pokud je ta žena rozumná a chce jistotu po boku stálého partnera, rozhodně je pro ni nejzajímavější právě ten slušný a poctivý, z  rebelů a drsňáků každá dřív nebo později vyroste...(ne že by nebyly vyjímky)

+1/0
31.10.2011 13:01

tabasco

Re: Já osobně...

ne-e. takové řeči mají i ty rozumné ženy, které nakonec stejně dají přednost těm neandrtálcům. nic proti. to jsou prostě hormony a pudy. tady se dá říci, že ženy myslí přirozením.

+4/0
31.10.2011 13:59

RIHAND

Re: Já osobně...

v tom bude chemie...:-)

0/0
31.10.2011 14:17

Kahlan Amnell

Re: Já osobně...

Rozumné ženy časem ocení hodného a poctivého, ale ve třiceti už může být pozdě, už jsou rozebraní. ;-D

Naštěstí jsem jednoho ulovila.

0/0
31.10.2011 16:10

solimPC

Re: Já osobně...

Já takový byl a stejně mi to bylo houby platné.

+4/0
31.10.2011 13:01

a budou mě mazat a budou.....

Re: Já osobně...

:-/R^

0/0
31.10.2011 13:10

marvrc

Re: Já osobně...

jo, taky se hlasím do klubu poctivých a vzorných blbečků - žena dala přednost věčně ožralému asociálovi celoživotně na podpoře ... a na cestu si vzala všechny naše prachy ... ale i tak musím s odstupem času říct - SUPER ŘEŠENÍ :-)

0/0
31.10.2011 13:49

Zenový Mistr Pi- Tcha

Re: Já osobně...

No vidím, že spoustu z nás potkal podobný osud.. Njn to jsou vždycky krásné kecy o tom, jaký by měl ten chlap být, ale v momentě když je opravdu solidní, nezahýbá, chová se slušně, vydělává stabilně zajímavé peníze a má tu svoji ženskou fakt rád, tak je v podstatě odsouzen ke krachu..

+3/0
31.10.2011 13:57

dvakratzabanovanylajos

Re: Já osobně...

chlap hlavne nesmi byt nudnej, predvidatelnej a hlavne ona si musi myslet, ze mu na ni az tak nezalezi. to je asi to, co je na tech bad guys pritahuje. akorat tyhle vlastnosti nejou slucitelny s rodinnym zivotem.

0/0
31.10.2011 14:56

anžto

Re: Já osobně...

já mám náhodou hodnýho a slušnýho asociála;-D

0/0
31.10.2011 16:13

Hroznej puberťák

Re: Já osobně...

Konečně se našel ten něžný romantický motorkář se smyslem pro rodinný život? V

0/0
31.10.2011 21:42

ignacius01

Re: Já osobně...

on by te takovy trouba za chvili prestal bavit :-P

0/0
31.10.2011 13:51

RIHAND

Re: Já osobně...

pokud bych byla v určitých oblastech spokojená, určitě by mě nepřestal bavit... :-)...když se člověk párkrát spálí, uvažuje potom trochu jinak...

0/0
31.10.2011 13:55

qawadar

Re: Já osobně...

To je typicky, kdyz je holka mlada, tak si uziva, vyhledava nejvetsi borce, nejlip si s nim naseka fakany a pak, kdyz uz je stara vyjezdena breca, o kterou ti devkari ani nemaj zajem, tak najednou zmeni nazor na chlapy a chce nekoho hodneho a spolehliveho ;-D

+2/0
31.10.2011 19:29

Dita_1

A co takhle...

Co takhle spíš poradit, jak manželství udržet a upevňovat? Ničit lze snadno a moc umu k tomu třeba není.

Mimochodem, když tak sleduju svoje okolí, fakt, že ti z rozvrácených rodin nejsou sami schopni kvalitního dlouhodového vztahu, je víceméně nepřehlédnutelný.

+12/0
31.10.2011 9:49

tabasco

Re: A co takhle...

jak se nerozvádět by mělo být na OnaDnes. ve většině případů žádost o rozvod podává žena.

+1/0
31.10.2011 11:09

anžto

Re: A co takhle...

otázka je z jakého důvodu:-) Ono totiž být léta podváděnou ženou asi není žádný med. To že chlapiv vyhovuje mít milenku i manželku tak co by se rozváděl je věc druhá.:-)

+2/0
31.10.2011 11:29

veselabublinka

Re: A co takhle...

Já si myslím, že je to zhruba jedna jedna!!! Já bych jenom ze žen nedělal chudáčky!! Ono jich je taky dost!!! 8-o

0/0
31.10.2011 12:11

tabasco

Re: A co takhle...

já vám řeknu ty důvody žen: našla si zajištěnějšího, v manželství se nudí (zatím co manžel vydělává), zbláznila se a bezdůvodně opustila rodinu a utíká za maminkou, chce být sama a zároveň si nechat platit alimenty, nesouhlasí s manželovou výchovou dítěte (přeci je to její majetek, ne?), rada kamarádky, chce půl jeho majetku, byla na dovolené v Egyptě ;-)

+1/0
31.10.2011 12:35

anžto

Re: A co takhle...

heh:-) tož chlapi tak si neberte hloupé husy no. A je to vyřešený:-)

+1/0
31.10.2011 16:01

tabasco

Re: A co takhle...

nebo lépe: NEŽEŇTE SE. svatba pro chlapa je zbytečnost. milovat se a děti mít můžete i bez papíru.

0/0
31.10.2011 16:10

iRI2

reklama na rozvod?

Přijde mi to trochu jako reklama na rozvod. Vše jde zvládnout, pěkně se na rozvodu dohodněte a hlavně se kuli dětem "nepřekonávejte". Přijde mi, že hodně lidí se rozvádí hned, jak opadne chemická zamilovanost a na vztahu vůbec nepracuje. Nemá autorka už sama nějaký rozvod za sebou?

Právě kuli dětem to za to podle mě stojí. Neříkám se pořád hádat, ale snažit se. Kdysi jsem byl vedoucím na letních táborech a troufám si tvrdit, že děti z rozvedených rodin byli daleko problematičtější, než děti z úplných rodin. Proto mě poněkud děsí, kolik lidí se dnes rozvádí.

Možná je to klišé, ale rodina je základ státu :-)

Přeji všem diskutujícím pěkný den.

+14/0
31.10.2011 9:07

leonita

Re: reklama na rozvod?

V něčem s Vámi určitě souhlasím, že je třeba se snažit a hned to "nevzdávat" - na druhou stranu ten článek je určen pro ty, co už tu snahu mají za sebou a prostě to nevyšlo. A rozhodně to nevnímám jako reklamu na rozvod. V životě jsou situace, kdy už prostě jiná možnost není, a když Vás to potká, určitě budete rád, když to s (ex)partnerkou zvládnete tak, aby byla na obou stranách zachovaná hrdost. A o tom tohle celé je..

0/0
31.10.2011 12:15

leonita

Re: reklama na rozvod?

A to paušalizování, že děti z rozvedených rodin jsou problémovější - s tím absolutně nesouhlasím. Je to o přístupu rodičů a výchově - a jestli spolu žijí, to už nebývá tak podstatné. To je jako kdybyste řekl, že rozvádět se mohou jen hloupí lidé, kteří nezvládají výchovu dítěte..

0/0
31.10.2011 12:17

tabasco

Re: reklama na rozvod?

děti, které vychovává pouze matka (u nás se do péče otce dítě nedává téměř ani kdyby snad matka kradla nebo brala drogy) nemají úctu k autoritám. matky jsou ve výchově velice benevolentnější a dovolí dětem to co už otec by zakázal. dítě potřebuje oba rodiče. matka v žádném případě nestačí!

0/0
31.10.2011 12:52

leonita

Re: reklama na rozvod?

Ale to je přesně to, o čem píšu - že záleží na tom, jací rodiče jsou, netoliko na tom, jestli jsou spolu - protože pokud je matka i otec co k čemu, tak to není tak, že by dítě vychovávala pouze matka, ale i otec se na výchově aktivně podílí. Řívá vám něco třeba pojem střídavá výchova?

Že potřebuje dítě oba rodiče, v tom s Vámi bezpodmínečně souhlasím - ale věřte mi, že znám dost případů, kdy se v rozvedené rodině věnuje otec dítěti mnohem víc, než spousta otců, kteří jsou ve společné domácnosti.

+2/0
31.10.2011 12:57

Seeker-M

Re: reklama na rozvod?

Vím, že střídavá výchova je dnes "in", ale mám své pochybnosti o tom, zda je to skutečně pro dítě to nejlepší. Jaké to asi je, nějakých deset, dvanáct let pendlovat každý týden (v lepším případě každých čtrnáct dní) mezi bytem tatínka a bytem maminky?

+1/0
31.10.2011 13:19

leonita

Re: reklama na rozvod?

Tak rozebírat tu střídavou výchovu jako takovou, to patří asi jinam - má reakce patřila k příspěvku, kde bylo paušálně tvrzeno, že rozvod = výchova dítěte výhradně matkou.

I kdyby nešlo o střídavou péči ale o stav, kdy dítě je v péči matky a otec se s ním vídá libovolno kdy, třebas čtyřikrát do týdne odpoledne, co já vím - tak už je tam to výchovné působení, už je tam to podílení se.

0/0
31.10.2011 13:27

tabasco

Re: reklama na rozvod?

ok. máte pochybnosti ale pro dítě je střídavka opravdu to nejlepší porozvodové řešení. jsou na to studie. stačí jen zagooglit.

0/0
31.10.2011 13:46

Robles

Re: reklama na rozvod?

studie (pro střídavku a nebo proti ní) jsou často účelové a neberu je jako argument. Obyčejným selským rozumem - líbilo by se Vám každé dva týdny se stěhovat? Zkuste si představit variantu, že se stěhují máma s tátou. Dítě zůstává stále v jednom bytě a rodiče pendlují. Realizovatelné by to bylo. Bral by jste to? Pro mě by to byla hrozná varianta.

0/0
31.10.2011 14:21

pegy1967

Re: reklama na rozvod?

obyčejným selským rozumem - co by se Vám líbilo víc. Jeden rodič, jeden domov nebo dva rodiče, dva domovy. Děti si na tom všem najdou to lepší. Pro ně, samozřejmě. Já bych se o ně nebál. Přece jenom jsou flexibilnější než dospělí.

0/0
31.10.2011 14:46

tabasco

Re: reklama na rozvod?

účelové jsou jen ze strany feministek, které se nechtějí vzdát absolutního nároku na dítě a alimenty, tedy pákou na muže. feministické organizace jsou prolhané struktury parazitující na státním rozpočtu jež zdůvodňují neexistujícími nebo falešnými problémy.

0/0
31.10.2011 15:11

Seeker-M

Re: reklama na rozvod?

Střídavá péče ovšem vyžaduje, aby rodiče oba rodiče spolupracovali a o dítě se aktivně starali. Těžko to tedy může být univerzální spásné řešení situace, kdy chybí autorita otce - ať už proto, že se otec nezajímá, nebo proto, že matka děti proti otci poštvává. Vaše studie tedy mohou velmi snadnot trpět výběrovým zkreslením (selection bias).

Ano, pokud se rodiče dokážou na všem dohodnout a mají na mysli především prospěch dítěte (dětí), může být střídavá péče vynikající. Otázkou ovšem je, proč se takoví ideální rodiče vlastně rozvedli.

0/0
31.10.2011 15:42

tabasco

Re: reklama na rozvod?

říká Vám něco přefeminizovaná justice, která na střídavku absolutně kašle?? a ty vaše vyjjímky jen potvrzují pravidlo. že znáte nějákej příklad, neznamená, že je to argument. pořád jsou děti přidělovány matkám, ať se otec chce nebom nechce starat.

0/0
31.10.2011 13:44

leonita

Re: reklama na rozvod?

Ale Vy mi (Vy a ostatní) neustále podsouváte něco, co jsem neřekla - my se tu bavíme o rodičích, o výchově. Pokud jsou rodiče, kteří se rozvádějí, inteligentní lidé, kteří jednají pro dobro svých dětí, tak je úplně jedno, jak funguje či nefunguje naše justice, protože jsou schopni se dohodnout sami a sami jsou schopni posoudit, co je pro jejich děti nejlepší. Já se tady "nehádám" o tom, že soudy rozhodují ve prospěch střídavé výchovy, já tvrdím to, že pokud se rodiče shodnou na tom, že jsou pro dítě oba stejně důležití a oba se podílejí na výchově, není jediný důvod, proč by jejich dítě mělo být jakkoliv problémové.

A pokud rodiče inteligentní nejsou a blaho dítěte je jim vzdálenější než prd, tak spolu klidně mohou žít do smrti ve svazku a to dítě problémové bude.

To je to, co jsem se pokoušela sdělit ;-)

+2/0
31.10.2011 13:57

tabasco

Re: reklama na rozvod?

8-o nic nepodsouvám. o střídavce jste začala vy a ptala jste se s ní. já jen dodávám, že pokud matka prostě nechce, tak Vám ani soud nepomůže. a nebudeme si nic nalhávat, i inteligentní matka se dokáže mstít otci za to že jí ublížil a nesvolí pro střídavku a otec dítě už vidět ani nemusí. a děti vychovávané pouze jedním rodičem prostě statisticky problémovější jsou. to je prostě fakt.

0/0
31.10.2011 14:07

leonita

Re: reklama na rozvod?

Ano, já s Vámi souhlasím, ale prostě každý mluvíme o něčem jiném - neboť ve chvíli, kdy matka tohle dělá, tak už neplatí to, že oběma rodičům jde o blaho dítěte, oba rodiče pak nemají stejné šance podílet se na výchově a v tu chvíli opravdu z takové rozpadlé rodiny může vzejít to "problémové dítě". Tedy s tím, že děti vychovávané jedním rodičem mají problém, jak jste napsal, naprosto souhlasím - ale píšu přece to samé od začátku, jen z druhého konce. Jen jste mi neporozuměl.

0/0
31.10.2011 14:13

iRI2

Re: reklama na rozvod?

Já tu zkušenost mám. Říkejme tomu třeba amatérská osobní statistika. Potvrdí Vám to většina těch, co s dětmi pracují.

+1/0
31.10.2011 12:53

leonita

Re: reklama na rozvod?

Vaši zkušenost Vám samozřejmě neberu, sám víte nejlíp, co jste kde viděl, slyšel a zažil - a vlastně Vám to i věřím, protože sám jste napsal, že to bylo "kdysi", kdy jste na ty tábory jezdil a s dětmi se tam setkával. Ale "kdysi" byla taky jiná doba než je teď. Dřív se většina lidí rozvedla s tím, že dítě bylo svěřeno do péče matce a otec ho vídal dva víkendy do měsíce a 14 dní o prázdninách. I dnes je to tak, že v naprosté většině případů je dítě svěřeno do péče matce, ale ten styk s otcem už se přece jen upravuje jinak.. A jak už píšu v příspěvku výše, střídavá výchova tady nikdy nebyla - nebo alespoň neznám nikoho z dřívější doby, kdo by to tak měl - zato dnes to začíná být běžnou praxí.. Takže v tomto směru si myslím, že už Vaše tvrzení prostě neplatí - to posuďme za pár let..

0/0
31.10.2011 13:01







Najdete na iDNES.cz