Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Záhada Stalinova syna: do německého zajetí odešel možná dobrovolně

Jeho otec držel v hrsti desítky milionů lidí. Ale jedním z těch, nad kým ztratil kontrolu, byl vlastní syn. Nový pohled do ruských archivů ukazuje, že mladý Džugašvili se za války zřejmě vzdal Němcům sám.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45o97j38t93ě21c62h 26R24ů96ž53e45k 9829542150148

Měli by ho nechat na pokoji, nikoho by neměli soudit podle rodičů (pokud nešel v jejich stopách).

+2/0
6.3.2013 21:16
Foto

M37i19r66o72s14l61a60v 98M26a33c10e86k 5271645690962

Hloupý, propagandistický článek, který si nezadá s články dr.Goebbelse. Je jasné, že hrdinství syna J.V.Stalina nejde panu redaktorovi, ani celé iDnes pod nos Rv

+6/−29
5.3.2013 21:42

J51a17n 78H21l66e96d91í67k 4289122658652

p. Macek--- a vy snad vlastníte důkazy o opaku, samozřejmě nemáte, nevíte ZHOLA NIC, jen slepě věříte propagandě a agitaci

+8/−4
5.3.2013 23:14
Foto

M50i38r57o28s50l96a54v 16M34a44c53e10k 5401465770942

Ano. Jsem na tom stejně, jako pan redaktor iDnes Rv

+3/−8
6.3.2013 7:46

J93a38r25o37s79l88a74v 84N12o97v35á26k 4528680798462

A to jste vykoumal sám? Bez držení?

+6/−2
6.3.2013 14:17

V42l57a42d59a 82M71u39s98i23l 9710526458813

Ono to při poozorném přečtení  ani nevypadá, že by ten cghlpec byl zbabělec...

  Jestli jim tvrdil do očí, že to prohrají atd.

+2/−2
6.3.2013 23:27

M43a66r66e65k 55Z89e33l17e37n49y 1236576688523

don't be angry, take it easy

+1/−1
9.3.2013 3:06

J65a94n 56H79l18e91d83í29k 4939132298612

přestože přes 2 roky dodávali Rusové Německu železo, barevné kovy, oleje, naftu a jiný tovar,-- posílali do Německa stovky tajných agentů, kteří měli připravit komunistický puč a krvavý převrat. Nutno podotknout, že Hitler před nástupem k moci, musel zlikvidovat špičky přemnožených němec.bolševíků-- čili ruští agenti se měli na koho s důvěrou obrátit. Když počty agentů přesáhly snesitelnou hranici, byl plán napadení SSSR urychlen a 22.06.1941 také zrealizován. České bolševické učebnice dějepisu zcela obrátily smysl evropských dějin a o agresivitě sovětských komunistů zakázali se jen zmínit. Stalin s Gottwaldem plánovali 3. svět. válku a Česko se mělo stát prostorem výchozího postavení agrese proti západu.

+9/−19
5.3.2013 15:47

M44i55l53a97n 80K74o12i41š 4667252911580

Ježíš to je zase slátanina....

+19/−5
5.3.2013 16:38

J84a13k34u56b 19S49e15c20k68ý 6244696553564

Souhlas pane

+4/−2
5.3.2013 20:41

L95u64d73ě50k 81K47r71a52t69o70c72h80v95í25l 9755924491334

Ano, stovky a tisíce a miliony bolševických agentů v Německu. Špionů posílali tolik, že německý útok vlastně zachránil SSSR před vylidněním ;-)

+9/−3
5.3.2013 18:10

J37a40n 86H58l16e80d93í46k 4929792568332

ad KOIŠ  KRATOCHVIL--- jste obětmi komunist.vysvětlení dějin, chybí vám moře informací, zavraždění 24 tisíc polských oficírů zatloukali Rusové 50 let, až Gorbačov s Jelcinem to naplno doznali (KATYNJA)),, zřejmě NIC nevíte o komunist puči v Německu v létech 1920-1933

+5/−5
5.3.2013 23:12

L85u39d37ě34k 28K35r45a12t51o51c75h47v40í80l 9865484761334

Informace o KATYNJI ( v jakém jazyce to prosím Vás je?) opravdu nemám, za to vím, že v tkzv. Katyňském masakru (oblast Katyň, Ostaškov a Starobělsk) bylo Sověty zavražděno cca 15 000 polských důstojníků a v jiných oblastech cca 10 000 příslušníků inteligence.

Ale tím, že ve Výmarské republice v letech 1920-1933 probíhal nějaký dlouhodobý komunistický puč jste mě opravdu překvapil. Povídejte, přehánějte .......   Hlavně mi ale nevnucujte třeba Spartacusbund, tkzv. rudé námořníky a jiné excesy jepičího trvání z roku 1919.

+5/−4
6.3.2013 20:04

M23a53r47t76i16n 32P49u65c76h24e43r11n52a 9357580899247

http://cs.wikipedia.org/wiki/Bavorsk%C3%A1_republika_rad

Dokonce se povazuje za prvni komunisticky stat na svete. Pred CCCP...

+1/−2
9.3.2013 16:08

L48u94d66ě86k 50K74r24a87t35o87c45h81v67í50l 9225594541134

Jste šikovnej, na Bavorskou republiku rad jsem zapoměl. Trvala od 07.04.1919 do 13.04.1919 (první) a od 13.04.1919 do 03.05.1919 (druhá). Doplňte si ji do mé poslední věty. Děkuji.

+1/−3
9.3.2013 17:16

Z32d20e42n90ě59k 28Ř94e84h79á34č36e17k 9743940157319

To by nevymyslela ani oslí hlava, gratuluji pane Hledíku!

+1/−1
10.3.2013 17:12

P95e33t37r 38D56v65o96ř12á91k 9442237761418

Mám názor odlišný od V. Suvorova - neodvažuji se tvrdit, že sovětské Rusko plánovalo útočnou válku proti Třetí Říši. Tehdejší soustředění vojsk těsně na hranici spíše považuji za výsledek diletantismu sovětského vojenského velení - nedat ani píď sovětské země a bojovat hned na hranicích. Tj. přesně to, co bylo vidět v roce 38 na Dálném Východě (ruskojaponské konflikty) - obsazení nevelkého pásma o hloubce pár stovek metrů někde ve stepi mělo za následek nasazení několika divizí a krvavý konflikt stovky tisíc vojáků.

.

Už Napoleon, když mu ukázali plán obrany Francie (sbory rovnoměrně rozmístěné těsně u hranice podél ní), se ptal, zda ti vojáci budou válčit nebo dělat celníky (a honit pašeráky).

+10/−1
5.3.2013 13:07
Foto

P42a74v59e39l 74P14a86t91o38č61k74a 7372327788

V roce 39 SSSR drtivě porazil Japonce u Chalchynu ;-) ! No, mě přijde, že zase tak slabí nebyli, když ti samí generálové vyhráli válku a i po tak nečekaném začátku ;-)

+2/−7
5.3.2013 13:09

P38e18t10r 61D37v17o72ř45á90k 9622317741928

Víte proč ten konflikt vznikl? Kdesi ve stepi, u nějakých bažin (kde 100 km na všechny strany není vůbec nic) Japonci obsadili pár km2 a jednu horu. Následovala zuřivá reakce RA - nasazení tankových brigád a střeleckých divizí, několikanásobné přečíslení ve všech katogoriích a převálcování zakopaných Japonců.

Typická sovětská paranoia (a taky Stalinova) = bránit se okamžitě na hranicích, byť je to takticky i strategicky nevýhodné. Zřejmě Josif nečetl Napoleonovo Tažení do Ruska (paralela s rokem 1941 nesedí, tehdejší ústup před Moskvu byl Sovětům vnucen, protože všechny protiútoky RA byly obchváceny a likvidovány z boků a z týla). Jestli se někde dá vyměnit území za čas, tak je to právě ruský Dálný Východ.

+12/−4
5.3.2013 13:19

L62u76d93ě57k 36K60r70a13t92o93c41h24v65í39l 9275194411974

U Chalchyn-Gol bylo spouštěčem sestřelení sovětského průzkumného letounu japonskou stíhačkou.

0/0
5.3.2013 14:35

R76u81d38a 73S32l62a36v22í24k 5133358126241

A právě ta skutečnost, že dvakrát nakopali Japoncům zadek hned u hranic zajistila, že až do konce války to Japonci znovu nezkusili, takže velkou část sil mohli použít na východní frontě proti Německu...

+3/−1
5.3.2013 15:30

J48a21r82o21m97í74r 83F80o78j94t 2277665142170

V.Suvorov ve svých čtivých dílech obratně manipuluje s fakty a vytváří dokumentární fikci.

+2/0
5.3.2013 17:37
Foto

P66a94v91e17l 15P72a52t88o75č26k80a 7482297348

Viktor Suvorov že je vyvrácený????8-o Že o tom nikde nepsali;-D! Na anglické wikipdeii najdeme tento zajímavý odkaz: http://en.wikipedia.org/wiki/Soviet_offensive_plans_controversy ! Doporučuji přečíst! Za kritiky jsou považováni jen bývalí komunisté a jejich pohunci v dnešním Rusku (Putinova banda). Také někteří západní "užiteční idio*i" - ale hlavně ti, kteří dříve psali na zakázku o přátelském SSSR ;-D! Suvorov neni zdaleka sám, například nová kniha která vyšla v češtině od Marka Solonina http://www.fronta.cz/kniha/solonin-23-cerven-aneb-opravdovy-den-m !! Stalin sám vedl 19.srpna řeč, která unikla do agentura Havas, kde jasně zmiŇuje, co chystá - poštvat proti sobě 2 bloky v Evropě a rozbouřit pomocí nacionalismu stojaté vody! Proto ta hra kominterny, na jedné straně podporovali Hitlera v Německu (posílání peněz, vstup bývalých rudých do NSDAP kvůil infiltraci, zákaz protestu komunistů po roce 1933), na druhé straně podporovali antifašistickou lidovou frontu ve Francii, Španělsku,... prostě dva bloky proti sobě ;-D ! Pakt Molotov-Ribbentrop to definitivně stvrdil a SSSR vstoupil do druhé světové jako spojenec Hitlera (dočasný)!

+8/−4
5.3.2013 10:50

B72e34d57ř87i88c68h 39T10ě26š27í44n97s42k32ý 9913107586781

Suvorov je slušně řečeno magor

+6/−3
5.3.2013 10:53
Foto

P14a94v31e15l 56P17a42t94o19č74k68a 7922447808

0 argumentů ;-)

+3/−1
5.3.2013 10:55

P93e45t60r 53D32v92o18ř26á28k 9972657901898

Magor zrovna ne, ale snaha o senzaci tam je.

+2/−2
5.3.2013 12:30
Foto

P86a38v54e56l 52P34a79t88o50č29k76a 7132527408

To tedy není, Suvorov je bývalý agent a schovával se před KGB ve své době!!

0/−1
5.3.2013 12:32
Foto

P80a35v43e90l 51P58a50t62o61č38k55a 7492147558

Proto to vydal pod cizím jménem, jmenuje se Rezun

0/−1
5.3.2013 12:32

P21e86t14r 85D58v51o50ř15á31k 9462237461908

Ale jo, já vím o koho jde, mám v knihovně nejméně 4 jeho knihy. Věřím, že tam je část pravdy, ovšem některé jeho vývody a počty jsou čirá fantazmagorie. Rezun (Suvorov) míchá dohromady to, co ví, s tím, čemu se jen dohaduje. On není historik, on píše beletrii.

+2/−3
5.3.2013 12:37

J56i24ř56í 20H34o54v89o65r85k46a 2716317100471

Je to takový Daniken. Občas docela zajímý detail, ale celkově fantasmagorie - a slušná obživa ;-D

+2/−2
5.3.2013 12:39
Foto

P38a87v90e93l 24P77a40t83o93č18k89a 7972657808

Nějaký důkaz, že nejste magor vy?;-)

+4/−2
5.3.2013 12:45

J39i83ř38í 68H15o44v13o70r14k24a 2986397790111

Fakta. On cucá z prstu výmysly, fakta nemá. A není pravda, že nejsou dostupná, dnes už je toho dostupného dost.

Např. Existuje jediný dokument, Vasilevského plán z května 1941, který rozvíjí myšlenku reagovat na německá vojska hromadící se u hranic SSSR preventivním úderem. Není na něm podpis dokazující seznámení s obsahem ani Žukova, ani Timošenka, ani Stalina. Existuje několik svědectví z druhé ruky, že ho Stalin možná četl. To je všechno. Naopak důkazů z dokumentů a vzpomínek přímých účastníků, že Stalin preventivní válku opakovaně odmítal je mraky. Stejně jako 100% víme, že nařídil do puntíku dodržet D-SSSR hospodářské smlouvy a tak nedat Němcům záminku k útoku, takže do června vlaky vozily sovětské obilí, rudu i ropu do německých skladů na výchozí pozici Wehrmachtu u sovětských hranic :-)

+4/−1
5.3.2013 12:56
Foto

P30a31v28e48l 85P30a49t66o91č57k32a 7512767778

Vy si cucáta fakta z prstů - němci měli 3 500 tanků na východě, SSSR 25 000, němci neměli střední a těžké tanky, SSSR měli už i T-34 i těžké KV ;-)

+2/−5
5.3.2013 13:03

L83u71d25ě25k 63K90r98a14t17o87c91h41v42í92l 9835294881104

Kecáte.

SSSR vyrobil od roku 1930 do 1941 cca 28 500 ks všech tanků (včetně tančíků, mostních, teletanků a plamenometných). V roce 1941 jich byla asi 1/3 již vyřazena nebo čekala na generální opravu či sešrotování a zbytek rozhodně nebyl v příhraničních západních okruzích.

Německo v té době disponovalo cca 1500 ks plnohodnotnýni středními tanky (viz. níže)

+3/−1
5.3.2013 13:24
Foto

P78a10v14e91l 86P68a79t27o94č18k43a 7702767568

On je historik, byť nemohl studovat, jelikož byl v armádě a ví toho víc než historik o těhle věcech

0/−3
5.3.2013 12:45

P22e61t93r 36D39v36o23ř63á46k 9382317231418

Hmmm, hlavně, že ty jeho počty kanonů, tanků a letadel "kulhají na obě nohy".

V roce 1941 měly sovětské tanky životnost 50 motohodin, potom následovala generálka motoru a velká oprava ostatních částí.

Hlavně dělostřeleckých houfnic vydržely pár stovek výstřelů, potom se musely měnit vlžky.

Sovětská letadla v r. 1941 měla potah převážně dřevěný = lepená překližka = po pár měsících se klimatické vlivy musely zákonitě projevit.

Ano, sovětská armáda byla obrovská, jenže část materiálu byla nekvalitní nebo opotřebovaná. Do stavu sovětského tankového vojska se např. i v roce 1936 započítávaly tanky typu Reno Russkij (licenční kopie Renaultu FT-17 z WWI). Knihy V. Suvorova (Rezuna) považuji přínosné v tom ohledu, že názorně ukazuje na myšlení "sovětských generálů".

+3/−1
5.3.2013 12:59
Foto

P97a37v18e34l 97P73a12t61o76č98k82a 7672337388

Němci 3 500 tanků na východě, SSSR více než 25 000, ze stejné doby, některé mladší a modernější ;-)! Stíhačky připravené nikoli na obranu, ale na drtivý jednofázový útok - jak to chtěl STalin ;-)!! Co děla ta armáda u hranic - proč ihned v prvním měsíci ty miliony zajatců a tisíce tanků a letadel zabraných či zničených u hranic s Německem;-) ???

0/−3
5.3.2013 13:06

P94e21t81r 19D97v53o30ř63á84k 9802317351628

Podívejte se na genezi ruskojaponských hraničních konfliktů v roce 1937-8.

A ten "drtivý jednofázový útok" je očividný nesmysl. V letech před WWII nebylo logisticky možné udržet útočné operace déle než pár dní. Takže s tím jednofázovým masovým útokem by došli 70-100 km daleko a potom nic, protože by neměli ani střelivo, ani benzín. S pěší armádou nemůžete dělat hluboké strategické průlomy, nemáte dost velkou mobilitu (a na tanky zapomeňte, byly organicky včleňovány do sestavy střeleckých divizí).

Blitzkrieg je německý vynález (prapůvodní myšlenka je z Anglie), Sověti se ho učili postupně v letech 1943-5. V roce 1940 ho naprosto neovládali, protože ho neznali.

+2/−1
5.3.2013 13:12

L69u51d86ě49k 54K57r46a66t84o95c80h34v46í77l 9815204981274

Tento vynález Sověti znali a teoreticky rozpracovávali již na začátku 30.let. Nazývali ho ale Teorie hluboké operace.

+2/−1
5.3.2013 13:35

L37u56d68ě89k 35K51r27a49t13o42c53h16v54í48l 9275514761984

Pro mínusáře doporučuji prostudovat Program tankového a automobilního vyzbrojení DRRA z roku 1929.

0/0
9.3.2013 22:47

L16u56d94ě28k 77K79r57a53t95o22c27h28v83í85l 9135694321184

V roce 1936 vozidla Reno Russkij již nebyla ve stavech a také to nebyla licence, ale prachsprosté "zpětné inženýrství".

0/−2
5.3.2013 13:54

L35u22d82ě96k 24K12r40a95t62o52c52h73v79í97l 9595394431104

Díky za minusy, poslední RR byly vyřazeny v roce 1930. Když chtěli v roce 1932 udělat pomník prvnímů sov. tanku, tak ho museli vyrobit znovu ( teda jeho zmršeninu - k nahlédnutí v Kubince).;-)

0/0
18.3.2013 22:27

J20a80n 61K50ř21í54ž 6935723535908

........hledat pravdu v memoárech je naivní!

Já,například,četl i paměti E.Beneše-pravdy je tam tak deset procent.Možná ani to ne.

Paměti plukovníka F.Moravce jsou té jeho "pravdy" taky plné!

+2/−1
5.3.2013 15:05
Foto

P24a34v32e67l 45P56a29t67o72č92k72a 7962147748

Ostatně, proč tedy od 30.let Stalin tolik zbrojil a ne na obranu, ale na útok, a to ještě před nástupem Hitlera? Když se vlastně jen chystal na protiútok??? Protiútok proti komu?? Hitler nebyl a Německo ještě nesousedilo s SSSR ;-D! Stalin se nechystal na protiútok, ale na útok a to od 30. roku mininálně;-)!!

+2/−3
5.3.2013 10:53

L48u60d90ě52k 69K52r48a84t36o72c36h31v96í54l 9605424851684

Zbrojení v SSSR probíhalo dle Programu tankového a automobilního vyzbrojení DRRA z roku 1929, z roku 1933 a z roku 1938. Typy tanků, které byly procentuelně nejvíce zastoupené v roce 1941 (řada BT a T-26) se začaly vyrábět od roku 1932 (1931) a to na základě licencí, vlastní tank byli schopni vyrábět až v roce 1940.

+2/−1
5.3.2013 11:05
Foto

P18a66v52e71l 38P27a51t21o61č12k20a 7742367268

Děkuji, zajímavé - toť další důkaz, že STalin chystal útočnou válku!!

+2/−2
5.3.2013 11:06
Foto

P17a63v46e46l 16P43a81t11o30č71k85a 7462417728

Nejvíc typů tanků německých byly z poloviny 30.let - všechny lehké se slabým pancéřovánim...

+1/−2
5.3.2013 11:08

L29u96d70ě28k 42K40r21a45t65o81c18h28v24í51l 9105364331334

Nejvíc? V podstatě všechny konstrukce (vývoj začal 1933-1934).

0/−1
5.3.2013 11:16
Foto

P61a61v94e80l 46P96a95t48o62č74k84a 7502507658

No sovětských tanků z konce 30.let bylo nakonec vyrobeno víc, než bylo všech německých tank dohromady, ty ostatní ze začátku 30.let byli také kvalitní, a bylo jich hodně, ale ty nejlepší sovětské byli vyrobeny mezi let 38-41 a bylo jich víc než všech německých ;-)

+2/−1
5.3.2013 11:26

L41u15d79ě88k 81K22r13a17t83o75c51h11v79í33l 9345624861784

Nad kvalitou z počátku 30. let by se dalo polemizovat (BT-2 a T-26 obr.1931), byly nekvalitně zpracované s chabou výzbrojí.

+1/0
5.3.2013 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.