Diskuse k článku

Dopravní zácpy: jak vznikají a jak fungují

Může za ně samozřejmě hustý provoz, ale především jízda bez patřičného odstupu a brzdění na poslední chvíli. Ti z vás, kteří jsou zácpám vystaveni dennodenně, to přitom odnesou svým duševním zdravím. A platí, že stresy na ucpaných silnicích snášejí mnohem hůř muži než ženy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P53a53v16e17l 47K47r45a67m56e50r 9883317559205

1) jízda 50tkou v místě, kde je možné jet 90 jistě rozčílí především muže 2) muži nemají pravidelný menstruační cyklus ;-)

+1/0
24.7.2013 18:22

D53a30v23i79d 42V61o77t30r80u85b83e47c 9276624740629

Taky se vám stalo, že jste uvízli v zácpě "bez příčiny"? Nikde žádná nehoda nebo zůžení pruhů? Tady je vysvětlení jak k tomu dochází: http://davidjs.com/2013/07/fyzika-dopravni-zacpy/

0/0
18.7.2013 10:55

J85o12s55e44f 56A32n44t56o44š 2356542312426

Vojenská kolona. První jede neustále 30 km/hod. Poslední buď stojí a nebo jede 90.

+1/0
16.7.2013 15:46

M50a38r58t94i91n 29K60o23u70t75n49i16k 4353537417849

No jo když se v koloně před 170 směrem na prahu včera dvakrát rozšiřuje dálnice na 3 pruhy a všichni se drží ve 2 levých a stoupák je celé 2km a 1km prázdný až po zip, který jaksi nefungoval, protože se stahovali 3 pruhy do jednoho, pak je těžké koloně zabránit a navíc v protisměru u 2 pruhů se stálo do místa, kde byl v opačném směru kamion s motorkou na krajnic + policajti s majáčkem a všichni se museli " kochat, co se tam děje" a pak se to rozjelo, do tohoto místa se od ostravačic jelo krokem.

+2/0
16.7.2013 11:19

J61o43s22e22f 93P65o86l98á74č92e97k 8973806386137

Kolona mě rozhodně nestresuje tolik, jako auta jezdící 60-70 mimo obec, rozsvícená zadní mlhovka nebo 45 tachometrových v obci a podobné zvrácenosti.

+3/−2
15.7.2013 12:51

K13r82i37s60t34ý70n76a 51V22o68t36r41u69b69c82o23v20á 6322622778488

No, mám papíry dva roky a za nedodržení zipu u připojovacího pruhu nebo za uhejbání do levýho pruhu se u zkoušek vyhazovalo.... až jsem pak v praxi zjistila, že to tak ale dělá naprostá většina českejch řidičů, takže taky radši uhejbám, než aby to do mě zprava někdo napral, a řadím se dřív jak na konci zipu, kde bych musela zastavit a nekonečně čekat.....

(To jen jako reakce na příspěvky v diskuzi)

+6/−6
12.7.2013 14:31

K54a55r48o51l39i76n65a 87M26a77r84i19e 50H77l38a83v40s72o57v29á 6734519395793

máte pravdu, jen u připojovacího pruhu zip fakt nefunguje, tak musíte prachobyčejně dát přednost, od toho tak taky máte tu značku:-)),připojovací pruh totiž není pruhem průběžným, který jím přestal být. Uhnout do levého "rychlého" můžete, pokud tím neohrozíte a neomezíte řidiče, který v něm už jede

+3/0
15.7.2013 15:07

K96r53i53s51t41ý86n72a 35V26o49t43r56u84b66c10o43v39á 6522112968218

Hehe, máte samozřejmě pravdu, nějak jsem si neuvědomila, že plácám dvě věci dohromady, tolik ve mně bylo emocí vůči autoškole a komisařům :-D

0/0
16.7.2013 20:45

V49i67k92t81o32r 83M18a58d93a 9979877446785

jses ale mudrlant

0/−1
12.7.2013 10:27

V24i89k60t44o74r 93M92a71d83a 9959427156285

kruci, to bylo na Hackela

0/0
12.7.2013 10:28

P75a40v75e40l 86O70d64r73a69z44i91l 6474879847890

Kolony mě nestresují. To prostě časem projedu, proč se stresovat. Stresují mě idioti, kteří mají volnou celou ulici a stejně se rozjíždějí jak povoz s hnojem.

+7/−1
11.7.2013 20:33

K46a35r53e94l 50H90a16c50k67e68l 2145645156436

Autoři studie mají v podstatě pravdu. Tak 3 řidiči ze 100 dokáží jet plynule, bez neustálýho hamstání na brzdu. ;-D

+3/0
11.7.2013 19:07

P72a37v26e50l 45O23d53r84a34z62i94l 6964899387100

Nedávno jsem jel za nějakým mlaďochem v 607, který neustále přibržďoval bez jakéhokoliv důvodu. No asi byl v zájezdu, ale to bych mu zase vytknul tu 60 v obci.

+2/−1
11.7.2013 20:32

V23a19c31l97a52v 79W76a54n74d46e24r21e34r 8428676599532

Ja mam na tohle jedinou metodu...ridim tak, abych pouzival brzdy co nejmene. Jako bych ridil auto bez brzd. Kazde slapnuti na brzdu me prece stoji penize a nutim toho za mnou aby brzdil taky. Tak me to porad nuti premyslet, co udela ten prede mnou. komicke situace nastavaji, kdyz se zastavena kolona rozjizdi na 10x. Auto prede mnou se rozjede, 1,2,3 prida, ale po 200metrech zase dupne na brzdy a stoji. Prinervozneli mladi ridici proste nedovoli kolone, aby se v klidu rozjela a svym chovanim jen generuji dalsi a dalsi vlny, ktere nuti ty co jedou za nimi zase zastavovat a cely proces se opakuje stale dokola. Takze i kdyz si mysli jak neumi jezdit rychle, tak vlastne jedou strasne pomalu.

+18/−1
11.7.2013 15:04

L23i37b55o90r 17C22h35o88c92h56o95l52a80t40y 9687173973868

Vono je to těžký, taky rád jezdím v popojíždějící koloně na jedničku či dvojku bez plynu, ale potřebujete před sebou patřičnou mezeru a tu vám často někdo ze sousedního pruhu tak závidí, že se vám tam nasáčkuje. To člověka dost otravuje.

+4/0
16.7.2013 8:47

F90r58a88n68t29i60s12e83k 82K85o68u39d56e77l70k87a 5832649493170

To je presny.

0/0
16.7.2013 9:18

J66i23ř78í 26P21e21š69a55n 9866555640318

Tak vy přesně patříte ty umělce, kteří mě neskutečně vytáčí. Teoreticky byste možná i měl pravdu, že se tak kolona plynule rozjede, ale ty desítky aut, které se z vedlějšího pruhu před vás zařadí, vám tu kolonu sakra protáhnout. Co se takhle rozjet současně s autem před sebou a se zvyšující se rychlostí plynule zvětšovat odstup, aby byl stále bezpečný?

0/0
17.7.2013 15:02

M65i22c16h56a69l 40K51a86n61d59a 7440637103185

Jak souvisí dědek jedoucí 70kou se zácpami ve městě, kde se jezdí maximálně 50? Motáte dvě věci dohromady a ještě k tomu špatně. Pokud někdo jede 70kou, protože si prostě na více netroufá, pak to znamená, že přizpůsobil rychlost svým schopnostem a jeho 70ka pak není bezdůvodná. Jede podle dopravních předpisů. Vám nezbývá se smířit s tím, že existují pomalejší řidiči a pokud na to máte, předjeďte je. A uvědomte si, že ani Vy nebudete stále mladý a v plné síle.

+5/−3
10.7.2013 18:02

M91i55c45h24a26l 89K89a86n75d31a 7120117233635

To je reakce na příspěvek pana Kociana.

0/0
10.7.2013 18:03

K39a46r70e75l 39H97a97c15k90e19l 2385495106486

Pokud něco nezvládám, neměl bych to dělat. ;-D

+4/−3
11.7.2013 19:09

M97a74r66t42i12n 93N30e78r68m21u34t 9617307528589

určitě je něco, co nezvládáte dokonale a přesto vám to nikdo nezakazuje

+1/−1
12.7.2013 1:22

M76i19c98h63a22l 87P62o53n52o54c70n67ý 2904175461

To jednak. A druhak, dotycny v popisu zvlada jet 70, tak jede 70 a je to v poradku. Kdyby jel 90 a nezvladal to, byla by to vec jina.

+2/0
12.7.2013 22:44

T48o59m56á86š 91K54o51c43i88a88n 9114189937216

Souvisí to tak, že kvůli tomu dědkovi vznikají krizové situace a nehody, tedy potencionální kolony. Podle dopravních předpisů nejede. Je to jasná pomalá jízda. Jsou místa, kde se dlouho předjet nedá a pak jede dědek a za ním 2km dlouhá kolona nervózních řidičů. Předjíždění je jedna z nejkrizovějších situací na silnici a pokud je prováděna ve stresu a pouze z důvodu zbavit se toho dědka, tak je o to nebezpečnější. Možná vás to neštve, že někdo jede 70 tam, kde se dá jet v klidu 90. Mně tito lidi vadí a myslím, že by měli dobrovolně odevzdat řidičák.

+1/0
15.7.2013 8:30

T98o29m98á44š 92K13o55c84i95a55n 9764399827596

Podle mně z 50% za zácpy ve městě můžou lidi. Když se podíváte, jakým stylem se rozjíždí na křižovatce, je to na ranu. První zařadí až na zelenou a rozjede se, pak zařadí druhý a rozjede se, zařadí třetí a to už je červená. Místo aby na oranžovou všichni zařadili a plynule se rozjeli jako vláček, tak jede jeden po druhém. Když je zúžení, tak někteří zarputile nechtějí pouštět do průběžného pruhu, někteří se řadí už půl kilometru před zúžením a pak nadávají na ty, kteří jedou až na konec. Když je někde nehoda, tak i když je odklizená na kraj silnice, tak všichni jedou kolem krokem, aby se stihli podívat, co se komu stalo. Místo toho by měli na to šlápnout, ať se ta kolona pohne. Další věc, která by se měla mimo překročení rychlosti pokutovat je bezdůvodně pomalá jízda. Dědek jede na 90 nějakých 70 a myslí si, jak jede bezpečně. Kolem roste nervozita, lidi předjíždí na místech, kde by jinak nepředjížděli a vznikají tak nesmyslně krizové situace. V neposlední řadě bych zakázal jízdu na dálnici kamionům v levém pruhu. Stejně můžou jet stejnou rychlostí, tak se poplazí za sebou. Navíc docela často jsou pomalé pruhy, tak se můžou předjet tam.

+18/−3
10.7.2013 13:12

Z95d63e44n72ě90k 76K66o81u28t40n63ý 4567677257861

A kdo může za zbylých 50%? Když ne lidi? ;-D

+3/0
11.7.2013 9:32

K64a91r87e28l 60H49a97c85k71e45l 2395165656106

Pane, vy jste řidič z leknutí, a proti vlastní vůli. V tom Vašem příspěvku jste napsal hutně bludů. ;-D

+1/−3
11.7.2013 19:14

P60a33v57e81l 59O66d32r16a82z77i40l 6644409147220

Pevně věřím, že nemáte řidičák, protože jinak byste věděl, že bezpečná vzdálenost mezi stojícími vozidly a mezi vozidly, jedoucími 50 km/h, je dost výrazně jiná, vláčku.

+4/−6
11.7.2013 20:35

M78a10r24t37i33n 55N56e89r67m47u29t 9887967438219

ale má pravdu (až zhruba do poloviny příspěvku). V koloně se rozjíždím ne až je auto přede mnou 10m daleko, ale jenom o sekundu za ním. S postupující rychlostí se mezera zvětšuje a je stále bezpečná. Je to lepší než nechat auto před sebou odjet a pak ho na plný plyn zběsile dohánět.

+6/0
12.7.2013 1:26

V66i28k84t31o61r 17M56a73d89a 9839317336875

budete asi hodne omezenej

+1/−1
12.7.2013 10:30

P75a48v59e35l 70N62e25m87e48c 1473271790714

Dle mého názoru, může za zácpy lidský faktor téměř ze 100%. Nesmyslné přejíždění z pruhu do pruhu a zpět zácpu nejen tvoří, ale i zhoršuje. Neschopnost lidí využívat pravidlo zipu - dnes musí být každý první. A pokud se jedná o kolonu způsobenou nehodou? Jasný lidský faktor! Mě zácpy nevadí, alespoň si odpočinu od řízení (většinou cestuji na větší vzdálenosti). Nejvíce mi vadí řidiči jedoucí 30 mimo obec, uprostřed vozovky, nekontrolující zrcátka. Takovým bych nebral řidičáky, ale rovnou auta (řidičák se dá koupit levněji).

0/0
14.7.2013 11:47

Š35t23ě69p91á47n 47B83u31r69i82a90n 3503293891555

Předvídat? Toto sloveso nenávidím. Patří do Policejně-právního  žargonu. Rozhoduji se na základě informací, tedy jevů které už proběhly. Pokud jedu za vozidlem, přes které nevidím dopředu (tmavá okna, dodávka, SUV, kamión), musí na každé zpomalení takového vozu reagovat mnohem ostřeji, než na vozidlo skrz které vidím. Ale rozhodně nemohu předvídat!

+12/−8
7.7.2013 22:56

T22o48m87á73š 30K85n37a52i58f80l 6503790637490

tak vrať řidičák, chlapče.

+6/−11
9.7.2013 17:00

Š41t15ě24p39á23n 68B72u52r29i11a40n 3813683841915

1) My dva si rozhodně netykáme a pro Vás rozhodně nejsem chlapec.

2) Evidentně máte potíže s pochopením psaného textu. Moje námitka byla čistě formální na použitou terminologii.

3) Kladu si řečnickou otázku, zda by Vaše reakce byla tak bohorovná při jednání z oka do oka.

4) Vaše rekace postrádá nulovou vypovídací hodnotu. Co Vám vadí?

5) Dávám sám sobě pomyslné mínus, že s lidmi Vašeho ražení, ještě ztrácím čas.

+10/−7
9.7.2013 17:33

T47o85m81á87š 93K12n20a94i68f98l 6303550597290

a proč bych ti netykal? až ti tatínek koupí řidičák a přičucheš k řízení .. tak možná pochopíš, co jsi napsal za hovadiny...

+4/−17
9.7.2013 17:35

M42i33c54h17a11l 20C47h31a28l58u72p52a 6628950369443

ad 5 - měl si tam nulu, tak jsem ti ten mínus dal

+3/−1
10.7.2013 19:25

L13u49d57ě56k 69N55o20v63ý 2291849543941

prvopočátkem toho sporu evidentně je, že nechápete, co to ta předvídavost vlastně je.

+2/0
15.7.2013 15:43

Š45t27ě45p28á89n 92B60u50r35i29a93n 3323853611595

Ne, problém je v tom, že vím co znamená "předvídat" až moc dobře. Jestli došlo k nedorozumění, tak závada není na mém vysílači. Slovo "předvídat" zdegenerovalo pojetím PČR v praxi. Na začátku jsem  to deklaroval. Je rozdíl v chápaní slova "předvídat" v diskusi k článku o poezii nebo k dopravní tématice. Abych byl konkrétní, tak v odkazu http://www.dfens-cz.com/view.php?cisloclanku=2013071406 je přesně popsáno, co benga myslí pojmem "předvídat". A ruku na srdce, kdo by ten krám na té silnici "předvídal"?

0/−2
16.7.2013 9:30

J97a70n 46P22l39e74v44a 3941986751868

no souhlasim se Stepanem (panem Burianem, vadi-li mu tykani). Pokud bych to mel brat podle Vas, tak muzem vratit ridicak vsichni, protoze asi nikdo k nemu vesteckou kouli nedostal a do budoucnosti nevidi. Ad absurdum se da predvidat hodne veci, ale rozhodne se neda uzpusobit to rizeni na zaklade vsech techto teoremu. To by jste totiz musel zastavit na dalnici v rychlem pruhu s tim, ze zrovna ted tam skoci nejake zvire, protoze jedete u trech stromu pres ktere nevidite (jo, pritahl jsem to za vlasy, protoze dalnice lesem nevedou, je to jen nazorna ukazka absurni pravni klicky, kterou maji tihle policejni chytrolini na vsechno)

+4/−3
11.7.2013 9:19

T37o76m35á64š 92K12n12a37i65f21l 6123370757410

A proto to u nás na silnicích vypada, jak vypada... Polovina řidičů neschopných.

+3/−2
11.7.2013 9:25

T21o27m86á97š 57H98o18r97s34k54ý 1499590948122

a druhý polovina frajírků jako vy. Pak to tak vypadá

+1/−3
11.7.2013 14:28

T93o18m50á19š 62K96n89a57i22f68l 6173900947190

prave naopak .. zadni frajirci, ale ti, co vi, jak jezdit, a dovedou předvídat.. a na to není potřeba byt vestec.

+3/0
11.7.2013 14:28

J30o48s79e82f 48S63t40e65h46l70í54k 7358365429734

Předvídavců jsou plné policejní statistiky. Za zatáčkou nic nebude, to stihnu, tam se vejdu, on uhne apod. Urcitej cit a smysl pro zhodnoceni situace je určitě důležitej, stejně tak mít přehled. Nicméně předvídat za velkou neprůhlednou pojízdnou bednou? To může říci jen omezenec. Ale ono u "net hero" druhu je to docela bežné...

0/−1
15.7.2013 14:12

T41o56m51á92š 49K40n75a63i89f67l 6683490257180

docela mě děsí, kolik řidičů bez citu pro řízení tu žblebtá ...

0/0
15.7.2013 14:14

J66o58s76e25f 68S43t93e87h12l88í49k 7758665749754

Mě spíše baví kolik je tady a na internetu celkově extra super řidičů, když na silnici je to samé čuně, nemohoucí dědek, neschopná ženská, začátečník, auto za vysvědčení atd. atd. Jinak mé názory jsou poděděné po člověku s 2+ miliony najetých kilometrů bez zaviněné nehody a oceněním za dva zachráněné životy při cizí nehodě. Kupodivu kecy typu "předvídání" nesnáší. Podobní předvídavci to do něj 3x napasovali, přičemž po vysvětlení jednoho předvídavce přišel policista a řekl "Já nevím, my se snad otočíme a vy mu dejte přes hubu". Btw kdepak vlastně jezdíte vy, pane řidič?

0/0
15.7.2013 15:26

T77o16m54á96š 18K80n92a53i11f37l 6503790327710

když ty si ale pleteš pojmy s průjmy... a zjevně jsi ta moudra od dotyčné osoby naprosto nepochopil

0/0
15.7.2013 15:27

Š26t88ě86p24á95n 13B75u65r32i47a91n 3973733801755

Nejsem zase takový náfuka, aby mi vadilo tykání. Ale dovoluji se ohradit, málo být zneužito k povýšenému až nadřazené chování.:-)

0/0
16.7.2013 9:35

M24a42r84t78i54n 18V74o24j48á87č66e85k 9352148978797

pokud přes něj nevidíte tak si dejte větší odstup nebo ho předjeďte anebo začněte předvídat--předvídání a předcházení krizovým situacím je na silnici nutnost.....třeba z druhé strany jste chodec jede zatmavená dodávka nevidíte přes ni a taky se nerozeběhnete přes 2 pruhy aby vás někdo na druhým pruhu sundal

+3/0
10.7.2013 15:21

Š56t78ě91p98á22n 83B52u28r82i76a13n 3343783811755

:-) To je IMHO podstata celého vlákna. Vy totiž mluvíte o úplně jiném předvídání než "předvídání" v pojetí PaCH, vůči kterému jsem se vymezoval já.

0/0
16.7.2013 9:39

M94i24c98h91a62l 35C41h44a15l39u62p81a 6268260559953

Můžeš třeba předvídat to, že může začít najednou brzdit a ty nebudeš vidět proč, když před něj nevidíš.

+3/0
10.7.2013 19:25

M73a32r35t17i54n54a 97Š97t21a17i16n96e77r22o59v25á 1553354408541

bohužel čím více zkušeností na cestách, tím lépe se předvídají ostatní řidiči ... ale co je mi největší záhadou - proč všichni jezdí vlevo, když jsou tři pruhy a nikdo nechce jet vpravo? To je pak za trest.. a přitom by stačilo tak málo ;-)

+3/0
10.7.2013 22:25



Najdete na iDNES.cz