Diskuse k článku

Bašár Asad je náhodný řezník, který chtěl léčit lidi

Z Bašára Asada se pro svět stal krvavý diktátor, přestože býval tichým knihomolem a obětavým lékařem, jehož jediným přáním bylo pomáhat lidem. Přečtěte si, jak se stal nenápadný lékař vládcem Sýrie a nepřítelem Západu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P69e63t74r 74V94i18n15t38r67l97í85k 3616354201

Čím více lží nám budou naše vlastní média cpát, tím rychleji tomu nebudeme věřit...

+2/0
18.9.2013 2:09

T70o44m95á50š 27J39u86l33í66č42e78k 9691751912333

Dobrý článek!

+4/0
17.9.2013 23:41

A90n97t77o56n94í92n 95K12a72l87i92s82t95a 6594360239514

Takový vylhaný blábol jako tenhle článek, není ani na IDNesu často k vidění .....

+2/−3
17.9.2013 23:14

J69a61n 26H95l25e51d19í13k 4489452968412

ASAD se tam hodí, muslímů přibývá vysokým tempem, udržet pořádek mezi negramoty a násilnické povahy vyžaduje trvalou a tvrdou přísnost, což dosvědčují osudy okolních států, Líbye, Afghanistan, Libanon, Irak, Iran, Egypt --- podle multi-kulti humanistů-- už tam všude měla panovat blahobytná demokracie !!

+4/−1
17.9.2013 23:05

V23l15a76d98i17m15í39r 26Š74n42e33k 9624348556891

Bez ohledu na morální či lékařské kvality Asada, je třeba pochopit, že jeden muž jako všemocný, bez kontroly pluralitně a tajně zvoleného parlamentu, bez necenzurovaných médií a bez pravidelné změny lidí u moci, to je vždy špatně! To je zkrátka středověk se všemi jeho negativy. Lidé se nemají stavět na místo Boha! Dělají-li to, vypadá to přesně tak nevalně, jako v Sýrii a vždy a všude. Jediné co je správné je liberální demokracie, kde se lidé bez násilí vzájemně korigují, napomínají a radí o řešeních!

+2/0
17.9.2013 21:06

D73a39n 28M37a98c24h74o37l74d56a 8687522564572

stale jsou zeme kde demokracie nemuze byt, kde je nutny diktatorsky nebo monarchisticky rezim, typicky vetsina afriky a arabie. Az vzdelanost dosahne urcite urovne neco se zmeni, a toho stavu zatim nedosahly

+1/0
17.9.2013 21:35

J98i69ř76í 61Š61e69j90n82o36h15a 4452393444513

Až tam budou vládnout, islamisté, tak to nebude mít chybu  ;-D

+1/0
17.9.2013 23:54

A63n90t87o83n56í57n 71T66o23m67a36n 6260486760

Lži, lži... celý tenhle článek je jen snůška keců a líbivých frází nastavená tak, abychom si všichni mysleli, že je to tak správně a, že to ani jinak dopadnout nemohlo...;-O;-O;-O;-O;-O

+3/−8
17.9.2013 21:00

V11á52c48l61a82v 67R74o71s56e10n72b85e98r89g 6139227902687

"Z Bašára Asada se pro svět stal krvavý diktátor"

Ne pro svět, ale pro světová média. Rozlišujte to prosím.

+28/−1
17.9.2013 18:40

L79u32k73á83š 67F83o95r97m85a41n 3567190351448

Údajný "řezník" byl zrovna tak Miloševič, řezník byl Saddám Husajn, řezník je podle médií i Bašar Asad. Čistě podle počtu obětí to ale vypadá tak, že největší řezník sedává v Oválné pracovně Bílého domu.

+14/−7
17.9.2013 20:57

M31i23c80h83a65l 82I56n75n75e90m44a87n21n 1694579806

Bože bože. A ty, s takovýmhle rozumem, máš také volební právo? To to zase dopadne :-(

+5/−5
17.9.2013 21:24

R63o10m75a66n 46P25o13l27á83č64e65k 1830816420255

U prezidentů USA kazi umístění v žebříčku volby. Jinak pokud vezmeme podle funkce, tak by byl na jednom z prvních míst.

+2/−4
17.9.2013 23:09

J46a73n 37A64m85b19r28o55ž 2177220136552

Upřímně děkuji řezníkům z Bílého domu, že nežiju ani v Rakousku-Uhersku, ani ve Třetí říši a ani ve Východním bloku.

+5/0
18.9.2013 6:45

V81l48a79s71t35a 50S14v77o55b42o68d96a 4159199624

No vždyť je to jedno bojují tam teroristé proti potencionálním teroristům a tak proč jim v tom bránit.

+3/0
17.9.2013 17:25

N98i11c27k 71S92a42g75e96n 9238831153702

Povědztě mi, Kefalín, čo vy si predstavujetě pod takým slovom - potencionál?

+10/−1
17.9.2013 17:43

M71a44r54t67i53n 43K69a31d78l13e92c 5402435770649

Clanek se mi velice libi, prestoze bych pred nej velkymi pismeny napsal slovo nejspise. At uz je v nem ale vice, ci mene pravdy, Asadovi by dle meho nazoru velice prospelo, si ho precist.

+3/−1
17.9.2013 16:58

M69a13r15k39é59t76a 55S29t54a89ř50i19n22s16k50á 4664875295783

hmm...Hitler chtel taky malovat.... jen se hochum ty jejich touhy trochu zvrtly

+2/−8
17.9.2013 16:55

F42r43a11n74t24i63š44e86k 83P94r17u86d38k25ý 8772161922181

autor zrejme pasl kozy s basarem, tak dokonaly profil o nem samotnem si nemohl prece vymyslet. Slzu jsem zamackl, takovy odporny vrah se z dokturka stal ;-D

+3/−6
17.9.2013 16:54

J53a55n 92A26m24b98r77o13ž 2337570256372

Takovej druhej Che Guevara - z doktora (až filantropa) masovým vrahem. (samozřejmě průběh a ideologie jsou jiné)...

+5/−1
17.9.2013 16:51

J46i14ř20í 63Š45e30j68n38o89h74a 4242893704333

Asad násilí musí používat. Che nemusel.

+2/0
17.9.2013 23:56

D46a12n 22M92a43c10h56o58l44d73a 8847252284112

muj pohled: Kajda, SArabie a USA vyzbrojuji povstalce. Proc? Maji tam nejaky zajem, ale v Syrii moc ropy neni ani zemni plyn nic moc co by stalo za otevrenou valku. Tak co to je? Je evidentni ze neco ano, a nabizi se prave ropovod SArabie - Evropa, aby Evropa byla nezavisla na Rusku (proto Rusko podporuje Asada). Tak fajn duvod bychom meli, ale co samotni obcane Syrie, co tem se nabizi? Islamiste-povstalci coz je velmi spatna volba a v konecnem dusledku i spatna volba pro ropovod, protoze zemi se pokupe nepodari udrzet (vidno v Afganistanu, Iraku nebo Egypte). Druha moznost je Asad, za kterým stoji vetsinova spolecnost Sýrie, který se brání povstalcům a islamistům. Ze za nim stoji spolecnost je nasnade, protoze obyvatele syrie nejsou nabozensti fanatici jako v okolnich zemich a rozmach islamistu je to posledni co chteji. Tudis pokud by USA, SArabie nepodporovali povstalce tak je davno v Syrii klid (jak zde nekdo napsal). Hra je moc vysoka, ale vypada to ze Asad se udrzi (asi chvalabohu) a nic na tom nezmeni provokace CIA s plynem a jine srandy.

+14/−2
17.9.2013 15:30

P95e21t40r 86V71i56n58t12r76l73í79k 3576464641

Tohle jsem tu psal tak před týdnem, ale v tom plynu se mýlíte, loni se tam našlo obrovské naleziště plynu, je v tom více zájmů, takže toho chtěli amíci využít

0/0
18.9.2013 2:13
Foto

R27o77s40t13i55s90l61a74v 90S39t23r25ž79í87n69e45k 2771291111662

Tenhle článek od pana redaktora Vodičky se mi moc líbil, jako ostatně téměř všechny, které v mfdnes napsal. Je škoda, že ho nové, B-vedení, propustilo. ;-(

+9/−1
17.9.2013 14:59

L42a78d44i36s27l23a73v 43H35i47n22n84e62r 1914405655428

Dovolte mi taky, abych si přiložil : Bašár se pomočoval a  po..... a chudák maminka to musela potom prát.

0/−6
17.9.2013 13:49

V80l69a37d48i30m29í10r 73M55o76r70a42v40e94c 3608560793313

Asad je Asad. Problém Sýrie je především jejich problém, potírání vzpoury je přirozená reakce vlády a podpora rebelů je prodlužování utrpení lidu. A co kom napíší média už mě celkem nezajímá, protože je to stejná propaganda jako za bolševika.

+15/−3
17.9.2013 13:15

J47o43s14e85f 41P27o27n49e52r26t 9378620862568

A stejně jako za bolševika jste mohl takhle kritizovat a veřejně prohlašovat jiný názor!!;-D

+7/−5
17.9.2013 13:21

J14i13ř95í 58Š73e27j21n59o43h62a 4702463134113

To je jeden z rozdílů.

Že si, zatím, můžete relalivně  beztrestně  zanadávat.

+1/−1
17.9.2013 23:59

J94a51n 61B38u81r69i92a32n 2383949384200

Tak takhle to zjednodušit, to chce opravdu silný "nadhled." Takže ti Syřané si za to vlastně můžou sami; jednou se narodili v Sýrii, tak jaképak copak, na věky věků je jim i jejich potomkům souzeno žít pod nějakým potomkem Asadů. Mám si to takhle vyložit?

+4/−8
17.9.2013 14:02

D31a80n 75M82a45c92h88o23l37d37a 8987122824612

v Syrii neni nutne zit ani pro Syřany narozdil od ČSSR nikdy nebyli ve sve zemi zavreni, mohli kdykoliv cestovat kamkoli

+9/−1
17.9.2013 15:17

J19i87ř98í 50Š24e93j23n25o54h11a 4642983794263

Stejně jako v Arábii pod nadvládou Saudů.

V čemjerozdíl ? Saudové si dokážou udržovat lepší vztahy s USA amajklid.

To je vše.

+1/−1
18.9.2013 0:00

L63u81c73i11e 30B63a95r40t82o60ň27o77v57á 5880738667525

To není špatně napsané...asi bude také velký problém v jejich příslušnosti k Alavitům, protože Ti nejsou převážně sunity považovány za muslimy, jak už tu někdo zmiňoval. A zbývá se optat - kdo je momentálně v Sýrii na té "správné" straně? Co se stane, jestli "spravedlivě" vyhrají příslušníci opozice? Která skupina bude ta pravá:radikální islamisté, fronta Jabhat al Nusra, resp. odnož al-Káidy?

+16/−1
17.9.2013 13:06

J59a55n 29B60u14r32i87a80n 2433959154350

Jo, jo, to jsou ty vyhlídky. Žádná dobrá!

+5/0
17.9.2013 14:04

M74a28r45t22i71n 59H55l62a97v80a28t65y 9771154487322

Zakopaný pes bude v tom, že Asadi jsou členy šiítské frakce Alawite a jejich agenda je nepřístupná pro nezasvěcence. Jinak si jeho obrat o 180° vysvětlit nedokážu.

+1/−3
17.9.2013 12:54

P45e46t33r 51K86u57č15e53r59a 4654587582859

Co kdo kde studoval moc o nicem nevypovida, Je treba dvoji pohled, vcetne toho opozicniho. Basar uplne nahodny nebyl.. prave proto byl u jistych fanatickych vyznavacu Assadu oblibeny.

+1/−5
17.9.2013 12:08

I29v85a 66S89m14u17t42n80á 9640841396272

Asad je vůdce lidu v Sýrii, je pro mír jinak by země nechtěla kontrolu nad chemickým arzenálem.

+12/−3
17.9.2013 11:44

B13o54h77u36m63í81r 97M83r64á44k95a 6725638487264

Velmi dobrý článek a velmi uvěřitelné vysvětlení. Zakomplexovaný člověk, který dostane moc, se může stát nevyzpytatelný. Myslím, že u mnohých politiků by takový rozbor byl zajímavý.

+10/−2
17.9.2013 11:33

Ř23e91h62o16ř 10V96l76a77s94á61k 2754734961166

Článek hezký, ale myslím, že je chyba, že bere Asadovu tvrdost v roli vládce jako selhání (zkažení mocí atp.). Podle mne je docela možné, že lépe postupovat nejde, a dokonce je i možné, že ta nejlepší varianta byla od počátku postupovat proti povstalcům ještě tvrdším způsobem.

Když se začínají kupit mrtvoly v občanské válce, v které bojují různé skupiny za mnoho protichůdných vizí, konec je v nedohlednu a není vůbec jasné, v jakém smyslu by mohl být lepší, tak to už docela relativizuje pár politických vězňů nebo cenzuru. Ono pro běžného občana je samozřejmě na houby být politický vězeň , ale umřít i s rodinou ve válce, která nemá naději něco zlepšit, je, řekl bych, ještě víc na houby.

+14/−1
17.9.2013 11:30

M50i80c61h92a33l 82D13a36d26e95k 8833592738

kdyby západ nevyzbrojoval "bojovníky za svobodu", tak už je dávno Asad sfouknul jak svíčku a byl by v sýrii klid..

+13/−2
17.9.2013 11:42

A31d84a 89D93e36m65k89o28v88á 1123787394305

Presne! Za hranicami Turecka, v Katare a Saudskej Arábii, ktorá to všetko platí, sa vyzbrojujú džihádisti z  Afganistanu, Čečenska !!!, Kataru,  Turecka, Iraku... = sunniti  a  bojujú za islamistický štát, v ktorom by vyzabíjali šíitov, alavitov, kresťanov, drúzov, Kurdov at´d. Pre Sýriu to znamená návrat do stredoveku! Sýrčania bojujú o život a tu nám predkladajú sfalšované obrázky detí - alavitské a kresťanské deti uniesli zo severu, otrávili a podhodili ako obete Asadovho režimu! V skutočnosti ide o plynovod Irán Irak Sýria cez Stredozemné more  do EU a kšefty - na ktoré si brúsia zuby Katar, Saudská Arábia a Turecko!!! Za veľkej podpory USA, ktorej chýba do zbierky vplyvu už len Sýria a potom Irán, aby ovládli celý Blízky východ . A najmä - odstavili vplyv Ruska a ohrozili ho z juhu! Prestaňte už klamať, lebo tu ide o 3. svetovú!!! Zbavte sa už toho amerického otvoru!8-o

+5/−2
17.9.2013 14:55

A36d75a 82D74e87m17k11o77v23á 1633447784395

... a Al Džazíra je KATARSKÁ TV,  takže možno že sa vyzná v arabských záležitostiach, ale rozhodne neinformuje nestranne - viď vyššie! Má osobný záujem na kšefte!

+4/−1
17.9.2013 15:01

T64o23m85á74š 65J31u49l32í55č92e15k 9671481172163

Otázka je, proč by to měl dělat zrovna západ. Nevěřím, že by člověk, který pracuje jako doktor v Londýně, měl tendenci být proruský. Čekal bych opak. Jinými slovy - chybí mi motiv západu (mimo možné ovládnutí území, což vzhledem k minimální zásobě nerostného bohatvství nesedí)...

+1/0
17.9.2013 23:45

Ř86e61h77o82ř 63V13l56a36s53á51k 2174754581946

Pokud přijmete tezi o imperialistických roztahovačných SSA, tak těm by pochopitelně jako nepřítel stačil i politik, který chce být nezávislý. Proruskost není potřeba.

(Ale já tomuhle konspiračnímu pohledu moc nevěřím)

+1/0
18.9.2013 3:41

J17i31r54k24a 96K10ř76í42ž 3242452560880

Díky za zajímavý článek...je vidět, že charakter člověka se pozná s mocí...a peněziRv

+4/−1
17.9.2013 11:20

J97a79n 82B76u17r48i10a93n 2903619844600

Nesouhlasím. Myslím, že charakter má stále stejný. Kdyby potkal na ulici zraněné "nepřátelské" dítě, myslím, že by ho i ošetřil. Přesto posílá svoji armádu do bojů zabíjet civilisty, protože si myslí, že to dělá pro Sýrii.

Na světě není nikdy nic jednoduchého.

+13/−3
17.9.2013 11:27

Ř24e35h18o85ř 41V32l58a55s89á36k 2474714591526

A čím má člověk větší zodpovědnost, tím je to těžší. Tedy pokud tu zodpovědnost chce realizovat skutečně zodpovědně.

+6/0
17.9.2013 11:32

J17i39ř53í 47Š42e35j73n14o75h53a 4752443684753

On to dělá pro Sýrii.

V občasnké válce nejsou vojáci a civilisté, protože základní taktika rebelů je  splynutís civily. Je to hnusné, ale je to je jediná účinná taktika proti přesile těžké techniky.

0/−1
18.9.2013 0:07

J64a14n 55B45u93r98i70a91n 2893109904860

Děkuji za tenhle článek. Jen potvrzuje moji domněnku, že Asad je v podstatě také obětí - nikdy neměl být tím, čím je a vlastně to ani nechtěl. Historie se ale neptá, co kdo chce. Bohužel.

Alegoricky mi to připomíná císaře Karla I - zdědil 1. světovou válku, ač ji nechtěl.

+14/−1
17.9.2013 10:43

J11o97s70e41f 21P27o63n96e91r63t 9468240522358

nikdy neměl být tím, čím je a vlastně to ani nechtěl - nesouhlasím. Kdyby byl přijat Adolf Hitler na uměleckou akademii - chtěl být malíř !? značí, že je také oběť??

+1/−4
17.9.2013 13:07

J50a30n 41B42u65r86i88a78n 2353329914350

U Hitlera se jistě shodneme, že byl hybatelem procesu, který vyústil v přeměnu Německa, 2. světovou, v holokaust.

U Asada si myslím, že je vlečen událostmi. Asad nepochybně chtěl změny-  společnost pozápadnit. Narazil však na vnitřní struktury. Samotné povstání bylo do Sýrie přivedeno z venčí. Nebýt arabského jara, tak byl v Sýrii klid a nikoho by nenapadlo protestovat proti Asadovi.

Hitlera a Asada nemůžete srovnávat.

Jinak k Vaší otázce - ano, dost možná, kdyby se Hitler dostal na akademii, tak by zůstal jen u malování protižidovských obrazů. V historii ale nemá moc význam dávat na kdyby.

+6/0
17.9.2013 13:58

L65u52k80á25š 48P53e55c54h33a 5742432433415

Asad si to nezačal, využili toho okolní státy, protože jim ležel jeho režim v žaludku. Asi tam jde o víc než jenom zlikvidovat Asada. Stačí si vzpomenout co se odehrálo v Libyi. Rok před nepokoji si Kadáfí podával ruku se všemi světovými státníky, aby ho vzápětí zatratili. Asad není řezník, to z něj dělají média.

+19/−3
17.9.2013 10:40



Najdete na iDNES.cz