Diskuse k článku

Poradna: Nezvládám tři děti, chci odejít od rodiny

Manželka si prosadila umělé oplodnění dvěma embryi, teď máme tři děti a je to peklo. Přestávám zvládat situaci a uvažuji o odchodu, píše čtenář Robert.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M72a24r93t12i66n 12K38r66u77t30ý 1898261609855

no jo, celkem typické. Ani se nedivím, že si nás mužů ženy kolikrát neváží. Zvednout se, odejít, ale samozřejmě finančně podporovat. Pominu-li evidentní fakt, že jestli obtížně vycházejí už teď, tak odchodem manžela se celkové náklady na živobytí zásadně zvýší a z finanční podpory bude "podpora", je potřeba myslet ještě na jednu věc: co kdyby se podobně zvedla manželka?

Je to těžké období, dobře si pamatuju, jaké to bylo, když byl syn maličký (a s dvojčaty to bude ještě větší mazec) a vstával v noci co hodinu s brekem, 20 minut trvalo ho nakrmit a uspat a za 45 minut na novo. Nejvíc se mnou i ženou cvičilo nevyspání. Člověk reaguje úplně jinak, když je dlouhodobě nevyspaný a když jsou oba, je to síla. Naštěstí jsme měli možnost spát tak, aby jeden byl zvukově "oddělen", takže já spal přes týden, abych trochu fungoval v práci a vracel to o víkendu a po trochách se dospával na střídačku přes den. Do toho jsme měli 3 letou dceru, která už vyžadovala řádově jinou pozornost a součinnost přes den.

Tenkrát mi to přišlo nekonečné, dneska jsem rád, že jsem neudělal nějakou kravinu typu právě odstěhování se, byť při probdělých nocích člověk přemýšlí o lecjakých variantách.

Vydrž chlape, už to nebude dlouho trvat!

+6/0
9.10.2013 9:08

M94a78r19t27i64n68a 75H69e92p87n43e48r43o44v48á 2932932298380

Mám známé, kteří mají syna a s odstupem 5 let dvojčata. Přitom první syn se narodil jaksi neplánovaně ještě za studií rodičů. Moc pěněz určitě neměli a muselo to být hrozně náročné, ale dnes jsou už všechny děti doslěpé a jsou to skvělí lidé, všichni vysokoškoláci, kde kdo jim je závidí. A známí se můžou už jen spokojeně těšit na vnoučata:) Zkuste si představit svůj život za 20 let. Děti jsou malé jen chvíli, je to prostě jen určitá životní etapa, která se někdy musí doslova přežít.

Opravdu nemají nikoho na hlídání? Třeba i nějakou studentku ze sousedství. Stačí dvojčata vyexpedovat na dvouhodinovou procházku 2x v týdnu a jít se vyspat (nebo dělat cokoliv jiného). Finanční náklady minimální a přínos velký.

+6/0
8.10.2013 20:04

E65d17i82t39a 13W33e34h74r89e54n39b55e66r80g47o61v15á 3298162953901

Možná kdyby paní dopředu věděla, že se jí i to jedno embryo 100% ujme, tak by taky dvojčata nechtěla... Bohužel tohle je věc, kterou dopředu nemohl nikdo vědět.... A navíc to byl poslední pokus hrazený pojišťovnou... Nedivím se jí že chtěla jistotu - zvlášť když ty předchozí pokusy dopadly tak, jak dopadly... Docela mě zaráží jak tu spousta z vás tu paní odsuzuje, ale na toto asi nikdo nepomyslel... :-/Rv

+8/0
7.10.2013 19:31

L37u12k30á15š 67K28o67h93o28u83t 7368704872949

Co takhle zkusit s manželkou probrat místo odchodu spíš to jaká situace je a zkusit najít řešení? My to takhle doma děláme a ačkoliv to vždy není jednoduché zvládáme to a máme psychickou pohodu.

Lidi proberte se a naučte se spolu komunikovat. Mám pocit, že dnes lidé nechtějí nic řešit... objeví se první problém a hned úprk, rozvod apod...

Mít děti není trend, pokud chcete mít děti jen proto, že je to v životě normální a dělají to všichni tak se na to vybodněte. Děti jsou odpovědnost a každý není připraven. Děti znamenají problémy, ale ti co jsou připraveni je vyřeší a radují se z toho jak je život s dětmi hezký a naplňující ačkoliv to ukrojí kus osobní svobody.

+20/0
3.10.2013 15:39

M77i21c48h16a93l 40H93u85š24á63k 2427766675945

Představte si  že Robert je profesionální řidič.  Přijde do práce nesvyspalí, mikrospánek a bum - škoda za pár set tisíc, naštěstí nikdo mrtví, ale řidičák v haji a tím I práce v oblasti kde se jiná nesežene. Neuživí rodinu, manželka ho vyhodí, je z něj bezdomovec. Ano, teď už se může v klidu vyspat .....

0/−2
3.10.2013 11:02

O82n43d73ř87e32j 47R38a14t61a34j 4440158656801

no a představte si že je robert kosmonaut. zdřímne si a najednou konec oběžné dráhy, měsíc za ním a prásk černá díra před ním a smyk jenže už je pozdě........ a teď už může spát a spát

+15/−1
3.10.2013 11:37

L71e70o12p84o78l85d 68H49o65r23á21k 4652968519872

a představa, že Michal je učitel češtiny a naučí mé děti, že "Robert přijde do práce nevyspalí..."  Taky dost děsná představa ;-D

+10/0
5.10.2013 7:15

K66a72r90l59a 72Š21t83í20c48h47o49v66á 1725591245706

A naštěstí nikdo mrtví  - patrně podle vzoru stavení...;-D;-D;-D

+4/0
5.10.2013 12:51

M88a73r22t23i53n 60N56e96r80m36u42t 9767597758669

ježíšmajráááá, nechte toho;-D;-D;-D;-D;-D

+2/0
5.10.2013 17:30

K50a85r26e94l 61Š52a54n92t69a86v60ý 1621465398282

http://tivi.azet.sk/video/1807896/pravda-o-zenach-na-materskej-dovolenke.html

+1/0
3.10.2013 7:48

V94á89c50l51a32v 91P83o37t44k15a25n 8939783456787

Aha, a nakoji je jak? Proste mu da ten hnus z krabice?

0/−1
3.10.2013 6:17

J17i59n72d80r98a 79C56o64u62f27a44l 8793519360912

Hnus? Mně to chutnalo. ;-D

+5/0
3.10.2013 8:59

I97v20a67n62a 40M51o35t18l52o73v65á 3585814880450

jakej hnus ?

+1/0
3.10.2013 15:36

M58a75r56t90i79n 10F89r64a39n48t48i35š87e34k 7875210413115

krabicové víno z řepy?

+2/0
4.10.2013 22:17

M51a17r15t36i26n 15K36r80u51t29ý 1168431319745

dětem je 15 měsíců, to už jsou dávno na příkrmu, vy chytráku!

+1/0
9.10.2013 9:00

K74a26t68e68ř33i60n56a 90V17a54š37á23k90o25v47á 5821642629335

tak i male mimino nejmin pres jedno kojeni vydrzi, pokud mliko mama odstrika, muze mu ho pak dat kdokoliv.

Neni to ideal ideal ideal, ale za ctyri, sest hodin odpocinku bez deti to stoji.

Krom toho, 15 mesicu, to uz je tak na uspavaci kojeni vecer..

No, a k tomu spani, cim vic jsou rodice nervozni a nesvi, tim min proste deti v pohode spi....zacarovany kruh trochu..

0/0
10.10.2013 22:10

J57a39k81u40b 32K58r50e63j97č58í 3701573958274

Bara je psycholozka za vsechny prachy, autor napise "Ačkoli jsem razantně nesouhlasil s tím, aby si nechala zavést dvě embrya" a odpovedi "psycholozky" Bary je "S umělým oplodněním jste souhlasili oba... a ... Pohnutky takového kroku jsou veskrze sobecké." Pomineme-li logickou nespravnost takovych tvrzeni jelikoz sobecky se zachovala prave zena, tak problemem je podle me hlavne to, ze zena venuje veskerou svou pozornost detem a na sveho muze "kasle" coz je dlouhodobe neudrzitelna situace at uz zustane s ni ci se od ni oddeli. Tezko rict kdy to zene dojde... Na druhou stranu v minulosti lide vychovavali i mnohem vice deti  a v mnohem horsich podminkach, takze i to se zvladnout da, treba si ujasnit zivotni priority.

+1/−12
3.10.2013 0:55

T73e60r70e64z29a 86H80a54j59k98o59v97a 5127232204430

Bara ma pravdu, protze bez jeho podpisu by k umelemu oplodneni nedoslo.

+14/0
3.10.2013 13:21

D67a63n53i19e72l44a 91U85r46b19a81n95o57v42á 2464960415956

Dvojčata se mohla narodit, i kdyby bylo jen jedno vajíčko akorát by byla jednovaječná a pak by to manžel sváděl na koho?

Manželství je primárně o tom že ti lidé spolu chtějí mít děti a děti nejsou jako houska na krámě, že si můžete předem objednat, že se vám narodí jedna zdravá blonďatá holčička. 

Kromě dvojčat mohu přijít i jiná mnohem nepříjemnější překvapení jako třeba nějaké postižení.

Kdo jde do manželství a rodičovství s tím, že pokud mu počet a "kvalita" dětí nevyjde podle plánu tak zdrhne by děti mít neměl vůbec.

Děti jsou dost náročný koníček a není tak říkajíc pro každého. Sice na rozdíl od akvarijních rybiček je nemůžete spláchnout do záchoda, když vás už nebaví nebo péči o ně nezvádáte, ale pokud někdo chce utéct jen proto že mít děti není procházka růžovou zahradou tak je to zjevně nevyzrálý jedinec.

Píšete o tom, že na muže kašle. Jo to je možné, ale pán argumentuje tím, že za vše může žena protože chtěla 2 embria a to je prostě hloupý dětinský argument. Kdyby argumentoval tím, že už se mu vůbec nevěnuje a je na něj protivná a soužití s ní se už nedá vydržet prosím, ale takto fakt jeho kňudrání nelze brát příliš na váhu.

0/0
11.10.2013 11:28

Ř27e64h75o27ř 45V75l52a13s79á82k 2794334561366

Tak chce odejít, nebo se chce vyspat? Spíš to druhé.

0/0
2.10.2013 23:31

P52e64t90r16a 14M85a53l38á 7671838281195

Jo odchodem se to vyřeší!!

Tak pokud se potřebuješ vyspat abys mohl dělat přesčasy najděte si větší byt abys měl kam se zavřít...zajímavé že tahle možnost tě nenapadla, ale útěk ano

+9/0
2.10.2013 23:08

K15a83r95l27a 62Š62t66í15c95h55o66v49á 1285761665696

Taky by teď mohl dřít jako kůň na další pokus umělého oplodnění. Jestli je pravda, že pojišťovna hradí jen 3. ;-O

0/0
5.10.2013 12:59

V63í19t 16J22e61ž54e52k 4916509399915

Když nezvládá v mateřství žena, je toho na ní moc a chlap by ji měl víc pomáhat. Když v mateřství nezvládá chlap, je to fňukna a blbě kecá..

Kam se ta rovnost pohlaví dopracovala.

+2/−11
2.10.2013 23:06

V54í52t 87J95e91ž98e35k 4706689169625

O dětech vždy rozhoduje ženská, chlap je považován jen za onuci, vhodnou k oplodnění. O rodině má hlavní právo rozhodovat žena, chlap je jen nástroj k doneseni peněz.

0/−15
2.10.2013 23:09

O29n26d66ř51e40j 96R97a51t87a36j 4290838736581

rovnost neexistuje a existovat nikdy nebude. život není spravedlivý a nikdy spravedlivý nebude. smiřte se s tím.

+7/0
2.10.2013 23:11

J77a15n 57N59o40v13á75k 6324704

Jaké si to uděláš, takové to máš.

Ale uznávám, že když se moc přemýšlí, děti z toho nejsou.

+5/0
2.10.2013 23:12

V21í62t 17J58e74ž49e91k 4166969629115

No, ono možná i platí "Když se uděláš, tak je máš" :-D

0/0
3.10.2013 7:40

J88a88n 55G20o24e55t93z 5980513657359

Já i manželka jsme také tři děti zvládli ... Nejdříve první dítko a pak dvojčata. Měl by doma manželce pomáhat a být rád.

+14/0
2.10.2013 21:36

O67n23d46ř23e92j 77R20a37t12a85j 4960558546871

to je fňukna. bože, proč tohle nemůže vydržet ještě pár měsíců? do roka se situace naprosto změní. kuli několika měsícům si zkazí život sobě, manželce a dětem. nechápu. ano chce to trochu vysadit. dát si pohodový víkend.

+18/−1
2.10.2013 21:01

J33a47n 32N11o94v29á31k 6304724

Zcela evidentně si ženy nějak závratně neváží. Takových vztahů ze setrvačnosti (nebo kvůli povinnostem) je mraky.

Další děti nechtěl, ty chtěla ona...

Proč mu navrhujete, ať to vydrží? Co jako pak přijde?

0/−2
2.10.2013 21:10

O69n87d59ř46e45j 84R19a75t79a15j 4850938926221

já nechci aby to byl vztah ze setrvačnosti, ale rozbít něco kuli první krizi je podle mě hovadina a bohužel dneska dost častý. to že má teď honičku neznamená že bude mít honičku celý život. za nějaký čas se situace uklidní a pak by všichni litovali. (pokud tam není ještě jiný problém). není to na druhou stranu nic výjimečného co by už nezažilo tisíce páru před ním a taky to vydrželi.

+14/0
2.10.2013 21:24

H60a56n24k94a 69C59h25e90n 7437109315895

Jasně. Vykašli se na ně, sbal se a jdi bydlet někam jinam. Ať se manželka z dětí klidně zblázní, hlavně že ti bude fajn. Evidentně budeš dobrý chlap. RvRvRv

+20/−2
2.10.2013 20:54

K17a71t97k56a 45H13r47o50u76d35n43á 8409740523927

Nesouhlasím, pokud si jeho manželka prosadila 3 děti, tak ať se stará ...

+2/−25
2.10.2013 21:18

O19n27d50ř68e92j 39R35a71t54a80j 4330618696571

manželka si neprosadila tři děti. jen si prosadila dvě embrya. což se dá k situaci která tomu předcházela pochopit. a takových rodin je co mají tři děti.

+28/0
2.10.2013 21:26

I77v53a58n 24P54š76e47n77č33í68k 6827560519446

To ano, ale spousta takových rodin využívá babičky a dědečky na hlídání...někdo taky třeba dostane byt od rodičů, atd...proste není to o tom, že jeden -většinou otec chodí do práce, někdy i do dvou prací, aby mohli splácet hypotéku a uživit celou rodinu.Pokud bydlí na vsi tak taky potřebují dvě auta. Ono stačí děcka dvě když jsou dva roky od sebe, vidím to u sestry mé manželky. Prosadila si (patnerovi neřekla, že vysadila antiko..) druhé dítě. Babička je z toho na nervy, protože prakticky permanentně hlídá starší 2,5 letou dceru, která žárlí na mimino s dotazy kdy už to mimino vyhodí...takže v rámci toho hlídání nemá šanci vidět další dva malé vnuky...

Takže ať si má každý děcek kolik chce, ale chce to napřed přemýšlet jestli to bude zodpovědně zvládat, nebo ne...A nebo ve stylu rómských ghet...plně chlapca chápu, nicméně teď musí zatnout zuby a makat...

+1/−11
2.10.2013 22:06

O34n22d82ř30e26j 66R15a73t91a41j 4380608806981

někteří využívají babičky a někteří ne. moje babička měla 13 dětí (nakonec jí dvě umřeli) a nikdo jí nic zadarmo nedal a některé měla i za války a zvládla to. chcete to ještě srovnávat?

+10/0
2.10.2013 22:16

J53i74t21k50a 76P92a97v80l84í25č30k75o55v41á 6926806856467

Vy si pořizujete děti proto, aby vám je hlídala babička a děda, nebo abyste dostal od rodičů byt?

+13/0
3.10.2013 7:12

H86a89n46k41a 96C13h45e13n 7517139605275

Předpokládám, že i on měl co mluvit do "poskytnutí svého materiálu"...? jasně, detaily chybí...

+2/0
3.10.2013 12:19

Š85á93r94k47a 33S57o57u41k79u58p45o53v37á 5674101500210

Jistě že on musel být také účastníkem. Detaily jsou jasné, bez obou partnerů to nejde ani při umělém oplodnění.

0/0
8.10.2013 22:25

V73ě79r21a 54K91a72b89í62č21k77o17v15á 7734506930297

Neodcházet,děti rozdělit! 6 letá slečna snad už spí sama celou noc a potom jedno dvojče s mamkou,druhý s taťkou! Pokud jeden nebo druhý vstává k OBĚMA dětem celou noc a každé dítě se vzbudí jen 2x za noc,tak jste vzůhu prakticky furt a po 15měsících je to fakt na zhroucení.My máme 15 letou slečnu-ta už spí dobře a zatím sama :)),pak kluka 3 roky a holku 19 měsíců-kluk spí v naší ložnici s taťkou a maličká v budoucím dětském pokoji se mnou.Když máme kliku,tak je už celou noc klid,když ne,tak je každýz nás vzhůru jen 1,maximálně 2x za noc a to už se dá vydržet.

A další důležitá věc-všechny děti naučit spát a jíst stejně!!! Slečna je asi přes den v nějakém vzdělávacím zařízení,takže dvojčata po obědě nekompromisně spát,spolu a nejmíň hodinu!Jak vám děti lezou po hlavě celý den,je něco špatně! Režim není sprosté slovo!

A jinak samozřejmě-kdo z příbuzných projeví zájem o hlídání,ihned a rádi vyhovíme!I mužův strejda,dnes 87 let,vozil před 3 lety kočárek,proč ne?  A jak mi byly dvě hodinky odpoledne milé!

No a diskuze,jak přišli k dětem,je dneska snad už bezpředmětná,ne?Teď už jen řešit vzniklou situaci a vydržet!

+30/0
2.10.2013 20:40

H66a38n36a 79G17a17l45l33e53t65t38i54o92v14á 8391134936918

Opravdu dobra rada. Chtela jsem napsat neco podobneho. Je to otazka casu a organizace. Vedte devcata k samostatnosti, pomalu to pujde, ale musite vydrzet. Nenechte si je prerust pres hlavu, jinak se z toho zblaznite! Drzim palceR^;-D

+4/0
2.10.2013 21:11

J77a33r49m71i93l30a 14P83í21c78h49o36v16á 5172507334693

Pokud jeden chodí do práce (třeba řidič) a druhý se může přes den kdykoli vyspat, pak nevidím důvod, aby k dětem v noci vstávali oba. Jak tu padlo: řidič může rozbít drahé auto, někoho zabít, třeba i sám sebe. Od toho je žena doma na mateřské, i když chlap si může připadat jako chodící peněženka. Ale děti se v noci časem budit přestanou a jako -náctileté je z postele nedostane vůbec!

+3/−1
3.10.2013 14:57
Foto

D38o73m70i13n65i44n86i10k 35F44a45n69t17a 3489147206811

Docela ho chápu, proto nemám žádné děti a ani do budoucna nic takového neplánuji.:-) Tohle chlapík nedomyslel a na fňukání už je pozdě.

+3/−3
2.10.2013 20:31

M72i70l79u94š43e 15R74a33a94b65o82v27á 1595302132697

hm. Doufám, že máte hodně vysoký příjem a ukládáte na důchod.  Je vás víc, co takhle přemýšlí. Žádné trápení, jen si uživat a pak přijde stáří, to vám přeji. Budete zatěžovat  sociální instituce, že vás nemá kdo opatrovat a budete brát ze společného koláče od těch, kteří si děti pořídili a ti teď na ně vydělávají.

+1/−8
2.10.2013 20:38
Foto

D44o10m39i33n87i22n88i61k 70F68a84n67t24a 3149407456251

to jako, když budu mít děti, se ve stáří budu mít dobře? a co všichni ti důchodci, co měli děti a teď fňukají, že mají malé důchody. pomohlo jim to.

+3/0
2.10.2013 21:06
Foto

D34o44m79i52n74i93n67i94k 79F69a77n14t82a 3749237426101

?

+1/0
3.10.2013 7:05

D72a47n74i86e92l60a 81U27r33b74a29n16o18v90á 2354470125356

To co píšete je nedomyšlené- jednak důchodový systém je nastaven tak že ti co nyní mají nebo mohou mít děti budou v důchodu odkázáni převážně na sebe a své úspory, kterých logicky ten co nemusí utrácet za děti bude mít pravděpodobně víc než ten co děti má. A druhak bohatý bezdětný přispívá do systému po celý život více peněz než chudý s dětmi, který v průběhu celého života čerpá různá dávky, tak že není ani z hlediska spravedlnosti důvod aby na na toho bohatého bezdětného bylo pohlíženo jako na vyžírku, jak naznačujete. on toho co má děšti podporoval po celou dobu - jako dávky na bydlení, dávky na děti, příspěvky na dopravu...odkud si myslíte že asi ty peníze spadly, z měsíce? :-)

Lidi nemají povinnost se množit a nevím proč máte takový problém s tím respektovat cizí rozhodnutí děti nemít. Pokud se někdo necítí na to být rodičem pak naopak považuji za zodpovědné že se rozhodne je nemít. Lepší než nějaký idealista co si to představuje jako procházku růžovou zahradou a pak když zjistí že děti jsou sakra náročná záležitost uvažuje o tom že zdrhne od rodiny.

+1/0
11.10.2013 11:55

L85e33n26a 68P16á70t37k18o51v21á 8571873934709

tak je to vaše věc, ale abyste nelitoval. Na děti je nutno se dívat i tak že jednou vyrostou a i to rodičovství je krásné, náročné ale i krásné. Moje máma je dnes ráda že nás měla, jsme jí oporou a radostí

+2/0
2.10.2013 22:02

M35a24r40t92i70n 37N40e82r96m35u50t 9297477878709

škoda že tak neuvažovali už vaši rodiče

+2/0
5.10.2013 17:34

L77i51b65o79r 48P37e19č82i13n40k13a 3586834

3 holky nechces ... v puberte se neda uhlidat ani jedna ;-)

0/0
2.10.2013 20:29

Najdete na iDNES.cz