Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američtí muži v krizi: ženy jsou mnohem úspěšnější

Na hlavu poraženi. Američtí muži prohrávají se ženami bitvu o vzdělání i o peníze. Propast mezi ženami a muži je větší než mezi bohatými a chudými či mezi rasami, tvrdí nová studie. Naznačuje, že za krizi mužů mohou genderové stereotypy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J69i35ř47í 17M18a30n56d89á53t 4837502670146

.

0/0
24.5.2014 23:09

V11á84c65l44a26v 42V26l75č55e43k 1508100234486

Žádnou paniku, diskriminaci a přetváření mužů na trubce vyřeší Islám, populační křivka potvrzuje staré aláhovo proroctví:-PV

+4/0
5.5.2014 23:15

J45a68n 10M95a33l46í78k 9419490500161

Presne tak, doprejme genderistum a jim podobnym tech "15min" slavy, pak prijde Islam a bou mit po zizalkach, vlastne my vsichni ...

0/0
6.5.2014 8:05

T94e94r66e87z25a 66H31a37j83k81o34v85a 5677672874560

Hmmm...vy taky, samozrejme.

0/0
26.7.2014 9:05

J29a23r91o95s16l93a81v 20S30t52e86r26n31w35a68l44d 2257375

Je to dáno 1) rozdíly mezi muži a ženami obecně. Tzn. muž má vrchol aktivity kolem 20-30 let, pak klesá. Naopak aktivita ženy stoupá po 30. 2) dnešní dobu by snad šlo označit pojmem krize mužství (nevznikla však ze dne na den a, podle mého soudu, na ní mají značný podíl i ženy), 3) klidně bych však hovořil i krizi ženství, takže o krizi rodiny. Prostě samá krize :-) Co se týče mužu naštěstí začínají existovat různé aktivity/skupiny, které si situaci uvědomují.

+6/−1
4.5.2014 22:39

J30a47r59o87s40l75a29v 71S39t65e21r82n42w38a45l89d 2597285

ještě bych dodal, že samo toto srovnávání vidím jako chybu. Je na čase si přiznat že všechny ty multikulti, unisex postoje jsou chybné. Jsme zkrátka odlišním a v tom je krása. Proto se přitahujeme i odpuzujeme :-)

+5/0
4.5.2014 22:42

J57a53n 98M11a23j55e66r 9713799148161

Ano, vždyť se muž a žena doplňují, proto jsou na výchovu potomků dva. Smíšené týmy z mužů a žen mají nejlepší výsledky. Tak proč hloupě soutěžit v tom, které pohlaví je lepší. :-( Vrozené dispozice dané pohlavím můžou být v různých situacích výhodné nebo nevýhodné. A ve způsobu řešení problémů a situací se pohlaví opravdu liší, stejně jako se liší ve sportovních výkonech. Proto ženy nesoutěží ve sportu společně s muži, prostě to kvůli přírodě nejde.

+4/0
4.5.2014 23:12

P58e23t88r 69K39u46č50e95r41a 4824257762439

Pokud maji byt muzi vice uspesni, musi to po nich spolecnost(a hlavne zeny) vyzadovat.

+6/−2
4.5.2014 18:27

M26a98r47t20i57n 80P40r75á49š86e71k 8375291330133

nemusí vyžadopvat, stačí umožnit.

+5/−1
4.5.2014 19:59

K30a67t94e24ř64i79n52a 31V22a12l91e93š92o27v45á 3415753650455

Já to doma po manželovi vyžaduju a nějak to nepomáhá. 8-o

+1/0
29.5.2014 13:21

V95á55c28l60a31v 33P75o81t72k12a97n 8119273266917

Az nebude sport delen na zensky vs. muzsky. Pak se muzeme bavit o nejake rovnopravnosti.

+8/0
4.5.2014 17:55

J20a24n 29M62a77j83e72r 9773349178651

Pro Petru Klimešovou. Víte jak mě jako kluka štvalo, že některé holky dostaly lepší známky za svou úpravu sešitů a za to, že jak papoušek odhrkaly co měly v tom svém krasopisném sešitě s veselými malůvkami a barvičkami? Nemusely vůbec rozumět tomu, co vykládají. A já jak blbec dřel matematiku a genetiku, abych věcem přišel na kloub. Samozřejmě úprava mých sešitů byla jinde, škrabopis se škrtáním a šipkami s vyzkoušením x cest výpočtu, jak jsem se při výkladu nudil. A měl jsem na vysvědčení stejnou známku jako snaživé šprtky. Všechno se otočilo až na VŠ, tam právě spousta holek studium středoškolským stylem nezvládla.

+14/0
4.5.2014 17:54

J86a46n 57M14a54j94e71r 9823369568111

Ještě pro Petru Klimešovou, cituji z příspěvku 4.5.2014 17:43 Pořád ale nechápu, proč pro to něco neděláte, když Vás to tak štve (statistiku zřejmě nezlepšujete dostatečně).

Tak co mi poradíte dělat? Založit antifeministické hnutí? Zatím se aspoň v zájmu genderové korektnosti a objektivity pochlubím svými názory v diskuzi. :-)

+2/0
4.5.2014 18:10

J17a73n 89M88a96j78e28r 9243119748761

A jak to změnit? Například vyšší ročníky střední školy udělat podobně jako na VŠ. Zkoušet u některých předmětů z většího objemu učiva a vůbec ne z hodiny na hodinu. Vůbec se nebát horších známek, trojka je pořád dobrý výsledek. Takto známky nevypovídají vůbec o ničem.

+1/0
4.5.2014 18:26

P10e16t30r22a 22K86l61i33m77e93š53o64v46á 6389342676578

Když snížíte laťku, tak se nikdo nebude snažit. :)

0/0
4.5.2014 18:30

J12a38n 43M88a44j19e17r 9553719878851

Mně jde o opak - laťku zvýšit, aby známky byly víc rozprostřené. Víc hodnotit podle pochopení problematiky. Aby bylo vidět, kdo umí a kdo ne. Správný průměr známek z předmětu je 3.0, je naprosto gaussovský. :-) Klidně zvětšit škálu, 5 možností je málo.

+1/0
4.5.2014 18:37

P92a58v20e16l 90K19u45r50a82l 5421824840310

1čka - 90-100 procent

2ka- 80-90

3ka 70-80

4ka 60-70

kdo má méně - za 5 neudělal

0/−2
4.5.2014 20:48

P13e78t17r62a 18K53l60i72m20e70š22o71v40á 6879642966238

No napadá mě třeba, že by se mohly testy z větší části nahradit nějakými projekty...tím se víc naučí, nezapomenou látku do druhého dne...Ale to je spíš otázka přístupu učitelů. Takže vyšší požadavky na učitele? Myslím, že někde v Japonsku mají takový systém, že se učitelé sami natáčí, sdílí videa, navzájem hodnotí svůj styl učení a snaží se ho zlepšovat...To by určitě pomohlo.

+1/−1
4.5.2014 18:36

J65a49n 97M74a40j28e83r 9473729378911

Ano, klidně něco takového. Projekt dá studentům daleko víc zabrat než se jenom něco naučit, fakta se musí použít. Hodnocení učitelů a sdílení videí mezi sebou je určitě dobrá myšlenka. Uvidí tak jiné nápady a možnosti při výkladu.

0/0
4.5.2014 18:41

P82e84t25r29a 53K22l85i65m11e53š46o28v37á 6239812876968

Takže Váš úkol- získat sponzory, natočit propagující spoty, namnožit letáky a poslat je do škol...

0/−1
4.5.2014 18:43

J43a60n 31M79a53j68e75r 9423859558721

... a odhadem 90% škol se na to vykašle(a to jsem optimista). Zavede to pár nadšenců a systému to nijak nepomůže. Je nějaká inspekce, která odliší dobrého učitele a špatného? Dobrý učitel může klidně brát násobně víc, než špatný. Co vím, tak učitelé berou podle toho, jak dlouho mají odslouženo a jak jsou zadobře s ředitelem/ředitelkou školy. Kde je nějaký kariérní řád a hodnocení učitelů podle kvality výuky? Kde je propouštění naprosto špatných učitelů? Takže honem na ministerstvo s návrhem úpravy zákonů. S tempem našich poslanců bude změna uzákoněna nejdřív kolem roku 2060. ;-D Zatím není ani kariérní řád u úřednictva.

0/0
4.5.2014 18:55

J60a33n 25M44a26j67e89r 9353559928281

P.S. Recept na zlepšení kvality výuky všichni znají, jenom se ho každý bojí zavést. Pořádná školní inspekce, učitele hodnotit co nejčastěji. A jejich platy rozprostřít podle kvality výuky(ne podle odsloužených let). Kvalitní učitel co se snaží, školí atp. ať klidně bere násobně víc, než nekvalitní. A naprosto špatné učitele bez milosti vyrazit. Toto jednoduché řešení ovšem neprojde přes odbory a stále socialistické nazírání na školství typu "každý učitel je kvalitní a s věkem zraje jako víno". :-)

0/0
4.5.2014 19:07

P28e11t98r94a 69K28l31i70m61e57š40o85v14á 6229152216388

No však to nemůžete mít hned...je to běh na dlouhou trať. I 10% je lepší než nic a jakmile se toho chytne pár lidí- nadšenců, třeba se to časem uchytí v celé společnosti...Jak chcete odlišit kvalitní učitele od nekvalitních?

0/0
4.5.2014 19:18

J25a48n 86M66a65j22e14r 9773379118111

Kvalitními inspektory, kde by k inspekci existoval její obrazový záznam a jeho hodnocení. Záznam by byl k dispozici ostatním inspektorům,  vyučujícímu a jeho nadřízenému(tj. řediteli školy). A hodnocením učitelů mezi sebou, ta vaše sdílená videa z výuky a jejich hodnocení navzájem není špatný nápad. Ještě by šlo i něco jako "mystery shopping", nahrát výuku a hodnotit ji i bez toho aby učitel věděl, že je hodnocený. "Mystery shopping" běžně používají například banky pro hodnocení svých zaměstnanců - nahrají tajně jednání svého zaměstnance s klientem a bodově ho ohodnotí.

0/0
4.5.2014 19:29

P68e32t55r41a 14K24l41i29m80e57š98o56v20á 6259932246308

Já myslela abyste neztrácel čas v diskuzi a začal na tom pracovat :P Mě to tolik netrápí...já jsem spíš nezúčastněný pozorovatel...budete si muset poradit sám :)

0/0
4.5.2014 18:29

J47a21n 32M20a56j60e20r 9173169618611

Ovšem já pořád nevím, na čem bych měl začít pracovat. :-)

0/0
4.5.2014 18:32

P88e93t27r41a 27K29l11i38m11e97š80o88v79á 6859402806268

Jako já Vás chápu...Mě je jasné, že hodně kluků je nadanějších než holky s lepšími známkami (nenajdou vůli se učit, jsou míň zodpovědní, dělají jenom to co je baví...neříkám že je to špatně, prostě to tak je). Ale jde o to, že na základní škole se bez toho memorování neobejdete. To bysme se rovnou mohli vykašlat na výuku dějin, zeměpisu atd. A bez známkování a testů se nikdo nic nenaučí. Tohle není diskriminace, ale přirozený vývoj věcí.

+1/−2
4.5.2014 18:22

J90a75n 50M71a96j83e39r 9263789908221

Ano, bez memorování samozřejmě studium nejde a zvlášť na základní škole. Ovšem výuka na střední už by mohla víc připomínat VŠ. A nepřeceňoval bych známky ze ZŠ. Zbytečně můžou zavřít další studium.

+1/0
4.5.2014 18:31

M71a45r34t97i62n 79P39r85á40š66e39k 8895241640233

Není to "krize mužství" ale výsledek diskriminace mužů, jako důsledek opatření zavedených feministkami. Viz 

The War Against Boys: How Misguided Policies are Harming Our Young Men od

Christiny Hoff Sommersové

+13/−2
4.5.2014 16:42

P31e65t31r51a 33K25l78i93m25e39š20o89v90á 6209862256478

Žádná diskriminace...podobné to je podle statistik i u nás + Vám dám příklad z praxe- U nás v okrese je největší šance vystudovat kvalitní vysokou školu, když absolvujete gymnázium, na kterém jsem také studovala. Protože je na něj vysoká konkurence, tak se na něj dostane jenom ten, kdo má velmi dobrý průměr ze základní školy (tudíž ten, kdo se neflákal). U nás ve třídě bylo všeho všudy 8 kluků oproti 22 dívkám. Momentálně je většina na UK, MU a ZČU...Popsal byste mi zde tu diskriminaci?

+1/−4
4.5.2014 17:32

J38a88n 65M65a72j81e36r 9103569548501

Diskriminace je tady kluků a obrovská. Je skrytá ve větě : "tak se na něj dostane jenom ten, kdo má velmi dobrý průměr ze základní školy".

Podívejte na průzkum :

České školy znevýhodňují chlapce. I když mají stejné znalosti jako dívky, dostávají horší známky. Překvapivé zjištění přináší nová studie sociologů Petra Matějů a Natalie Simonové, kteří analyzovali výsledky deváťáků v testech PISA. Podle nich tak neplatí "feministické teorie", že jsou to dívky, koho školy poškozují.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/cesti-ucitele-nadrzuji-holkam-dk4-/domaci.aspx?c=A140205_131601_domaci_jj

+10/0
4.5.2014 17:36

P58e61t84r36a 16K83l61i73m93e37š66o95v91á 6519192686528

Nejsem si jistá, jestli je to úplně objektivní, když byly použity výsledky testů "čtenářské a matematické gramotnosti". To je spíš o logice než o zodpovědnosti k učení. Kde je přírodopis, dějepis, zeměpis, občanská výchova, čeština atd.? Je mi jasné, že v budoucnu mi k ničemu nebude, že jsem se před testem našprtala názvy květin (možná kdybych se rozhodla jít na přírodovědeckou fakultu), ale takhle to je prostě nastavené a nevidím jinou možnost, jak by to mohlo být jinak.

0/−1
4.5.2014 17:51

J88a48n 74M52a51j91e60r 9343979578581

Nahoře(příspěvek 4.5.2014 17:54) máte mé zkušenosti se střední školou. A jenom dodávám, že VŠ mám vystudované dvě. Nechci se tím hloupě chlubit, ale nechci vypadat jako nějaký zhrzený mužský chudák, který svádí své studijní neúspěchy na systém výuky.

0/0
4.5.2014 17:57

T82e94r51e76z70a 38N44o62v53o82t82n16á 7579233307207

Průměr o ničem nevypovídá. Brát lidi na průměr je pitomost, protože ty rozdíly v hodnocení jsou sakra markantní... :-/Příklad z gymplu: matice jsem na střední  rozuměla, lidem okolo vysvětlovala... jedničky měli, taky ne vždy, akorát 3 "géniové"- např. jeden šachista (mistr všeho možnýho) a občas se to podařilo asi třem šprtkám.. Nejvíc bylo trojek, a to jsme vůbec nebyli blbá třída, v různých srovnávacích testech jsme byli mezi nejlepšíma nebo nejlepší. V jiné u jiného učitele to probíhalo tak, že si ke každému tématu řekli pár typů příkladů, naučili se slepě pár postupů, což pak bylo i v písemce. No světe div se, nejčastější byly 1, méně 2 a kdo byl extra blbej nebo na to dlouhodobě kašlal, ten měl 3. Nebo na ZŠ je známkování snad ještě rozdílnější, bratránek má v sedmé samé 1, ale když jsem ho zkoušela, tak věděl kulový - samozřejmě jsem koukala do učebnic, protože nemám tucha, co se na základce v jakým ročníku učí. Ten druhý bratránek, nyní v šestce, má nějaké dvojky, jednou měl i trojku, a ví toho mnohem víc ze všech oborů (matika, přírodověda, čj, vlastivěda...). Takže na to prestižní gymnázium by se dostal spíš ten starší. To je teda pěkné.

0/0
4.5.2014 19:06

M71a92r73t23i63n 23P82r20á17š78e97k 8175691340123

je veřejně známo, že učitelky (učitelů je minimum) dávají v klasifikaci přednost úpravě, servilitě a komformitě dívek před soutěživostí, nekonformitou, neservilitou a ochotou porušovat pravidal - ale i tvůrčímu a novátorskému přístupu chlapců. Svoje hraje i genderová solidarita. 

BTW.  učil jsem se programovat na gymplu ještě na legendárním počítači (ehm) IQ151. Nikdy nezapomenu na zděšení  soudružek  učitelek, když jsem předložený úkol vyřešil jinak (naprogramoval jiným postupem) nežli měly  ony  v učebnici BASICU .o) .

A tu naprostou  hrůzu v očích kterou měly z konstrukce prohození dvou proměných (a,b) bez proměnné třetí (a=a+b, b=a-b, a=a-b) nebo z toho, že když mi nějaký program poslaly do kytek klávesou RESET, jwsem jej uměl obnovit .. na to nikdy nezapomenu .o))))))))

+4/0
4.5.2014 20:14

M 17Z 1366138

Asi to bude pravda, zrovna pristi tyden budu prijimat dva nove pracovniky a budou to zeny, jeden pan jde do penze a obsluhoval masinu za 26$na hodinu, tak tam tetko soupneme mladou holku a ta se za 14$ na hodinu teteli blahem.

+4/−1
4.5.2014 15:09

T89e97r85e88z34a 63N16o55v24o68t16n41á 7279383307817

A to neví, že předtím tam byl chlap s 26 a ona dostane půlku? 8-o Nebo snad máte v plánu jí přidat?

0/−1
4.5.2014 19:09

T88e41r34e43z94a 68N22o40v69o91t40n37á 7929293807747

A nebo to budou dělat obě místo toho jednoho pána?

0/0
4.5.2014 19:10

P78e54t33r31a 33N81o67v19á16k17o98v23á 7148746614688

A jak by to měla vědět?

0/0
6.5.2014 22:46

M85a86r44t69i82n 92P18r30á85š54e29k 8425321780623

A platíte nižší plat kvůli pohlaví nebo kvůli nižší zkušenosti ?

+1/0
5.5.2014 0:44

P93e87t40r61a 71N14o97v57á16k72o24v36á 7868696974358

Kvůli tomu, že katuje kosty a bude pochválen.

+1/0
6.5.2014 22:47

K93a39r70e51l 15Š83i20n91d85e46l13á45ř 3787622342869

Zajímavé, když berou méně ženy (nebo kdokoli jiný než bílý heterosexuální muž) je to diskriminace. Zato naopak to neplatí.

Ale vážně, my muži jsme ztratili komparativní výhodu oproti ženám (fyzickou sílu, která je nepodstatná), takže dnes je to spíše o motivaci. A tu mají ženy o něco vyšší, protože je jim jemně vtloukáno do hlavy, že když neudělají kariéru, tak jsou méněcenné. 

Zapomíná se ovšem na fakt, že ženy neztratily komparativní výhodu oproti mužům (už jste viděli chlapa rodit?) a pokud ji přestanou využívat a vrhnou se místo toho hromadně na kariéru, tak hrozí, že rodit nebude nikdo (chlapi to opravdu nezvládnou) a to nevěstí pro západní svět nic dobrého.

+12/0
4.5.2014 15:05

R37a54d15e35k 73P22r88o64c86h39á38z96k67a 2653309598

Jsme přemnožení. V Evropě by stačilo 50,000,000 lidí v dobře organizované technologické civilizaci a vrkali by si tady blahem ;-D Totéž v Severní Americe.

+3/0
4.5.2014 15:32

J87a28n 35M12a61j37e56r 9193779478751

Však ano. Těch 50,000,000 lidí podle Gaussovy křivky potřebuje mít IQ nejméně 110, aby zvládli úkoly "v dobře organizované technologické civilizaci". A IQ nad 110 má tak 25% lidí. Takže je potřeba  200 000 000 lidí, spíš ještě víc(pokud je složitost vyšší a je potřeba IQ třeba nad 120, tu má jenom 12% lidí).

0/0
4.5.2014 17:26

J35i11ř62í 78M53a47t37ě98j42č64e71k 9618809504167

To je pořád polovina současného počtu :-)

0/0
4.5.2014 18:11

J63a75n 55M23a33j30e25r 9523569598361

Já vím, ale u IQ 120 už skoro ne. ;-) Nevím, jestli v těch 50 milionech máte i rezervu na moc staré a moc mladé + výuku nových pracovníků.

0/0
4.5.2014 18:45

V32á34c10l97a94v 56V35l46č62e63k 1348600844586

Salam aleikum ;-)

0/0
5.5.2014 23:09

K39a66t86e94ř25i65n53a 61F54e72n80c63l64o24v54á 8203577168283

Mám pocit, že někdo dělá problém, kde není.

Holčičky si hrají převážně s panenkami, chlapci s autíčky. Jsou výjimky, ale to ničemu nevadí.

Jsou ženy, které chtějí být matkami, ale nejen matkami, protože v práci nacházejí seberealizaci a ekonomicky se zajistí. Chlapi matkami být nemůžou, příroda to tak zařídila a tak se realizují v práci. Hra na vojáčky a závody na autodráze jen v dospělosti vypadají jinak než v dětství...kde je problém?

Jako v partnerství? Slovy klasika lidí je jak sraček a kdo hledá, parťáka pro život najde.

Jako v politice? Ta většinu žen nezajímá...myslím, že feminismus v západní kultuře sežral sám sebe - všichni máme stejné šance, jen se musí chtít a makat. Makat už od školy a "jít tomu fotbalovýmu štěstíčku" naproti.

Docela se hodí citát, že nejhorší stereotypy, se kterými musíme bojovat, jsou ty v naší vlastné mysli.

+6/0
4.5.2014 14:39

J26a25n 12F97r44o68l24í36k 6436870525394

Není to nic nového. I já jsem v mládí vnímal, že holky měly lepší známky a byly šprtky, zatím co kluci byli nad věcí a málokdo se učil. V zaměstnání jsem zažil obdobné. Když jsem potřeboval vykonat větší množství stereotypní práce vždy ji spolehlivě odvedly ženy. Chlapi se jen vymlouvali jak to nejde. Dnes to vidím u svých vnuků i vnuček. Holky makají a chlapečci jsou bohémští. Chlap je jako lev. Pořád chrápe, nechá lvice lovit a pak jim kořist sebere. Péči o lvíčata jim také plně ponechává. Pouze brání smečku před dalšími lvy. ;-)

+1/0
4.5.2014 15:04

M24a70r64t93i63n 38P57r40á92š82e69k 8795361260403

No už jen proto, že ti další lvi obvykle mládata těm lvicím sežerou :-P

+1/0
4.5.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz