Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Američtí muži v krizi: ženy jsou mnohem úspěšnější

Na hlavu poraženi. Američtí muži prohrávají se ženami bitvu o vzdělání i o peníze. Propast mezi ženami a muži je větší než mezi bohatými a chudými či mezi rasami, tvrdí nová studie. Naznačuje, že za krizi mužů mohou genderové stereotypy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J78i26ř38í 23M40a30n69d11á73t 4177752960156

.

0/0
24.5.2014 23:09

V52á25c59l77a69v 96V43l28č83e93k 1528270754446

Žádnou paniku, diskriminaci a přetváření mužů na trubce vyřeší Islám, populační křivka potvrzuje staré aláhovo proroctví:-PV

+4/0
5.5.2014 23:15

J46a58n 97M56a17l63í86k 9689610910501

Presne tak, doprejme genderistum a jim podobnym tech "15min" slavy, pak prijde Islam a bou mit po zizalkach, vlastne my vsichni ...

0/0
6.5.2014 8:05

T49e39r66e71z38a 57H98a81j61k35o30v94a 5587652224680

Hmmm...vy taky, samozrejme.

0/0
26.7.2014 9:05

J20a94r31o84s94l64a84v 33S51t74e59r67n42w27a83l63d 2677375

Je to dáno 1) rozdíly mezi muži a ženami obecně. Tzn. muž má vrchol aktivity kolem 20-30 let, pak klesá. Naopak aktivita ženy stoupá po 30. 2) dnešní dobu by snad šlo označit pojmem krize mužství (nevznikla však ze dne na den a, podle mého soudu, na ní mají značný podíl i ženy), 3) klidně bych však hovořil i krizi ženství, takže o krizi rodiny. Prostě samá krize :-) Co se týče mužu naštěstí začínají existovat různé aktivity/skupiny, které si situaci uvědomují.

+6/−1
4.5.2014 22:39

J29a67r76o56s54l45a52v 45S23t19e25r63n49w90a93l94d 2767735

ještě bych dodal, že samo toto srovnávání vidím jako chybu. Je na čase si přiznat že všechny ty multikulti, unisex postoje jsou chybné. Jsme zkrátka odlišním a v tom je krása. Proto se přitahujeme i odpuzujeme :-)

+5/0
4.5.2014 22:42

J39a16n 55M84a53j43e29r 9633969408491

Ano, vždyť se muž a žena doplňují, proto jsou na výchovu potomků dva. Smíšené týmy z mužů a žen mají nejlepší výsledky. Tak proč hloupě soutěžit v tom, které pohlaví je lepší. :-( Vrozené dispozice dané pohlavím můžou být v různých situacích výhodné nebo nevýhodné. A ve způsobu řešení problémů a situací se pohlaví opravdu liší, stejně jako se liší ve sportovních výkonech. Proto ženy nesoutěží ve sportu společně s muži, prostě to kvůli přírodě nejde.

+4/0
4.5.2014 23:12

P44e51t66r 36K31u45č54e91r63a 4494847412599

Pokud maji byt muzi vice uspesni, musi to po nich spolecnost(a hlavne zeny) vyzadovat.

+6/−2
4.5.2014 18:27

M50a75r18t87i34n 68P73r46á50š19e33k 8605801440233

nemusí vyžadopvat, stačí umožnit.

+5/−1
4.5.2014 19:59

K90a47t21e94ř78i66n57a 36V27a55l49e13š22o33v53á 3735953430775

Já to doma po manželovi vyžaduju a nějak to nepomáhá. 8-o

+1/0
29.5.2014 13:21

V35á40c38l38a66v 12P92o41t43k74a49n 8109403586367

Az nebude sport delen na zensky vs. muzsky. Pak se muzeme bavit o nejake rovnopravnosti.

+8/0
4.5.2014 17:55

J62a19n 53M91a84j35e24r 9613779548191

Pro Petru Klimešovou. Víte jak mě jako kluka štvalo, že některé holky dostaly lepší známky za svou úpravu sešitů a za to, že jak papoušek odhrkaly co měly v tom svém krasopisném sešitě s veselými malůvkami a barvičkami? Nemusely vůbec rozumět tomu, co vykládají. A já jak blbec dřel matematiku a genetiku, abych věcem přišel na kloub. Samozřejmě úprava mých sešitů byla jinde, škrabopis se škrtáním a šipkami s vyzkoušením x cest výpočtu, jak jsem se při výkladu nudil. A měl jsem na vysvědčení stejnou známku jako snaživé šprtky. Všechno se otočilo až na VŠ, tam právě spousta holek studium středoškolským stylem nezvládla.

+14/0
4.5.2014 17:54

J54a84n 74M16a53j41e71r 9683749798311

Ještě pro Petru Klimešovou, cituji z příspěvku 4.5.2014 17:43 Pořád ale nechápu, proč pro to něco neděláte, když Vás to tak štve (statistiku zřejmě nezlepšujete dostatečně).

Tak co mi poradíte dělat? Založit antifeministické hnutí? Zatím se aspoň v zájmu genderové korektnosti a objektivity pochlubím svými názory v diskuzi. :-)

+2/0
4.5.2014 18:10

J25a43n 68M64a55j63e87r 9633989948501

A jak to změnit? Například vyšší ročníky střední školy udělat podobně jako na VŠ. Zkoušet u některých předmětů z většího objemu učiva a vůbec ne z hodiny na hodinu. Vůbec se nebát horších známek, trojka je pořád dobrý výsledek. Takto známky nevypovídají vůbec o ničem.

+1/0
4.5.2014 18:26

P40e94t37r75a 70K85l82i45m97e38š67o24v87á 6519202716428

Když snížíte laťku, tak se nikdo nebude snažit. :)

0/0
4.5.2014 18:30

J53a38n 75M42a25j40e92r 9203329308781

Mně jde o opak - laťku zvýšit, aby známky byly víc rozprostřené. Víc hodnotit podle pochopení problematiky. Aby bylo vidět, kdo umí a kdo ne. Správný průměr známek z předmětu je 3.0, je naprosto gaussovský. :-) Klidně zvětšit škálu, 5 možností je málo.

+1/0
4.5.2014 18:37

P59a73v23e54l 24K14u54r79a77l 5771694840850

1čka - 90-100 procent

2ka- 80-90

3ka 70-80

4ka 60-70

kdo má méně - za 5 neudělal

0/−2
4.5.2014 20:48

P39e80t91r57a 29K79l22i45m90e54š20o70v28á 6179242646448

No napadá mě třeba, že by se mohly testy z větší části nahradit nějakými projekty...tím se víc naučí, nezapomenou látku do druhého dne...Ale to je spíš otázka přístupu učitelů. Takže vyšší požadavky na učitele? Myslím, že někde v Japonsku mají takový systém, že se učitelé sami natáčí, sdílí videa, navzájem hodnotí svůj styl učení a snaží se ho zlepšovat...To by určitě pomohlo.

+1/−1
4.5.2014 18:36

J64a47n 65M14a84j34e25r 9223989838961

Ano, klidně něco takového. Projekt dá studentům daleko víc zabrat než se jenom něco naučit, fakta se musí použít. Hodnocení učitelů a sdílení videí mezi sebou je určitě dobrá myšlenka. Uvidí tak jiné nápady a možnosti při výkladu.

0/0
4.5.2014 18:41

P40e93t64r82a 52K89l12i44m48e45š89o51v17á 6439682286128

Takže Váš úkol- získat sponzory, natočit propagující spoty, namnožit letáky a poslat je do škol...

0/−1
4.5.2014 18:43

J82a94n 95M40a24j43e22r 9313299818531

... a odhadem 90% škol se na to vykašle(a to jsem optimista). Zavede to pár nadšenců a systému to nijak nepomůže. Je nějaká inspekce, která odliší dobrého učitele a špatného? Dobrý učitel může klidně brát násobně víc, než špatný. Co vím, tak učitelé berou podle toho, jak dlouho mají odslouženo a jak jsou zadobře s ředitelem/ředitelkou školy. Kde je nějaký kariérní řád a hodnocení učitelů podle kvality výuky? Kde je propouštění naprosto špatných učitelů? Takže honem na ministerstvo s návrhem úpravy zákonů. S tempem našich poslanců bude změna uzákoněna nejdřív kolem roku 2060. ;-D Zatím není ani kariérní řád u úřednictva.

0/0
4.5.2014 18:55

J55a75n 44M29a95j25e14r 9963899378281

P.S. Recept na zlepšení kvality výuky všichni znají, jenom se ho každý bojí zavést. Pořádná školní inspekce, učitele hodnotit co nejčastěji. A jejich platy rozprostřít podle kvality výuky(ne podle odsloužených let). Kvalitní učitel co se snaží, školí atp. ať klidně bere násobně víc, než nekvalitní. A naprosto špatné učitele bez milosti vyrazit. Toto jednoduché řešení ovšem neprojde přes odbory a stále socialistické nazírání na školství typu "každý učitel je kvalitní a s věkem zraje jako víno". :-)

0/0
4.5.2014 19:07

P37e14t78r26a 98K74l95i58m69e26š16o23v38á 6149872656258

No však to nemůžete mít hned...je to běh na dlouhou trať. I 10% je lepší než nic a jakmile se toho chytne pár lidí- nadšenců, třeba se to časem uchytí v celé společnosti...Jak chcete odlišit kvalitní učitele od nekvalitních?

0/0
4.5.2014 19:18

J59a51n 61M33a18j57e88r 9713109708551

Kvalitními inspektory, kde by k inspekci existoval její obrazový záznam a jeho hodnocení. Záznam by byl k dispozici ostatním inspektorům,  vyučujícímu a jeho nadřízenému(tj. řediteli školy). A hodnocením učitelů mezi sebou, ta vaše sdílená videa z výuky a jejich hodnocení navzájem není špatný nápad. Ještě by šlo i něco jako "mystery shopping", nahrát výuku a hodnotit ji i bez toho aby učitel věděl, že je hodnocený. "Mystery shopping" běžně používají například banky pro hodnocení svých zaměstnanců - nahrají tajně jednání svého zaměstnance s klientem a bodově ho ohodnotí.

0/0
4.5.2014 19:29

P90e38t70r37a 74K64l66i90m60e97š44o47v35á 6699212376488

Já myslela abyste neztrácel čas v diskuzi a začal na tom pracovat :P Mě to tolik netrápí...já jsem spíš nezúčastněný pozorovatel...budete si muset poradit sám :)

0/0
4.5.2014 18:29

J62a15n 25M18a58j88e46r 9473759938291

Ovšem já pořád nevím, na čem bych měl začít pracovat. :-)

0/0
4.5.2014 18:32

P56e89t53r97a 13K49l66i41m54e77š48o72v46á 6959152266258

Jako já Vás chápu...Mě je jasné, že hodně kluků je nadanějších než holky s lepšími známkami (nenajdou vůli se učit, jsou míň zodpovědní, dělají jenom to co je baví...neříkám že je to špatně, prostě to tak je). Ale jde o to, že na základní škole se bez toho memorování neobejdete. To bysme se rovnou mohli vykašlat na výuku dějin, zeměpisu atd. A bez známkování a testů se nikdo nic nenaučí. Tohle není diskriminace, ale přirozený vývoj věcí.

+1/−2
4.5.2014 18:22

J14a35n 62M96a30j49e19r 9943559478421

Ano, bez memorování samozřejmě studium nejde a zvlášť na základní škole. Ovšem výuka na střední už by mohla víc připomínat VŠ. A nepřeceňoval bych známky ze ZŠ. Zbytečně můžou zavřít další studium.

+1/0
4.5.2014 18:31

M48a34r89t98i70n 47P44r70á53š46e43k 8855131780823

Není to "krize mužství" ale výsledek diskriminace mužů, jako důsledek opatření zavedených feministkami. Viz 

The War Against Boys: How Misguided Policies are Harming Our Young Men od

Christiny Hoff Sommersové

+13/−2
4.5.2014 16:42

P70e23t41r77a 21K53l71i30m43e49š41o32v35á 6509442126578

Žádná diskriminace...podobné to je podle statistik i u nás + Vám dám příklad z praxe- U nás v okrese je největší šance vystudovat kvalitní vysokou školu, když absolvujete gymnázium, na kterém jsem také studovala. Protože je na něj vysoká konkurence, tak se na něj dostane jenom ten, kdo má velmi dobrý průměr ze základní školy (tudíž ten, kdo se neflákal). U nás ve třídě bylo všeho všudy 8 kluků oproti 22 dívkám. Momentálně je většina na UK, MU a ZČU...Popsal byste mi zde tu diskriminaci?

+1/−4
4.5.2014 17:32

J12a34n 91M30a87j49e12r 9973619438711

Diskriminace je tady kluků a obrovská. Je skrytá ve větě : "tak se na něj dostane jenom ten, kdo má velmi dobrý průměr ze základní školy".

Podívejte na průzkum :

České školy znevýhodňují chlapce. I když mají stejné znalosti jako dívky, dostávají horší známky. Překvapivé zjištění přináší nová studie sociologů Petra Matějů a Natalie Simonové, kteří analyzovali výsledky deváťáků v testech PISA. Podle nich tak neplatí "feministické teorie", že jsou to dívky, koho školy poškozují.

Zdroj: http://zpravy.idnes.cz/cesti-ucitele-nadrzuji-holkam-dk4-/domaci.aspx?c=A140205_131601_domaci_jj

+10/0
4.5.2014 17:36

P78e69t49r58a 27K47l78i94m62e76š35o87v76á 6139552586398

Nejsem si jistá, jestli je to úplně objektivní, když byly použity výsledky testů "čtenářské a matematické gramotnosti". To je spíš o logice než o zodpovědnosti k učení. Kde je přírodopis, dějepis, zeměpis, občanská výchova, čeština atd.? Je mi jasné, že v budoucnu mi k ničemu nebude, že jsem se před testem našprtala názvy květin (možná kdybych se rozhodla jít na přírodovědeckou fakultu), ale takhle to je prostě nastavené a nevidím jinou možnost, jak by to mohlo být jinak.

0/−1
4.5.2014 17:51

J25a18n 30M19a43j85e83r 9783859618811

Nahoře(příspěvek 4.5.2014 17:54) máte mé zkušenosti se střední školou. A jenom dodávám, že VŠ mám vystudované dvě. Nechci se tím hloupě chlubit, ale nechci vypadat jako nějaký zhrzený mužský chudák, který svádí své studijní neúspěchy na systém výuky.

0/0
4.5.2014 17:57

T73e38r79e59z19a 98N51o72v10o81t14n87á 7719483487797

Průměr o ničem nevypovídá. Brát lidi na průměr je pitomost, protože ty rozdíly v hodnocení jsou sakra markantní... :-/Příklad z gymplu: matice jsem na střední  rozuměla, lidem okolo vysvětlovala... jedničky měli, taky ne vždy, akorát 3 "géniové"- např. jeden šachista (mistr všeho možnýho) a občas se to podařilo asi třem šprtkám.. Nejvíc bylo trojek, a to jsme vůbec nebyli blbá třída, v různých srovnávacích testech jsme byli mezi nejlepšíma nebo nejlepší. V jiné u jiného učitele to probíhalo tak, že si ke každému tématu řekli pár typů příkladů, naučili se slepě pár postupů, což pak bylo i v písemce. No světe div se, nejčastější byly 1, méně 2 a kdo byl extra blbej nebo na to dlouhodobě kašlal, ten měl 3. Nebo na ZŠ je známkování snad ještě rozdílnější, bratránek má v sedmé samé 1, ale když jsem ho zkoušela, tak věděl kulový - samozřejmě jsem koukala do učebnic, protože nemám tucha, co se na základce v jakým ročníku učí. Ten druhý bratránek, nyní v šestce, má nějaké dvojky, jednou měl i trojku, a ví toho mnohem víc ze všech oborů (matika, přírodověda, čj, vlastivěda...). Takže na to prestižní gymnázium by se dostal spíš ten starší. To je teda pěkné.

0/0
4.5.2014 19:06

M75a45r25t26i41n 89P72r82á52š23e62k 8445821650793

je veřejně známo, že učitelky (učitelů je minimum) dávají v klasifikaci přednost úpravě, servilitě a komformitě dívek před soutěživostí, nekonformitou, neservilitou a ochotou porušovat pravidal - ale i tvůrčímu a novátorskému přístupu chlapců. Svoje hraje i genderová solidarita. 

BTW.  učil jsem se programovat na gymplu ještě na legendárním počítači (ehm) IQ151. Nikdy nezapomenu na zděšení  soudružek  učitelek, když jsem předložený úkol vyřešil jinak (naprogramoval jiným postupem) nežli měly  ony  v učebnici BASICU .o) .

A tu naprostou  hrůzu v očích kterou měly z konstrukce prohození dvou proměných (a,b) bez proměnné třetí (a=a+b, b=a-b, a=a-b) nebo z toho, že když mi nějaký program poslaly do kytek klávesou RESET, jwsem jej uměl obnovit .. na to nikdy nezapomenu .o))))))))

+4/0
4.5.2014 20:14

M 40Z 1846958

Asi to bude pravda, zrovna pristi tyden budu prijimat dva nove pracovniky a budou to zeny, jeden pan jde do penze a obsluhoval masinu za 26$na hodinu, tak tam tetko soupneme mladou holku a ta se za 14$ na hodinu teteli blahem.

+4/−1
4.5.2014 15:09

T30e34r96e75z78a 76N60o82v58o56t20n30á 7589693937167

A to neví, že předtím tam byl chlap s 26 a ona dostane půlku? 8-o Nebo snad máte v plánu jí přidat?

0/−1
4.5.2014 19:09

T17e43r70e45z49a 83N65o95v17o94t46n16á 7889443127737

A nebo to budou dělat obě místo toho jednoho pána?

0/0
4.5.2014 19:10

P13e74t27r24a 82N10o65v48á64k58o41v25á 7728326644918

A jak by to měla vědět?

0/0
6.5.2014 22:46

M50a76r57t45i69n 49P55r46á67š10e68k 8825391540923

A platíte nižší plat kvůli pohlaví nebo kvůli nižší zkušenosti ?

+1/0
5.5.2014 0:44

P23e54t46r27a 82N52o79v32á17k76o32v79á 7908516494338

Kvůli tomu, že katuje kosty a bude pochválen.

+1/0
6.5.2014 22:47

K84a39r54e65l 21Š85i65n13d63e28l79á56ř 3817412812189

Zajímavé, když berou méně ženy (nebo kdokoli jiný než bílý heterosexuální muž) je to diskriminace. Zato naopak to neplatí.

Ale vážně, my muži jsme ztratili komparativní výhodu oproti ženám (fyzickou sílu, která je nepodstatná), takže dnes je to spíše o motivaci. A tu mají ženy o něco vyšší, protože je jim jemně vtloukáno do hlavy, že když neudělají kariéru, tak jsou méněcenné. 

Zapomíná se ovšem na fakt, že ženy neztratily komparativní výhodu oproti mužům (už jste viděli chlapa rodit?) a pokud ji přestanou využívat a vrhnou se místo toho hromadně na kariéru, tak hrozí, že rodit nebude nikdo (chlapi to opravdu nezvládnou) a to nevěstí pro západní svět nic dobrého.

+12/0
4.5.2014 15:05

R20a64d27e70k 35P14r81o49c70h54á50z67k47a 2683649948

Jsme přemnožení. V Evropě by stačilo 50,000,000 lidí v dobře organizované technologické civilizaci a vrkali by si tady blahem ;-D Totéž v Severní Americe.

+3/0
4.5.2014 15:32

J28a76n 83M52a84j87e81r 9373889428631

Však ano. Těch 50,000,000 lidí podle Gaussovy křivky potřebuje mít IQ nejméně 110, aby zvládli úkoly "v dobře organizované technologické civilizaci". A IQ nad 110 má tak 25% lidí. Takže je potřeba  200 000 000 lidí, spíš ještě víc(pokud je složitost vyšší a je potřeba IQ třeba nad 120, tu má jenom 12% lidí).

0/0
4.5.2014 17:26

J63i71ř33í 50M75a94t23ě68j35č34e78k 9968799574157

To je pořád polovina současného počtu :-)

0/0
4.5.2014 18:11

J94a66n 45M96a65j93e62r 9843389148571

Já vím, ale u IQ 120 už skoro ne. ;-) Nevím, jestli v těch 50 milionech máte i rezervu na moc staré a moc mladé + výuku nových pracovníků.

0/0
4.5.2014 18:45

V38á32c31l82a89v 81V92l50č27e76k 1468130734726

Salam aleikum ;-)

0/0
5.5.2014 23:09

K33a98t39e70ř48i79n13a 94F79e92n24c90l90o76v68á 8113857948453

Mám pocit, že někdo dělá problém, kde není.

Holčičky si hrají převážně s panenkami, chlapci s autíčky. Jsou výjimky, ale to ničemu nevadí.

Jsou ženy, které chtějí být matkami, ale nejen matkami, protože v práci nacházejí seberealizaci a ekonomicky se zajistí. Chlapi matkami být nemůžou, příroda to tak zařídila a tak se realizují v práci. Hra na vojáčky a závody na autodráze jen v dospělosti vypadají jinak než v dětství...kde je problém?

Jako v partnerství? Slovy klasika lidí je jak sraček a kdo hledá, parťáka pro život najde.

Jako v politice? Ta většinu žen nezajímá...myslím, že feminismus v západní kultuře sežral sám sebe - všichni máme stejné šance, jen se musí chtít a makat. Makat už od školy a "jít tomu fotbalovýmu štěstíčku" naproti.

Docela se hodí citát, že nejhorší stereotypy, se kterými musíme bojovat, jsou ty v naší vlastné mysli.

+6/0
4.5.2014 14:39

J28a65n 89F46r51o43l96í14k 6386400375574

Není to nic nového. I já jsem v mládí vnímal, že holky měly lepší známky a byly šprtky, zatím co kluci byli nad věcí a málokdo se učil. V zaměstnání jsem zažil obdobné. Když jsem potřeboval vykonat větší množství stereotypní práce vždy ji spolehlivě odvedly ženy. Chlapi se jen vymlouvali jak to nejde. Dnes to vidím u svých vnuků i vnuček. Holky makají a chlapečci jsou bohémští. Chlap je jako lev. Pořád chrápe, nechá lvice lovit a pak jim kořist sebere. Péči o lvíčata jim také plně ponechává. Pouze brání smečku před dalšími lvy. ;-)

+1/0
4.5.2014 15:04

M62a70r34t41i93n 33P24r88á33š53e43k 8525381670973

No už jen proto, že ti další lvi obvykle mládata těm lvicím sežerou :-P

+1/0
4.5.2014 16:44







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.