Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Špatná obuv vám podráždí psychiku, říká český výrobce luxusních bot

Začínal před více než dvaceti lety v malé sklepní dílně. Opravoval obuv a snil, jak jednou bude šít vlastní boty. Dnes je Michal Pavlas uznávaným zakázkovým ševcem a jeho boty nosí ti nejúspěšnější Češi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L58u84k55á70š 20P22r91a55j44z44l71e74r 8379845958285

Mám dvoje boty z koženou podrážkou a myslím že pro 90% lidí je to nesmysl. Je to mnohem méně komfortní, než pryžová podrážka s nějakou tlumící mezivrstvou. Možná je to fajn pro člověka, co sedne v garáži do auta, jede do kanceláře a tam sedí na židli. Pro člověka co trochu chodí po městě (natož někde jinde) mi to moc vhodné nepřijde, je v tom cítit každý kamínek, na mokru/dlažbě to klouže a došlap je poměrně tvrdý, takže po celodenním chození je noha unavená a otlačená.

0/0
24.11.2014 9:23

J69i94ř71í 22F73r83o22l56e54c 7585474332767

Jako nic proti, ale ty boty se mi proste vzhledove nelibi...

0/0
19.10.2014 6:01

J47a41n 75M51o28h83y50l28a 6332759419871

Proto jsou na míru, prostě si řeknete, co se vám líbí.

+3/0
21.10.2014 0:56

L86a58d27i46s92l27a41v 27J39o79d81l51o26v12s84k11i 2420235647621

Jen je škoda, že výrobci společenské obuvi končí zpravidla u velikosti 45 nebo 46 a nedělají větší. A pokud už ano, tak 80% bot v obchodech předpokládá, že nositel nemá vysoký nárt. Takže člověk s vysokým nártem do takové boty nohu nedostane i když má správnou velikost. Není se pak co divit, že mladí kluci, mezi kterými je velikost nohy 46+ dnes už celkem běžná, na společenskou obuv zanevřou. Nemají prakticky šanci ji v běžném obchodě ji sehnat ve své velikosti. Kluk bez vlastních příjmů si zcela jistě nemůže nechat vyrobit boty na zakázku a musí spoléhat na konfekci, která mu společenskou obuv nenabídne.

Pouze výrobci sportovní a turistické obuvi běžně dodávají i velikosti 46+

+6/0
17.10.2014 9:54

P54e32t66r95a 39N97o84v66á22k76o51v71á 7958796854968

Měla jsem spolužačku, tak měla snad už v sedmé třídě velikost 42 a rodiče s ní jezdili právě do Zlína, kde jí nechávali šít boty na zakázku. Ale máte úplnou pravdu, tehdy taky krom kecek neměla co nosit.

+1/0
18.10.2014 9:38

J63a39k17u64b 30K91l59í18r 6615928989119

Pěkné boty i článek. Pan švec mimochodem uvádí že výrobní cena kvalitních bot je 3000 - 4000 tis. takže prodejní bude vyšší. No a celokožená obuv není zaříkávadlo zakazující jinou obuv. Veškeré výtky jsou směřovány ke konkrétnímu užití, kdy jako součást nějaké evropské kultury žijeme v prostředí, kde se tenisky užívají ke sportu, holinky k práci na poli/na zahradě/atd a kvalitní kožená obuv by měla být takovým tím standartem do města, nebo na vycházku, do práce, nebo na společenskou akci. To že si každý boty nosí jaké chce a jak chce na tom nic nemění. A článek nikomu nenutí, aby chodil v kožených botech spát, nebo hrát fotbal. Je to ověřený stereotyp, který v některých zemích funguje více a v některých méně. Ostatně dogmatická představa, že kožená kvalitní obuv je pouze na ples taky o něčem vypovídá. Takže si každý noste co chce a za kolik chce ať už je to na základě subkultury ke které se člověk stylizuje, nebo z vlastního přesvědčení, jsou to vaše nohy. Ale on i pojem "ušetřit" je relativní, když koupíte obuv v řetězci za tisíc, tak nemají velkou životnost, nejsou příliš pohodlné a hlavně není dobré je mít na noze dlouho, kvůli (ne)kvalitě provedení. Když si koupíte kvalitnější konfekci kolem pěti/šesti tisíc a po vyzutí je natáhnete na napínák, tak vám vydrží i deset let, takže pojem "drahé" platí spíše o ty na první pohled levnější boty, ale toto si většina nakupujících neuvědomí.

+3/0
16.10.2014 18:51

A81l64e27x89a62n75d34r 42K36o59s50t63k28a 8552608266124

Cenu říkal. Prodejní od 10k výš.

0/0
18.10.2014 19:19

I39v78o 30Č31á98n 5138783

To ale mluvil o sobě.;-)

0/0
30.11.2014 23:42

K82a56r96e33l 40K17o86n76e15č85n64ý 9397213344806

Asi jsem trochu mimo, ale je spousta lidí, kteří tento propagovaný typ obuvi nemohou nosit prostě proto, že k jejich denní činnosti je naprosto nevhodný. Každý netráví svůj život tím, že sjednává obchody v obleku a perfektních botách. Nejde ani tak o peníze, ale vhodnosti použití. Z článku mám pocit, že situacím, kdy nelze mít na nohou ručně šité celokožené boty, by se člověk měl vyhýbat jako čert kříži!

+5/0
16.10.2014 18:06

P42e13t60r64a 36N78o66v11á12k46o97v90á 7598626294798

No ale když jdete do práce nebojdete z práce,nebo prostě jen tak jedete do města, mohl byste mít tyto boty. Pán sice mluví o společenské obuvi, ale ony to nemusí být lakýrky. To můžou být normální černé kožené boty, které padnou i džínám a noze v nich bude lépe než keckách.

+2/0
18.10.2014 9:41

J59a65r23o21s78l28a37v 18T95a51c62h86o23v69s94k86y 2892150974860

Me se ten svec nelibi. Napsal, ze to, ze nejsem poprdenej z jeho bot je spatnou vychovou mych rodicu. Propaguje tu jen svoje zbytecny zbozi. Stejnou sluzbu mi udela to, co koupim v kazdym druhym kramu.

+1/−6
16.10.2014 17:02

P28e48t48r51a 14N89o95v31á92k18o94v27á 7518656834798

Pán má pravdu. Ale teď už to není špatná výchova rodičů, teď už je to vaše vlastní hloupost. Je to stejné jako tvrdit, že trabant a volvo vám udělají stejnou službu. Jako ano, obojí když jede, tak vás doveze, kam potřebujete. Ale obojí v jiných podmínkách a o to právě jde.

+5/0
18.10.2014 9:42

J55o21s69e63f 83H32á55j40e36k 6148230879752

...Volvo není dobrej příměr, spíš Mercedes SLK :-)

0/0
20.10.2014 9:51

J13a14n 68M57i31c91h41á27l73e68k 3740385403855

Taky si myslim, že dát deset klacků za polobotky je spíš známka snobství, než dobrý výchovy.

0/0
19.10.2014 21:12

J12a43n 66M68i70c13h20á16l44e92k 3370335433255

Já mu necpu svý ponožky v sandálech, von ať si nechá svý blbý polobotky.

+1/0
19.10.2014 21:13

M91i21l76a85n 81V42o27t15a90v57a 5924436901472

Ty boty ma proste famozni. Akorat 45 tiss za prvni je dost. Ale jednou do nich pujdu :-) je to proste zakazkova individualni vyroba

+3/−3
15.10.2014 21:33

M37i46r10e88k 55D91o68r37n92a46k 4531262725911

Neni to ten samy Michal Pavlas, co byl zapleteny do milionoveho podvodu s ortopedickyma pomuckama? Prijde mi trosku zvlastni, ze jeden mesic o nem idnes pise v souvislosti s podvodem a o mesic pozdeji mu dela takovou peknou reklamu...

+2/0
15.10.2014 21:30

B96e34n 64P92a68v97k12a 1807563967521

Jen takový dotaz do diskuse: Kdybyste měli na výběr mezi botami s podpatkem, jako jsou třeba tady u pána, a mezi botami bez podpatku, co byste vzali. Prostě se sklonem či bez? Třeba já osobně jsem ty podpatky za celý život nějak nepochopil a všichni to dělají.

+6/0
15.10.2014 17:12

P58a53v84e37l 75J21a77n68s29a 2675169561374

na 100% bez

0/0
16.10.2014 9:23

P44e86t33r33a 83N82o48v37á25k53o22v92á 7338386504328

No tam jde o správné postavení páteře a běžně se dočtete, že obuv by měla mít lehký sklon. Když to vezmete kolem a kolem, tak takové boty se šily i ty hnusné za totáče, co jsou třeba v Pelíškách, ale co si lidi dnes vychvalují, že byly ortopedicky správné. A když to vezmu co se týká cvičení pilátes a jógy, tak tam po nás chtějí, abychom rozložili váhu na celá chodidla, ale z našeho pohledu se lehce předklonili a váha byla víc na prstech, protože člověk ji přiliš přenáší na paty a vystrkuje zadek, břicho apod. Takže možná ty boty zcela automaticky nutí právě k tomu se nezaklánět a přenést váhu víc na prsty, aby došlo k lepšímu držení těla.

0/0
18.10.2014 9:48

J49a35r64o52s90l13a43v 25T52a64c70h42o48v13s72k38y 2282170654330

Tak tohle mi nerika vubec nic.

0/0
15.10.2014 13:56

L20e77o57n72a 23Š13i30m37k40o25v81á 3860493289957

Jistě, souhlasím, že kožená obuv je kvalitnější než obuv z umělého materiálu. Až budu mít plat větší než je průměrná mzda v ČR, tak budu uvažovat o tom, že si možná koupím 2-3 páry takových bot.

+5/−1
15.10.2014 13:38

L27a79d90i83s53l83a89v 17S41o28k76o94l 1760502495632

To já si udělám radost i přesto...

+1/0
15.10.2014 16:31

J15i30ř83í 98Š39v56e17c 6783762985226

přesně tak, na boty se opravdu docela často zapomíná. Jsou lidi, kteří si koupí značkový hadry a na nohy šusky od čongů. Přitom nohy nás nosí cělý život :-)

+9/−1
15.10.2014 16:50

R87o21m49a87n 55H98o83k76y20n47á26ř 8800791359878

tak hlavně se dá přešít podešev,  kvalitní bota vám vydrží skoro napořád

0/0
15.10.2014 22:24

J49i41ř94í 35Š35v59e88c 6753272815286

ono jde o to, že Vám pak stačí pár párů a nosíte je opravdu dlouho. Ženě jsem kupoval troje kozačky na míru (má úzká lýtka a v těch co se prodávají u nás vypadá jak 90% žen, tj. jak kocour v botech). Jedny stály kolem 8tis, ale nijak toho nelitujeme. Jsou kvalitní, kožené a hlavně jsou jak byčkůrky a vypadají elegantně. Má je 5 let a jsou stále jako nové.

+6/−1
15.10.2014 16:48

P43e96t87r32a 82N15o76v84á76k29o29v77á 7888496774658

Já bych zas potřebovala na široká lýtka. Když už jsem sehnala, tak ale s tak tenkou podrážkou, že je to dobré pouze jako "reklamní a interiérová obuv", protože v -20°C je v tom klendra jak v balerínkách. A pomiňme, že v tom člověk chodí v postatě přímo po zemi, tak chodidlo nic moc.

+1/0
18.10.2014 9:50

J71a52n 66M13o13h28y14l68a 6662479809721

I za tu průměrnou se dají pořídit. Když má někdo průměrnou, nejspíš je jen tak neochodí. Ty celokožené začínají kolem těch 3-4 a vzhledem k tomu, že při správné péči vydrží celá léta (na rozdíl od těch levných), tak si myslím, že se na to ušetřit dá.

+2/0
16.10.2014 16:56

F86i37l31i73p 69V72ý79m50o78l32a 1254430758

Je vidět, že máte plat asi nadprůměrný, když si můžete dovolit každý rok kupovat nové boty. Já si raději pořídím kožené, kvalitní za 5 tisíc a vydrží mi rozhodně mnohem déle, než jeden rok.

+1/0
16.10.2014 18:12

K13a49r21e29l 22V26e46j85v81o33d13a 8749248252406

to jsem zvědavej, jak v takových botách bude někdo chodit do fabriky k mašině ;-D

+1/−9
15.10.2014 13:03

L77a82d63i25s66l94a21v 88S91o96k14o28l 1750972255922

A co fabia. Jezdí?

+4/−4
15.10.2014 16:31

K30a51r69e37l 25V63e56j47v34o63d36a 8119548972696

taky je to auto :-P

+4/0
15.10.2014 20:46

P94e57t63r 20M11o49t60y27č18k17a 1384311373244

Úplně stejně, jako v pracovních botách do opery. Zvědavost ukojena?

+6/−1
15.10.2014 22:08

K21a28t19e83ř17i20n53a 72K55o12z61á28k16o77v41á 2408841865468

Minulý týden jsem v Kolíně "hodila" paní prodavačce v Deichmannu jedny dětské boty obrazně na hlavu. Syn (18 měsíců) v nich chodil 3 týdny a boty se rozlepily. Po dlouhém dohadování mi paní neochotně vrátila peníze. Tam už si boty v životě nekoupím. Ještě v létě nabízeli i kožené a teď už mají jenom umělé. Že by krachovali?

+1/−4
15.10.2014 12:36

R98o43m32a27n 43F15i90š79e89r 5515288186350

:)) http://ekonomika.idnes.cz/zemrel-heinz-horst-deichmann-div-/eko-zahranicni.aspx?c=A141007_153122_eko-zahranicni_ozr

0/0
15.10.2014 16:40

M34i19l20a52n 17V91o70t90a59v50a 5844186171482

Vzdyt se jedna o jednu z nejmene kvalitnich znacek. Doporucuji se jim vyhnout hodne velkym obloukem a u deti obzvlast

+3/−1
15.10.2014 21:25

P30a53v48e75l 76S52ý44k89o25r76a 7957902497121

Proč si k tomu nekoupíte lepidlo, líh a svěrák ? Ideálně kopito. 

To slepíte. ;-)

0/−1
15.10.2014 22:12

P28a73v81e13l 83S53ý92k81o67r31a 7877762947751

kopyto

+1/0
15.10.2014 22:13

R18a83d80e42k 34N97e52u59m46a12n52n 5412812898285

jelyto - kopito - plaťý to?

0/0
17.10.2014 12:09

F93r74a21n10t30i87š41e76k 13J15o33s94e37f 8715805536877

nejdulezitejsi je stelka

0/0
15.10.2014 12:16

O75n48d24ř17e92j 25S58t25a14r75o24c45h 5100413212204

To je dobře, že jste nám to řekl. Ten člověk, který se tím živí a dlouhá léta se propracovával až tam, kde je, totiž neví, co je opravdu důležité. Proto je dobře, že nám internet umožňuje setkání s všeználky - jako jste vy - kteří nám otevřou oči.

+5/−1
15.10.2014 13:23

J90i49ř36í 23Z65ý94k54a 9299523131390

z článku mám pocit, že nic jiného než společenské boty neexistuje. A pokud ano, tak je nedůstojné "to" nosit. Nevidím důvod pro to, aby dobrá bota musela být celokožená. Stejně tak nevidím důvod pro to, aby dobrá bota začínala s cenovkou od 3000Kč. Dobrá bota je ta, co uchová nohu v komfortu. Samozřejmě v kontextu s účelem použití ... takové holínky budou pro sedláka komfortnější než močůvkou prosáklé polobotky ...

+17/−3
15.10.2014 11:48

J28a73n 56S31o73u31k97u52p 1164514136865

Jde jen o to, jak moc si vážíte vlastních nohou. Já ten level akceptuju, ostatně ani žádné levnější boty nemám.

+3/−4
15.10.2014 15:46

J80i94ř50í 15Z83ý64k62a 9679153901820

tak ono je to i o "společenském levelu". Dělám "ajťáka", takže boty za 3000Kč nepotřebuji, celý den prosedím. V zimě se mi nohy nijak zvlášť nepotí, v létě si mohu vzít nějakou otevřenější obuv. Takže mi stačí klasické konfekční boty za tisícovku. Plus nějaké outdoor boty na pěší turistiku, nějaké boty na kolo atp.

Chápu, že pokud děláte manažera či obchodníka, jste stále na nohou, leckdy ve stresu, takže takové "čupr" boty užijete. Nicméně má reakce směřovala na to, že článek s tváří tak, že jiné profese neexistují a že kdo nemá boty aspoň za trojku, tak si neváží vlastních nohou.

+9/0
15.10.2014 16:05

J26i79ř40í 27Š74v19e52c 6693872505216

to není o "společenské levelu". Pohybuji se ve stejné branži a kvalitní konžené boty nosím, stejně tak jako košile a normální kalhoty (je tesilky nebo jeansy). Ono si hodně čechů myslí, že pokud není manažer, tak může chodit v holínách. Kvalitná boty jsou sice dražší, ale jsou příjemné, dobře se v nich chodí. A hlavně vypadají na noze 1000x lépe žen nějaké cvičky od Bati nebo kecky.

Samozřejmě je to o každém z nás. Já osobně bych kecky nebo sandále na nohu nezval. Fuj...

+2/−7
15.10.2014 16:44

I29g95n39á28c 91M70r77k42v68i14č49k45a 2498412709545

co to melete za žvásty? Nejpohodlnější jsou volný tenisky, tahle kožený křápy se nosily někdy ve středověku

0/−5
16.10.2014 10:54

J49a44r86o49s71l23a82v 72H14o93r89á80k 5763962976430

Tak to musim oponovat. Zjevne jste kvalitni kozene boty jeste nezazil.

+1/0
16.10.2014 15:28

P98e40t82r31a 18N54o45v70á95k37o58v24á 7228406944768

Ve volných teniskách se noha sice nepotí, ale nemá potřebnou oporu. Problém je, že na tohle přijdete až v 50, až se vám bude propadat klenba a nohy vás budou bolet.

+1/0
18.10.2014 9:54

I43v48o 97Č30á53n 5638713

Víte, tohle a tady je o úrovni oblékání a obouvání v Česku - normální je tu tričko, zatímco třeba ve Španělsku nebo v Itálii si muž vezme košili... A jak řekla jedna žena, která se zabývá módou - v Česku se nosí outdoorová móda, ve městěch, preferují ji hlavně muži... Zajímavé, že? A chodí tak všude. Je to pro ně pohodlné, takže proč ne...

0/0
30.11.2014 23:53

J57a82n 56R55i86c76h86t61e90r 5172502113505

Přesně tak. nehal jsem si od kamaráda - ševce ušít "těžký boty", něco jako třeba Steel nebo tak, na míru, z krásně jemné kůže, dokonce i ortoped mi je záviděl;-D a dal jsem za ně 2.200,- a šest piv. A to na ně musel nechat udělat speciální kopyto, protože mám úzkou nohu...

BTW - za kolik mi ten pán ušije tenisky? Kožené polobotky přece jen nejsou na běhání to pravé ořechové...:-(

+1/−3
15.10.2014 15:46







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.