- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Neni to tak zase prehnane. Lide pracujici v tandem seskocich maji stovky a tisice seskoku za sezonu. Prumerny jump master udela denne kolem 20 seskoku. Samozrejme pro nej bali balici.
My sme boli medzi poslednými,čo sme skákali ešte z IL-14,na vojne.Rozdiel proti vrtulníkom to bol riadny,šupa do popruhov a beda,keď neboli dobre utiahnuté... Staré dobré OVP-68... Tie časy sú už preč,dnes mám 180 kg, o 100 kg viac než vtedy. Dnes by som musel mať nákladný padák s plošinou...
Základ je dobře utáhnout popruhy, jinak ti to může sebrat koule.
Dovedu si ty vyplaseny Americany predstavit, jak se museli tvarit, kdyz nekdo udelal neco jineho, ale stejne je mam rad.
Tak k točení vrtule má turbínu ale i tak bych jej zařadil do vrtulových.
Tez jsem si skocil z C-47 na kulatem padaku T-10 jako clen Vysadkoveho demonstracniho teamu. Muj dojem, ze vyskok je stejny jako na kazdem kulatem padaku. Clovek musi byt zabaleny hlavu na prsa a nohy natazene dolu. Skakali jsme z 1,500 stop. Let padakem dolu je pomalejsi nez na ctvercovem padaku, ale dopad na zem je daleko tvrdsi. Dokonce na tretim seskoku jsme meli emergency vyskok cele posadky; jeden z motoru se zastavil. Vsichni jsme si z prvu mysleli, ze je to jen cvicny emergency seskok. Par novacku zazmatkovalo, ale nas zkusenejsich tam bylo vice, takze cely "stick" vyskocil v poradku. Muj zaver je ten, ze je to zazitek z tohoto letadla na kulatem padaku skakat, ale skakkani ze ctevrcovymi padaky je lepsi a pohodlnejsi.