Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Strečink Školy síly: tři top cviky pro zdraví, větší sílu a lepší výkony

Zaměříme se na přední stranu kyčlí, zadní stranu stehen a uvolení hrudní páteře. A též narušíme několik mýtů, které se se strečinkem pojí. Nepůjde nám ani tak o fyzické „natahování“ svalů a šlach, ale o odbrzdění síly a regulaci svalové tenze.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95i17k51t98o96r 51Z97á15b97r63a23n17s41k57ý 3920138324633

Článek vyvrací další mýty z posiloven. Je legrační vidět borce, jak vstoupí do sálu a 3 minuty dělají něco jako strečink a pak vlítnou na železa, obvykle tlaky na lavičce. Cvičení pak ukončí během na pásu s kapucí od mikiny na hlavě. :-)

Jen ty get-upy a kettle bell swingy by zasloužily překlad, když už dovede autor přeložit dead lift do krásného tvaru mrtvý tah.

0/0
19.5.2015 9:56
Foto

P82a67v53e96l 79M63a91c43e58k 1614596762226

Zdar a sílu, Viktore

Děkuji za komentář. Mrtvý tah je poměrně zaběhlý, možná správnější "pozved" používá málokdo. 

O překladu kettlebell cviků jsme uvažovali, každopádně nechceme jít cestou "čistonosoplenek" a "klapkobřinkostrojů". Mohli bychom překládat get-up jako "vztyk", swing jako "houpačka", clean jako "přemístění", kettlebell jako "bulina" apod., a pokusy takové byly, ale z praxe můžu říci, že každý stejně v tělocvičně říká get-up, swing, clean - s kettlebell. 

Zdraví PM

0/0
19.5.2015 12:20

V97i74k71t85o55r 50Z65á20b30r70a22n19s31k60ý 3680868334563

Zdar a sílu, p. Macku, není třeba jít cestou puristů, ale také ne hltačů videí na you tube. Jděte svojí českou cestou ve změti reklamštiny v posilování. Někdo to začít musí. Tím dosáhne added value. :-)

0/0
19.5.2015 12:41

T45o74m38a46s 93A49u14g73u91s46t46y74n 6857176321910

Tentokrát není snad vůbec co vytknout :-) Jen třetí cvik bych nedoporučoval začátečníkům, kteří dobře necítí své tělo. Protahovat víc než jednu svalovou partii není nic jednoduchého (tak, aby to bylo správně).

A chválím za uvedení nepříliš známého faktu, že statický strečink před cvičením sníží silový výkon.

+2/0
12.5.2015 7:50

J37a60r89o90s81l81a61v 51K73a46v91u38l92o39k 5459961835332

Už jsem se lekl, že bysme byli tak dlouho bez Pavla. Svět je v pořádku....

0/−1
12.5.2015 7:24

L23a81d71i92s11l78a48v 18S75o79k13o96l 1780832575402

R^;-D

0/0
14.5.2015 13:26







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.