Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vrtulí je vichřice, líčí pilot válečných replik s otevřenou kabinou

„Cítíte vůni krajiny, ale v zimě je z vás rampouch,“ popisuje Petr Svoboda romantiku i syrovost létání v historických letadlech s otevřenou kabinou. Repliky prvoválečných stíhacích letounů sám staví a sám je také předvádí v ukázkách dobových soubojů u nás i v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F95r28a49n35t32i12š52e80k 37M22ü13l43l55e86r 2443212729958

https://youtu.be/jSrNmxjJ5V4

0/0
27.4.2015 9:55

J78i24ř68í 81B13r43o82ž 5579615852447

Děkuji za skvělý článek od stejně  vzduchem a  olejem postiženého člověka .  Přeji stejný počet přistání jako startů! R^ V

0/0
25.4.2015 23:26

J51a15k20u13b 42R88ý37d38l 1295322725600

Paráda, díky za rozhovor. Konečně rozumný člověk, co ví, že dotace smrdí, i když jsou určeny k těm "nejbohulibějším" účelům.

+2/0
25.4.2015 15:33

P19e95t63r 72P81e73p53r44n78ý 4214263381462

Všechna čest, ať se daří!R^

0/0
24.4.2015 17:00

J83a91k83u66b 77V69i25k18t39o32r12a 8103109653591

Nádhera :-)

0/0
24.4.2015 14:21

Z15d90e50n32ě28k 15M72á28č40a60l18a 1133275179320

Klobouk dolů... Držím palce.R^

+2/0
24.4.2015 12:42

P34a75v72e29l 49N14o69v60o59t16n64ý 6315856938636

To je teda BOREC R^

0/0
24.4.2015 9:46

M71a26r24e48k 53H38r87u96b33y 6737652611338

Jsem rad, ze takovi lide jeste existuji R^

+2/0
24.4.2015 9:31

P57e73t52r 18M84u14r56č38e80k 3608606880

Tak tomu se říká splnit si svůj sen a ta věta o nagelované hlavě a politicích mne dostala. Petře ať se daří.

+9/0
16.4.2015 20:46

T54o40m43á67š 96Ř28e77z63n67í44č93e64k 2723788441374

Paráda, nezbývá než v dobrém závidět.

+5/0
16.4.2015 18:43

T51o98m62á87š 80T22a85t16í97č79e26k 5390642820218

Perfektní koníček a ještě k tomu krásná práce! Ovšem nejlepší odpověď je ta předposlední. Tomu se říká chlap. :-)R^

+14/0
16.4.2015 15:20

J64o34s92e22f 93'30J10o15e94' 11V92o88c62h18y78á38n 8503768142390

http://www.pterodactyl-flight.cz R^

Létající repliky: Piper L-4H, S.E.5a, Fokker E-III, Sopwith 1½ Strutter, Fokker D-VII

Statické makety: Supermarine Spitfire Mk.IX, Albatros D.V, Junkers Ju-87D Stuka

+ další info o akcích, výstroji, vybavení,...

0/0
16.4.2015 13:27

P27e72t79r 75N67ě33m45e86č79e87k 1232804562783

Velký respekt! Chlap je bourák.

+3/0
16.4.2015 12:19

R68u70d60a 84S23l36a46v13í60k 5933918586761

Dost pochybuji o tom, že za I.sv. války létaly piloti v 6 km.

0/−4
16.4.2015 11:21

R37u68d39a 49S35l34a64v48í84k 5573358876571

*létali

+3/0
16.4.2015 11:22

O43n29d26ř80e29j 46Č19a92p46k27a 6531371493674

Věřím tomu, že se jim tam moc nechtělo, ale pokud se do 6 kilometrů dokázal vyhrabat německý bombardér, tak se holt muselo za ním. Němcům zaměřovací optika vždycky šla a už tenkrát se trefovali docela slušně.

+1/0
16.4.2015 11:40

J36o65s77e86f 27'89J95o76e57' 39V62o87c26h17y93á20n 8453728362780

http://cs.wikipedia.org/wiki/Royal_Aircraft_Factory_S.E.5

S.E.5a: dostup 6700m.

Z hlediska taktiky byl samozřejmě každý nastoupaný metr výhodou.

+1/0
16.4.2015 13:23

R17u29d31a 41S57l82a64v40í19k 5243128106661

Dostup tam sice má, ale to neznamená že tam běžně létá.

0/0
16.4.2015 22:22

J97o97s69e96f 40'45J91o80e84' 88V63o92c13h38y24á82n 8113548262570

Přijde na to...

V roce 1917 se vyšrábaly pozorovací letouny i některé bombardéry až skoro na 7 km. Určitě se s nimi piloti snažili nastoupat co nejvíc.

Stíhačky pátrající během hlídek po těchhle protivnících nemohly brouzdat někde na 3 km. Potřebovaly mít přece šanci je dohnat...

+2/0
17.4.2015 8:58

J41i48ř14í 34B30r14o61ž 5599855612557

Létali a sestřelovali

http://en.wikipedia.org/wiki/James_McCudden

Eso známé sestřelováním německých průzkumných strojů nad 18.000 stop

0/0
25.4.2015 23:30

R39a95d89i27m 46P96o79l98á79š55e92k 9276653389379

Řekl bych, že byl velký rozdíl mezi letadlem na začátku války a na konci války.

+1/0
16.4.2015 14:49

J28i67ř81í 38B64r97o53ž 5679285932737

Samozřejmě, ty  4 roky války měly stejný význam jako 20 let  pokroku v mírových létech. To i v taktice. Roku 1918 byl  uskutečněn nálet na Porůří vedený 1000! letadly( Francouzi + Britové a bombardovali zbrojovku) . To samé dosáhli Britové až r. 1942 při náletu na Kolín n/R! Samozřejmě se to nedá srovnat,  400 strojů  byli doprovodní stíhači a zbytek nesl  maximálně 1000kg pum, ale i tak byl pokrok nesrovnatelný s r.1914.

0/0
25.4.2015 23:44

R49a91d78i85m 15P28o39l59á67š12e85k 9906263129119

Mě by zajímalo, proč se zmiňují náplně argonem jako drahé. Argon v různých stupních čistoty je totiž běžný plyn, protože se vyrábí ve velkých množstvích při zkapalňování vzduchu a   používá jako inertní plyn při svařování  metodou tuším TIG.

0/0
16.4.2015 9:49

M73a70r63t24i81n 74N96e11r46m78u30t 9317637118709

jo, ale náplň velká flaška pro TIG vyjde na 6t

0/0
26.4.2015 23:44
Foto

R76i95c53h96a15r10d 23N74e36u63g66e97b35a51u37e50r 6788369896372

Nevím, proč je na prvním snímku komentován jako výjimečně ten zlý. V první světové válce neválčili nacisté. Obě strany byly zhruba stejně "zlé".

0/0
16.4.2015 8:23

J88a53n 45B28u76r48i54a98n 2643839644380

Skoro se dá s Vaším výrokem souhlasit, až na jednu maličkost. 1. světovou defacto Němci spustili.

+2/0
16.4.2015 9:11
Foto

R88i89c16h42a93r21d 11N87e98u43g10e56b83a49u55e72r 6948989936402

Tak z dnešního pohledu je to už drobná maličkost, ale pořaeí vyhlašování války bylo takovéto:

Rakousko Srbsku

Rusko Rakousku

Rusko Německu.

Němci velice dbali na to, aby to formálně nebyli oni (podobně jako v roce 1870), kdo vyhlásí válku. Nakonec jim to bylo prd platné.

0/0
16.4.2015 9:29
Foto

P35e21t27r 40J76a75n57á59s11e58k 7892707352777

..článek velmi zajímavý, ale ještě by mohli autoři věnovat trochu pozornosti gramatice..

0/0
16.4.2015 6:12

J17o28s18e43f 39Z77a48h89á92l88k96a 4603789318746

tak, tak ... ty kyslíkové přístroje ...

0/0
16.4.2015 6:51

V58l98a69d52i39s26l71a58v 39N65o45h60e10j38l 7198717748771

Jo! Respekt a at se dari. R^R^R^

+11/0
16.4.2015 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.