Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vrtulí je vichřice, líčí pilot válečných replik s otevřenou kabinou

„Cítíte vůni krajiny, ale v zimě je z vás rampouch,“ popisuje Petr Svoboda romantiku i syrovost létání v historických letadlech s otevřenou kabinou. Repliky prvoválečných stíhacích letounů sám staví a sám je také předvádí v ukázkách dobových soubojů u nás i v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F76r26a91n17t39i54š62e65k 95M14ü39l49l74e93r 2293852729868

https://youtu.be/jSrNmxjJ5V4

0/0
27.4.2015 9:55

J10i10ř57í 61B86r56o32ž 5409885162177

Děkuji za skvělý článek od stejně  vzduchem a  olejem postiženého člověka .  Přeji stejný počet přistání jako startů! R^ V

0/0
25.4.2015 23:26

J11a30k10u54b 97R73ý68d76l 1905602295830

Paráda, díky za rozhovor. Konečně rozumný člověk, co ví, že dotace smrdí, i když jsou určeny k těm "nejbohulibějším" účelům.

+2/0
25.4.2015 15:33

P85e30t70r 55P41e59p54r69n84ý 4164183361122

Všechna čest, ať se daří!R^

0/0
24.4.2015 17:00

J56a29k63u14b 60V16i23k72t59o87r13a 8183499303941

Nádhera :-)

0/0
24.4.2015 14:21

Z54d26e94n94ě48k 79M72á75č66a84l76a 1983395609460

Klobouk dolů... Držím palce.R^

+2/0
24.4.2015 12:42

P25a24v90e27l 95N26o49v23o86t10n23ý 6705236708826

To je teda BOREC R^

0/0
24.4.2015 9:46

M52a32r20e34k 74H40r89u23b41y 6637752551878

Jsem rad, ze takovi lide jeste existuji R^

+2/0
24.4.2015 9:31

P46e75t38r 23M43u97r50č86e93k 3588126980

Tak tomu se říká splnit si svůj sen a ta věta o nagelované hlavě a politicích mne dostala. Petře ať se daří.

+9/0
16.4.2015 20:46

T37o75m81á17š 48Ř66e12z61n94í11č34e75k 2283358711834

Paráda, nezbývá než v dobrém závidět.

+5/0
16.4.2015 18:43

T34o76m85á41š 49T93a35t49í33č83e56k 5780722420648

Perfektní koníček a ještě k tomu krásná práce! Ovšem nejlepší odpověď je ta předposlední. Tomu se říká chlap. :-)R^

+14/0
16.4.2015 15:20

J38o61s32e74f 13'23J40o33e25' 19V52o35c51h74y13á46n 8243718772120

http://www.pterodactyl-flight.cz R^

Létající repliky: Piper L-4H, S.E.5a, Fokker E-III, Sopwith 1½ Strutter, Fokker D-VII

Statické makety: Supermarine Spitfire Mk.IX, Albatros D.V, Junkers Ju-87D Stuka

+ další info o akcích, výstroji, vybavení,...

0/0
16.4.2015 13:27

P69e80t26r 66N86ě81m56e66č24e81k 1552824322683

Velký respekt! Chlap je bourák.

+3/0
16.4.2015 12:19

R69u47d66a 13S96l80a21v46í61k 5263408506981

Dost pochybuji o tom, že za I.sv. války létaly piloti v 6 km.

0/−4
16.4.2015 11:21

R97u58d80a 19S64l10a63v61í67k 5803158186251

*létali

+3/0
16.4.2015 11:22

O40n83d65ř10e36j 96Č51a29p15k43a 6981561673804

Věřím tomu, že se jim tam moc nechtělo, ale pokud se do 6 kilometrů dokázal vyhrabat německý bombardér, tak se holt muselo za ním. Němcům zaměřovací optika vždycky šla a už tenkrát se trefovali docela slušně.

+1/0
16.4.2015 11:40

J30o57s44e63f 50'55J41o56e68' 65V11o45c28h31y14á17n 8793858962870

http://cs.wikipedia.org/wiki/Royal_Aircraft_Factory_S.E.5

S.E.5a: dostup 6700m.

Z hlediska taktiky byl samozřejmě každý nastoupaný metr výhodou.

+1/0
16.4.2015 13:23

R65u79d61a 95S25l13a52v56í77k 5523468206171

Dostup tam sice má, ale to neznamená že tam běžně létá.

0/0
16.4.2015 22:22

J41o82s40e19f 46'51J67o68e98' 37V96o44c35h61y33á96n 8113368292700

Přijde na to...

V roce 1917 se vyšrábaly pozorovací letouny i některé bombardéry až skoro na 7 km. Určitě se s nimi piloti snažili nastoupat co nejvíc.

Stíhačky pátrající během hlídek po těchhle protivnících nemohly brouzdat někde na 3 km. Potřebovaly mít přece šanci je dohnat...

+2/0
17.4.2015 8:58

J70i91ř64í 77B81r67o34ž 5519875982897

Létali a sestřelovali

http://en.wikipedia.org/wiki/James_McCudden

Eso známé sestřelováním německých průzkumných strojů nad 18.000 stop

0/0
25.4.2015 23:30

R22a63d35i20m 89P31o75l69á49š55e30k 9956793339979

Řekl bych, že byl velký rozdíl mezi letadlem na začátku války a na konci války.

+1/0
16.4.2015 14:49

J80i77ř90í 33B80r51o20ž 5909465702897

Samozřejmě, ty  4 roky války měly stejný význam jako 20 let  pokroku v mírových létech. To i v taktice. Roku 1918 byl  uskutečněn nálet na Porůří vedený 1000! letadly( Francouzi + Britové a bombardovali zbrojovku) . To samé dosáhli Britové až r. 1942 při náletu na Kolín n/R! Samozřejmě se to nedá srovnat,  400 strojů  byli doprovodní stíhači a zbytek nesl  maximálně 1000kg pum, ale i tak byl pokrok nesrovnatelný s r.1914.

0/0
25.4.2015 23:44

R74a41d63i83m 42P26o21l38á16š32e70k 9356233169789

Mě by zajímalo, proč se zmiňují náplně argonem jako drahé. Argon v různých stupních čistoty je totiž běžný plyn, protože se vyrábí ve velkých množstvích při zkapalňování vzduchu a   používá jako inertní plyn při svařování  metodou tuším TIG.

0/0
16.4.2015 9:49

M59a58r30t24i70n 68N96e58r68m53u73t 9967757198699

jo, ale náplň velká flaška pro TIG vyjde na 6t

0/0
26.4.2015 23:44
Foto

R53i43c73h29a40r10d 37N85e70u87g78e68b94a91u57e17r 6648209736712

Nevím, proč je na prvním snímku komentován jako výjimečně ten zlý. V první světové válce neválčili nacisté. Obě strany byly zhruba stejně "zlé".

0/0
16.4.2015 8:23

J60a41n 26B55u29r16i43a15n 2253889524230

Skoro se dá s Vaším výrokem souhlasit, až na jednu maličkost. 1. světovou defacto Němci spustili.

+2/0
16.4.2015 9:11
Foto

R62i96c61h27a90r48d 86N48e58u31g44e53b82a89u37e62r 6768949656422

Tak z dnešního pohledu je to už drobná maličkost, ale pořaeí vyhlašování války bylo takovéto:

Rakousko Srbsku

Rusko Rakousku

Rusko Německu.

Němci velice dbali na to, aby to formálně nebyli oni (podobně jako v roce 1870), kdo vyhlásí válku. Nakonec jim to bylo prd platné.

0/0
16.4.2015 9:29
Foto

P64e44t96r 91J12a57n72á21s93e92k 7802557972357

..článek velmi zajímavý, ale ještě by mohli autoři věnovat trochu pozornosti gramatice..

0/0
16.4.2015 6:12

J54o42s93e95f 89Z72a70h85á33l11k20a 4803119458266

tak, tak ... ty kyslíkové přístroje ...

0/0
16.4.2015 6:51

V16l51a47d93i86s80l96a62v 63N34o88h90e23j36l 7638377628961

Jo! Respekt a at se dari. R^R^R^

+11/0
16.4.2015 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.