Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Za vrtulí je vichřice, líčí pilot válečných replik s otevřenou kabinou

„Cítíte vůni krajiny, ale v zimě je z vás rampouch,“ popisuje Petr Svoboda romantiku i syrovost létání v historických letadlech s otevřenou kabinou. Repliky prvoválečných stíhacích letounů sám staví a sám je také předvádí v ukázkách dobových soubojů u nás i v zahraničí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F35r40a15n70t34i48š30e53k 95M95ü13l78l18e72r 2363412839248

https://youtu.be/jSrNmxjJ5V4

0/0
27.4.2015 9:55

J41i57ř54í 70B72r36o74ž 5669325552597

Děkuji za skvělý článek od stejně  vzduchem a  olejem postiženého člověka .  Přeji stejný počet přistání jako startů! R^ V

0/0
25.4.2015 23:26

J79a36k24u13b 52R92ý18d22l 1425722325480

Paráda, díky za rozhovor. Konečně rozumný člověk, co ví, že dotace smrdí, i když jsou určeny k těm "nejbohulibějším" účelům.

+2/0
25.4.2015 15:33

P65e38t15r 71P46e30p50r16n45ý 4534273801452

Všechna čest, ať se daří!R^

0/0
24.4.2015 17:00

J61a38k44u11b 90V26i75k93t21o21r80a 8713319623121

Nádhera :-)

0/0
24.4.2015 14:21

Z62d15e19n57ě19k 11M93á89č45a22l71a 1233385469470

Klobouk dolů... Držím palce.R^

+2/0
24.4.2015 12:42

P47a63v90e64l 86N64o12v49o94t51n80ý 6425306838876

To je teda BOREC R^

0/0
24.4.2015 9:46

M90a11r67e22k 70H43r62u11b15y 6507492261638

Jsem rad, ze takovi lide jeste existuji R^

+2/0
24.4.2015 9:31

P39e69t62r 72M40u16r12č32e62k 3298686210

Tak tomu se říká splnit si svůj sen a ta věta o nagelované hlavě a politicích mne dostala. Petře ať se daří.

+9/0
16.4.2015 20:46

T26o92m47á44š 79Ř64e55z52n81í30č16e36k 2733438971514

Paráda, nezbývá než v dobrém závidět.

+5/0
16.4.2015 18:43

T22o20m32á66š 80T24a57t93í82č67e70k 5850312850848

Perfektní koníček a ještě k tomu krásná práce! Ovšem nejlepší odpověď je ta předposlední. Tomu se říká chlap. :-)R^

+14/0
16.4.2015 15:20

J59o27s95e17f 14'91J48o42e20' 43V23o40c76h49y93á60n 8243228642870

http://www.pterodactyl-flight.cz R^

Létající repliky: Piper L-4H, S.E.5a, Fokker E-III, Sopwith 1½ Strutter, Fokker D-VII

Statické makety: Supermarine Spitfire Mk.IX, Albatros D.V, Junkers Ju-87D Stuka

+ další info o akcích, výstroji, vybavení,...

0/0
16.4.2015 13:27

P81e64t22r 68N44ě72m40e18č16e31k 1572104682193

Velký respekt! Chlap je bourák.

+3/0
16.4.2015 12:19

R83u68d92a 28S49l57a38v51í60k 5803598386721

Dost pochybuji o tom, že za I.sv. války létaly piloti v 6 km.

0/−4
16.4.2015 11:21

R44u64d71a 63S80l38a46v52í49k 5833818756371

*létali

+3/0
16.4.2015 11:22

O52n54d80ř94e31j 58Č51a93p83k81a 6911791483344

Věřím tomu, že se jim tam moc nechtělo, ale pokud se do 6 kilometrů dokázal vyhrabat německý bombardér, tak se holt muselo za ním. Němcům zaměřovací optika vždycky šla a už tenkrát se trefovali docela slušně.

+1/0
16.4.2015 11:40

J79o75s42e64f 68'74J63o56e48' 23V13o17c51h40y66á32n 8873438882760

http://cs.wikipedia.org/wiki/Royal_Aircraft_Factory_S.E.5

S.E.5a: dostup 6700m.

Z hlediska taktiky byl samozřejmě každý nastoupaný metr výhodou.

+1/0
16.4.2015 13:23

R23u72d78a 96S98l30a90v30í93k 5803898876521

Dostup tam sice má, ale to neznamená že tam běžně létá.

0/0
16.4.2015 22:22

J84o91s70e53f 62'33J33o43e67' 72V88o25c81h33y71á28n 8513268332140

Přijde na to...

V roce 1917 se vyšrábaly pozorovací letouny i některé bombardéry až skoro na 7 km. Určitě se s nimi piloti snažili nastoupat co nejvíc.

Stíhačky pátrající během hlídek po těchhle protivnících nemohly brouzdat někde na 3 km. Potřebovaly mít přece šanci je dohnat...

+2/0
17.4.2015 8:58

J84i76ř41í 62B39r56o26ž 5439955332597

Létali a sestřelovali

http://en.wikipedia.org/wiki/James_McCudden

Eso známé sestřelováním německých průzkumných strojů nad 18.000 stop

0/0
25.4.2015 23:30

R79a23d40i38m 67P86o35l87á22š97e55k 9286913889189

Řekl bych, že byl velký rozdíl mezi letadlem na začátku války a na konci války.

+1/0
16.4.2015 14:49

J56i45ř98í 59B50r28o66ž 5639185262297

Samozřejmě, ty  4 roky války měly stejný význam jako 20 let  pokroku v mírových létech. To i v taktice. Roku 1918 byl  uskutečněn nálet na Porůří vedený 1000! letadly( Francouzi + Britové a bombardovali zbrojovku) . To samé dosáhli Britové až r. 1942 při náletu na Kolín n/R! Samozřejmě se to nedá srovnat,  400 strojů  byli doprovodní stíhači a zbytek nesl  maximálně 1000kg pum, ale i tak byl pokrok nesrovnatelný s r.1914.

0/0
25.4.2015 23:44

R81a37d80i98m 61P25o26l55á64š21e95k 9556393659219

Mě by zajímalo, proč se zmiňují náplně argonem jako drahé. Argon v různých stupních čistoty je totiž běžný plyn, protože se vyrábí ve velkých množstvích při zkapalňování vzduchu a   používá jako inertní plyn při svařování  metodou tuším TIG.

0/0
16.4.2015 9:49

M69a16r69t88i53n 80N81e26r26m86u75t 9187977708669

jo, ale náplň velká flaška pro TIG vyjde na 6t

0/0
26.4.2015 23:44
Foto

R25i83c19h75a97r26d 41N75e98u95g77e72b31a54u47e29r 6788769226472

Nevím, proč je na prvním snímku komentován jako výjimečně ten zlý. V první světové válce neválčili nacisté. Obě strany byly zhruba stejně "zlé".

0/0
16.4.2015 8:23

J67a12n 92B98u73r26i26a83n 2523319584150

Skoro se dá s Vaším výrokem souhlasit, až na jednu maličkost. 1. světovou defacto Němci spustili.

+2/0
16.4.2015 9:11
Foto

R85i58c50h16a12r57d 82N94e52u28g93e80b54a20u24e11r 6418779106192

Tak z dnešního pohledu je to už drobná maličkost, ale pořaeí vyhlašování války bylo takovéto:

Rakousko Srbsku

Rusko Rakousku

Rusko Německu.

Němci velice dbali na to, aby to formálně nebyli oni (podobně jako v roce 1870), kdo vyhlásí válku. Nakonec jim to bylo prd platné.

0/0
16.4.2015 9:29
Foto

P81e39t90r 26J87a41n12á75s70e92k 7562297292657

..článek velmi zajímavý, ale ještě by mohli autoři věnovat trochu pozornosti gramatice..

0/0
16.4.2015 6:12

J35o63s51e53f 29Z15a59h94á62l24k79a 4433939878676

tak, tak ... ty kyslíkové přístroje ...

0/0
16.4.2015 6:51

V75l77a49d73i75s20l42a39v 56N35o57h47e67j92l 7208507928701

Jo! Respekt a at se dari. R^R^R^

+11/0
16.4.2015 0:19







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.