Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Škola síly vás naučí, jak resetovat tělo a získat zpět pohyblivost

Je to dobrá zpráva. I když jsme kvůli sedavému životu přišli o pružnost a pohyblivost, kterou jsme měli jako děti, můžeme se vrátit do původního, zdravého stavu. Vše máme totiž zálohované, jde jen o to, tělo „resetovat“. Seznamte se s jednoduchým, ale rafinovaným způsobem obnovy „továrního nastavení“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V81i56k43t12o75r 62Z57á32b73r91a37n25s37k17ý 3540308584573

Článek mi připomíná učebnici angličtiny.

A za domácí úkol si můžete přeložit original strenght...:-)

0/0
3.5.2015 16:03
Foto

P40a67v91e41l 28M53a23c18e86k 1904166472916

Zdar a sílu, Viktore

mea culpa - většina mých učitelů je ze zahraničí, a mj. i proto (nad)užívám zavedenou zahraniční terminologii. Co více, řadu informací si člověk hledáním českých termínů na internetu nedohledá, anglických ano (např. právě Original Strength), a proto uvádíme s pokusem o překlad i původní termín, a někdy jen původní termín.

Pokud nebude něco jasné, dejte příp. vědět v komentářích, anebo mailem.

Zdraví

PM

0/0
3.5.2015 18:07

V98i42k80t72o97r 27Z66á29b76r68a13n81s85k56ý 3110848954773

Zdar a sílu, p. Macku, se zahraničním prostředím a komunikací mám letité zkušenosti. Nic mi však nebránilo a nebrání používat češtinu, která je květnatější a má daleko širší slovní zásobu než mnohé jiné jazyky, zejména anglický. Co se v angličtině mnohdy opisuje, to lze v češtině vyjádřit jedním slovem zcela přesně. Zejména používání angličtiny v článcích o sportu (s boomem nových metod velmi časté a módní) mi připadá dosti komické, jakoby to mělo podpořit věrohodnost propagovaných metod.

Je totiž rozdíl mezi žargonem a veřejně publikovaným textem. :-)

+3/0
3.5.2015 18:47

J21a73r82o95s57l64a62v 12D30u93n88d71a 1503842816910

Nerozumím obratu "s boomem". Můžete to opsat nějak květnatě a česky? Děkuji.

0/0
24.6.2015 6:13

V93i43k63t18o36r 63Z38á79b71r64a19n55s71k52ý 3380228194783

Boom je u nas vseobecne znamy cizi vyraz, asi jako internet. Na rozdil od foam rolleru nebo strength aj. Boom zde znamena rozmach, rozvoj, p. Dundo.

0/0
24.6.2015 9:18

K42a63m94i50l 77N27o69v77o33t77n57y 4356825312880

Aaa... Pan Macek se zase snaží sehnat nové zákazníky. No snad tady bude mít větší úspěch než na Rungo :) 

Hlavně, lidi, neběhejte, dokud nezaplatíte pár tisíc v nějakém fitcentru :D

+2/−2
29.4.2015 21:55

K90a22m46i75l 68N23o82v92o20t41n48y 4196905592910

Zas ale kdy se vám to naposledy stalo, že vám dal autor článku mínus :D

+6/−1
30.4.2015 11:12

J81a78n 92P17š30e85n51i26č26k92a 2400138843792

Sakra jsem klik nejak blbe....

0/0
1.5.2015 16:45

L54a88d42i29s63l59a15v 61S53o94k94o49l 1530622125672

Mně pod minulým článkem:-P

0/0
4.5.2015 8:15

R36o20m84a51n 97D64o27r61s44k46ý 1736944520458

Dobry den Pavle, muzete mi rict nazor na cviky, ktere provadim (kdysi mi je kdosi poradil a protoze mi pomahaji a mam sedave zamestnani, provadim je dost casto :))

Trhani jablek: stoj vzprimeny, hlava dopredu, ruce vzhuru a stridave kazdou rukou zvlast s nadechem se snazit utrhnout to nejvyssi jablko. S vydechem dolu. Snazit se mit paty stale na zemi.

Jezis na krizi : stejny postoj, ale ruce rozpazene, otevrene dlane s palci nahoru. Stridave otacet palcema smerem vzad s tim, ze za palcem otacime hlavou

Loutka: Stejny postoj jako u trhani jablek, ale nyni ramena tlacit dozadu a dolu, zatimco hlavou se snazime tlacit nahoru. Snazit se predstavit, ze jsme loutka, kterou drzi jen nekdo za hlavu. Cili telo jde dolu, hlava nahoru. Tyto cviky mi dost pomahaji na takove jemne uvolneni bolavych zad. Bohuzel casto se neudrzim a zkusim i (dle mne) dost nebezpecny cvik (protoze je svihem) ze se rozkrocim, ruce k hrudniku a otacim se stridave dozadu krizem rekneme doleva a koukam se na pravou patu, pak otacka doleva na pravou patu. Diky za nazor - ikdyz asi vim jaka bude odpoved :-)

0/0
29.4.2015 17:36
Foto

P64a37v12e47l 30M98a28c54e40k 1534406382836

Zdar a sílu, Romane

- trhání jablek: fajn

- Ježíš na kříži: snažil bych se tam hodně otevřít hrudník

- loutka: fajn

- poslední cvik: proč ne, cokoliv vás zvedne ze židle. 

Přidejte cviky z dílu KanclFit, a bude ještě lépe.

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 20:30

M96i66c76h32a49l 58M88o82u54c60h86a 9258369373964

Kutálet se po zemi jako mimino je sice fajn a jistě prospěšné pro rozvoj pohybových schopností nějaké kancelářské krysy, ale 40ti letý nesportující chlap tak pružnost opravdu nezíská, pokud se nebude důkladně protahovat. Většina lidí je tuhých jako broky a ani lezení po čtyřech s jazykem na patře to neodstraní...

+3/−1
28.4.2015 22:22
Foto

P81a88v63e62l 25M87a66c92e12k 1324636822226

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Obnova tzv. "reflexivní síly", jejíž ztráta je (mimo jiné) příčinou zatuhlosti, vede k výraznému a  až překvapivému zlepšení mobility i flexibility. Dtto obnova bráničního dýchání. Velké procento lidí získá z Resetů pružnost, a to s nula foam rollingem nebo strečinkem. 

Buď jak buď, i na to jsme mysleli, jeden z příštích dílů bude věnován minimalistickému strečinku, a některé z pozdějších i sofistikovaným metodám, jak pracovat na provazu a rozštěpu. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 7:45

M95i66c54h23a24l 66M60o84u22c96h25a 9158699903144

Pavle, ano i ne... Pohyblivost a pružnost vnímám jako dvě rozdílné věci. Jedna druhou ovlivňuje, některé metody jejich rozvoje se překrývají, ale nelze je zaměňovat se zcela uspokojivým výsledkem.

.

Je dobře, že se budete věnovat i strečinku, ale pokud tyto "tutorialy" použije pro svůj rozvoj nějaký sportem doposud nedotřený chlapík středního věku, možná měl být strečink na prvním místě, spolu se základním osvětlením toho, jak lidské tělo funguje a jak reaguje na ten který typ zátěže...

0/0
29.4.2015 9:59
Foto

P50a85v21e92l 11M45a64c75e90k 1254496262136

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Mobilita a flexibilita jdou ruku v ruce, je to kontinuum. Pro výše uvedeného imaginárního chlapíka středního věku nedotčeného sportem bych rozhodně jako první doporučil Resety - překvapivě totiž často pořeší mnohé problémy s (domnělým) nedostatkem flexibility. Je to otázka slepice/vejce - hýbe se člověk špatně, protože je "zatuhlý" a slabý, anebo je "zatuhlý" a slabý, protože se hýbe špatně? Z praxe mohu říci, že b) je častěji správně. Ne vždy, ale častěji. 

Last but not least, seriál se jmenuje "Škola síly", a ne "Škola korektivních drilů". Osobně jsem rád, že se nám vůbec podařilo s redakcí uhádat i pro řadu čtenářů nudné (ne však o to méně potřebné) úvodní díly alá KancFit, Resety, strečink. 

Zdraví PM

+1/0
29.4.2015 12:00

M64i53c68h65a45l 92M26o98u47c72h57a 9758519843844

Pavle, asi rozdílně chápeme pojmy pohyblivost a pružnost. Já pohyblivost chápu jako formu obratnosti, tedy schopnosti správně ovládat své tělo, což je základním předpokladem pro kterýkoli sport i správné cvičení. K rozvoji takové pohyblivosti jistě ta cvičení v článku prezentovaná velmi dobře přispívají. Pružnost je pro mne zase schopnost využívat možnosti kosterního a svalového aparátu v celém jejich přirozeném a zdravém rozsahu. Bez pružnosti bude omezená pohyblivost a naopak. Na druhou stranu ale rozvoj pohyblivosti nenahradí rozvoj pružnosti, podobně jako trenink vytrvalosti nenahradí trenink síly, i když i tyto se mohou překrývat např. při rozvoji silové vytrvalosti :-)

.

Mě se Váš přístup líbí, je do značné míry klasický, je i dostatečně komplexní a celkem racionální. Jen mějte na paměti, že podle Vašich rad mohou skutečně začít svépomocně cvičit lidé, kteří neznají své tělo, neznají své možnosti a nejsou připraveni na žádné velké výkony.

0/0
29.4.2015 13:32
Foto

P73a58v91e33l 82M26a16c89e38k 1614476562296

Zdar a sílu, Michale

Pohyblivost/rozsah pohybu ve smyslu anglického "mobility"/ROM, ne obratnosti (agility), anebo pružnosti (flexibility). To, že jedno souvisí s druhým souvisí s třetím ja jasné, otázka však je, co staví na čem. Z praxe mohu jednoznačně říci, že to co se maskuje jako problém nedostatku flexibility, se často pořeší správným dýcháním a ostatními Resety, bez jakéhokoliv strečinku. Ne však vždy - proto jsem psal, že jsme připravili i díl věnovaný minimalistickému strečinku. Záhodno též využít foam rolling a podobné metody - foam rolling a strečink samozřejmě vyučujeme, ale - jsme škola silového/kondičního tréninku. Specializované korektivní drily jsou práce pro rehab profíky, ne pro nás. 

Kdo a co ze čtenářů bude či nebude cvičit bohužel není v mé moci uhlídat, ovšem to, co v seriálu prezentujeme a budeme prezentovat, je upřímně řečeno lepší (a bezpečnější!) než naprostá většina fyzických aktivit, kterým se lidé běžně věnují. Ve Škole síly poskytneme čtenářům jasnou, progresivní a systematickou metodu /nástroj - teď už záleží "jen" na tom, kdo s ním bude zacházet. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 14:50

M74i39l72a96n 63Š94e40l52i40g79a 7211534903663

Kettlebell cvicim, dokonce i dle Strongfirst, ale tyhle PR clanky uz jsou fakt hrozne otravny.

+4/−2
28.4.2015 8:07

L76a38d45i50s26l59a90v 27S97o90k66o98l 1960732245162

:-D

0/0
28.4.2015 7:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.