Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Škola síly vás naučí, jak resetovat tělo a získat zpět pohyblivost

Je to dobrá zpráva. I když jsme kvůli sedavému životu přišli o pružnost a pohyblivost, kterou jsme měli jako děti, můžeme se vrátit do původního, zdravého stavu. Vše máme totiž zálohované, jde jen o to, tělo „resetovat“. Seznamte se s jednoduchým, ale rafinovaným způsobem obnovy „továrního nastavení“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V72i64k29t71o32r 46Z45á37b85r11a18n24s37k17ý 3330458514343

Článek mi připomíná učebnici angličtiny.

A za domácí úkol si můžete přeložit original strenght...:-)

0/0
3.5.2015 16:03
Foto

P34a60v21e55l 74M38a83c87e14k 1704596312376

Zdar a sílu, Viktore

mea culpa - většina mých učitelů je ze zahraničí, a mj. i proto (nad)užívám zavedenou zahraniční terminologii. Co více, řadu informací si člověk hledáním českých termínů na internetu nedohledá, anglických ano (např. právě Original Strength), a proto uvádíme s pokusem o překlad i původní termín, a někdy jen původní termín.

Pokud nebude něco jasné, dejte příp. vědět v komentářích, anebo mailem.

Zdraví

PM

0/0
3.5.2015 18:07

V66i77k72t16o19r 98Z52á73b98r27a42n53s13k38ý 3730468324693

Zdar a sílu, p. Macku, se zahraničním prostředím a komunikací mám letité zkušenosti. Nic mi však nebránilo a nebrání používat češtinu, která je květnatější a má daleko širší slovní zásobu než mnohé jiné jazyky, zejména anglický. Co se v angličtině mnohdy opisuje, to lze v češtině vyjádřit jedním slovem zcela přesně. Zejména používání angličtiny v článcích o sportu (s boomem nových metod velmi časté a módní) mi připadá dosti komické, jakoby to mělo podpořit věrohodnost propagovaných metod.

Je totiž rozdíl mezi žargonem a veřejně publikovaným textem. :-)

+3/0
3.5.2015 18:47

J53a63r72o28s90l43a26v 88D89u86n43d41a 1733762646730

Nerozumím obratu "s boomem". Můžete to opsat nějak květnatě a česky? Děkuji.

0/0
24.6.2015 6:13

V50i45k63t11o24r 45Z97á60b34r43a77n12s71k98ý 3200518814103

Boom je u nas vseobecne znamy cizi vyraz, asi jako internet. Na rozdil od foam rolleru nebo strength aj. Boom zde znamena rozmach, rozvoj, p. Dundo.

0/0
24.6.2015 9:18

K16a67m63i48l 86N39o89v30o18t64n39y 4676525642880

Aaa... Pan Macek se zase snaží sehnat nové zákazníky. No snad tady bude mít větší úspěch než na Rungo :) 

Hlavně, lidi, neběhejte, dokud nezaplatíte pár tisíc v nějakém fitcentru :D

+2/−2
29.4.2015 21:55

K38a86m37i81l 31N55o17v64o21t92n57y 4646245262890

Zas ale kdy se vám to naposledy stalo, že vám dal autor článku mínus :D

+6/−1
30.4.2015 11:12

J75a91n 59P72š70e95n19i11č58k34a 2200928373432

Sakra jsem klik nejak blbe....

0/0
1.5.2015 16:45

L30a66d89i22s22l42a22v 82S69o59k54o97l 1120512555392

Mně pod minulým článkem:-P

0/0
4.5.2015 8:15

R73o74m13a27n 87D47o17r79s93k91ý 1296854770568

Dobry den Pavle, muzete mi rict nazor na cviky, ktere provadim (kdysi mi je kdosi poradil a protoze mi pomahaji a mam sedave zamestnani, provadim je dost casto :))

Trhani jablek: stoj vzprimeny, hlava dopredu, ruce vzhuru a stridave kazdou rukou zvlast s nadechem se snazit utrhnout to nejvyssi jablko. S vydechem dolu. Snazit se mit paty stale na zemi.

Jezis na krizi : stejny postoj, ale ruce rozpazene, otevrene dlane s palci nahoru. Stridave otacet palcema smerem vzad s tim, ze za palcem otacime hlavou

Loutka: Stejny postoj jako u trhani jablek, ale nyni ramena tlacit dozadu a dolu, zatimco hlavou se snazime tlacit nahoru. Snazit se predstavit, ze jsme loutka, kterou drzi jen nekdo za hlavu. Cili telo jde dolu, hlava nahoru. Tyto cviky mi dost pomahaji na takove jemne uvolneni bolavych zad. Bohuzel casto se neudrzim a zkusim i (dle mne) dost nebezpecny cvik (protoze je svihem) ze se rozkrocim, ruce k hrudniku a otacim se stridave dozadu krizem rekneme doleva a koukam se na pravou patu, pak otacka doleva na pravou patu. Diky za nazor - ikdyz asi vim jaka bude odpoved :-)

0/0
29.4.2015 17:36
Foto

P20a61v79e31l 90M35a66c51e11k 1824776922326

Zdar a sílu, Romane

- trhání jablek: fajn

- Ježíš na kříži: snažil bych se tam hodně otevřít hrudník

- loutka: fajn

- poslední cvik: proč ne, cokoliv vás zvedne ze židle. 

Přidejte cviky z dílu KanclFit, a bude ještě lépe.

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 20:30

M98i28c71h93a66l 54M29o60u45c89h19a 9548819583204

Kutálet se po zemi jako mimino je sice fajn a jistě prospěšné pro rozvoj pohybových schopností nějaké kancelářské krysy, ale 40ti letý nesportující chlap tak pružnost opravdu nezíská, pokud se nebude důkladně protahovat. Většina lidí je tuhých jako broky a ani lezení po čtyřech s jazykem na patře to neodstraní...

+3/−1
28.4.2015 22:22
Foto

P28a30v23e35l 14M22a48c91e28k 1804606292716

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Obnova tzv. "reflexivní síly", jejíž ztráta je (mimo jiné) příčinou zatuhlosti, vede k výraznému a  až překvapivému zlepšení mobility i flexibility. Dtto obnova bráničního dýchání. Velké procento lidí získá z Resetů pružnost, a to s nula foam rollingem nebo strečinkem. 

Buď jak buď, i na to jsme mysleli, jeden z příštích dílů bude věnován minimalistickému strečinku, a některé z pozdějších i sofistikovaným metodám, jak pracovat na provazu a rozštěpu. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 7:45

M31i72c30h48a94l 25M17o60u31c97h61a 9408589953744

Pavle, ano i ne... Pohyblivost a pružnost vnímám jako dvě rozdílné věci. Jedna druhou ovlivňuje, některé metody jejich rozvoje se překrývají, ale nelze je zaměňovat se zcela uspokojivým výsledkem.

.

Je dobře, že se budete věnovat i strečinku, ale pokud tyto "tutorialy" použije pro svůj rozvoj nějaký sportem doposud nedotřený chlapík středního věku, možná měl být strečink na prvním místě, spolu se základním osvětlením toho, jak lidské tělo funguje a jak reaguje na ten který typ zátěže...

0/0
29.4.2015 9:59
Foto

P71a69v75e18l 76M55a32c80e69k 1524876192606

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Mobilita a flexibilita jdou ruku v ruce, je to kontinuum. Pro výše uvedeného imaginárního chlapíka středního věku nedotčeného sportem bych rozhodně jako první doporučil Resety - překvapivě totiž často pořeší mnohé problémy s (domnělým) nedostatkem flexibility. Je to otázka slepice/vejce - hýbe se člověk špatně, protože je "zatuhlý" a slabý, anebo je "zatuhlý" a slabý, protože se hýbe špatně? Z praxe mohu říci, že b) je častěji správně. Ne vždy, ale častěji. 

Last but not least, seriál se jmenuje "Škola síly", a ne "Škola korektivních drilů". Osobně jsem rád, že se nám vůbec podařilo s redakcí uhádat i pro řadu čtenářů nudné (ne však o to méně potřebné) úvodní díly alá KancFit, Resety, strečink. 

Zdraví PM

+1/0
29.4.2015 12:00

M35i53c22h16a35l 56M38o71u68c69h59a 9668509583964

Pavle, asi rozdílně chápeme pojmy pohyblivost a pružnost. Já pohyblivost chápu jako formu obratnosti, tedy schopnosti správně ovládat své tělo, což je základním předpokladem pro kterýkoli sport i správné cvičení. K rozvoji takové pohyblivosti jistě ta cvičení v článku prezentovaná velmi dobře přispívají. Pružnost je pro mne zase schopnost využívat možnosti kosterního a svalového aparátu v celém jejich přirozeném a zdravém rozsahu. Bez pružnosti bude omezená pohyblivost a naopak. Na druhou stranu ale rozvoj pohyblivosti nenahradí rozvoj pružnosti, podobně jako trenink vytrvalosti nenahradí trenink síly, i když i tyto se mohou překrývat např. při rozvoji silové vytrvalosti :-)

.

Mě se Váš přístup líbí, je do značné míry klasický, je i dostatečně komplexní a celkem racionální. Jen mějte na paměti, že podle Vašich rad mohou skutečně začít svépomocně cvičit lidé, kteří neznají své tělo, neznají své možnosti a nejsou připraveni na žádné velké výkony.

0/0
29.4.2015 13:32
Foto

P32a61v94e55l 25M73a30c57e14k 1524526252976

Zdar a sílu, Michale

Pohyblivost/rozsah pohybu ve smyslu anglického "mobility"/ROM, ne obratnosti (agility), anebo pružnosti (flexibility). To, že jedno souvisí s druhým souvisí s třetím ja jasné, otázka však je, co staví na čem. Z praxe mohu jednoznačně říci, že to co se maskuje jako problém nedostatku flexibility, se často pořeší správným dýcháním a ostatními Resety, bez jakéhokoliv strečinku. Ne však vždy - proto jsem psal, že jsme připravili i díl věnovaný minimalistickému strečinku. Záhodno též využít foam rolling a podobné metody - foam rolling a strečink samozřejmě vyučujeme, ale - jsme škola silového/kondičního tréninku. Specializované korektivní drily jsou práce pro rehab profíky, ne pro nás. 

Kdo a co ze čtenářů bude či nebude cvičit bohužel není v mé moci uhlídat, ovšem to, co v seriálu prezentujeme a budeme prezentovat, je upřímně řečeno lepší (a bezpečnější!) než naprostá většina fyzických aktivit, kterým se lidé běžně věnují. Ve Škole síly poskytneme čtenářům jasnou, progresivní a systematickou metodu /nástroj - teď už záleží "jen" na tom, kdo s ním bude zacházet. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 14:50

M91i60l95a16n 16Š56e35l76i84g54a 7151114673123

Kettlebell cvicim, dokonce i dle Strongfirst, ale tyhle PR clanky uz jsou fakt hrozne otravny.

+4/−2
28.4.2015 8:07

L12a10d26i51s35l96a35v 57S17o56k42o92l 1850152955182

:-D

0/0
28.4.2015 7:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.