Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Škola síly vás naučí, jak resetovat tělo a získat zpět pohyblivost

Je to dobrá zpráva. I když jsme kvůli sedavému životu přišli o pružnost a pohyblivost, kterou jsme měli jako děti, můžeme se vrátit do původního, zdravého stavu. Vše máme totiž zálohované, jde jen o to, tělo „resetovat“. Seznamte se s jednoduchým, ale rafinovaným způsobem obnovy „továrního nastavení“.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V69i24k33t57o17r 46Z74á91b58r58a55n80s30k68ý 3460768264913

Článek mi připomíná učebnici angličtiny.

A za domácí úkol si můžete přeložit original strenght...:-)

0/0
3.5.2015 16:03
Foto

P24a75v33e31l 82M62a86c13e88k 1184276572826

Zdar a sílu, Viktore

mea culpa - většina mých učitelů je ze zahraničí, a mj. i proto (nad)užívám zavedenou zahraniční terminologii. Co více, řadu informací si člověk hledáním českých termínů na internetu nedohledá, anglických ano (např. právě Original Strength), a proto uvádíme s pokusem o překlad i původní termín, a někdy jen původní termín.

Pokud nebude něco jasné, dejte příp. vědět v komentářích, anebo mailem.

Zdraví

PM

0/0
3.5.2015 18:07

V94i70k50t75o40r 67Z50á59b59r22a19n35s57k72ý 3780898974593

Zdar a sílu, p. Macku, se zahraničním prostředím a komunikací mám letité zkušenosti. Nic mi však nebránilo a nebrání používat češtinu, která je květnatější a má daleko širší slovní zásobu než mnohé jiné jazyky, zejména anglický. Co se v angličtině mnohdy opisuje, to lze v češtině vyjádřit jedním slovem zcela přesně. Zejména používání angličtiny v článcích o sportu (s boomem nových metod velmi časté a módní) mi připadá dosti komické, jakoby to mělo podpořit věrohodnost propagovaných metod.

Je totiž rozdíl mezi žargonem a veřejně publikovaným textem. :-)

+3/0
3.5.2015 18:47

J31a96r51o74s11l80a48v 41D69u69n14d57a 1653742106750

Nerozumím obratu "s boomem". Můžete to opsat nějak květnatě a česky? Děkuji.

0/0
24.6.2015 6:13

V60i20k78t92o15r 19Z74á42b63r63a24n94s35k89ý 3180228894583

Boom je u nas vseobecne znamy cizi vyraz, asi jako internet. Na rozdil od foam rolleru nebo strength aj. Boom zde znamena rozmach, rozvoj, p. Dundo.

0/0
24.6.2015 9:18

K95a59m40i29l 69N69o36v98o96t80n55y 4116555442340

Aaa... Pan Macek se zase snaží sehnat nové zákazníky. No snad tady bude mít větší úspěch než na Rungo :) 

Hlavně, lidi, neběhejte, dokud nezaplatíte pár tisíc v nějakém fitcentru :D

+2/−2
29.4.2015 21:55

K81a21m68i21l 15N53o22v31o19t20n46y 4656525152790

Zas ale kdy se vám to naposledy stalo, že vám dal autor článku mínus :D

+6/−1
30.4.2015 11:12

J60a90n 67P16š77e50n44i40č49k18a 2650168223932

Sakra jsem klik nejak blbe....

0/0
1.5.2015 16:45

L86a62d17i79s70l52a77v 49S11o83k15o83l 1380312185322

Mně pod minulým článkem:-P

0/0
4.5.2015 8:15

R13o82m92a26n 29D63o43r48s65k83ý 1466804280128

Dobry den Pavle, muzete mi rict nazor na cviky, ktere provadim (kdysi mi je kdosi poradil a protoze mi pomahaji a mam sedave zamestnani, provadim je dost casto :))

Trhani jablek: stoj vzprimeny, hlava dopredu, ruce vzhuru a stridave kazdou rukou zvlast s nadechem se snazit utrhnout to nejvyssi jablko. S vydechem dolu. Snazit se mit paty stale na zemi.

Jezis na krizi : stejny postoj, ale ruce rozpazene, otevrene dlane s palci nahoru. Stridave otacet palcema smerem vzad s tim, ze za palcem otacime hlavou

Loutka: Stejny postoj jako u trhani jablek, ale nyni ramena tlacit dozadu a dolu, zatimco hlavou se snazime tlacit nahoru. Snazit se predstavit, ze jsme loutka, kterou drzi jen nekdo za hlavu. Cili telo jde dolu, hlava nahoru. Tyto cviky mi dost pomahaji na takove jemne uvolneni bolavych zad. Bohuzel casto se neudrzim a zkusim i (dle mne) dost nebezpecny cvik (protoze je svihem) ze se rozkrocim, ruce k hrudniku a otacim se stridave dozadu krizem rekneme doleva a koukam se na pravou patu, pak otacka doleva na pravou patu. Diky za nazor - ikdyz asi vim jaka bude odpoved :-)

0/0
29.4.2015 17:36
Foto

P49a46v98e36l 31M57a39c85e81k 1614126202896

Zdar a sílu, Romane

- trhání jablek: fajn

- Ježíš na kříži: snažil bych se tam hodně otevřít hrudník

- loutka: fajn

- poslední cvik: proč ne, cokoliv vás zvedne ze židle. 

Přidejte cviky z dílu KanclFit, a bude ještě lépe.

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 20:30

M82i11c93h21a23l 31M27o15u82c23h94a 9748329283674

Kutálet se po zemi jako mimino je sice fajn a jistě prospěšné pro rozvoj pohybových schopností nějaké kancelářské krysy, ale 40ti letý nesportující chlap tak pružnost opravdu nezíská, pokud se nebude důkladně protahovat. Většina lidí je tuhých jako broky a ani lezení po čtyřech s jazykem na patře to neodstraní...

+3/−1
28.4.2015 22:22
Foto

P24a86v16e96l 31M97a44c67e83k 1114986602926

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Obnova tzv. "reflexivní síly", jejíž ztráta je (mimo jiné) příčinou zatuhlosti, vede k výraznému a  až překvapivému zlepšení mobility i flexibility. Dtto obnova bráničního dýchání. Velké procento lidí získá z Resetů pružnost, a to s nula foam rollingem nebo strečinkem. 

Buď jak buď, i na to jsme mysleli, jeden z příštích dílů bude věnován minimalistickému strečinku, a některé z pozdějších i sofistikovaným metodám, jak pracovat na provazu a rozštěpu. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 7:45

M27i11c40h24a18l 73M60o47u70c71h32a 9588119963654

Pavle, ano i ne... Pohyblivost a pružnost vnímám jako dvě rozdílné věci. Jedna druhou ovlivňuje, některé metody jejich rozvoje se překrývají, ale nelze je zaměňovat se zcela uspokojivým výsledkem.

.

Je dobře, že se budete věnovat i strečinku, ale pokud tyto "tutorialy" použije pro svůj rozvoj nějaký sportem doposud nedotřený chlapík středního věku, možná měl být strečink na prvním místě, spolu se základním osvětlením toho, jak lidské tělo funguje a jak reaguje na ten který typ zátěže...

0/0
29.4.2015 9:59
Foto

P33a14v61e98l 38M70a70c94e55k 1154886902476

Zdar a sílu, Michale

ano i ne. Mobilita a flexibilita jdou ruku v ruce, je to kontinuum. Pro výše uvedeného imaginárního chlapíka středního věku nedotčeného sportem bych rozhodně jako první doporučil Resety - překvapivě totiž často pořeší mnohé problémy s (domnělým) nedostatkem flexibility. Je to otázka slepice/vejce - hýbe se člověk špatně, protože je "zatuhlý" a slabý, anebo je "zatuhlý" a slabý, protože se hýbe špatně? Z praxe mohu říci, že b) je častěji správně. Ne vždy, ale častěji. 

Last but not least, seriál se jmenuje "Škola síly", a ne "Škola korektivních drilů". Osobně jsem rád, že se nám vůbec podařilo s redakcí uhádat i pro řadu čtenářů nudné (ne však o to méně potřebné) úvodní díly alá KancFit, Resety, strečink. 

Zdraví PM

+1/0
29.4.2015 12:00

M42i20c19h24a70l 34M86o81u82c80h65a 9588679303524

Pavle, asi rozdílně chápeme pojmy pohyblivost a pružnost. Já pohyblivost chápu jako formu obratnosti, tedy schopnosti správně ovládat své tělo, což je základním předpokladem pro kterýkoli sport i správné cvičení. K rozvoji takové pohyblivosti jistě ta cvičení v článku prezentovaná velmi dobře přispívají. Pružnost je pro mne zase schopnost využívat možnosti kosterního a svalového aparátu v celém jejich přirozeném a zdravém rozsahu. Bez pružnosti bude omezená pohyblivost a naopak. Na druhou stranu ale rozvoj pohyblivosti nenahradí rozvoj pružnosti, podobně jako trenink vytrvalosti nenahradí trenink síly, i když i tyto se mohou překrývat např. při rozvoji silové vytrvalosti :-)

.

Mě se Váš přístup líbí, je do značné míry klasický, je i dostatečně komplexní a celkem racionální. Jen mějte na paměti, že podle Vašich rad mohou skutečně začít svépomocně cvičit lidé, kteří neznají své tělo, neznají své možnosti a nejsou připraveni na žádné velké výkony.

0/0
29.4.2015 13:32
Foto

P24a83v47e30l 11M77a44c78e49k 1104326312556

Zdar a sílu, Michale

Pohyblivost/rozsah pohybu ve smyslu anglického "mobility"/ROM, ne obratnosti (agility), anebo pružnosti (flexibility). To, že jedno souvisí s druhým souvisí s třetím ja jasné, otázka však je, co staví na čem. Z praxe mohu jednoznačně říci, že to co se maskuje jako problém nedostatku flexibility, se často pořeší správným dýcháním a ostatními Resety, bez jakéhokoliv strečinku. Ne však vždy - proto jsem psal, že jsme připravili i díl věnovaný minimalistickému strečinku. Záhodno též využít foam rolling a podobné metody - foam rolling a strečink samozřejmě vyučujeme, ale - jsme škola silového/kondičního tréninku. Specializované korektivní drily jsou práce pro rehab profíky, ne pro nás. 

Kdo a co ze čtenářů bude či nebude cvičit bohužel není v mé moci uhlídat, ovšem to, co v seriálu prezentujeme a budeme prezentovat, je upřímně řečeno lepší (a bezpečnější!) než naprostá většina fyzických aktivit, kterým se lidé běžně věnují. Ve Škole síly poskytneme čtenářům jasnou, progresivní a systematickou metodu /nástroj - teď už záleží "jen" na tom, kdo s ním bude zacházet. 

Zdraví PM

0/0
29.4.2015 14:50

M15i84l19a29n 81Š22e14l59i61g17a 7871754193833

Kettlebell cvicim, dokonce i dle Strongfirst, ale tyhle PR clanky uz jsou fakt hrozne otravny.

+4/−2
28.4.2015 8:07

L50a33d95i49s69l50a27v 79S71o66k68o88l 1680972405692

:-D

0/0
28.4.2015 7:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.