Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší tank zvládne každý terén. A má luxusní interiér

Je to nejrychlejší tank na světě a chlubí se okázalým, komfortním interiérem. Super tank Ripsaw EV-2 byl původně od roku 2013 vyvíjen pro vojenské využití, jeho výrobce ho však v limitované sérii nabízí jako osobní tank i civilistům. Ovšem pouze velmi, velmi bohatým civilistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V41l19a23d 66R20y49b24i43c15k64a 3538698637424

Tento tank je opet a zase ukazka superiority kapitalismu. Dva bratri daji neco dohromady bez pomoci vlady nebo jejich politickych poskoku.

+1/0
8.6.2015 19:06

R49o98m28a31n 24K71o88n91e77č21n80ý 4684388543

Nechapu co porad zde resite.Tank- http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tank.

Toto je neco jako bojovy vozidlo pechty a ne tank

+3/0
7.6.2015 21:48

L63u24d36v31í90k 50G32a56j76d56o19š94í22k 2765683894762

Zvládne každý terén...

Proč s ním tedy na videu jezdí jen po rovině a "teréne" se omezuje maximálně na takový, který zvládne každé SUV?

+3/0
7.6.2015 17:25

V74l97a43s53t21i35m85i74l 96S59v48o40b12o84d51a 7213698785894

Vůbec nevím, k čemu je to dobré. Na to, abych se dopravil někam po silnici, by mi stačilo i obyčejné auto a abych se s tímhle dopravil kamkoliv jinam, by znamenalo, že bych nehorázným způsobem ničil přírodu, což je za prvé většinou zakázáno a i kdyby nebylo, nejsem bezmozek (jako řada majitelů např. čtyřkolek) a tak se v přírodě chovám takřka tak, jako bych tam nebyl, což bych jízdou v tomhle stroji rozhodně nemohl.

Takže bych jako třeba ocenil, že bych se s tím dostal třeba na Sněžku, aniž bych ušel krok nebo bych při takřka jakékoliv volbě lokalit při přesunu z bodu A do bodu B mohl volit takřka směr vzdušné cesty :-), avšak tomu buď brání zákony státní nebo zákony generované v mém mozku.

Takže je to k ničemu!!

+2/0
7.6.2015 15:28

O38n32d77ř22e19j 92Z31e70m22a29n 5580214338879

Pro normálního člověka k ničemu. Ale pro armádu to může být velice zajímavé průzkumné/hlídkové obrněné vozidlo. Je rychlé, zvládne těžký terén, a s patřičným vybavením, elektronicky/počítačové řízeným těžkým kulometem, je velmi, velmi smrtícím prostředkem.

+1/0
7.6.2015 17:25
Foto

P43a15v70e94l 10Č51e88r49n55í93k 1908825250740

Ad mnoha diskutujicimi komentovany termin "tank" - rekl bych ze jde o nevhodny preklad z anglictiny. V principu "tank" je neco jako nadrz/plechovka. Proste cokoliv kovoveho pevneho uzavreneho. Coz v pripade marketingu znamena ze to oznaceni vyrobce pouzije i pro obycejne pasove vozidlo s uzavrenou kabinou protoze to odpovida anglickemu vyznamu slova. (teda aspon jednomu z mnoha)

+2/−5
7.6.2015 14:06

O71n66d82ř51e97j 77Z60e53m96a84n 5330594888639

Jen pro informaci - jsou i kolové tanky...

0/0
7.6.2015 14:58

D72a55v48i48d 25H52e67l78l80e25r 6686363100876

Nějaký příklad?

0/−1
7.6.2015 15:40

O75n83d31ř36e76j 56Z98e54m45a16n 5220544368889

Například B1 Centauro. Ve své době takzvaný stíhač tanků...

0/0
7.6.2015 17:30

R84o71m49a61n 35K76o10n55e52č66n72ý 4164918853

Podle fotek je to Vase B1 spis kolove obrnene vozidlo-neco jako nase bvp

0/0
7.6.2015 21:44

O67n82d70ř76e72j 77Z22e62m95a82n 5420634278209

Nemáte pravdu.

Tento stroj je schopen při minimální zásobě munice v těle přepravit jen čtyři osoby. To je na transportér zoufale málo.

Tento stroj je určen jako ničitel tanků a jako takový má patřičnou výzbroj a i pancíř. Kola má jen proto aby byl pohyblivější, rychlejší než klasické tanky té doby. Ostatně těch 24 tun mluví samy za sebe.

0/0
7.6.2015 22:42

R41o35m70a25n 77K70o94n52e29č73n74ý 4214758383

A co Stryker?Kdyz tam maji ten 105mm kanon,tak muze slouzit jako nicitel tanku,a je to kolove vozodlo

0/0
8.6.2015 14:11

O77n68d14ř49e17j 68Z76e33m50a76n 5630214958319

Stryker byl od začátku stavěn jako transportér. Podívejte se a porovnejte si schémata těch dvou vozidel.

A světe div se. Tanky byly původně určené pro podporu pěchoty.

0/0
8.6.2015 15:42

O74n66d29ř70e58j 88Z23e27m95a56n 5380314908259

B1 byl od začátku vyvíjen jako stíhač tanků.

0/0
8.6.2015 15:48

R63o96m12a60n 11K83o84n36e78č92n56ý 4584428183

Kdyz se podivam na net,tak prvni verze byla spis delana jako bvp,s 25mm kanonem,az pak se instaloval 70mm kanon.

0/0
8.6.2015 16:35

R83o92m61a65n 73K72o76n61e54č13n61ý 4854248603

A na netu to B1 je brano jako bojove vozidlo pechoty

0/0
8.6.2015 14:13

D72a56v21i85d 76L61a69n53g74e12r 9200210464481

Brát to takto doslovně je také chyba. Etymologie toho označení je taková, že britové při vývoji prvních tanků používali původně kódové označení 'landship' - pozmení loď - což poněkud neskrývalo to čím se projekt zabýval. Vymysleli si tedy kód 'water carrier' - volně přeloženo tahač na vodu - což bylo krkolomné, a navíc když se člověk podívá na iniciály toho označení, dojde mu proč se to neujalo. Odtamtud již byl skok k onomu 'tank', což ej opravdu nádrž na vodu, nicméně ve vojenské terminologii od druhé světové války je tank opravdu pouze pásové vozidlo s dělem umístěným v otočné věži. Bez pásů je to při nejlepším stíhač tanků, bez věže je to samohybné dělo a bez kanónu je to v podstatě traktor.

+2/0
7.6.2015 16:52

O87n35d24ř10e56j 15Z42e12m94a71n 5560284478119

Souhlas. Až na ty kolové tanky. Tam se neshodujeme. Ony ve zkratce vznikly tak, že se vzal klasický tank a narouboval se mu kolový podvozek. Čiště pro rychlost.

0/0
7.6.2015 17:35

O52n97d97ř24e69j 33Z63e31m81a69n 5800804488399

Respektive ty, co se objevily po druhé světové. Během ní byly tato bojová vozidla navrhována komplet i s podvozkem.

0/0
7.6.2015 17:48

P28a58v55e62l 35R38a72t28h88o61u39s19k27ý 6700619481

Ale význam slova tank, jako těžké bojové opancéřované vozidlo, vzniklo tak, že ho používali Angličani při zavádění této zbraně v 1. světové jako krycí termín, aby Němci tak rychle nezjistili o co jde a vžilo se to. Mělo vyvolat zdání, že v depeších se píše o cisternách a ne o nějaké nové převratné zbrani.

0/0
10.6.2015 19:25

T39o58m24á67š 11B76í14l94ý 2515230847

No konečně ukázali tu novou Škodu SUV ;-)

0/0
7.6.2015 12:53

M66a53r53t28i74n 65P13r83o45s26t93ý 9910183370339

No, uz je to skoro Saladin, ale jeste mu chybi neviditelnost ;-D;-D

+1/0
7.6.2015 10:30
Foto

V18á46c84l59a15v 91S68o42b40o32t66a 2792374510542

Zrychlit 4,5t na 105 km/h za 3 s se 600 konskymi silami je IMHO absolutni nesmysl. Vzdyt napr. BMW X6M, ktere ma 555 hp a vazi polovinu to na 100 km/h trva 4,7 s...

+5/−1
7.6.2015 1:32

M59i20l21a53n 16K73o44t42o63u52č24e85k 2266328452657

Ale nemá pásy.

+7/0
7.6.2015 10:02

J15a39n 77P67r66i20c90h17y91s96t21a23l 8951188853

Tim to muze byt - pokud limitem pro zrychleni nebyl vykon motoru, ale adheze.

0/0
7.6.2015 10:24

M74a42r90t65i82n 80P64r31o58s73t13ý 9300173900169

ja dokazu protocit kola i Mitsubishi Colt s moturkem o vykonu 55 kW :D Taky by ten Mysak zrychlil rychleji, kdyby mel pasy ;-D;-D;-D

+3/0
7.6.2015 10:33
Foto

V52á20c94l65a61v 49S59o82b86o49t29a 2142614180622

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/−1
7.6.2015 17:46

M31a45r55t66i48n 53P34r66o61s84t50ý 9180283930629

s pasy zrychlujete uplne jinak, nez se ctyrmi "tenkymi" gumovymi pneumatiakami, ktere se pri poradnem zabrani utrhnou od vozovky, takze stejne nei mozne predat plny vykon motoru.. Myslim si, ze pasy neproklouznou :-)

+1/0
7.6.2015 10:28

J88a82n 26P85r54i10c27h40y56s45t24a58l 8131258633

I pasy muzou prokluzovat, dokonce se pasak muze i "zahrabat", ale rozhodne je na tom lepe nez bezny automobil :-).

V jednom "velrybim" filmu je dokonce vyprostovani uvazleho pasaku Volvo. Na horach tomu rikaji obecne "rolba", i kdyz se jedna o vyrobek jine firmy. Asi jako kdyz vysavaci rikate "lux" nebo kopirce "xerox".

0/0
7.6.2015 11:17

M75a12r22t95i51n 67P73r50o51s61t27ý 9520423790209

Jasně rolby jezdí i v našich horách. Nebo aspoň jezdily a my jim tak říkali. Každopádně tahle rolba je taková luxusní. Asi jako BMW proti Škoda MB 1000

0/0
7.6.2015 11:20
Foto

V41á41c88l34a59v 45S86o75b63o61t13a 2152984300342

To je sice pravda, ale pochybuji, ze by ztrata trakce byla az takova, aby to udelalo takovy rozdil - viz srovnejte automobily s pohonem jedne nebo dvou naprav. Rozdily jsou v desetinach sekundy, ne v sekundach... Nehlede na to, ze na Auto.cz napriklad udavaji maximalni rychlost 70 km/h. Plus jsou pasy ve vysich rychlostech namahany mnohem vice nez pneumatiky.

0/−1
7.6.2015 17:20

M94a31r50t97i18n 47P95r31o51s94t25ý 9420733330369

Jasne, nehadam se o tom, co je vic namahane, nebo jak rychle ta potvurka nakonec muze skutecne jet. Jen rikam, ze pokud silu z motoru prevedeme do sesti nebo osmi naprav, ktere navic toci pasem, pak je zrychleni nekde jinde. Taky bude hodne zalezet , v jakem terenu se to bude rozjizdet. Ono neco jineho bude bahnita kaluz, pisecna plan a nebo dlazba, kde to okoveni pasu muze hezky "zabrat" o jednotlive kocici hlavy.. Btw, chtel bych videt, jak to ty dlazebni kostky bude vyhazovat ze silnice, kdyz to poradne osoli.. :-)

+2/0
7.6.2015 17:25
Foto

V57á83c59l45a14v 81S69o78b65o27t88a 2362574430472

Ja Vas chapu, ale jde o to, ze zrychleni se neodehrava jenom na startu a se vzrustajici rychlosti "vykon" pasu degraduje. Nehlede na to, ze neberete v potaz dvojnasobnou hmotnost oproti srovnavanemu automobilu. Na urychleni vetsi hmoty proste potrebujete vice energie. A pri stejnem vykonu motoru tim padem zaroven i vice casu. Navic, pasovy podvozek ma mensi ztraty pri prenosu pas-vozovka, samotne ustroji male ale ztraty (oproti kolovemu podvozky) vyssi. Vyhoda v trakci tam jiste je, proto se konec koncu pouzivaji, ale v hospodarnosti (coz plati i pro hospodreni s vykonem, cili pokud chceme prave treba dobre zrychleni) jsou velmi nevyhodne.

0/0
7.6.2015 17:29

M61a74r29t27i66n 95P12r44o71s72t44ý 9200463380449

Mel jsem tu cest svezt se v Mercesedu S 500 Coupe.. Jeho zrychleni z 0 na 100 km/h je neskutecne, ale behem zrychlovani problikava EDS - takze motor o vykonu 450 kW nemuze plne "zabrat" a predat tomu dvoutunovemu cvalikovi vsechnu svou energii.. a prokluz EDS problikava i pri tom, kdyz zmacknete plyn na podlahu ve 120 na dalnici. Motor by proste dokazal rozjet auto mnohem rychleji, kdyby nebylo pneumatik, ktere se proste utrhnou..

Verim tedy, ze i 4.5 tun vazici monstrum na pasech s motorem o vykonu 600 koni je mozne rozjet za 3 sekundy z 0 na 100 km/h, protoze mam osobni zkusenost s tim mercedesem, ktery se choval jako gepard.. Tahhle jsem si pripadal jen pri startu letadla, kdy motory jedou na plny vykon a letadlo akceleruje na start. Zaboreny do sedacky tak, ze vzpirat se proti pretizeni je marna snaha :-D

Ale nevim, v tom tanciku jsem nesedel. Ale podle zaberu z videla je to celkem ziva hracka, kdyz dokaze pochodovat s motorkou na zavodni dirt draze.

+1/0
7.6.2015 17:37
Foto

V13á22c51l36a14v 28S55o62b26o51t34a 2512834800292

Urcite, ale ten Mercedes vazi polovinu a ma pohanenou jenom jednu napravu...

Na tom vydeu se ten tank pohybuje (odhadem) tak 30-40 km/h (viz ty budiky, pokud tedy nejsou cejchovane do 300 km/h)...

Kdyz to vezmeme beze ztrat:

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/0
7.6.2015 17:45

M21a48r86t14i42n 49P22r56o66s40t54ý 9490863720689

Z toho vyplývá, že je někde chyba. Spíš to vypadá na marketingové vychloubani...

0/0
7.6.2015 17:54

O71n33d49ř31e24j 75Z83e31m39a28n 5160214138749

Pánové, opoměli jste jednu podstatnou věc.

Je to turbodízl.

0/0
7.6.2015 18:07

P41e53t27r 63B52a60r95t32ů42n95ě93k 9901654849959

Ideální vozidlo pro D1:-P

+19/0
7.6.2015 1:00

T58o78m67á89š 56K79u11c12h62a65ř 3527361268571

Jen tomu namontovat dopředu pluh.;-)

+1/0
7.6.2015 2:01

P84a35v37e18l 80L35o86h36b85e44r21g72e49r 5906531360335

Bohužel ještě ne. Trošku rozšířit pásy a ještě zvednout světlou výšku.

0/0
7.6.2015 13:32

L20i98b34o79r 49F48r30a55n94k 8400507640967

Rychlé lehlé tanky s minimálním pancéřováním a jen symbolickou palebnou silou se používají odjakživa v mnoha armádách světa. Co tady řešíte z neznalosti nemá hlavu ani patu.

+2/−6
7.6.2015 0:48

O98n33d78ř73e56j 69Z66e81m83a59n 5180324918329

Například?

Jak tu už zaznělo - vojenské pásové vozidlo není automaticky tank.

+3/0
7.6.2015 0:58

R78o83m39a20n 58K36o42n42e37č90n77ý 4444868163

Rad bych slysel ten typ tanku?Jestli myslite styl nasich BVP-tak to nema s tankem nic spolecneho

0/0
7.6.2015 9:15

O61l84i93v45e71r 88N44e86u93m74a43n82n 3680506359

Tohle ma 4.5 tuny bez vojensky vyzbroje,,,, s vezi, kanonem, munici a nejakym lehkym pancerovanim to bude tak nekde kolem 7-10 tun.  Rusky PT-76 neco kolem 14 tun. Americky M551 Sheridan taky kolem 15 t. Britsky FV101 Scorpion cca 17 tun... od nej odvozeny Sabre jen neco pres 8 tun. Scimitar jeste mene.... takze presne tohle mel pan Frank asi na mysli.

0/0
7.6.2015 10:46

O49n26d57ř57e25j 51Z71e64m29a91n 5370634668959

Věž? To myslíte vážně? Kam byste ji dal? Kanón? Pokud tím myslíte dělolou hlaveň, tak na to zapomeňte. Jedině těžký kulomet se na to vejde a to je ten dálkově ovládaný. Střelce tam nemáte kam dát. Pancíř? Ale to už je pancérované.

+1/0
7.6.2015 13:59

O86l95i22v82e59r 29N97e64u72m59a13n86n 3910896649

Kam bych ji dal ? Nahoru, na to to sasi. A pokud mluvime o "vezi", dnes je zcela bezne, ze v ni nemusi byt zadna posadka, podstatna je zbran, strelec ve vezi opravdu byt nemusi.

Toto v clanku je pouze podvozek s prostorem upravenym pro civilni vyuziti, prakticky krosova hracka. Konecne jasne se to pise i v clanku i na strankach projektu. Pancerovana take neni.

Vojenska verze by vypadala uplne jinak. Stejny by byl prakticky asi jen podvozek a ten svymi vlastnostmi nevypada vubec jako nevzhovujici pro "recon", nebo "light tank"

0/0
8.6.2015 6:52

M75a74r66t90i16n 86B74u30s86i70d64e89a 4293730

Zajímavé pásové vozidlo...ale tank asi sotva.

+9/−1
7.6.2015 0:23

M53a44r34t77i89n 16P78r30o98s19t31ý 9360843530969

Tancik porucika Grubera? :-D

+4/−1
7.6.2015 10:34

R53a37d58e81k 10H52o26f69m72a60n 7187211740342

No to mi nedělej toto. Mám kafe všude ;-D

0/0
10.6.2015 7:27

R22u94d39o78l89f 29Z25á77p19o11t82o85c55k75ý 1570696787122

O výrobě tohoto vozítka byl několikadílní dokument tuším na Discovery chanelu a už tehdy říkali, že to bude tank.

0/0
7.6.2015 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.