Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší tank zvládne každý terén. A má luxusní interiér

Je to nejrychlejší tank na světě a chlubí se okázalým, komfortním interiérem. Super tank Ripsaw EV-2 byl původně od roku 2013 vyvíjen pro vojenské využití, jeho výrobce ho však v limitované sérii nabízí jako osobní tank i civilistům. Ovšem pouze velmi, velmi bohatým civilistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V42l47a57d 92R24y88b84i75c20k14a 3118688677394

Tento tank je opet a zase ukazka superiority kapitalismu. Dva bratri daji neco dohromady bez pomoci vlady nebo jejich politickych poskoku.

+1/0
8.6.2015 19:06

R56o41m94a18n 22K80o92n79e64č26n42ý 4474798753

Nechapu co porad zde resite.Tank- http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tank.

Toto je neco jako bojovy vozidlo pechty a ne tank

+3/0
7.6.2015 21:48

L44u54d37v92í61k 59G40a21j34d26o28š71í21k 2625123514392

Zvládne každý terén...

Proč s ním tedy na videu jezdí jen po rovině a "teréne" se omezuje maximálně na takový, který zvládne každé SUV?

+3/0
7.6.2015 17:25

V47l17a30s40t89i69m85i96l 40S83v49o66b91o76d80a 7513148105754

Vůbec nevím, k čemu je to dobré. Na to, abych se dopravil někam po silnici, by mi stačilo i obyčejné auto a abych se s tímhle dopravil kamkoliv jinam, by znamenalo, že bych nehorázným způsobem ničil přírodu, což je za prvé většinou zakázáno a i kdyby nebylo, nejsem bezmozek (jako řada majitelů např. čtyřkolek) a tak se v přírodě chovám takřka tak, jako bych tam nebyl, což bych jízdou v tomhle stroji rozhodně nemohl.

Takže bych jako třeba ocenil, že bych se s tím dostal třeba na Sněžku, aniž bych ušel krok nebo bych při takřka jakékoliv volbě lokalit při přesunu z bodu A do bodu B mohl volit takřka směr vzdušné cesty :-), avšak tomu buď brání zákony státní nebo zákony generované v mém mozku.

Takže je to k ničemu!!

+2/0
7.6.2015 15:28

O58n73d75ř15e78j 26Z30e70m90a93n 5180804268629

Pro normálního člověka k ničemu. Ale pro armádu to může být velice zajímavé průzkumné/hlídkové obrněné vozidlo. Je rychlé, zvládne těžký terén, a s patřičným vybavením, elektronicky/počítačové řízeným těžkým kulometem, je velmi, velmi smrtícím prostředkem.

+1/0
7.6.2015 17:25
Foto

P73a13v98e71l 54Č14e64r66n16í64k 1288555700660

Ad mnoha diskutujicimi komentovany termin "tank" - rekl bych ze jde o nevhodny preklad z anglictiny. V principu "tank" je neco jako nadrz/plechovka. Proste cokoliv kovoveho pevneho uzavreneho. Coz v pripade marketingu znamena ze to oznaceni vyrobce pouzije i pro obycejne pasove vozidlo s uzavrenou kabinou protoze to odpovida anglickemu vyznamu slova. (teda aspon jednomu z mnoha)

+2/−5
7.6.2015 14:06

O34n50d90ř68e58j 11Z75e79m73a40n 5250604728499

Jen pro informaci - jsou i kolové tanky...

0/0
7.6.2015 14:58

D25a15v46i75d 67H49e39l13l76e52r 6416553700936

Nějaký příklad?

0/−1
7.6.2015 15:40

O16n69d50ř60e69j 58Z13e66m52a26n 5210674608969

Například B1 Centauro. Ve své době takzvaný stíhač tanků...

0/0
7.6.2015 17:30

R33o34m40a39n 53K90o27n90e58č81n79ý 4134268943

Podle fotek je to Vase B1 spis kolove obrnene vozidlo-neco jako nase bvp

0/0
7.6.2015 21:44

O47n23d26ř26e55j 14Z85e66m70a73n 5100134898219

Nemáte pravdu.

Tento stroj je schopen při minimální zásobě munice v těle přepravit jen čtyři osoby. To je na transportér zoufale málo.

Tento stroj je určen jako ničitel tanků a jako takový má patřičnou výzbroj a i pancíř. Kola má jen proto aby byl pohyblivější, rychlejší než klasické tanky té doby. Ostatně těch 24 tun mluví samy za sebe.

0/0
7.6.2015 22:42

R48o92m58a55n 81K77o15n53e27č10n25ý 4274128883

A co Stryker?Kdyz tam maji ten 105mm kanon,tak muze slouzit jako nicitel tanku,a je to kolove vozodlo

0/0
8.6.2015 14:11

O77n90d77ř88e55j 85Z71e14m13a94n 5510144928469

Stryker byl od začátku stavěn jako transportér. Podívejte se a porovnejte si schémata těch dvou vozidel.

A světe div se. Tanky byly původně určené pro podporu pěchoty.

0/0
8.6.2015 15:42

O67n69d64ř53e87j 36Z78e20m87a31n 5560444268429

B1 byl od začátku vyvíjen jako stíhač tanků.

0/0
8.6.2015 15:48

R68o98m25a39n 86K82o77n92e82č31n23ý 4444358753

Kdyz se podivam na net,tak prvni verze byla spis delana jako bvp,s 25mm kanonem,az pak se instaloval 70mm kanon.

0/0
8.6.2015 16:35

R87o54m60a39n 73K22o16n59e40č60n72ý 4244618983

A na netu to B1 je brano jako bojove vozidlo pechoty

0/0
8.6.2015 14:13

D79a88v67i98d 50L55a71n43g95e36r 9730150634891

Brát to takto doslovně je také chyba. Etymologie toho označení je taková, že britové při vývoji prvních tanků používali původně kódové označení 'landship' - pozmení loď - což poněkud neskrývalo to čím se projekt zabýval. Vymysleli si tedy kód 'water carrier' - volně přeloženo tahač na vodu - což bylo krkolomné, a navíc když se člověk podívá na iniciály toho označení, dojde mu proč se to neujalo. Odtamtud již byl skok k onomu 'tank', což ej opravdu nádrž na vodu, nicméně ve vojenské terminologii od druhé světové války je tank opravdu pouze pásové vozidlo s dělem umístěným v otočné věži. Bez pásů je to při nejlepším stíhač tanků, bez věže je to samohybné dělo a bez kanónu je to v podstatě traktor.

+2/0
7.6.2015 16:52

O75n80d31ř74e91j 52Z44e98m75a94n 5150514308619

Souhlas. Až na ty kolové tanky. Tam se neshodujeme. Ony ve zkratce vznikly tak, že se vzal klasický tank a narouboval se mu kolový podvozek. Čiště pro rychlost.

0/0
7.6.2015 17:35

O49n83d78ř23e68j 25Z93e13m42a54n 5450834308269

Respektive ty, co se objevily po druhé světové. Během ní byly tato bojová vozidla navrhována komplet i s podvozkem.

0/0
7.6.2015 17:48

P20a64v12e98l 16R52a68t63h78o51u49s69k55ý 6450889911

Ale význam slova tank, jako těžké bojové opancéřované vozidlo, vzniklo tak, že ho používali Angličani při zavádění této zbraně v 1. světové jako krycí termín, aby Němci tak rychle nezjistili o co jde a vžilo se to. Mělo vyvolat zdání, že v depeších se píše o cisternách a ne o nějaké nové převratné zbrani.

0/0
10.6.2015 19:25

T13o45m13á51š 80B56í52l94ý 2915940737

No konečně ukázali tu novou Škodu SUV ;-)

0/0
7.6.2015 12:53

M81a77r88t29i56n 68P23r82o64s40t12ý 9520233190799

No, uz je to skoro Saladin, ale jeste mu chybi neviditelnost ;-D;-D

+1/0
7.6.2015 10:30
Foto

V29á10c71l28a55v 47S67o52b62o42t48a 2262734380182

Zrychlit 4,5t na 105 km/h za 3 s se 600 konskymi silami je IMHO absolutni nesmysl. Vzdyt napr. BMW X6M, ktere ma 555 hp a vazi polovinu to na 100 km/h trva 4,7 s...

+5/−1
7.6.2015 1:32

M59i13l23a56n 94K81o10t61o29u23č86e31k 2166368712427

Ale nemá pásy.

+7/0
7.6.2015 10:02

J59a37n 71P75r33i93c30h75y28s43t20a45l 8661238293

Tim to muze byt - pokud limitem pro zrychleni nebyl vykon motoru, ale adheze.

0/0
7.6.2015 10:24

M96a18r35t32i52n 49P10r61o83s46t98ý 9190983410609

ja dokazu protocit kola i Mitsubishi Colt s moturkem o vykonu 55 kW :D Taky by ten Mysak zrychlil rychleji, kdyby mel pasy ;-D;-D;-D

+3/0
7.6.2015 10:33
Foto

V45á46c35l69a16v 66S45o66b41o36t18a 2922804750472

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/−1
7.6.2015 17:46

M88a25r61t98i66n 34P96r11o48s88t20ý 9370193900859

s pasy zrychlujete uplne jinak, nez se ctyrmi "tenkymi" gumovymi pneumatiakami, ktere se pri poradnem zabrani utrhnou od vozovky, takze stejne nei mozne predat plny vykon motoru.. Myslim si, ze pasy neproklouznou :-)

+1/0
7.6.2015 10:28

J94a20n 75P85r82i73c98h41y53s23t39a71l 8671908263

I pasy muzou prokluzovat, dokonce se pasak muze i "zahrabat", ale rozhodne je na tom lepe nez bezny automobil :-).

V jednom "velrybim" filmu je dokonce vyprostovani uvazleho pasaku Volvo. Na horach tomu rikaji obecne "rolba", i kdyz se jedna o vyrobek jine firmy. Asi jako kdyz vysavaci rikate "lux" nebo kopirce "xerox".

0/0
7.6.2015 11:17

M40a16r80t18i98n 19P92r46o42s92t21ý 9490333310269

Jasně rolby jezdí i v našich horách. Nebo aspoň jezdily a my jim tak říkali. Každopádně tahle rolba je taková luxusní. Asi jako BMW proti Škoda MB 1000

0/0
7.6.2015 11:20
Foto

V55á18c57l49a49v 23S82o14b89o64t25a 2262304550532

To je sice pravda, ale pochybuji, ze by ztrata trakce byla az takova, aby to udelalo takovy rozdil - viz srovnejte automobily s pohonem jedne nebo dvou naprav. Rozdily jsou v desetinach sekundy, ne v sekundach... Nehlede na to, ze na Auto.cz napriklad udavaji maximalni rychlost 70 km/h. Plus jsou pasy ve vysich rychlostech namahany mnohem vice nez pneumatiky.

0/−1
7.6.2015 17:20

M93a34r42t57i72n 79P31r37o82s85t84ý 9260393530889

Jasne, nehadam se o tom, co je vic namahane, nebo jak rychle ta potvurka nakonec muze skutecne jet. Jen rikam, ze pokud silu z motoru prevedeme do sesti nebo osmi naprav, ktere navic toci pasem, pak je zrychleni nekde jinde. Taky bude hodne zalezet , v jakem terenu se to bude rozjizdet. Ono neco jineho bude bahnita kaluz, pisecna plan a nebo dlazba, kde to okoveni pasu muze hezky "zabrat" o jednotlive kocici hlavy.. Btw, chtel bych videt, jak to ty dlazebni kostky bude vyhazovat ze silnice, kdyz to poradne osoli.. :-)

+2/0
7.6.2015 17:25
Foto

V61á59c17l31a95v 83S63o20b51o75t26a 2332764280442

Ja Vas chapu, ale jde o to, ze zrychleni se neodehrava jenom na startu a se vzrustajici rychlosti "vykon" pasu degraduje. Nehlede na to, ze neberete v potaz dvojnasobnou hmotnost oproti srovnavanemu automobilu. Na urychleni vetsi hmoty proste potrebujete vice energie. A pri stejnem vykonu motoru tim padem zaroven i vice casu. Navic, pasovy podvozek ma mensi ztraty pri prenosu pas-vozovka, samotne ustroji male ale ztraty (oproti kolovemu podvozky) vyssi. Vyhoda v trakci tam jiste je, proto se konec koncu pouzivaji, ale v hospodarnosti (coz plati i pro hospodreni s vykonem, cili pokud chceme prave treba dobre zrychleni) jsou velmi nevyhodne.

0/0
7.6.2015 17:29

M93a76r26t86i49n 27P24r90o73s52t75ý 9850293650639

Mel jsem tu cest svezt se v Mercesedu S 500 Coupe.. Jeho zrychleni z 0 na 100 km/h je neskutecne, ale behem zrychlovani problikava EDS - takze motor o vykonu 450 kW nemuze plne "zabrat" a predat tomu dvoutunovemu cvalikovi vsechnu svou energii.. a prokluz EDS problikava i pri tom, kdyz zmacknete plyn na podlahu ve 120 na dalnici. Motor by proste dokazal rozjet auto mnohem rychleji, kdyby nebylo pneumatik, ktere se proste utrhnou..

Verim tedy, ze i 4.5 tun vazici monstrum na pasech s motorem o vykonu 600 koni je mozne rozjet za 3 sekundy z 0 na 100 km/h, protoze mam osobni zkusenost s tim mercedesem, ktery se choval jako gepard.. Tahhle jsem si pripadal jen pri startu letadla, kdy motory jedou na plny vykon a letadlo akceleruje na start. Zaboreny do sedacky tak, ze vzpirat se proti pretizeni je marna snaha :-D

Ale nevim, v tom tanciku jsem nesedel. Ale podle zaberu z videla je to celkem ziva hracka, kdyz dokaze pochodovat s motorkou na zavodni dirt draze.

+1/0
7.6.2015 17:37
Foto

V38á65c73l45a74v 62S65o22b33o56t20a 2692314160952

Urcite, ale ten Mercedes vazi polovinu a ma pohanenou jenom jednu napravu...

Na tom vydeu se ten tank pohybuje (odhadem) tak 30-40 km/h (viz ty budiky, pokud tedy nejsou cejchovane do 300 km/h)...

Kdyz to vezmeme beze ztrat:

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/0
7.6.2015 17:45

M63a97r60t64i51n 89P49r23o66s49t44ý 9440253570539

Z toho vyplývá, že je někde chyba. Spíš to vypadá na marketingové vychloubani...

0/0
7.6.2015 17:54

O17n76d90ř84e22j 86Z66e12m81a68n 5410204138629

Pánové, opoměli jste jednu podstatnou věc.

Je to turbodízl.

0/0
7.6.2015 18:07

P91e17t53r 68B67a56r22t87ů67n10ě22k 9481264609789

Ideální vozidlo pro D1:-P

+19/0
7.6.2015 1:00

T35o27m31á96š 74K13u12c92h40a30ř 3837751408581

Jen tomu namontovat dopředu pluh.;-)

+1/0
7.6.2015 2:01

P82a81v58e38l 20L13o57h37b89e55r89g96e94r 5886321830105

Bohužel ještě ne. Trošku rozšířit pásy a ještě zvednout světlou výšku.

0/0
7.6.2015 13:32

L48i50b50o12r 43F23r88a16n86k 8870147600387

Rychlé lehlé tanky s minimálním pancéřováním a jen symbolickou palebnou silou se používají odjakživa v mnoha armádách světa. Co tady řešíte z neznalosti nemá hlavu ani patu.

+2/−6
7.6.2015 0:48

O46n71d45ř56e19j 27Z39e88m86a50n 5750774898409

Například?

Jak tu už zaznělo - vojenské pásové vozidlo není automaticky tank.

+3/0
7.6.2015 0:58

R50o84m16a16n 13K18o45n83e37č89n17ý 4804478453

Rad bych slysel ten typ tanku?Jestli myslite styl nasich BVP-tak to nema s tankem nic spolecneho

0/0
7.6.2015 9:15

O49l14i25v68e33r 38N27e53u34m59a42n22n 3660696589

Tohle ma 4.5 tuny bez vojensky vyzbroje,,,, s vezi, kanonem, munici a nejakym lehkym pancerovanim to bude tak nekde kolem 7-10 tun.  Rusky PT-76 neco kolem 14 tun. Americky M551 Sheridan taky kolem 15 t. Britsky FV101 Scorpion cca 17 tun... od nej odvozeny Sabre jen neco pres 8 tun. Scimitar jeste mene.... takze presne tohle mel pan Frank asi na mysli.

0/0
7.6.2015 10:46

O63n10d36ř65e32j 58Z65e12m80a96n 5570304118879

Věž? To myslíte vážně? Kam byste ji dal? Kanón? Pokud tím myslíte dělolou hlaveň, tak na to zapomeňte. Jedině těžký kulomet se na to vejde a to je ten dálkově ovládaný. Střelce tam nemáte kam dát. Pancíř? Ale to už je pancérované.

+1/0
7.6.2015 13:59

O18l66i11v46e91r 53N47e46u59m18a66n11n 3320416819

Kam bych ji dal ? Nahoru, na to to sasi. A pokud mluvime o "vezi", dnes je zcela bezne, ze v ni nemusi byt zadna posadka, podstatna je zbran, strelec ve vezi opravdu byt nemusi.

Toto v clanku je pouze podvozek s prostorem upravenym pro civilni vyuziti, prakticky krosova hracka. Konecne jasne se to pise i v clanku i na strankach projektu. Pancerovana take neni.

Vojenska verze by vypadala uplne jinak. Stejny by byl prakticky asi jen podvozek a ten svymi vlastnostmi nevypada vubec jako nevzhovujici pro "recon", nebo "light tank"

0/0
8.6.2015 6:52

M56a70r94t77i23n 77B36u17s53i81d22e89a 4483220

Zajímavé pásové vozidlo...ale tank asi sotva.

+9/−1
7.6.2015 0:23

M86a35r80t95i52n 46P50r74o20s30t76ý 9150253630759

Tancik porucika Grubera? :-D

+4/−1
7.6.2015 10:34

R57a65d56e42k 70H98o49f85m35a32n 7737401390932

No to mi nedělej toto. Mám kafe všude ;-D

0/0
10.6.2015 7:27

R91u20d40o56l97f 46Z30á40p29o35t88o45c16k94ý 1830566457722

O výrobě tohoto vozítka byl několikadílní dokument tuším na Discovery chanelu a už tehdy říkali, že to bude tank.

0/0
7.6.2015 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.