Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší tank zvládne každý terén. A má luxusní interiér

Je to nejrychlejší tank na světě a chlubí se okázalým, komfortním interiérem. Super tank Ripsaw EV-2 byl původně od roku 2013 vyvíjen pro vojenské využití, jeho výrobce ho však v limitované sérii nabízí jako osobní tank i civilistům. Ovšem pouze velmi, velmi bohatým civilistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V62l64a12d 36R32y66b91i80c13k96a 3508608307704

Tento tank je opet a zase ukazka superiority kapitalismu. Dva bratri daji neco dohromady bez pomoci vlady nebo jejich politickych poskoku.

+1/0
8.6.2015 19:06

R49o74m21a27n 87K17o90n33e86č29n80ý 4654858393

Nechapu co porad zde resite.Tank- http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tank.

Toto je neco jako bojovy vozidlo pechty a ne tank

+3/0
7.6.2015 21:48

L41u13d30v15í76k 65G10a95j91d35o16š30í54k 2915793684342

Zvládne každý terén...

Proč s ním tedy na videu jezdí jen po rovině a "teréne" se omezuje maximálně na takový, který zvládne každé SUV?

+3/0
7.6.2015 17:25

V91l54a89s11t56i42m62i46l 20S35v51o46b23o28d40a 7433148605314

Vůbec nevím, k čemu je to dobré. Na to, abych se dopravil někam po silnici, by mi stačilo i obyčejné auto a abych se s tímhle dopravil kamkoliv jinam, by znamenalo, že bych nehorázným způsobem ničil přírodu, což je za prvé většinou zakázáno a i kdyby nebylo, nejsem bezmozek (jako řada majitelů např. čtyřkolek) a tak se v přírodě chovám takřka tak, jako bych tam nebyl, což bych jízdou v tomhle stroji rozhodně nemohl.

Takže bych jako třeba ocenil, že bych se s tím dostal třeba na Sněžku, aniž bych ušel krok nebo bych při takřka jakékoliv volbě lokalit při přesunu z bodu A do bodu B mohl volit takřka směr vzdušné cesty :-), avšak tomu buď brání zákony státní nebo zákony generované v mém mozku.

Takže je to k ničemu!!

+2/0
7.6.2015 15:28

O41n64d30ř88e66j 29Z69e44m61a87n 5210984968809

Pro normálního člověka k ničemu. Ale pro armádu to může být velice zajímavé průzkumné/hlídkové obrněné vozidlo. Je rychlé, zvládne těžký terén, a s patřičným vybavením, elektronicky/počítačové řízeným těžkým kulometem, je velmi, velmi smrtícím prostředkem.

+1/0
7.6.2015 17:25
Foto

P98a35v72e16l 69Č17e20r75n25í74k 1188675420550

Ad mnoha diskutujicimi komentovany termin "tank" - rekl bych ze jde o nevhodny preklad z anglictiny. V principu "tank" je neco jako nadrz/plechovka. Proste cokoliv kovoveho pevneho uzavreneho. Coz v pripade marketingu znamena ze to oznaceni vyrobce pouzije i pro obycejne pasove vozidlo s uzavrenou kabinou protoze to odpovida anglickemu vyznamu slova. (teda aspon jednomu z mnoha)

+2/−5
7.6.2015 14:06

O25n79d78ř18e77j 60Z38e89m87a92n 5670694918229

Jen pro informaci - jsou i kolové tanky...

0/0
7.6.2015 14:58

D73a78v89i65d 16H83e35l17l41e46r 6336613950676

Nějaký příklad?

0/−1
7.6.2015 15:40

O57n59d80ř55e53j 54Z69e53m29a78n 5520804108299

Například B1 Centauro. Ve své době takzvaný stíhač tanků...

0/0
7.6.2015 17:30

R27o94m55a41n 26K32o81n56e15č26n55ý 4674758343

Podle fotek je to Vase B1 spis kolove obrnene vozidlo-neco jako nase bvp

0/0
7.6.2015 21:44

O23n71d33ř52e53j 96Z53e64m40a71n 5110434618929

Nemáte pravdu.

Tento stroj je schopen při minimální zásobě munice v těle přepravit jen čtyři osoby. To je na transportér zoufale málo.

Tento stroj je určen jako ničitel tanků a jako takový má patřičnou výzbroj a i pancíř. Kola má jen proto aby byl pohyblivější, rychlejší než klasické tanky té doby. Ostatně těch 24 tun mluví samy za sebe.

0/0
7.6.2015 22:42

R33o46m21a46n 40K15o38n87e64č32n41ý 4784728123

A co Stryker?Kdyz tam maji ten 105mm kanon,tak muze slouzit jako nicitel tanku,a je to kolove vozodlo

0/0
8.6.2015 14:11

O27n63d32ř70e96j 64Z36e73m20a75n 5550854568929

Stryker byl od začátku stavěn jako transportér. Podívejte se a porovnejte si schémata těch dvou vozidel.

A světe div se. Tanky byly původně určené pro podporu pěchoty.

0/0
8.6.2015 15:42

O51n11d44ř72e67j 50Z83e13m81a92n 5740524878129

B1 byl od začátku vyvíjen jako stíhač tanků.

0/0
8.6.2015 15:48

R35o92m47a25n 18K87o41n98e92č38n40ý 4434388103

Kdyz se podivam na net,tak prvni verze byla spis delana jako bvp,s 25mm kanonem,az pak se instaloval 70mm kanon.

0/0
8.6.2015 16:35

R75o23m81a13n 40K27o21n19e45č83n84ý 4314108823

A na netu to B1 je brano jako bojove vozidlo pechoty

0/0
8.6.2015 14:13

D89a64v29i22d 60L54a80n45g33e67r 9830310984131

Brát to takto doslovně je také chyba. Etymologie toho označení je taková, že britové při vývoji prvních tanků používali původně kódové označení 'landship' - pozmení loď - což poněkud neskrývalo to čím se projekt zabýval. Vymysleli si tedy kód 'water carrier' - volně přeloženo tahač na vodu - což bylo krkolomné, a navíc když se člověk podívá na iniciály toho označení, dojde mu proč se to neujalo. Odtamtud již byl skok k onomu 'tank', což ej opravdu nádrž na vodu, nicméně ve vojenské terminologii od druhé světové války je tank opravdu pouze pásové vozidlo s dělem umístěným v otočné věži. Bez pásů je to při nejlepším stíhač tanků, bez věže je to samohybné dělo a bez kanónu je to v podstatě traktor.

+2/0
7.6.2015 16:52

O85n36d83ř35e51j 90Z74e50m58a45n 5510224878539

Souhlas. Až na ty kolové tanky. Tam se neshodujeme. Ony ve zkratce vznikly tak, že se vzal klasický tank a narouboval se mu kolový podvozek. Čiště pro rychlost.

0/0
7.6.2015 17:35

O88n17d96ř95e78j 94Z24e17m16a40n 5600484448559

Respektive ty, co se objevily po druhé světové. Během ní byly tato bojová vozidla navrhována komplet i s podvozkem.

0/0
7.6.2015 17:48

P11a30v58e59l 81R87a50t61h62o84u28s24k56ý 6150399761

Ale význam slova tank, jako těžké bojové opancéřované vozidlo, vzniklo tak, že ho používali Angličani při zavádění této zbraně v 1. světové jako krycí termín, aby Němci tak rychle nezjistili o co jde a vžilo se to. Mělo vyvolat zdání, že v depeších se píše o cisternách a ne o nějaké nové převratné zbrani.

0/0
10.6.2015 19:25

T31o85m13á31š 98B81í55l95ý 2775200947

No konečně ukázali tu novou Škodu SUV ;-)

0/0
7.6.2015 12:53

M88a39r15t39i37n 82P67r20o97s96t16ý 9650863320409

No, uz je to skoro Saladin, ale jeste mu chybi neviditelnost ;-D;-D

+1/0
7.6.2015 10:30
Foto

V57á25c18l37a43v 60S32o87b26o14t42a 2152784780442

Zrychlit 4,5t na 105 km/h za 3 s se 600 konskymi silami je IMHO absolutni nesmysl. Vzdyt napr. BMW X6M, ktere ma 555 hp a vazi polovinu to na 100 km/h trva 4,7 s...

+5/−1
7.6.2015 1:32

M54i38l81a15n 94K65o84t74o32u34č26e10k 2986488472277

Ale nemá pásy.

+7/0
7.6.2015 10:02

J92a32n 12P75r89i18c54h78y47s73t31a77l 8951768603

Tim to muze byt - pokud limitem pro zrychleni nebyl vykon motoru, ale adheze.

0/0
7.6.2015 10:24

M79a93r93t64i10n 86P17r87o85s28t42ý 9120413760759

ja dokazu protocit kola i Mitsubishi Colt s moturkem o vykonu 55 kW :D Taky by ten Mysak zrychlil rychleji, kdyby mel pasy ;-D;-D;-D

+3/0
7.6.2015 10:33
Foto

V56á64c90l87a41v 15S39o41b26o60t15a 2792394150562

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/−1
7.6.2015 17:46

M39a95r84t60i93n 32P13r71o86s47t98ý 9380473740129

s pasy zrychlujete uplne jinak, nez se ctyrmi "tenkymi" gumovymi pneumatiakami, ktere se pri poradnem zabrani utrhnou od vozovky, takze stejne nei mozne predat plny vykon motoru.. Myslim si, ze pasy neproklouznou :-)

+1/0
7.6.2015 10:28

J11a66n 91P28r40i28c45h28y10s13t24a13l 8161328933

I pasy muzou prokluzovat, dokonce se pasak muze i "zahrabat", ale rozhodne je na tom lepe nez bezny automobil :-).

V jednom "velrybim" filmu je dokonce vyprostovani uvazleho pasaku Volvo. Na horach tomu rikaji obecne "rolba", i kdyz se jedna o vyrobek jine firmy. Asi jako kdyz vysavaci rikate "lux" nebo kopirce "xerox".

0/0
7.6.2015 11:17

M56a75r70t34i23n 62P72r35o30s45t60ý 9790393920199

Jasně rolby jezdí i v našich horách. Nebo aspoň jezdily a my jim tak říkali. Každopádně tahle rolba je taková luxusní. Asi jako BMW proti Škoda MB 1000

0/0
7.6.2015 11:20
Foto

V12á66c54l78a61v 76S42o63b12o55t72a 2132654290742

To je sice pravda, ale pochybuji, ze by ztrata trakce byla az takova, aby to udelalo takovy rozdil - viz srovnejte automobily s pohonem jedne nebo dvou naprav. Rozdily jsou v desetinach sekundy, ne v sekundach... Nehlede na to, ze na Auto.cz napriklad udavaji maximalni rychlost 70 km/h. Plus jsou pasy ve vysich rychlostech namahany mnohem vice nez pneumatiky.

0/−1
7.6.2015 17:20

M85a83r71t82i32n 95P31r24o79s55t34ý 9950663150779

Jasne, nehadam se o tom, co je vic namahane, nebo jak rychle ta potvurka nakonec muze skutecne jet. Jen rikam, ze pokud silu z motoru prevedeme do sesti nebo osmi naprav, ktere navic toci pasem, pak je zrychleni nekde jinde. Taky bude hodne zalezet , v jakem terenu se to bude rozjizdet. Ono neco jineho bude bahnita kaluz, pisecna plan a nebo dlazba, kde to okoveni pasu muze hezky "zabrat" o jednotlive kocici hlavy.. Btw, chtel bych videt, jak to ty dlazebni kostky bude vyhazovat ze silnice, kdyz to poradne osoli.. :-)

+2/0
7.6.2015 17:25
Foto

V55á19c97l63a52v 43S72o22b23o91t88a 2312904720452

Ja Vas chapu, ale jde o to, ze zrychleni se neodehrava jenom na startu a se vzrustajici rychlosti "vykon" pasu degraduje. Nehlede na to, ze neberete v potaz dvojnasobnou hmotnost oproti srovnavanemu automobilu. Na urychleni vetsi hmoty proste potrebujete vice energie. A pri stejnem vykonu motoru tim padem zaroven i vice casu. Navic, pasovy podvozek ma mensi ztraty pri prenosu pas-vozovka, samotne ustroji male ale ztraty (oproti kolovemu podvozky) vyssi. Vyhoda v trakci tam jiste je, proto se konec koncu pouzivaji, ale v hospodarnosti (coz plati i pro hospodreni s vykonem, cili pokud chceme prave treba dobre zrychleni) jsou velmi nevyhodne.

0/0
7.6.2015 17:29

M30a18r33t74i72n 56P24r19o27s32t28ý 9940703560659

Mel jsem tu cest svezt se v Mercesedu S 500 Coupe.. Jeho zrychleni z 0 na 100 km/h je neskutecne, ale behem zrychlovani problikava EDS - takze motor o vykonu 450 kW nemuze plne "zabrat" a predat tomu dvoutunovemu cvalikovi vsechnu svou energii.. a prokluz EDS problikava i pri tom, kdyz zmacknete plyn na podlahu ve 120 na dalnici. Motor by proste dokazal rozjet auto mnohem rychleji, kdyby nebylo pneumatik, ktere se proste utrhnou..

Verim tedy, ze i 4.5 tun vazici monstrum na pasech s motorem o vykonu 600 koni je mozne rozjet za 3 sekundy z 0 na 100 km/h, protoze mam osobni zkusenost s tim mercedesem, ktery se choval jako gepard.. Tahhle jsem si pripadal jen pri startu letadla, kdy motory jedou na plny vykon a letadlo akceleruje na start. Zaboreny do sedacky tak, ze vzpirat se proti pretizeni je marna snaha :-D

Ale nevim, v tom tanciku jsem nesedel. Ale podle zaberu z videla je to celkem ziva hracka, kdyz dokaze pochodovat s motorkou na zavodni dirt draze.

+1/0
7.6.2015 17:37
Foto

V54á27c83l56a30v 75S45o60b51o29t75a 2852174390872

Urcite, ale ten Mercedes vazi polovinu a ma pohanenou jenom jednu napravu...

Na tom vydeu se ten tank pohybuje (odhadem) tak 30-40 km/h (viz ty budiky, pokud tedy nejsou cejchovane do 300 km/h)...

Kdyz to vezmeme beze ztrat:

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/0
7.6.2015 17:45

M32a18r11t87i65n 13P15r93o68s57t46ý 9850333890949

Z toho vyplývá, že je někde chyba. Spíš to vypadá na marketingové vychloubani...

0/0
7.6.2015 17:54

O29n63d93ř89e73j 93Z59e43m16a89n 5120344758539

Pánové, opoměli jste jednu podstatnou věc.

Je to turbodízl.

0/0
7.6.2015 18:07

P96e21t62r 67B97a56r41t86ů41n67ě43k 9461264949909

Ideální vozidlo pro D1:-P

+19/0
7.6.2015 1:00

T26o70m51á90š 93K81u89c62h26a44ř 3677681238211

Jen tomu namontovat dopředu pluh.;-)

+1/0
7.6.2015 2:01

P24a70v53e70l 86L77o54h22b19e78r92g83e66r 5946951430415

Bohužel ještě ne. Trošku rozšířit pásy a ještě zvednout světlou výšku.

0/0
7.6.2015 13:32
Foto

L16i28b75o72r 53F84r38a84n37k 8360687710737

Rychlé lehlé tanky s minimálním pancéřováním a jen symbolickou palebnou silou se používají odjakživa v mnoha armádách světa. Co tady řešíte z neznalosti nemá hlavu ani patu.

+2/−6
7.6.2015 0:48

O26n65d78ř69e95j 10Z73e32m15a80n 5290724988639

Například?

Jak tu už zaznělo - vojenské pásové vozidlo není automaticky tank.

+3/0
7.6.2015 0:58

R22o48m69a79n 83K33o59n11e72č27n77ý 4814648353

Rad bych slysel ten typ tanku?Jestli myslite styl nasich BVP-tak to nema s tankem nic spolecneho

0/0
7.6.2015 9:15

O94l23i34v68e82r 34N50e66u24m93a31n78n 3760616459

Tohle ma 4.5 tuny bez vojensky vyzbroje,,,, s vezi, kanonem, munici a nejakym lehkym pancerovanim to bude tak nekde kolem 7-10 tun.  Rusky PT-76 neco kolem 14 tun. Americky M551 Sheridan taky kolem 15 t. Britsky FV101 Scorpion cca 17 tun... od nej odvozeny Sabre jen neco pres 8 tun. Scimitar jeste mene.... takze presne tohle mel pan Frank asi na mysli.

0/0
7.6.2015 10:46

O31n75d97ř31e79j 57Z65e64m36a15n 5580344558859

Věž? To myslíte vážně? Kam byste ji dal? Kanón? Pokud tím myslíte dělolou hlaveň, tak na to zapomeňte. Jedině těžký kulomet se na to vejde a to je ten dálkově ovládaný. Střelce tam nemáte kam dát. Pancíř? Ale to už je pancérované.

+1/0
7.6.2015 13:59

O94l46i46v97e11r 14N37e97u63m46a14n49n 3870786869

Kam bych ji dal ? Nahoru, na to to sasi. A pokud mluvime o "vezi", dnes je zcela bezne, ze v ni nemusi byt zadna posadka, podstatna je zbran, strelec ve vezi opravdu byt nemusi.

Toto v clanku je pouze podvozek s prostorem upravenym pro civilni vyuziti, prakticky krosova hracka. Konecne jasne se to pise i v clanku i na strankach projektu. Pancerovana take neni.

Vojenska verze by vypadala uplne jinak. Stejny by byl prakticky asi jen podvozek a ten svymi vlastnostmi nevypada vubec jako nevzhovujici pro "recon", nebo "light tank"

0/0
8.6.2015 6:52

M55a42r66t45i16n 50B48u10s30i28d14e29a 4253120

Zajímavé pásové vozidlo...ale tank asi sotva.

+9/−1
7.6.2015 0:23

M88a34r67t85i40n 19P45r95o32s89t66ý 9980843760969

Tancik porucika Grubera? :-D

+4/−1
7.6.2015 10:34

R27a52d59e11k 27H31o64f69m55a68n 7397621780102

No to mi nedělej toto. Mám kafe všude ;-D

0/0
10.6.2015 7:27

R90u59d65o36l77f 45Z42á84p34o85t88o61c86k55ý 1360366697542

O výrobě tohoto vozítka byl několikadílní dokument tuším na Discovery chanelu a už tehdy říkali, že to bude tank.

0/0
7.6.2015 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.