Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Nejrychlejší tank zvládne každý terén. A má luxusní interiér

Je to nejrychlejší tank na světě a chlubí se okázalým, komfortním interiérem. Super tank Ripsaw EV-2 byl původně od roku 2013 vyvíjen pro vojenské využití, jeho výrobce ho však v limitované sérii nabízí jako osobní tank i civilistům. Ovšem pouze velmi, velmi bohatým civilistům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V60l30a54d 65R61y73b27i97c92k55a 3608308127974

Tento tank je opet a zase ukazka superiority kapitalismu. Dva bratri daji neco dohromady bez pomoci vlady nebo jejich politickych poskoku.

+1/0
8.6.2015 19:06

R88o41m19a17n 10K91o16n48e57č82n35ý 4114588303

Nechapu co porad zde resite.Tank- http://cs.m.wikipedia.org/wiki/Tank.

Toto je neco jako bojovy vozidlo pechty a ne tank

+3/0
7.6.2015 21:48

L20u98d32v93í82k 55G78a37j87d82o50š41í70k 2135703254542

Zvládne každý terén...

Proč s ním tedy na videu jezdí jen po rovině a "teréne" se omezuje maximálně na takový, který zvládne každé SUV?

+3/0
7.6.2015 17:25

V17l23a72s26t34i24m63i14l 39S28v22o72b71o40d59a 7253968865934

Vůbec nevím, k čemu je to dobré. Na to, abych se dopravil někam po silnici, by mi stačilo i obyčejné auto a abych se s tímhle dopravil kamkoliv jinam, by znamenalo, že bych nehorázným způsobem ničil přírodu, což je za prvé většinou zakázáno a i kdyby nebylo, nejsem bezmozek (jako řada majitelů např. čtyřkolek) a tak se v přírodě chovám takřka tak, jako bych tam nebyl, což bych jízdou v tomhle stroji rozhodně nemohl.

Takže bych jako třeba ocenil, že bych se s tím dostal třeba na Sněžku, aniž bych ušel krok nebo bych při takřka jakékoliv volbě lokalit při přesunu z bodu A do bodu B mohl volit takřka směr vzdušné cesty :-), avšak tomu buď brání zákony státní nebo zákony generované v mém mozku.

Takže je to k ničemu!!

+2/0
7.6.2015 15:28

O32n65d46ř56e29j 61Z52e35m66a67n 5310124778419

Pro normálního člověka k ničemu. Ale pro armádu to může být velice zajímavé průzkumné/hlídkové obrněné vozidlo. Je rychlé, zvládne těžký terén, a s patřičným vybavením, elektronicky/počítačové řízeným těžkým kulometem, je velmi, velmi smrtícím prostředkem.

+1/0
7.6.2015 17:25
Foto

P37a27v86e84l 13Č84e83r67n89í53k 1378665630260

Ad mnoha diskutujicimi komentovany termin "tank" - rekl bych ze jde o nevhodny preklad z anglictiny. V principu "tank" je neco jako nadrz/plechovka. Proste cokoliv kovoveho pevneho uzavreneho. Coz v pripade marketingu znamena ze to oznaceni vyrobce pouzije i pro obycejne pasove vozidlo s uzavrenou kabinou protoze to odpovida anglickemu vyznamu slova. (teda aspon jednomu z mnoha)

+2/−5
7.6.2015 14:06

O52n89d26ř72e26j 75Z91e87m69a66n 5520644818889

Jen pro informaci - jsou i kolové tanky...

0/0
7.6.2015 14:58

D96a46v18i25d 44H40e44l22l72e39r 6936113190646

Nějaký příklad?

0/−1
7.6.2015 15:40

O75n91d29ř62e96j 36Z81e75m50a57n 5850114488489

Například B1 Centauro. Ve své době takzvaný stíhač tanků...

0/0
7.6.2015 17:30

R57o30m42a48n 13K94o70n52e45č21n32ý 4324808403

Podle fotek je to Vase B1 spis kolove obrnene vozidlo-neco jako nase bvp

0/0
7.6.2015 21:44

O27n85d78ř24e66j 37Z21e77m46a89n 5660554168319

Nemáte pravdu.

Tento stroj je schopen při minimální zásobě munice v těle přepravit jen čtyři osoby. To je na transportér zoufale málo.

Tento stroj je určen jako ničitel tanků a jako takový má patřičnou výzbroj a i pancíř. Kola má jen proto aby byl pohyblivější, rychlejší než klasické tanky té doby. Ostatně těch 24 tun mluví samy za sebe.

0/0
7.6.2015 22:42

R94o59m39a42n 90K94o64n51e96č55n97ý 4244938333

A co Stryker?Kdyz tam maji ten 105mm kanon,tak muze slouzit jako nicitel tanku,a je to kolove vozodlo

0/0
8.6.2015 14:11

O56n17d40ř74e54j 51Z57e63m78a70n 5440214368799

Stryker byl od začátku stavěn jako transportér. Podívejte se a porovnejte si schémata těch dvou vozidel.

A světe div se. Tanky byly původně určené pro podporu pěchoty.

0/0
8.6.2015 15:42

O82n52d80ř57e87j 48Z56e84m81a88n 5410844748759

B1 byl od začátku vyvíjen jako stíhač tanků.

0/0
8.6.2015 15:48

R88o32m26a51n 43K87o30n39e58č91n10ý 4634728403

Kdyz se podivam na net,tak prvni verze byla spis delana jako bvp,s 25mm kanonem,az pak se instaloval 70mm kanon.

0/0
8.6.2015 16:35

R80o67m97a79n 68K84o67n54e73č49n35ý 4544758713

A na netu to B1 je brano jako bojove vozidlo pechoty

0/0
8.6.2015 14:13

D35a51v42i68d 75L81a74n55g54e91r 9760480584531

Brát to takto doslovně je také chyba. Etymologie toho označení je taková, že britové při vývoji prvních tanků používali původně kódové označení 'landship' - pozmení loď - což poněkud neskrývalo to čím se projekt zabýval. Vymysleli si tedy kód 'water carrier' - volně přeloženo tahač na vodu - což bylo krkolomné, a navíc když se člověk podívá na iniciály toho označení, dojde mu proč se to neujalo. Odtamtud již byl skok k onomu 'tank', což ej opravdu nádrž na vodu, nicméně ve vojenské terminologii od druhé světové války je tank opravdu pouze pásové vozidlo s dělem umístěným v otočné věži. Bez pásů je to při nejlepším stíhač tanků, bez věže je to samohybné dělo a bez kanónu je to v podstatě traktor.

+2/0
7.6.2015 16:52

O92n88d57ř34e75j 25Z13e24m89a60n 5260894188449

Souhlas. Až na ty kolové tanky. Tam se neshodujeme. Ony ve zkratce vznikly tak, že se vzal klasický tank a narouboval se mu kolový podvozek. Čiště pro rychlost.

0/0
7.6.2015 17:35

O58n75d25ř88e21j 57Z14e17m58a40n 5860904658349

Respektive ty, co se objevily po druhé světové. Během ní byly tato bojová vozidla navrhována komplet i s podvozkem.

0/0
7.6.2015 17:48

P22a15v12e29l 35R23a60t83h91o11u78s59k68ý 6210609811

Ale význam slova tank, jako těžké bojové opancéřované vozidlo, vzniklo tak, že ho používali Angličani při zavádění této zbraně v 1. světové jako krycí termín, aby Němci tak rychle nezjistili o co jde a vžilo se to. Mělo vyvolat zdání, že v depeších se píše o cisternách a ne o nějaké nové převratné zbrani.

0/0
10.6.2015 19:25

T51o85m72á39š 95B77í76l87ý 2365110497

No konečně ukázali tu novou Škodu SUV ;-)

0/0
7.6.2015 12:53

M84a40r26t46i83n 58P77r11o84s58t96ý 9640933820739

No, uz je to skoro Saladin, ale jeste mu chybi neviditelnost ;-D;-D

+1/0
7.6.2015 10:30
Foto

V82á24c20l60a88v 92S56o75b87o11t27a 2362374440382

Zrychlit 4,5t na 105 km/h za 3 s se 600 konskymi silami je IMHO absolutni nesmysl. Vzdyt napr. BMW X6M, ktere ma 555 hp a vazi polovinu to na 100 km/h trva 4,7 s...

+5/−1
7.6.2015 1:32

M23i92l33a73n 75K53o75t64o93u11č89e19k 2746338542317

Ale nemá pásy.

+7/0
7.6.2015 10:02

J78a56n 32P94r61i77c74h22y56s38t63a37l 8441658323

Tim to muze byt - pokud limitem pro zrychleni nebyl vykon motoru, ale adheze.

0/0
7.6.2015 10:24

M50a65r55t44i14n 40P30r17o30s17t59ý 9250593980829

ja dokazu protocit kola i Mitsubishi Colt s moturkem o vykonu 55 kW :D Taky by ten Mysak zrychlil rychleji, kdyby mel pasy ;-D;-D;-D

+3/0
7.6.2015 10:33
Foto

V80á52c43l79a48v 79S15o48b75o45t27a 2212264460882

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/−1
7.6.2015 17:46

M47a29r37t77i48n 52P28r87o50s89t57ý 9480113860129

s pasy zrychlujete uplne jinak, nez se ctyrmi "tenkymi" gumovymi pneumatiakami, ktere se pri poradnem zabrani utrhnou od vozovky, takze stejne nei mozne predat plny vykon motoru.. Myslim si, ze pasy neproklouznou :-)

+1/0
7.6.2015 10:28

J61a25n 23P73r56i20c93h64y27s52t44a27l 8791978853

I pasy muzou prokluzovat, dokonce se pasak muze i "zahrabat", ale rozhodne je na tom lepe nez bezny automobil :-).

V jednom "velrybim" filmu je dokonce vyprostovani uvazleho pasaku Volvo. Na horach tomu rikaji obecne "rolba", i kdyz se jedna o vyrobek jine firmy. Asi jako kdyz vysavaci rikate "lux" nebo kopirce "xerox".

0/0
7.6.2015 11:17

M29a13r69t40i68n 39P87r81o59s39t61ý 9630913890899

Jasně rolby jezdí i v našich horách. Nebo aspoň jezdily a my jim tak říkali. Každopádně tahle rolba je taková luxusní. Asi jako BMW proti Škoda MB 1000

0/0
7.6.2015 11:20
Foto

V14á60c73l83a12v 96S52o89b78o53t64a 2202344140352

To je sice pravda, ale pochybuji, ze by ztrata trakce byla az takova, aby to udelalo takovy rozdil - viz srovnejte automobily s pohonem jedne nebo dvou naprav. Rozdily jsou v desetinach sekundy, ne v sekundach... Nehlede na to, ze na Auto.cz napriklad udavaji maximalni rychlost 70 km/h. Plus jsou pasy ve vysich rychlostech namahany mnohem vice nez pneumatiky.

0/−1
7.6.2015 17:20

M48a89r63t70i53n 78P69r28o71s73t42ý 9620443940559

Jasne, nehadam se o tom, co je vic namahane, nebo jak rychle ta potvurka nakonec muze skutecne jet. Jen rikam, ze pokud silu z motoru prevedeme do sesti nebo osmi naprav, ktere navic toci pasem, pak je zrychleni nekde jinde. Taky bude hodne zalezet , v jakem terenu se to bude rozjizdet. Ono neco jineho bude bahnita kaluz, pisecna plan a nebo dlazba, kde to okoveni pasu muze hezky "zabrat" o jednotlive kocici hlavy.. Btw, chtel bych videt, jak to ty dlazebni kostky bude vyhazovat ze silnice, kdyz to poradne osoli.. :-)

+2/0
7.6.2015 17:25
Foto

V12á73c36l21a40v 65S15o24b83o31t60a 2792614250742

Ja Vas chapu, ale jde o to, ze zrychleni se neodehrava jenom na startu a se vzrustajici rychlosti "vykon" pasu degraduje. Nehlede na to, ze neberete v potaz dvojnasobnou hmotnost oproti srovnavanemu automobilu. Na urychleni vetsi hmoty proste potrebujete vice energie. A pri stejnem vykonu motoru tim padem zaroven i vice casu. Navic, pasovy podvozek ma mensi ztraty pri prenosu pas-vozovka, samotne ustroji male ale ztraty (oproti kolovemu podvozky) vyssi. Vyhoda v trakci tam jiste je, proto se konec koncu pouzivaji, ale v hospodarnosti (coz plati i pro hospodreni s vykonem, cili pokud chceme prave treba dobre zrychleni) jsou velmi nevyhodne.

0/0
7.6.2015 17:29

M76a56r54t13i23n 73P37r29o45s61t43ý 9420113190689

Mel jsem tu cest svezt se v Mercesedu S 500 Coupe.. Jeho zrychleni z 0 na 100 km/h je neskutecne, ale behem zrychlovani problikava EDS - takze motor o vykonu 450 kW nemuze plne "zabrat" a predat tomu dvoutunovemu cvalikovi vsechnu svou energii.. a prokluz EDS problikava i pri tom, kdyz zmacknete plyn na podlahu ve 120 na dalnici. Motor by proste dokazal rozjet auto mnohem rychleji, kdyby nebylo pneumatik, ktere se proste utrhnou..

Verim tedy, ze i 4.5 tun vazici monstrum na pasech s motorem o vykonu 600 koni je mozne rozjet za 3 sekundy z 0 na 100 km/h, protoze mam osobni zkusenost s tim mercedesem, ktery se choval jako gepard.. Tahhle jsem si pripadal jen pri startu letadla, kdy motory jedou na plny vykon a letadlo akceleruje na start. Zaboreny do sedacky tak, ze vzpirat se proti pretizeni je marna snaha :-D

Ale nevim, v tom tanciku jsem nesedel. Ale podle zaberu z videla je to celkem ziva hracka, kdyz dokaze pochodovat s motorkou na zavodni dirt draze.

+1/0
7.6.2015 17:37
Foto

V43á18c93l32a51v 89S82o22b73o69t42a 2742784480922

Urcite, ale ten Mercedes vazi polovinu a ma pohanenou jenom jednu napravu...

Na tom vydeu se ten tank pohybuje (odhadem) tak 30-40 km/h (viz ty budiky, pokud tedy nejsou cejchovane do 300 km/h)...

Kdyz to vezmeme beze ztrat:

Aby se 4,5t vazici teleso pohybovalo rychlosti 105 km/h, musime mu dodat 1,9 MJ energie. Toto musime udelat behem tri sekund, cili vykon musi byt nejmene 1,9 MJ/3 s. 1 J/s = 1 W. Cili 1,9 MJ/3 s = 631 kW. To jest 846 konskych sil. A proto tvrdim, ze za 3 sekundy to proste nebude...

0/0
7.6.2015 17:45

M97a18r13t96i95n 85P18r40o80s80t73ý 9540903590959

Z toho vyplývá, že je někde chyba. Spíš to vypadá na marketingové vychloubani...

0/0
7.6.2015 17:54

O32n14d14ř25e86j 52Z84e38m72a83n 5930434808429

Pánové, opoměli jste jednu podstatnou věc.

Je to turbodízl.

0/0
7.6.2015 18:07

P79e98t57r 79B52a63r34t38ů13n23ě82k 9351764229509

Ideální vozidlo pro D1:-P

+19/0
7.6.2015 1:00

T76o45m90á62š 76K47u38c69h63a61ř 3497221788391

Jen tomu namontovat dopředu pluh.;-)

+1/0
7.6.2015 2:01

P23a11v51e36l 97L11o81h25b73e48r95g71e92r 5106901420605

Bohužel ještě ne. Trošku rozšířit pásy a ještě zvednout světlou výšku.

0/0
7.6.2015 13:32

L75i71b87o94r 48F12r79a13n93k 8510387930287

Rychlé lehlé tanky s minimálním pancéřováním a jen symbolickou palebnou silou se používají odjakživa v mnoha armádách světa. Co tady řešíte z neznalosti nemá hlavu ani patu.

+2/−6
7.6.2015 0:48

O12n50d55ř97e89j 21Z40e97m77a21n 5680614708529

Například?

Jak tu už zaznělo - vojenské pásové vozidlo není automaticky tank.

+3/0
7.6.2015 0:58

R66o15m53a37n 78K30o10n72e50č90n43ý 4744988703

Rad bych slysel ten typ tanku?Jestli myslite styl nasich BVP-tak to nema s tankem nic spolecneho

0/0
7.6.2015 9:15

O33l13i59v53e31r 55N45e54u26m93a20n78n 3120626979

Tohle ma 4.5 tuny bez vojensky vyzbroje,,,, s vezi, kanonem, munici a nejakym lehkym pancerovanim to bude tak nekde kolem 7-10 tun.  Rusky PT-76 neco kolem 14 tun. Americky M551 Sheridan taky kolem 15 t. Britsky FV101 Scorpion cca 17 tun... od nej odvozeny Sabre jen neco pres 8 tun. Scimitar jeste mene.... takze presne tohle mel pan Frank asi na mysli.

0/0
7.6.2015 10:46

O60n29d43ř76e59j 23Z97e50m23a59n 5720284388109

Věž? To myslíte vážně? Kam byste ji dal? Kanón? Pokud tím myslíte dělolou hlaveň, tak na to zapomeňte. Jedině těžký kulomet se na to vejde a to je ten dálkově ovládaný. Střelce tam nemáte kam dát. Pancíř? Ale to už je pancérované.

+1/0
7.6.2015 13:59

O63l64i24v22e68r 74N73e60u25m40a25n17n 3210876589

Kam bych ji dal ? Nahoru, na to to sasi. A pokud mluvime o "vezi", dnes je zcela bezne, ze v ni nemusi byt zadna posadka, podstatna je zbran, strelec ve vezi opravdu byt nemusi.

Toto v clanku je pouze podvozek s prostorem upravenym pro civilni vyuziti, prakticky krosova hracka. Konecne jasne se to pise i v clanku i na strankach projektu. Pancerovana take neni.

Vojenska verze by vypadala uplne jinak. Stejny by byl prakticky asi jen podvozek a ten svymi vlastnostmi nevypada vubec jako nevzhovujici pro "recon", nebo "light tank"

0/0
8.6.2015 6:52

M26a98r28t47i74n 88B71u10s96i48d57e34a 4623450

Zajímavé pásové vozidlo...ale tank asi sotva.

+9/−1
7.6.2015 0:23

M92a57r36t16i54n 61P39r95o66s42t86ý 9330983130139

Tancik porucika Grubera? :-D

+4/−1
7.6.2015 10:34

R61a51d11e19k 90H96o59f53m80a63n 7207911630262

No to mi nedělej toto. Mám kafe všude ;-D

0/0
10.6.2015 7:27

R72u21d49o21l24f 31Z81á87p10o65t36o28c30k41ý 1850596517892

O výrobě tohoto vozítka byl několikadílní dokument tuším na Discovery chanelu a už tehdy říkali, že to bude tank.

0/0
7.6.2015 0:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.