Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola síly: Dřep na jedné noze. Naučte se jak na něj

Dřepy na jedné noze a kliky na jedné ruce jsou součástí vynikajícího minimalistického programu cvičení s vlastní vahou z dílny Pavla Tsatsoulina zvaného Nahý bojovník (The Naked Warrior). Dnešní díl Školy síly uzavře sekci dřepů, a stručně shrne benefity cvičení obou cviků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L23a51d28a 72N20o41v32a86k 4552923837

obávám se, že dřepem na jedné noze bych totálně dorazil svoje mizerný koleno...;-(

0/0
4.8.2015 12:41

A28l96e15š 43Z56e18l42i12n43k54a 1764512936

Video o progresu - silovém je super. Ale dřepy na jedné noze jsou především o mobilitě kotníků a kyčlí, strečinku. Chtělo by to i něco k tomu.

0/0
21.7.2015 22:58

J79i31ř23í 12K37o97n58d18r56á39t 4905231208

Mrkněte na předchozí díly, je tam toho dost.

+2/0
22.7.2015 20:18
Foto

P86a52v98e23l 10M77a50c95e46k 1264466462396

Zdar a sílu, Aleši

viz předchozí díly. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:27

P58a57v73e42l 11S46o10b33o92t88k28a 5300584

To je toho.

Ale zkuste si otevřít plechovku piva nosem. To je alespoň sportovní výkon!!

0/0
21.7.2015 18:33

O57l44d74ř70i66c24h 30S45t31a89r12ý 2309538975107

Dřepy jsou ideální na zničení menisků a natržení vazů, zvláště ty na jedné noze. Tak jen cvičte, cvičte, ortopedové se taky musí něčím živit...

+2/−2
21.7.2015 16:35
Foto

J97a43n 14M75a64r96c48i10s 1442243386545

pokud se člověk bojí o menisky, dá se dřep dělat pouze do pravého úhlu stehna. krajní polohy také nemusím. btw. dřep na jedné noze dám v pohodě i na bosu s 30kg na zádech :-P

0/0
21.7.2015 19:19

A23l86e93š 62Z80e91l51i30n16k30a 1744582316

Tím bosu bych se nechlubil, to je idiocie. A posilování krajních poloh je důležité - ale ne jejich přetěžování.

+2/0
21.7.2015 20:59
Foto

J26a93n 36M67a70r21c56i47s 1982353586845

Bosu je vhodné na posilování i jiných svalů, než je kvadriceps při dřepu. A pokud je dřep příliš lehký na zemi, bosu je přirozený vývoj.

0/0
21.7.2015 22:37

A51l64e60š 18Z43e39l55i38n69k16a 1584372366

pokud si myslíš že dřep (tím spíš na jedné noze) je o kvadricepsu, pak si můžeš myslet i že nestabilní podložka je vývoj :-)

+1/0
21.7.2015 22:55
Foto

J31a37n 12M76a93r76c67i54s 1532483136215

Pokud chceš diskutovat, tak používej neutrální slova. Btw. Dřep je  o kvadricepsu. Google ti to dá jako první odkaz: http://www.aktin.cz/clanek/1138-kvadricepsy-zasobnik-cviku

0/0
23.7.2015 23:21
Foto

P42a73v12e81l 16M23a60c44e77k 1394376892226

Zdar a sílu, Honzo

nesouhlasím - viz tzv. Lombardův paradox, tj. zapojení jak hamstringů, tak kvadripcepsů (antagonistů!) v dřepu.

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:07
Foto

P72a89v28e30l 61M19a44c98e40k 1494836542706

Zdar a sílu, Honzo

pokud je dřep na zemi příliš lehký, přirozený vývoj je dřep se zátěží, ne na Bosu (pokud tedy člověk nenacvičuje nějaké cirkusové číslo, anebo na zemětřesení).

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:32
Foto

J15a57n 90M39a96r26c57i95s 1112653536555

Tento cvik (dřep na jedné noze na bosu se zátěží) beru jako zábavu a dělám ho výjímečně - hlavně kvůli okolním stabilizačním svalům - stačí několik opakování a cítíte to. Dřepy se zátěží zas na chvíli musím vynechat - posunuté obratle.

0/0
23.7.2015 23:12
Foto

P63a92v96e92l 57M90a10c21e64k 1304856482346

Zdar a sílu, Honzo

cítit to můžete, ale efekt je absolutně nulový. Zábava možná, ale ztráta času. 

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:08
Foto

P91a39v67e22l 11M34a28c36e45k 1174126522486

Zdar a sílu, Aleši

souhlasím - jen bych dodal, že Bosu má své místo, každopádně v rehabilitaci. V silovém a kondičním tréninku nemá co dělat. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:30

A41l20e42š 25Z70e34l74i73n97k25a 1464162816

Také zdravím. Jsem rád za Váš střízlivý pohled ve světě "za každou cenu moderního" fitness. :-) Děkuji a ať se Vám daří.

0/0
27.7.2015 22:42
Foto

P57a82v42e15l 83M71a51c15e14k 1864886822986

Zdar a sílu, Honzo

často tradovaný mýtus - největší zátěž na kolena je totiž právě v pravém úhlu. Kdyby pámbu/paní příroda nechtěli, abychom ohli kolena více než 90 stupňů, tuto schopnost by nám nedali. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:29
Foto

J40a34n 29M28a85r93c49i19s 1582883786485

U mě to je starým zraněním, které mi nedovoluje dotýkat se se zátěží  patama zadku. Co vím, tak uznaný dřep je těch 90stp. Se zátěží v této extrémní dolní pozici ať mi nikdo netvrdí, že je to ok. Vazy vám nepoděkují. Ale bez zátěže až dolů to beru.

0/0
23.7.2015 23:04
Foto

P58a60v73e59l 93M23a30c16e29k 1764456932396

Zdar a sílu, Honzo

ne, kupř. powerlifterský dřep je tzv. pod paralel - kolena se dostanou do úhlu méně než 90. Opakuji, dle opakovaných měření v řadě studií je největší zátěž na kolena právě v 90 stupních.

Správně cvičený dřep je samozřejmě ok, a to i s velmi, velmi těžkou zátěží, vazy vám poděkují. Vazy jsou totiž jako jakákoliv jiná tkáň - když je (správně!) cvičíte, sílí. 

Zkuste se posadit na zem a vstát tak, aby se kolena neohnula pod 90, anebo se rozhlídněte na kterémkoliv pískovišti. Dřep a x jeho variant je fundamentální lidský pohyb, a jej třeba si jej udržet, anebo na jeho obnovení pracovat. 

Zdraví

PM

0/0
24.7.2015 15:12
Foto

P32a40v11e43l 36M33a53c41e71k 1934506542786

Zdar a sílu, Oldřichu

pro zdraví dolních končetin je nebezpečné dřepy necvičit, zvláště ty na jedné noze. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:28

O39l52d65ř72i97c92h 63S66t34a20r77ý 2549208725677

Si čvicte co chcete, mě osobně to je šumák.

0/0
28.7.2015 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.