Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola síly: Dřep na jedné noze. Naučte se jak na něj

Dřepy na jedné noze a kliky na jedné ruce jsou součástí vynikajícího minimalistického programu cvičení s vlastní vahou z dílny Pavla Tsatsoulina zvaného Nahý bojovník (The Naked Warrior). Dnešní díl Školy síly uzavře sekci dřepů, a stručně shrne benefity cvičení obou cviků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98a69d18a 90N88o49v32a30k 4882653727

obávám se, že dřepem na jedné noze bych totálně dorazil svoje mizerný koleno...;-(

0/0
4.8.2015 12:41

A54l36e88š 98Z51e31l91i26n35k51a 1834872206

Video o progresu - silovém je super. Ale dřepy na jedné noze jsou především o mobilitě kotníků a kyčlí, strečinku. Chtělo by to i něco k tomu.

0/0
21.7.2015 22:58

J26i30ř68í 16K19o69n43d96r29á20t 4685901128

Mrkněte na předchozí díly, je tam toho dost.

+2/0
22.7.2015 20:18
Foto

P16a90v39e44l 95M22a98c88e80k 1444916592526

Zdar a sílu, Aleši

viz předchozí díly. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:27

P25a18v31e10l 91S21o59b91o70t30k42a 5220604

To je toho.

Ale zkuste si otevřít plechovku piva nosem. To je alespoň sportovní výkon!!

0/0
21.7.2015 18:33

O55l68d52ř43i67c97h 95S45t39a61r80ý 2399388845977

Dřepy jsou ideální na zničení menisků a natržení vazů, zvláště ty na jedné noze. Tak jen cvičte, cvičte, ortopedové se taky musí něčím živit...

+2/−2
21.7.2015 16:35
Foto

J38a80n 37M19a63r92c60i21s 1952373986195

pokud se člověk bojí o menisky, dá se dřep dělat pouze do pravého úhlu stehna. krajní polohy také nemusím. btw. dřep na jedné noze dám v pohodě i na bosu s 30kg na zádech :-P

0/0
21.7.2015 19:19

A98l41e84š 58Z26e83l49i53n55k55a 1234462956

Tím bosu bych se nechlubil, to je idiocie. A posilování krajních poloh je důležité - ale ne jejich přetěžování.

+2/0
21.7.2015 20:59
Foto

J24a22n 63M36a91r71c17i22s 1302203426205

Bosu je vhodné na posilování i jiných svalů, než je kvadriceps při dřepu. A pokud je dřep příliš lehký na zemi, bosu je přirozený vývoj.

0/0
21.7.2015 22:37

A78l28e98š 44Z72e25l43i57n98k63a 1594802456

pokud si myslíš že dřep (tím spíš na jedné noze) je o kvadricepsu, pak si můžeš myslet i že nestabilní podložka je vývoj :-)

+1/0
21.7.2015 22:55
Foto

J96a88n 83M38a51r24c44i41s 1942503396335

Pokud chceš diskutovat, tak používej neutrální slova. Btw. Dřep je  o kvadricepsu. Google ti to dá jako první odkaz: http://www.aktin.cz/clanek/1138-kvadricepsy-zasobnik-cviku

0/0
23.7.2015 23:21
Foto

P28a34v30e85l 87M87a97c74e78k 1974836152806

Zdar a sílu, Honzo

nesouhlasím - viz tzv. Lombardův paradox, tj. zapojení jak hamstringů, tak kvadripcepsů (antagonistů!) v dřepu.

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:07
Foto

P39a22v65e46l 41M64a40c28e39k 1134866772696

Zdar a sílu, Honzo

pokud je dřep na zemi příliš lehký, přirozený vývoj je dřep se zátěží, ne na Bosu (pokud tedy člověk nenacvičuje nějaké cirkusové číslo, anebo na zemětřesení).

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:32
Foto

J16a75n 11M25a37r88c75i26s 1472943566695

Tento cvik (dřep na jedné noze na bosu se zátěží) beru jako zábavu a dělám ho výjímečně - hlavně kvůli okolním stabilizačním svalům - stačí několik opakování a cítíte to. Dřepy se zátěží zas na chvíli musím vynechat - posunuté obratle.

0/0
23.7.2015 23:12
Foto

P21a64v84e12l 47M22a83c13e97k 1394576962986

Zdar a sílu, Honzo

cítit to můžete, ale efekt je absolutně nulový. Zábava možná, ale ztráta času. 

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:08
Foto

P40a19v21e92l 25M46a51c26e80k 1214966582516

Zdar a sílu, Aleši

souhlasím - jen bych dodal, že Bosu má své místo, každopádně v rehabilitaci. V silovém a kondičním tréninku nemá co dělat. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:30

A18l18e88š 42Z44e64l95i35n75k79a 1384802276

Také zdravím. Jsem rád za Váš střízlivý pohled ve světě "za každou cenu moderního" fitness. :-) Děkuji a ať se Vám daří.

0/0
27.7.2015 22:42
Foto

P28a82v78e39l 58M78a12c84e28k 1764816102116

Zdar a sílu, Honzo

často tradovaný mýtus - největší zátěž na kolena je totiž právě v pravém úhlu. Kdyby pámbu/paní příroda nechtěli, abychom ohli kolena více než 90 stupňů, tuto schopnost by nám nedali. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:29
Foto

J52a40n 87M98a67r35c59i38s 1132943706635

U mě to je starým zraněním, které mi nedovoluje dotýkat se se zátěží  patama zadku. Co vím, tak uznaný dřep je těch 90stp. Se zátěží v této extrémní dolní pozici ať mi nikdo netvrdí, že je to ok. Vazy vám nepoděkují. Ale bez zátěže až dolů to beru.

0/0
23.7.2015 23:04
Foto

P74a61v70e32l 59M79a40c75e95k 1624726852326

Zdar a sílu, Honzo

ne, kupř. powerlifterský dřep je tzv. pod paralel - kolena se dostanou do úhlu méně než 90. Opakuji, dle opakovaných měření v řadě studií je největší zátěž na kolena právě v 90 stupních.

Správně cvičený dřep je samozřejmě ok, a to i s velmi, velmi těžkou zátěží, vazy vám poděkují. Vazy jsou totiž jako jakákoliv jiná tkáň - když je (správně!) cvičíte, sílí. 

Zkuste se posadit na zem a vstát tak, aby se kolena neohnula pod 90, anebo se rozhlídněte na kterémkoliv pískovišti. Dřep a x jeho variant je fundamentální lidský pohyb, a jej třeba si jej udržet, anebo na jeho obnovení pracovat. 

Zdraví

PM

0/0
24.7.2015 15:12
Foto

P42a94v72e33l 41M36a87c41e91k 1334176362186

Zdar a sílu, Oldřichu

pro zdraví dolních končetin je nebezpečné dřepy necvičit, zvláště ty na jedné noze. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:28

O53l77d51ř23i33c22h 25S64t95a17r78ý 2349478455167

Si čvicte co chcete, mě osobně to je šumák.

0/0
28.7.2015 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.