Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola síly: Dřep na jedné noze. Naučte se jak na něj

Dřepy na jedné noze a kliky na jedné ruce jsou součástí vynikajícího minimalistického programu cvičení s vlastní vahou z dílny Pavla Tsatsoulina zvaného Nahý bojovník (The Naked Warrior). Dnešní díl Školy síly uzavře sekci dřepů, a stručně shrne benefity cvičení obou cviků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L90a33d82a 95N81o19v83a90k 4522453407

obávám se, že dřepem na jedné noze bych totálně dorazil svoje mizerný koleno...;-(

0/0
4.8.2015 12:41

A40l85e10š 27Z66e71l61i71n44k31a 1954872526

Video o progresu - silovém je super. Ale dřepy na jedné noze jsou především o mobilitě kotníků a kyčlí, strečinku. Chtělo by to i něco k tomu.

0/0
21.7.2015 22:58

J45i12ř61í 42K59o48n77d34r89á11t 4195261568

Mrkněte na předchozí díly, je tam toho dost.

+2/0
22.7.2015 20:18
Foto

P61a31v16e56l 97M62a22c17e91k 1144866762576

Zdar a sílu, Aleši

viz předchozí díly. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:27

P29a44v66e55l 38S90o33b56o13t84k93a 5880434

To je toho.

Ale zkuste si otevřít plechovku piva nosem. To je alespoň sportovní výkon!!

0/0
21.7.2015 18:33

O28l82d92ř34i78c20h 20S73t97a58r37ý 2389908105757

Dřepy jsou ideální na zničení menisků a natržení vazů, zvláště ty na jedné noze. Tak jen cvičte, cvičte, ortopedové se taky musí něčím živit...

+2/−2
21.7.2015 16:35
Foto

J86a82n 26M75a13r20c86i10s 1422973346325

pokud se člověk bojí o menisky, dá se dřep dělat pouze do pravého úhlu stehna. krajní polohy také nemusím. btw. dřep na jedné noze dám v pohodě i na bosu s 30kg na zádech :-P

0/0
21.7.2015 19:19

A66l13e42š 47Z22e32l28i51n12k42a 1924552586

Tím bosu bych se nechlubil, to je idiocie. A posilování krajních poloh je důležité - ale ne jejich přetěžování.

+2/0
21.7.2015 20:59
Foto

J47a66n 28M68a78r72c22i25s 1302463256845

Bosu je vhodné na posilování i jiných svalů, než je kvadriceps při dřepu. A pokud je dřep příliš lehký na zemi, bosu je přirozený vývoj.

0/0
21.7.2015 22:37

A60l90e18š 94Z25e89l90i40n97k87a 1554552556

pokud si myslíš že dřep (tím spíš na jedné noze) je o kvadricepsu, pak si můžeš myslet i že nestabilní podložka je vývoj :-)

+1/0
21.7.2015 22:55
Foto

J94a45n 45M50a38r30c63i56s 1952403966715

Pokud chceš diskutovat, tak používej neutrální slova. Btw. Dřep je  o kvadricepsu. Google ti to dá jako první odkaz: http://www.aktin.cz/clanek/1138-kvadricepsy-zasobnik-cviku

0/0
23.7.2015 23:21
Foto

P79a94v81e48l 70M75a93c47e32k 1324406862536

Zdar a sílu, Honzo

nesouhlasím - viz tzv. Lombardův paradox, tj. zapojení jak hamstringů, tak kvadripcepsů (antagonistů!) v dřepu.

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:07
Foto

P24a86v46e98l 63M12a30c76e40k 1584186642286

Zdar a sílu, Honzo

pokud je dřep na zemi příliš lehký, přirozený vývoj je dřep se zátěží, ne na Bosu (pokud tedy člověk nenacvičuje nějaké cirkusové číslo, anebo na zemětřesení).

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:32
Foto

J89a49n 53M14a65r18c69i34s 1492943536185

Tento cvik (dřep na jedné noze na bosu se zátěží) beru jako zábavu a dělám ho výjímečně - hlavně kvůli okolním stabilizačním svalům - stačí několik opakování a cítíte to. Dřepy se zátěží zas na chvíli musím vynechat - posunuté obratle.

0/0
23.7.2015 23:12
Foto

P74a56v67e11l 41M18a97c46e86k 1354986852266

Zdar a sílu, Honzo

cítit to můžete, ale efekt je absolutně nulový. Zábava možná, ale ztráta času. 

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:08
Foto

P47a31v41e52l 89M54a38c44e15k 1674346232826

Zdar a sílu, Aleši

souhlasím - jen bych dodal, že Bosu má své místo, každopádně v rehabilitaci. V silovém a kondičním tréninku nemá co dělat. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:30

A36l86e78š 78Z66e28l44i66n55k13a 1834892146

Také zdravím. Jsem rád za Váš střízlivý pohled ve světě "za každou cenu moderního" fitness. :-) Děkuji a ať se Vám daří.

0/0
27.7.2015 22:42
Foto

P58a31v48e80l 67M18a11c24e20k 1794356282806

Zdar a sílu, Honzo

často tradovaný mýtus - největší zátěž na kolena je totiž právě v pravém úhlu. Kdyby pámbu/paní příroda nechtěli, abychom ohli kolena více než 90 stupňů, tuto schopnost by nám nedali. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:29
Foto

J70a39n 35M47a68r87c32i73s 1882623786405

U mě to je starým zraněním, které mi nedovoluje dotýkat se se zátěží  patama zadku. Co vím, tak uznaný dřep je těch 90stp. Se zátěží v této extrémní dolní pozici ať mi nikdo netvrdí, že je to ok. Vazy vám nepoděkují. Ale bez zátěže až dolů to beru.

0/0
23.7.2015 23:04
Foto

P31a25v95e21l 88M98a91c71e31k 1464366292936

Zdar a sílu, Honzo

ne, kupř. powerlifterský dřep je tzv. pod paralel - kolena se dostanou do úhlu méně než 90. Opakuji, dle opakovaných měření v řadě studií je největší zátěž na kolena právě v 90 stupních.

Správně cvičený dřep je samozřejmě ok, a to i s velmi, velmi těžkou zátěží, vazy vám poděkují. Vazy jsou totiž jako jakákoliv jiná tkáň - když je (správně!) cvičíte, sílí. 

Zkuste se posadit na zem a vstát tak, aby se kolena neohnula pod 90, anebo se rozhlídněte na kterémkoliv pískovišti. Dřep a x jeho variant je fundamentální lidský pohyb, a jej třeba si jej udržet, anebo na jeho obnovení pracovat. 

Zdraví

PM

0/0
24.7.2015 15:12
Foto

P86a98v93e11l 65M56a53c40e97k 1404226912666

Zdar a sílu, Oldřichu

pro zdraví dolních končetin je nebezpečné dřepy necvičit, zvláště ty na jedné noze. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:28

O50l14d58ř81i42c35h 36S91t67a25r39ý 2929738525157

Si čvicte co chcete, mě osobně to je šumák.

0/0
28.7.2015 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.