Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Škola síly: Dřep na jedné noze. Naučte se jak na něj

Dřepy na jedné noze a kliky na jedné ruce jsou součástí vynikajícího minimalistického programu cvičení s vlastní vahou z dílny Pavla Tsatsoulina zvaného Nahý bojovník (The Naked Warrior). Dnešní díl Školy síly uzavře sekci dřepů, a stručně shrne benefity cvičení obou cviků.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L89a61d98a 25N85o62v12a17k 4172693667

obávám se, že dřepem na jedné noze bych totálně dorazil svoje mizerný koleno...;-(

0/0
4.8.2015 12:41

A78l21e49š 30Z36e58l80i77n97k56a 1594472586

Video o progresu - silovém je super. Ale dřepy na jedné noze jsou především o mobilitě kotníků a kyčlí, strečinku. Chtělo by to i něco k tomu.

0/0
21.7.2015 22:58

J67i30ř45í 16K95o19n79d37r17á73t 4785921388

Mrkněte na předchozí díly, je tam toho dost.

+2/0
22.7.2015 20:18
Foto

P26a72v60e64l 64M21a32c45e59k 1154306272436

Zdar a sílu, Aleši

viz předchozí díly. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:27

P36a40v44e68l 26S51o12b40o94t50k56a 5150964

To je toho.

Ale zkuste si otevřít plechovku piva nosem. To je alespoň sportovní výkon!!

0/0
21.7.2015 18:33

O37l41d59ř15i41c55h 90S20t84a29r23ý 2429448365117

Dřepy jsou ideální na zničení menisků a natržení vazů, zvláště ty na jedné noze. Tak jen cvičte, cvičte, ortopedové se taky musí něčím živit...

+2/−2
21.7.2015 16:35
Foto

J98a62n 10M27a71r68c77i44s 1682893316765

pokud se člověk bojí o menisky, dá se dřep dělat pouze do pravého úhlu stehna. krajní polohy také nemusím. btw. dřep na jedné noze dám v pohodě i na bosu s 30kg na zádech :-P

0/0
21.7.2015 19:19

A61l43e75š 26Z54e66l37i78n71k40a 1274582386

Tím bosu bych se nechlubil, to je idiocie. A posilování krajních poloh je důležité - ale ne jejich přetěžování.

+2/0
21.7.2015 20:59
Foto

J17a57n 17M27a12r33c88i49s 1122773946325

Bosu je vhodné na posilování i jiných svalů, než je kvadriceps při dřepu. A pokud je dřep příliš lehký na zemi, bosu je přirozený vývoj.

0/0
21.7.2015 22:37

A83l46e29š 91Z72e69l82i64n93k57a 1444682736

pokud si myslíš že dřep (tím spíš na jedné noze) je o kvadricepsu, pak si můžeš myslet i že nestabilní podložka je vývoj :-)

+1/0
21.7.2015 22:55
Foto

J55a14n 65M63a70r81c13i70s 1202233616605

Pokud chceš diskutovat, tak používej neutrální slova. Btw. Dřep je  o kvadricepsu. Google ti to dá jako první odkaz: http://www.aktin.cz/clanek/1138-kvadricepsy-zasobnik-cviku

0/0
23.7.2015 23:21
Foto

P42a44v11e81l 73M82a48c52e41k 1184476452156

Zdar a sílu, Honzo

nesouhlasím - viz tzv. Lombardův paradox, tj. zapojení jak hamstringů, tak kvadripcepsů (antagonistů!) v dřepu.

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:07
Foto

P12a57v61e64l 80M72a88c42e70k 1964676342786

Zdar a sílu, Honzo

pokud je dřep na zemi příliš lehký, přirozený vývoj je dřep se zátěží, ne na Bosu (pokud tedy člověk nenacvičuje nějaké cirkusové číslo, anebo na zemětřesení).

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:32
Foto

J30a74n 33M22a70r84c68i59s 1382673106905

Tento cvik (dřep na jedné noze na bosu se zátěží) beru jako zábavu a dělám ho výjímečně - hlavně kvůli okolním stabilizačním svalům - stačí několik opakování a cítíte to. Dřepy se zátěží zas na chvíli musím vynechat - posunuté obratle.

0/0
23.7.2015 23:12
Foto

P20a19v90e37l 65M18a68c59e61k 1224306472896

Zdar a sílu, Honzo

cítit to můžete, ale efekt je absolutně nulový. Zábava možná, ale ztráta času. 

Zdraví PM

0/0
24.7.2015 15:08
Foto

P46a34v29e88l 44M76a75c13e53k 1184246402706

Zdar a sílu, Aleši

souhlasím - jen bych dodal, že Bosu má své místo, každopádně v rehabilitaci. V silovém a kondičním tréninku nemá co dělat. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:30

A33l77e84š 76Z43e56l70i53n71k80a 1614752626

Také zdravím. Jsem rád za Váš střízlivý pohled ve světě "za každou cenu moderního" fitness. :-) Děkuji a ať se Vám daří.

0/0
27.7.2015 22:42
Foto

P38a17v72e65l 98M36a42c74e45k 1654786252616

Zdar a sílu, Honzo

často tradovaný mýtus - největší zátěž na kolena je totiž právě v pravém úhlu. Kdyby pámbu/paní příroda nechtěli, abychom ohli kolena více než 90 stupňů, tuto schopnost by nám nedali. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:29
Foto

J91a96n 46M12a93r60c65i42s 1392823826275

U mě to je starým zraněním, které mi nedovoluje dotýkat se se zátěží  patama zadku. Co vím, tak uznaný dřep je těch 90stp. Se zátěží v této extrémní dolní pozici ať mi nikdo netvrdí, že je to ok. Vazy vám nepoděkují. Ale bez zátěže až dolů to beru.

0/0
23.7.2015 23:04
Foto

P65a59v93e28l 64M72a52c36e15k 1684126462536

Zdar a sílu, Honzo

ne, kupř. powerlifterský dřep je tzv. pod paralel - kolena se dostanou do úhlu méně než 90. Opakuji, dle opakovaných měření v řadě studií je největší zátěž na kolena právě v 90 stupních.

Správně cvičený dřep je samozřejmě ok, a to i s velmi, velmi těžkou zátěží, vazy vám poděkují. Vazy jsou totiž jako jakákoliv jiná tkáň - když je (správně!) cvičíte, sílí. 

Zkuste se posadit na zem a vstát tak, aby se kolena neohnula pod 90, anebo se rozhlídněte na kterémkoliv pískovišti. Dřep a x jeho variant je fundamentální lidský pohyb, a jej třeba si jej udržet, anebo na jeho obnovení pracovat. 

Zdraví

PM

0/0
24.7.2015 15:12
Foto

P80a80v65e34l 67M98a69c24e51k 1584336512766

Zdar a sílu, Oldřichu

pro zdraví dolních končetin je nebezpečné dřepy necvičit, zvláště ty na jedné noze. 

Zdraví PM

0/0
23.7.2015 7:28

O30l94d43ř32i55c33h 55S10t49a42r24ý 2199728225527

Si čvicte co chcete, mě osobně to je šumák.

0/0
28.7.2015 19:15







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.