Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jako ptáci v oblacích. Muži s tryskami se prolétli vedle airbusu

Byla to nebeská podívaná. Největší civilní letoun na světě Airbus 380 v oblacích doprovázeli dva muži s tryskami. Proháněli se s ním ve výšce 1 200 metrů a v rychlosti 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E16l81i62š65k87a 84K76u75č11e58r21o60v21á 7259272273303

manévrovací schopnost s těmi "contraptions"  musí být hodně omezená. tipuju, že to byl ten airbus, kdo se přizpůsoboval lidem, ne naopak.

0/0
15.11.2015 8:10

L93u33k95á56š 45O21m84á63č27k11a 5501564881606

Masakr. :-)

0/0
12.11.2015 9:19

I69v65a31n 89D12o32k63l14á61d95a84l 9559719234226

Video nad demokratickou, mírumilovnou a tolerantní zemí.... du se vyzvracet....

+2/−3
11.11.2015 18:49

M24a94r11t54i52n 51F71a38b70i69á77n12e69k 2833368296227

Ale je tam bezpečněji než v Německu..... To je jediná muslimská země kam bych se podíval, ikdyž jsem tam už byl...

+1/0
12.11.2015 8:42

P97a69v89e54l 93V37e25t97e40š29n43í59k 7595648225497

Mírumilovnou a tolerantní ano.

Jeďte se podívat do Dubaje před Vánocemi. Tolik Santa Klausů jinde těžko potkáte.

0/0
15.11.2015 20:59

P15e85t54r 55P43r18o10k97ý37š59e29k 2338298927296

V Adobe After Effects rozdílné rychlosti letících těles řešit netřeba :-P

0/0
11.11.2015 17:51

M35a76r72t57i12n 33R66y29c67h85t56e21r 3326381

V case 0:08 je na displeji (vlevo nahore) GS 246 TAS 259 pod tim 176/14.  Tedy Ground Speed (rychlost vzhledem k zemi) 246kt, True Air Speed (prava vzdusna rychlost) 259kt.  Vitr je ze smeru 176 stupnu, rychlost 14kt.  Na nasledujicich zaberech, konkretne v 0:18 jsou videt plne vysunute klapky a limitni rychlost VFE flaps extension pro full flaps je dle Airbusu 177kt.  Z cehoz vyplyva ze Airbus pred setkanim s letci zpomalil, tedy je doletel, a ze rychlost spolecneho letu je pod 177kt (328km), pravdepodobne nekde mezi 150kt a 177kt vzhledem k tomu ze pri manevrech i zataci coz pri rychlosti blizke padove nelze, system rizeni Airbusu to ani nedovoli.

+9/0
11.11.2015 17:47

J78i20ř15í 64O62u64k97r80o73p77e88c 5680918273439

Myslíte si, jaký nejste detektiv, a takové úsilí jste tomu věnoval a přitom jste si rychlost mohl jednoduše přečíst v článku ;-D

+1/−4
11.11.2015 17:57

M17a90r77t47i10n 17R81y85c17h20t26e47r 3666861

No nevim jestli jsem detektiv ale usili jsem tomu venoval asi takove, ze jsem si prehral to video a pak se trochu zamyslel :)

+7/0
11.11.2015 18:10

J68a86k95u76b 69N57o48v24o68t66n37ý 1314548130935

právěže rychlost uváděná v článku je nesmysl.

+3/0
12.11.2015 7:59

L67u42k41á48š 84O59m94á77č73k31a 5301954331966

A ty si opravdu myslíš, že ten záběr z pilotní kabiny je v ten aktuální daný moment? ;-D Lidi jsou fakt naivní...

0/0
12.11.2015 9:21

J53a46r27o40s92l14a89v 92M90i31n69á93ř 4923311203208

To je samozřejmě na diskusi a lze o tom pochybovat. Nicméně příspěvek pan Rychtera laikovi odkryl význam zmíněných údajů, což považuji za přínos.

0/0
12.11.2015 10:52

M78a61r78t91i48n 76R83y98c80h37t73e18r 3326551

Tezko rici, nicmene na stejnem displeji kde vidis v 0:08 udaje GS 246 TAS 259, vidis na mape RNAV priblizeni na ILS30L pres bod BUBIN (RNAV 5), coz je v prostoru Emirates Control Center. Je to ovsem otazka, protoze ve videu je videt toceni Airbusu doleva i doprava a pri RNAV priblizeni se vzdy leti primo z bodu na bod.  Takze kdyby jenom tocil doprava, mohlo by to byt toceni na bod BUBIN ale diky te leve zatacce, mozna mate pravdu ze ten zaber je z jine casti letu.  To takto nelze urcit :)

0/0
12.11.2015 11:30

L48u61k24á26š 24O30m19á89č60k97a 5141744501196

Je to samozřejmě sestříhané propagační video.

+1/0
12.11.2015 11:38

O78t90o 65N72o66v63ý 7528681265419

křídla AB se ani nehnou, jeden záběr je kousek od mortoru AB, soudruzi z NDR si na to měli vzít nějaký lepší "softkvér"

0/0
12.11.2015 13:54

M58a76r61e27k 59S65t40r80n69a45d 4814187794753

Vysvetleni jste podal velice dobre, myslim si, ze mate v mnohem pravdu. ale nemyslim si, ze muzete brat zabery z kabiny za verohodne buh vi, kdy byly nasnimane a pak jen pridane do videa ve strizne.

Nekde na webu (http://www.pprune.org/) se "liong" vyjadril ze: "350 ton landing weight clean 200; vapp 135; landing gear down around 160" pokud uvazujeme, ze prazna A380 ma 278tun (simbrief.com) tak bych odhadoval Vapp kolem 125uzlu. a domnivam se,ze to je asi rychlost pri ktere cele to nataceni probihalo (asi to tocili bez pasazeru a s minimem paliva aby tem moucham kolem neuleteli :-))

Dale nezapominejme na to, ze A380-800 ma kridla konstruovana pro vetsi versi A380-900 takze muze letet a pristavat pri velice nizkych rychlostech. Takze pro vetsi verzi A380 "jen" prodlouzi fuselage a je to :-) Kdesi jsem cetl, ze Jumbo B747-400 pri vaze 300tun pristava pri rychlostech cca 20 uzlu vyssich.

Takze bych to videl na rychlost kolem 250km/h.

0/0
12.11.2015 22:46

O16t89o 10N87o10v80ý 7868721365749

moc hezká kreslená pohádka ... čti Pavla Mikulu a Martina Vavříka a přemýšlej

0/0
11.11.2015 16:28

O29t89o 70N10o50v68ý 7128791445819

a kdo to třeba filmoval?

0/0
11.11.2015 16:29

P67e47t67r 91K39o94l67á32ř 2158147364701

Filmoval to kameraman z letadla ...

0/0
11.11.2015 16:54

O21t88o 65N76o62v64ý 7678451535849

pohádky ovčí babičky jsou věrohodnější

0/0
11.11.2015 17:25

M49a86r97t69i93n 39R39y11c43h12t72e96r 3186681

Nevim jestli jsem detektiv, ale misto clanku jsem se podival na video, ze ktereho to lze vycist :)

0/0
11.11.2015 18:04

O31t18o 58N15o23v64ý 7678311475589

Martine, emirates by si pustili do kabiny kameramana zrovna v té chvíli, kdy nějakého magora napadne poletovat kolem airbusu, turbulence v místě filmování, pak jedině že to bylo připravené, potom by s emirates už nikdo něchtěl létat, protože tím ohrožovali cestující, kolem airbusu poletuje nějaký magor s kamerou a filmuje 2 další magory, kteří se v turbulencích 200 tunového stroje ani nepohnou, no prostě totální hovadina ... vlk sežral karkulku a pak přišel myslivec, vlkovi rozpáral břicho, a dáíl to znáš, zašil kameny, vlk se šel napít a utopil se ... přemýšlej !!!

0/0
12.11.2015 8:24

J78a81r44o73s15l47a21v 97Č38e81r96n80ý 6928694119378

Jo cestující, tak ty radši o přemýšlení nic nepiš.

+1/0
12.11.2015 8:38

O91t13o 69N33o96v24ý 7808961545549

jardo, zase tak moc na sebe nepospíchej

0/0
12.11.2015 13:57

M15a62r32t88i27n 28R48y48c90h22t94e65r 3946951

Mozna mas pravdu, kolega u nich leta s triple a ani on sam jako F/O nesmi fotit dokonce ani na plose.  Takze je mozne ze je to nejaky medialni ci jiny zaber jejich priblizeni pres BUBIN.  No ale aspon jsme si ukazali, ze 200km/h to neleti, a 200kt taky ne, takze neco mezi tim :)

+1/0
12.11.2015 11:35

O89t74o 67N36o70v50ý 7248871145849

maťo prsm flákni mi to do šimpanštiny (triple, F/O, BUBIN), makak vedle v kleci loupe banán a neodpovídá mi

0/0
12.11.2015 15:00

M72a63r60t23i60n 64R10y46c29h60t41e58r 3746481

Triple je Boeing 777.  F/O je first officer, to je ten pan co sedi na prave zidli.  BUBIN je navigacni bod, to nic konkretniho neznamena jen skupina peti pismen, ktere musi byt takto citelne.

0/0
12.11.2015 15:28

O64t78o 41N53o78v87ý 7418361185739

dík

0/0
14.11.2015 14:57

H43o31n55z54a 36P13a39n27s57k46ý 3253622660350

Dobří Ironmani! :)

0/0
11.11.2015 15:55

D87a36v21i58d 45M44a64c41k10ů 8290719900191

Pan Tau byl lepší!

+7/0
11.11.2015 15:47

R69a19d25a53n 46K55u86b79a39n18t 1553200259300

Pilot má sedadlo pokryté kožešinou jak moje babička:-)

0/0
11.11.2015 15:05

M23a10r37t33i11n 22L15a65n51c 9765824897721

Fantazie.

0/0
11.11.2015 14:57

P18e12t31r 35V82i44n93t69r17l42í92k 3786164791

já myslel, že tohle vlastní jen James Bond, jako vánoční dárek ideál R^

+2/0
11.11.2015 14:31

V57l27a65d47i30m24í50r 40K71r94a69i78d13l 8133664476

Návod jak dostat do letadla bombu.

0/0
11.11.2015 14:22

P69e56t82r 77V77i17n82t72r75l30í59k 3166674441

to nemyslíte vážně, žene? ;-D ...

+2/−1
11.11.2015 14:31

V53l93a42d59i17m34í21r 45K68r58a67i70d59l 8403224656

Nejde o to jestli si to myslím, ale o to jestli to jde a jestli na to nemyslí někdo jiný.

+1/0
11.11.2015 15:00

M90a65r50t94i32n 31R33y11c76h50t44e91r 3716981

Nebojte se, letadla po vzletu dosahuji rychlosti a stoupani, kterych clovek s kridly na zadech nemuze dosahnout.  Typicky po rotaci je V/S radove nekolik tisic fpm, po dosazeni acceleration altitude -- flaps up -- V/S klesa pod 2,000 fpm avsak letadlo jiz akceleruje nad 250kt a dale.  Je tedy patrne, ze okridleny clovek nemuze priletnout k dopravnimu letadlu a jakkoli s nim interagovat.  Ostatne to nedokaze ani vetsina mensich civilnich letadel.

+4/0
11.11.2015 15:13

J63i44r72i 37D50o74b46r52ý 9948419363

Souhlas. Z videa je videt, jak ten Airbus leti na klapkach, aby se vubec pri takto male rychlosti udrzel ve vzduchu. Nevi tady nahodou nekdo kolik je padova rychlost A380? Nasel jsem jen pristavaci (240–250 km/h)

+2/0
11.11.2015 15:20

J34i86r34i 19D16o57b51r60ý 9198399933

uz jsem to tu v diskusi nasel

0/0
11.11.2015 15:26

P64e71t21r 32V70i40n82t66r89l28í72k 3696934331

tak když by na věc došlo, terorista se poučí u Muslimského Bratrstva z Egypta, stačí se zaměstnat jako technik na letišti...

+1/0
11.11.2015 21:04
Foto

T97o32m88á46š 29D48v69o18ř67á96k 3445983906706

Paráda!

0/0
11.11.2015 14:21

J92a91r41o61m68í69r 78N10o25v28o14t15n69ý 6381513174

tak to je hustý. Pěkně voni.

0/0
11.11.2015 14:07

M60a27r39t85i17n 35V62a23v89ř90í33k 4562148231862

Hodně odvážné, A388 tvoří za sebou obrovské turbulence až na 10 km...R^

+1/0
11.11.2015 13:47

M71a48r21t73i97n 86R21y10c34h53t97e16r 3696411

Turbulence v uplavu byla pri teto akci nejvetsi hrozbou, z videa je vsak patrne ze letajici muzi se ji dusledne vyhybaji -- vzdy jsou v prostoru nad a/nebo pred kridlem, nebo vne kridla.

0/0
11.11.2015 13:53

P23a77v41e66l 59G45ü26n68t15h63e66r 8385275706774

Hm tak jsem zvědav kdy uvidíme na youtube v této formě požádání o ruku. Kdy borec doplachtí k Airbusu svojí vyvolené a za okýnkem ji ukáže prstýnky a bude gestikulovat cosi rukama a zároveň držet balanc... pokud ho díky tomuto SUPERMAN manévru nepohltí trysky motoru, rýsuje se nám tu celkem nový "originální marry me" nápad s miliónem shlédnutí za oknem ;-DR^

+4/0
11.11.2015 13:11

P45a32v95e11l 40K42r66a57u64s 8523300495271

být tam Monk, tak se musel dotknuot špičky toho křídla :D

0/0
11.11.2015 12:46

P15a42v18e28l 92M80i76k22u91l88a 6538763706127

Překvapuje mne, že se A380 udrží ve 200 km/h ve vzduchu. Jakou má minimální rychlost? Předpokládám, že plně naložené letadlo by letělo rychleji.

Muži s tryskami si to určitě užili.

+8/0
11.11.2015 12:29

M43a57r16t68i68n 50R31y87c30h12t15e38r 3986551

Padova rychlost A380 je asi 125kt tedy asi 230 km/h.  Z konfigurace kridel a podelneho naklonu (pitch attitude) vsak odhaduji rychlost Airbusu na 300+ km/h.  200 v zadnem pripade letet nemohl, nebot pri takove vzdusne rychlosti by neletel ale padal.

+6/0
11.11.2015 13:38

M95a98r63t72i54n 48S45e46d92l64á53č42e51k 1330699400334

Taky si říkám, že ta rychlost je hodně divná...8-o

0/0
11.11.2015 13:55

J10i57r82i 61D97o94b26r21ý 9168239633

mozna tam bylo 300kt  (asi 555km/h) ale to je zase moc na ty poletuchy

+1/0
11.11.2015 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.