Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jako ptáci v oblacích. Muži s tryskami se prolétli vedle airbusu

Byla to nebeská podívaná. Největší civilní letoun na světě Airbus 380 v oblacích doprovázeli dva muži s tryskami. Proháněli se s ním ve výšce 1 200 metrů a v rychlosti 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E18l58i28š78k82a 62K75u26č82e50r60o91v45á 7459592523423

manévrovací schopnost s těmi "contraptions"  musí být hodně omezená. tipuju, že to byl ten airbus, kdo se přizpůsoboval lidem, ne naopak.

0/0
15.11.2015 8:10

L92u97k45á97š 55O28m93á35č75k10a 5421664231116

Masakr. :-)

0/0
12.11.2015 9:19

I65v90a36n 18D21o30k97l63á76d92a21l 9689339254116

Video nad demokratickou, mírumilovnou a tolerantní zemí.... du se vyzvracet....

+2/−3
11.11.2015 18:49

M46a45r89t35i18n 50F44a70b42i62á40n34e53k 2163628426597

Ale je tam bezpečněji než v Německu..... To je jediná muslimská země kam bych se podíval, ikdyž jsem tam už byl...

+1/0
12.11.2015 8:42

P68a48v94e10l 19V37e48t32e44š38n30í52k 7855868935777

Mírumilovnou a tolerantní ano.

Jeďte se podívat do Dubaje před Vánocemi. Tolik Santa Klausů jinde těžko potkáte.

0/0
15.11.2015 20:59

P34e38t64r 51P40r15o60k30ý30š93e54k 2798948537566

V Adobe After Effects rozdílné rychlosti letících těles řešit netřeba :-P

0/0
11.11.2015 17:51

M24a59r61t98i83n 30R10y36c17h51t13e72r 3216241

V case 0:08 je na displeji (vlevo nahore) GS 246 TAS 259 pod tim 176/14.  Tedy Ground Speed (rychlost vzhledem k zemi) 246kt, True Air Speed (prava vzdusna rychlost) 259kt.  Vitr je ze smeru 176 stupnu, rychlost 14kt.  Na nasledujicich zaberech, konkretne v 0:18 jsou videt plne vysunute klapky a limitni rychlost VFE flaps extension pro full flaps je dle Airbusu 177kt.  Z cehoz vyplyva ze Airbus pred setkanim s letci zpomalil, tedy je doletel, a ze rychlost spolecneho letu je pod 177kt (328km), pravdepodobne nekde mezi 150kt a 177kt vzhledem k tomu ze pri manevrech i zataci coz pri rychlosti blizke padove nelze, system rizeni Airbusu to ani nedovoli.

+9/0
11.11.2015 17:47

J28i55ř75í 45O56u28k76r97o90p28e63c 5870748793259

Myslíte si, jaký nejste detektiv, a takové úsilí jste tomu věnoval a přitom jste si rychlost mohl jednoduše přečíst v článku ;-D

+1/−4
11.11.2015 17:57

M81a67r36t89i81n 16R91y33c87h19t56e33r 3126561

No nevim jestli jsem detektiv ale usili jsem tomu venoval asi takove, ze jsem si prehral to video a pak se trochu zamyslel :)

+7/0
11.11.2015 18:10

J98a37k41u49b 16N11o47v78o44t48n34ý 1784258680435

právěže rychlost uváděná v článku je nesmysl.

+3/0
12.11.2015 7:59

L44u95k55á30š 20O35m83á76č82k38a 5181354311866

A ty si opravdu myslíš, že ten záběr z pilotní kabiny je v ten aktuální daný moment? ;-D Lidi jsou fakt naivní...

0/0
12.11.2015 9:21

J35a98r94o74s50l90a90v 31M47i67n77á77ř 4133321873648

To je samozřejmě na diskusi a lze o tom pochybovat. Nicméně příspěvek pan Rychtera laikovi odkryl význam zmíněných údajů, což považuji za přínos.

0/0
12.11.2015 10:52

M13a89r33t89i52n 22R11y13c90h31t25e59r 3586201

Tezko rici, nicmene na stejnem displeji kde vidis v 0:08 udaje GS 246 TAS 259, vidis na mape RNAV priblizeni na ILS30L pres bod BUBIN (RNAV 5), coz je v prostoru Emirates Control Center. Je to ovsem otazka, protoze ve videu je videt toceni Airbusu doleva i doprava a pri RNAV priblizeni se vzdy leti primo z bodu na bod.  Takze kdyby jenom tocil doprava, mohlo by to byt toceni na bod BUBIN ale diky te leve zatacce, mozna mate pravdu ze ten zaber je z jine casti letu.  To takto nelze urcit :)

0/0
12.11.2015 11:30

L96u74k25á90š 18O48m39á13č74k76a 5511234571866

Je to samozřejmě sestříhané propagační video.

+1/0
12.11.2015 11:38

O51t42o 32N60o88v27ý 7358271125419

křídla AB se ani nehnou, jeden záběr je kousek od mortoru AB, soudruzi z NDR si na to měli vzít nějaký lepší "softkvér"

0/0
12.11.2015 13:54

M44a22r96e91k 83S29t75r40n71a37d 4704127614213

Vysvetleni jste podal velice dobre, myslim si, ze mate v mnohem pravdu. ale nemyslim si, ze muzete brat zabery z kabiny za verohodne buh vi, kdy byly nasnimane a pak jen pridane do videa ve strizne.

Nekde na webu (http://www.pprune.org/) se "liong" vyjadril ze: "350 ton landing weight clean 200; vapp 135; landing gear down around 160" pokud uvazujeme, ze prazna A380 ma 278tun (simbrief.com) tak bych odhadoval Vapp kolem 125uzlu. a domnivam se,ze to je asi rychlost pri ktere cele to nataceni probihalo (asi to tocili bez pasazeru a s minimem paliva aby tem moucham kolem neuleteli :-))

Dale nezapominejme na to, ze A380-800 ma kridla konstruovana pro vetsi versi A380-900 takze muze letet a pristavat pri velice nizkych rychlostech. Takze pro vetsi verzi A380 "jen" prodlouzi fuselage a je to :-) Kdesi jsem cetl, ze Jumbo B747-400 pri vaze 300tun pristava pri rychlostech cca 20 uzlu vyssich.

Takze bych to videl na rychlost kolem 250km/h.

0/0
12.11.2015 22:46

O24t48o 35N98o25v55ý 7478381645249

moc hezká kreslená pohádka ... čti Pavla Mikulu a Martina Vavříka a přemýšlej

0/0
11.11.2015 16:28

O61t57o 98N63o70v41ý 7848781725839

a kdo to třeba filmoval?

0/0
11.11.2015 16:29

P55e94t50r 47K29o54l10á20ř 2508307264481

Filmoval to kameraman z letadla ...

0/0
11.11.2015 16:54

O80t20o 46N49o91v35ý 7128551925159

pohádky ovčí babičky jsou věrohodnější

0/0
11.11.2015 17:25

M57a82r40t35i30n 22R69y40c52h90t39e77r 3646291

Nevim jestli jsem detektiv, ale misto clanku jsem se podival na video, ze ktereho to lze vycist :)

0/0
11.11.2015 18:04

O96t86o 79N69o55v37ý 7878431975229

Martine, emirates by si pustili do kabiny kameramana zrovna v té chvíli, kdy nějakého magora napadne poletovat kolem airbusu, turbulence v místě filmování, pak jedině že to bylo připravené, potom by s emirates už nikdo něchtěl létat, protože tím ohrožovali cestující, kolem airbusu poletuje nějaký magor s kamerou a filmuje 2 další magory, kteří se v turbulencích 200 tunového stroje ani nepohnou, no prostě totální hovadina ... vlk sežral karkulku a pak přišel myslivec, vlkovi rozpáral břicho, a dáíl to znáš, zašil kameny, vlk se šel napít a utopil se ... přemýšlej !!!

0/0
12.11.2015 8:24

J76a87r27o30s48l58a76v 26Č90e49r46n67ý 6178924349878

Jo cestující, tak ty radši o přemýšlení nic nepiš.

+1/0
12.11.2015 8:38

O50t20o 77N35o18v13ý 7548261525149

jardo, zase tak moc na sebe nepospíchej

0/0
12.11.2015 13:57

M55a42r10t65i27n 24R84y27c57h41t93e48r 3906931

Mozna mas pravdu, kolega u nich leta s triple a ani on sam jako F/O nesmi fotit dokonce ani na plose.  Takze je mozne ze je to nejaky medialni ci jiny zaber jejich priblizeni pres BUBIN.  No ale aspon jsme si ukazali, ze 200km/h to neleti, a 200kt taky ne, takze neco mezi tim :)

+1/0
12.11.2015 11:35

O23t22o 85N24o81v39ý 7798851445669

maťo prsm flákni mi to do šimpanštiny (triple, F/O, BUBIN), makak vedle v kleci loupe banán a neodpovídá mi

0/0
12.11.2015 15:00

M85a76r65t72i13n 73R43y10c77h44t12e43r 3266341

Triple je Boeing 777.  F/O je first officer, to je ten pan co sedi na prave zidli.  BUBIN je navigacni bod, to nic konkretniho neznamena jen skupina peti pismen, ktere musi byt takto citelne.

0/0
12.11.2015 15:28

O31t32o 81N88o45v92ý 7938121285839

dík

0/0
14.11.2015 14:57

H21o95n26z39a 44P23a33n69s96k42ý 3793502570220

Dobří Ironmani! :)

0/0
11.11.2015 15:55

D23a83v97i92d 70M55a90c78k94ů 8600919590561

Pan Tau byl lepší!

+7/0
11.11.2015 15:47

R89a50d51a72n 82K57u81b60a17n57t 1133650639200

Pilot má sedadlo pokryté kožešinou jak moje babička:-)

0/0
11.11.2015 15:05

M42a46r82t54i80n 73L69a75n60c 9945104417711

Fantazie.

0/0
11.11.2015 14:57

P91e41t10r 64V46i84n65t43r28l55í69k 3956914751

já myslel, že tohle vlastní jen James Bond, jako vánoční dárek ideál R^

+2/0
11.11.2015 14:31

V60l15a35d93i37m16í45r 57K42r22a16i21d84l 8863244886

Návod jak dostat do letadla bombu.

0/0
11.11.2015 14:22

P55e71t51r 84V88i29n17t91r65l79í97k 3766244901

to nemyslíte vážně, žene? ;-D ...

+2/−1
11.11.2015 14:31

V22l58a88d97i18m69í34r 10K71r34a36i44d97l 8863584356

Nejde o to jestli si to myslím, ale o to jestli to jde a jestli na to nemyslí někdo jiný.

+1/0
11.11.2015 15:00

M98a77r29t39i98n 97R53y16c85h41t97e42r 3386571

Nebojte se, letadla po vzletu dosahuji rychlosti a stoupani, kterych clovek s kridly na zadech nemuze dosahnout.  Typicky po rotaci je V/S radove nekolik tisic fpm, po dosazeni acceleration altitude -- flaps up -- V/S klesa pod 2,000 fpm avsak letadlo jiz akceleruje nad 250kt a dale.  Je tedy patrne, ze okridleny clovek nemuze priletnout k dopravnimu letadlu a jakkoli s nim interagovat.  Ostatne to nedokaze ani vetsina mensich civilnich letadel.

+4/0
11.11.2015 15:13

J18i68r43i 50D98o56b32r86ý 9788539633

Souhlas. Z videa je videt, jak ten Airbus leti na klapkach, aby se vubec pri takto male rychlosti udrzel ve vzduchu. Nevi tady nahodou nekdo kolik je padova rychlost A380? Nasel jsem jen pristavaci (240–250 km/h)

+2/0
11.11.2015 15:20

J55i10r27i 58D54o30b29r43ý 9398799293

uz jsem to tu v diskusi nasel

0/0
11.11.2015 15:26

P56e83t91r 24V15i81n21t76r71l91í71k 3246264671

tak když by na věc došlo, terorista se poučí u Muslimského Bratrstva z Egypta, stačí se zaměstnat jako technik na letišti...

+1/0
11.11.2015 21:04
Foto

T10o57m87á11š 13D22v98o74ř74á52k 3975363576406

Paráda!

0/0
11.11.2015 14:21

J20a77r98o98m76í87r 21N58o58v83o51t49n74ý 6121813714

tak to je hustý. Pěkně voni.

0/0
11.11.2015 14:07

M83a84r10t89i53n 72V41a41v35ř67í29k 4812198481262

Hodně odvážné, A388 tvoří za sebou obrovské turbulence až na 10 km...R^

+1/0
11.11.2015 13:47

M77a33r79t65i92n 91R71y47c37h56t51e97r 3136591

Turbulence v uplavu byla pri teto akci nejvetsi hrozbou, z videa je vsak patrne ze letajici muzi se ji dusledne vyhybaji -- vzdy jsou v prostoru nad a/nebo pred kridlem, nebo vne kridla.

0/0
11.11.2015 13:53

P62a47v96e92l 13G68ü22n35t66h86e46r 8465665726184

Hm tak jsem zvědav kdy uvidíme na youtube v této formě požádání o ruku. Kdy borec doplachtí k Airbusu svojí vyvolené a za okýnkem ji ukáže prstýnky a bude gestikulovat cosi rukama a zároveň držet balanc... pokud ho díky tomuto SUPERMAN manévru nepohltí trysky motoru, rýsuje se nám tu celkem nový "originální marry me" nápad s miliónem shlédnutí za oknem ;-DR^

+4/0
11.11.2015 13:11

P68a38v49e19l 67K72r25a93u45s 8883780215461

být tam Monk, tak se musel dotknuot špičky toho křídla :D

0/0
11.11.2015 12:46

P72a43v12e73l 37M81i72k29u32l88a 6158793136527

Překvapuje mne, že se A380 udrží ve 200 km/h ve vzduchu. Jakou má minimální rychlost? Předpokládám, že plně naložené letadlo by letělo rychleji.

Muži s tryskami si to určitě užili.

+8/0
11.11.2015 12:29

M66a92r29t55i35n 98R38y67c27h11t88e45r 3856471

Padova rychlost A380 je asi 125kt tedy asi 230 km/h.  Z konfigurace kridel a podelneho naklonu (pitch attitude) vsak odhaduji rychlost Airbusu na 300+ km/h.  200 v zadnem pripade letet nemohl, nebot pri takove vzdusne rychlosti by neletel ale padal.

+6/0
11.11.2015 13:38

M52a61r13t33i56n 74S61e33d83l71á19č84e10k 1870469490434

Taky si říkám, že ta rychlost je hodně divná...8-o

0/0
11.11.2015 13:55

J38i63r30i 58D10o26b43r53ý 9218189143

mozna tam bylo 300kt  (asi 555km/h) ale to je zase moc na ty poletuchy

+1/0
11.11.2015 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.