Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jako ptáci v oblacích. Muži s tryskami se prolétli vedle airbusu

Byla to nebeská podívaná. Největší civilní letoun na světě Airbus 380 v oblacích doprovázeli dva muži s tryskami. Proháněli se s ním ve výšce 1 200 metrů a v rychlosti 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E44l22i27š79k72a 33K53u13č25e53r21o94v17á 7179192763493

manévrovací schopnost s těmi "contraptions"  musí být hodně omezená. tipuju, že to byl ten airbus, kdo se přizpůsoboval lidem, ne naopak.

0/0
15.11.2015 8:10

L75u24k91á37š 90O87m54á15č34k27a 5941184431976

Masakr. :-)

0/0
12.11.2015 9:19

I36v90a71n 53D27o36k83l54á17d94a34l 9539699284636

Video nad demokratickou, mírumilovnou a tolerantní zemí.... du se vyzvracet....

+2/−3
11.11.2015 18:49

M42a27r98t63i61n 36F23a76b27i52á34n71e74k 2483168576937

Ale je tam bezpečněji než v Německu..... To je jediná muslimská země kam bych se podíval, ikdyž jsem tam už byl...

+1/0
12.11.2015 8:42

P80a54v83e14l 44V63e91t50e64š31n16í95k 7125478285367

Mírumilovnou a tolerantní ano.

Jeďte se podívat do Dubaje před Vánocemi. Tolik Santa Klausů jinde těžko potkáte.

0/0
15.11.2015 20:59

P51e91t10r 94P54r80o71k22ý23š53e10k 2928648197156

V Adobe After Effects rozdílné rychlosti letících těles řešit netřeba :-P

0/0
11.11.2015 17:51

M11a47r40t71i24n 43R58y96c62h17t23e96r 3156171

V case 0:08 je na displeji (vlevo nahore) GS 246 TAS 259 pod tim 176/14.  Tedy Ground Speed (rychlost vzhledem k zemi) 246kt, True Air Speed (prava vzdusna rychlost) 259kt.  Vitr je ze smeru 176 stupnu, rychlost 14kt.  Na nasledujicich zaberech, konkretne v 0:18 jsou videt plne vysunute klapky a limitni rychlost VFE flaps extension pro full flaps je dle Airbusu 177kt.  Z cehoz vyplyva ze Airbus pred setkanim s letci zpomalil, tedy je doletel, a ze rychlost spolecneho letu je pod 177kt (328km), pravdepodobne nekde mezi 150kt a 177kt vzhledem k tomu ze pri manevrech i zataci coz pri rychlosti blizke padove nelze, system rizeni Airbusu to ani nedovoli.

+9/0
11.11.2015 17:47

J79i24ř15í 15O44u33k55r16o61p48e10c 5820718903909

Myslíte si, jaký nejste detektiv, a takové úsilí jste tomu věnoval a přitom jste si rychlost mohl jednoduše přečíst v článku ;-D

+1/−4
11.11.2015 17:57

M63a97r84t55i25n 15R58y71c74h13t92e91r 3936461

No nevim jestli jsem detektiv ale usili jsem tomu venoval asi takove, ze jsem si prehral to video a pak se trochu zamyslel :)

+7/0
11.11.2015 18:10

J87a41k83u65b 15N42o38v93o86t29n85ý 1594948840905

právěže rychlost uváděná v článku je nesmysl.

+3/0
12.11.2015 7:59

L71u41k71á67š 15O98m19á37č51k89a 5121314521406

A ty si opravdu myslíš, že ten záběr z pilotní kabiny je v ten aktuální daný moment? ;-D Lidi jsou fakt naivní...

0/0
12.11.2015 9:21

J12a51r40o60s68l73a17v 25M26i65n57á61ř 4683201653688

To je samozřejmě na diskusi a lze o tom pochybovat. Nicméně příspěvek pan Rychtera laikovi odkryl význam zmíněných údajů, což považuji za přínos.

0/0
12.11.2015 10:52

M65a19r73t80i13n 70R30y34c88h46t77e13r 3426751

Tezko rici, nicmene na stejnem displeji kde vidis v 0:08 udaje GS 246 TAS 259, vidis na mape RNAV priblizeni na ILS30L pres bod BUBIN (RNAV 5), coz je v prostoru Emirates Control Center. Je to ovsem otazka, protoze ve videu je videt toceni Airbusu doleva i doprava a pri RNAV priblizeni se vzdy leti primo z bodu na bod.  Takze kdyby jenom tocil doprava, mohlo by to byt toceni na bod BUBIN ale diky te leve zatacce, mozna mate pravdu ze ten zaber je z jine casti letu.  To takto nelze urcit :)

0/0
12.11.2015 11:30

L13u21k85á63š 84O76m55á97č35k20a 5821554251156

Je to samozřejmě sestříhané propagační video.

+1/0
12.11.2015 11:38

O20t53o 39N97o71v81ý 7348911575719

křídla AB se ani nehnou, jeden záběr je kousek od mortoru AB, soudruzi z NDR si na to měli vzít nějaký lepší "softkvér"

0/0
12.11.2015 13:54

M37a40r30e15k 71S32t94r14n82a49d 4624467754153

Vysvetleni jste podal velice dobre, myslim si, ze mate v mnohem pravdu. ale nemyslim si, ze muzete brat zabery z kabiny za verohodne buh vi, kdy byly nasnimane a pak jen pridane do videa ve strizne.

Nekde na webu (http://www.pprune.org/) se "liong" vyjadril ze: "350 ton landing weight clean 200; vapp 135; landing gear down around 160" pokud uvazujeme, ze prazna A380 ma 278tun (simbrief.com) tak bych odhadoval Vapp kolem 125uzlu. a domnivam se,ze to je asi rychlost pri ktere cele to nataceni probihalo (asi to tocili bez pasazeru a s minimem paliva aby tem moucham kolem neuleteli :-))

Dale nezapominejme na to, ze A380-800 ma kridla konstruovana pro vetsi versi A380-900 takze muze letet a pristavat pri velice nizkych rychlostech. Takze pro vetsi verzi A380 "jen" prodlouzi fuselage a je to :-) Kdesi jsem cetl, ze Jumbo B747-400 pri vaze 300tun pristava pri rychlostech cca 20 uzlu vyssich.

Takze bych to videl na rychlost kolem 250km/h.

0/0
12.11.2015 22:46

O35t87o 23N66o82v62ý 7978561555259

moc hezká kreslená pohádka ... čti Pavla Mikulu a Martina Vavříka a přemýšlej

0/0
11.11.2015 16:28

O24t44o 16N79o41v59ý 7518201625239

a kdo to třeba filmoval?

0/0
11.11.2015 16:29

P35e54t55r 49K35o13l24á78ř 2718747514721

Filmoval to kameraman z letadla ...

0/0
11.11.2015 16:54

O76t34o 71N82o68v66ý 7198931735799

pohádky ovčí babičky jsou věrohodnější

0/0
11.11.2015 17:25

M84a15r90t36i25n 25R71y32c97h52t82e61r 3786801

Nevim jestli jsem detektiv, ale misto clanku jsem se podival na video, ze ktereho to lze vycist :)

0/0
11.11.2015 18:04

O42t72o 41N79o47v28ý 7838791735509

Martine, emirates by si pustili do kabiny kameramana zrovna v té chvíli, kdy nějakého magora napadne poletovat kolem airbusu, turbulence v místě filmování, pak jedině že to bylo připravené, potom by s emirates už nikdo něchtěl létat, protože tím ohrožovali cestující, kolem airbusu poletuje nějaký magor s kamerou a filmuje 2 další magory, kteří se v turbulencích 200 tunového stroje ani nepohnou, no prostě totální hovadina ... vlk sežral karkulku a pak přišel myslivec, vlkovi rozpáral břicho, a dáíl to znáš, zašil kameny, vlk se šel napít a utopil se ... přemýšlej !!!

0/0
12.11.2015 8:24

J67a81r17o58s90l84a11v 68Č49e55r68n50ý 6578974869988

Jo cestující, tak ty radši o přemýšlení nic nepiš.

+1/0
12.11.2015 8:38

O17t49o 76N97o88v24ý 7548901505949

jardo, zase tak moc na sebe nepospíchej

0/0
12.11.2015 13:57

M34a39r55t54i94n 14R40y49c68h43t17e22r 3406231

Mozna mas pravdu, kolega u nich leta s triple a ani on sam jako F/O nesmi fotit dokonce ani na plose.  Takze je mozne ze je to nejaky medialni ci jiny zaber jejich priblizeni pres BUBIN.  No ale aspon jsme si ukazali, ze 200km/h to neleti, a 200kt taky ne, takze neco mezi tim :)

+1/0
12.11.2015 11:35

O51t24o 21N33o21v90ý 7248431915489

maťo prsm flákni mi to do šimpanštiny (triple, F/O, BUBIN), makak vedle v kleci loupe banán a neodpovídá mi

0/0
12.11.2015 15:00

M21a44r12t74i61n 52R36y25c18h95t59e71r 3226941

Triple je Boeing 777.  F/O je first officer, to je ten pan co sedi na prave zidli.  BUBIN je navigacni bod, to nic konkretniho neznamena jen skupina peti pismen, ktere musi byt takto citelne.

0/0
12.11.2015 15:28

O59t64o 20N17o38v53ý 7918931185639

dík

0/0
14.11.2015 14:57

H56o74n13z30a 79P58a79n90s46k17ý 3423602110640

Dobří Ironmani! :)

0/0
11.11.2015 15:55

D87a26v16i90d 14M44a63c79k12ů 8260739550801

Pan Tau byl lepší!

+7/0
11.11.2015 15:47

R17a14d47a56n 27K36u48b28a86n49t 1163450589250

Pilot má sedadlo pokryté kožešinou jak moje babička:-)

0/0
11.11.2015 15:05

M67a34r15t61i97n 62L54a29n22c 9475104897721

Fantazie.

0/0
11.11.2015 14:57

P10e75t71r 85V55i33n77t72r86l98í60k 3256344621

já myslel, že tohle vlastní jen James Bond, jako vánoční dárek ideál R^

+2/0
11.11.2015 14:31

V45l11a75d98i55m54í29r 94K54r96a63i74d92l 8353874906

Návod jak dostat do letadla bombu.

0/0
11.11.2015 14:22

P10e55t37r 62V48i51n24t62r59l21í80k 3526804341

to nemyslíte vážně, žene? ;-D ...

+2/−1
11.11.2015 14:31

V53l46a73d10i18m27í45r 47K54r44a53i14d30l 8743314806

Nejde o to jestli si to myslím, ale o to jestli to jde a jestli na to nemyslí někdo jiný.

+1/0
11.11.2015 15:00

M40a51r84t94i98n 14R87y70c23h93t86e23r 3496431

Nebojte se, letadla po vzletu dosahuji rychlosti a stoupani, kterych clovek s kridly na zadech nemuze dosahnout.  Typicky po rotaci je V/S radove nekolik tisic fpm, po dosazeni acceleration altitude -- flaps up -- V/S klesa pod 2,000 fpm avsak letadlo jiz akceleruje nad 250kt a dale.  Je tedy patrne, ze okridleny clovek nemuze priletnout k dopravnimu letadlu a jakkoli s nim interagovat.  Ostatne to nedokaze ani vetsina mensich civilnich letadel.

+4/0
11.11.2015 15:13

J72i76r24i 30D52o27b10r92ý 9278699543

Souhlas. Z videa je videt, jak ten Airbus leti na klapkach, aby se vubec pri takto male rychlosti udrzel ve vzduchu. Nevi tady nahodou nekdo kolik je padova rychlost A380? Nasel jsem jen pristavaci (240–250 km/h)

+2/0
11.11.2015 15:20

J61i10r91i 19D43o30b48r40ý 9788809383

uz jsem to tu v diskusi nasel

0/0
11.11.2015 15:26

P66e84t35r 48V57i13n85t24r39l32í96k 3206714751

tak když by na věc došlo, terorista se poučí u Muslimského Bratrstva z Egypta, stačí se zaměstnat jako technik na letišti...

+1/0
11.11.2015 21:04
Foto

T89o10m32á14š 79D46v34o24ř49á46k 3145953606786

Paráda!

0/0
11.11.2015 14:21

J72a47r81o70m62í43r 19N39o93v13o68t96n16ý 6121403324

tak to je hustý. Pěkně voni.

0/0
11.11.2015 14:07

M63a89r29t42i53n 30V26a36v97ř43í14k 4522448881442

Hodně odvážné, A388 tvoří za sebou obrovské turbulence až na 10 km...R^

+1/0
11.11.2015 13:47

M61a51r17t51i90n 49R36y57c37h66t60e16r 3286441

Turbulence v uplavu byla pri teto akci nejvetsi hrozbou, z videa je vsak patrne ze letajici muzi se ji dusledne vyhybaji -- vzdy jsou v prostoru nad a/nebo pred kridlem, nebo vne kridla.

0/0
11.11.2015 13:53

P82a40v32e83l 27G81ü24n75t28h35e51r 8315555716284

Hm tak jsem zvědav kdy uvidíme na youtube v této formě požádání o ruku. Kdy borec doplachtí k Airbusu svojí vyvolené a za okýnkem ji ukáže prstýnky a bude gestikulovat cosi rukama a zároveň držet balanc... pokud ho díky tomuto SUPERMAN manévru nepohltí trysky motoru, rýsuje se nám tu celkem nový "originální marry me" nápad s miliónem shlédnutí za oknem ;-DR^

+4/0
11.11.2015 13:11

P39a66v93e15l 67K17r54a98u59s 8483820375411

být tam Monk, tak se musel dotknuot špičky toho křídla :D

0/0
11.11.2015 12:46

P91a75v92e23l 97M90i25k13u80l67a 6278163306857

Překvapuje mne, že se A380 udrží ve 200 km/h ve vzduchu. Jakou má minimální rychlost? Předpokládám, že plně naložené letadlo by letělo rychleji.

Muži s tryskami si to určitě užili.

+8/0
11.11.2015 12:29

M33a81r98t69i93n 64R38y96c98h65t10e59r 3376371

Padova rychlost A380 je asi 125kt tedy asi 230 km/h.  Z konfigurace kridel a podelneho naklonu (pitch attitude) vsak odhaduji rychlost Airbusu na 300+ km/h.  200 v zadnem pripade letet nemohl, nebot pri takove vzdusne rychlosti by neletel ale padal.

+6/0
11.11.2015 13:38

M40a71r44t43i54n 81S83e52d41l37á32č63e55k 1250579970764

Taky si říkám, že ta rychlost je hodně divná...8-o

0/0
11.11.2015 13:55

J98i47r31i 30D27o60b77r88ý 9718139933

mozna tam bylo 300kt  (asi 555km/h) ale to je zase moc na ty poletuchy

+1/0
11.11.2015 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.