Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

VIDEO: Jako ptáci v oblacích. Muži s tryskami se prolétli vedle airbusu

Byla to nebeská podívaná. Největší civilní letoun na světě Airbus 380 v oblacích doprovázeli dva muži s tryskami. Proháněli se s ním ve výšce 1 200 metrů a v rychlosti 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

E86l54i76š64k72a 21K12u10č77e70r69o35v92á 7599822783483

manévrovací schopnost s těmi "contraptions"  musí být hodně omezená. tipuju, že to byl ten airbus, kdo se přizpůsoboval lidem, ne naopak.

0/0
15.11.2015 8:10

L83u43k23á33š 94O13m39á56č84k27a 5441124221116

Masakr. :-)

0/0
12.11.2015 9:19

I32v91a58n 81D26o88k86l83á13d28a81l 9419539704606

Video nad demokratickou, mírumilovnou a tolerantní zemí.... du se vyzvracet....

+2/−3
11.11.2015 18:49

M40a55r69t16i37n 93F44a87b91i51á47n18e87k 2923668976657

Ale je tam bezpečněji než v Německu..... To je jediná muslimská země kam bych se podíval, ikdyž jsem tam už byl...

+1/0
12.11.2015 8:42

P69a47v42e43l 77V65e89t60e98š39n94í50k 7635588675957

Mírumilovnou a tolerantní ano.

Jeďte se podívat do Dubaje před Vánocemi. Tolik Santa Klausů jinde těžko potkáte.

0/0
15.11.2015 20:59

P47e86t88r 41P16r72o37k56ý70š89e73k 2508788957196

V Adobe After Effects rozdílné rychlosti letících těles řešit netřeba :-P

0/0
11.11.2015 17:51

M60a83r75t82i33n 27R12y61c88h79t54e37r 3636491

V case 0:08 je na displeji (vlevo nahore) GS 246 TAS 259 pod tim 176/14.  Tedy Ground Speed (rychlost vzhledem k zemi) 246kt, True Air Speed (prava vzdusna rychlost) 259kt.  Vitr je ze smeru 176 stupnu, rychlost 14kt.  Na nasledujicich zaberech, konkretne v 0:18 jsou videt plne vysunute klapky a limitni rychlost VFE flaps extension pro full flaps je dle Airbusu 177kt.  Z cehoz vyplyva ze Airbus pred setkanim s letci zpomalil, tedy je doletel, a ze rychlost spolecneho letu je pod 177kt (328km), pravdepodobne nekde mezi 150kt a 177kt vzhledem k tomu ze pri manevrech i zataci coz pri rychlosti blizke padove nelze, system rizeni Airbusu to ani nedovoli.

+9/0
11.11.2015 17:47

J46i38ř92í 78O21u49k16r77o65p59e95c 5200858723869

Myslíte si, jaký nejste detektiv, a takové úsilí jste tomu věnoval a přitom jste si rychlost mohl jednoduše přečíst v článku ;-D

+1/−4
11.11.2015 17:57

M90a48r80t13i30n 44R65y86c74h44t78e44r 3346981

No nevim jestli jsem detektiv ale usili jsem tomu venoval asi takove, ze jsem si prehral to video a pak se trochu zamyslel :)

+7/0
11.11.2015 18:10

J61a60k45u72b 16N33o61v80o70t66n55ý 1134818280265

právěže rychlost uváděná v článku je nesmysl.

+3/0
12.11.2015 7:59

L86u23k41á39š 74O96m40á72č34k43a 5151794501276

A ty si opravdu myslíš, že ten záběr z pilotní kabiny je v ten aktuální daný moment? ;-D Lidi jsou fakt naivní...

0/0
12.11.2015 9:21

J44a42r15o80s78l14a97v 60M46i78n48á35ř 4203761243578

To je samozřejmě na diskusi a lze o tom pochybovat. Nicméně příspěvek pan Rychtera laikovi odkryl význam zmíněných údajů, což považuji za přínos.

0/0
12.11.2015 10:52

M26a61r47t70i87n 31R47y15c59h12t30e86r 3206381

Tezko rici, nicmene na stejnem displeji kde vidis v 0:08 udaje GS 246 TAS 259, vidis na mape RNAV priblizeni na ILS30L pres bod BUBIN (RNAV 5), coz je v prostoru Emirates Control Center. Je to ovsem otazka, protoze ve videu je videt toceni Airbusu doleva i doprava a pri RNAV priblizeni se vzdy leti primo z bodu na bod.  Takze kdyby jenom tocil doprava, mohlo by to byt toceni na bod BUBIN ale diky te leve zatacce, mozna mate pravdu ze ten zaber je z jine casti letu.  To takto nelze urcit :)

0/0
12.11.2015 11:30

L11u52k20á63š 36O33m49á32č13k24a 5271354751616

Je to samozřejmě sestříhané propagační video.

+1/0
12.11.2015 11:38

O89t48o 86N63o58v76ý 7278521425789

křídla AB se ani nehnou, jeden záběr je kousek od mortoru AB, soudruzi z NDR si na to měli vzít nějaký lepší "softkvér"

0/0
12.11.2015 13:54

M39a23r94e10k 30S75t82r21n50a18d 4774947244553

Vysvetleni jste podal velice dobre, myslim si, ze mate v mnohem pravdu. ale nemyslim si, ze muzete brat zabery z kabiny za verohodne buh vi, kdy byly nasnimane a pak jen pridane do videa ve strizne.

Nekde na webu (http://www.pprune.org/) se "liong" vyjadril ze: "350 ton landing weight clean 200; vapp 135; landing gear down around 160" pokud uvazujeme, ze prazna A380 ma 278tun (simbrief.com) tak bych odhadoval Vapp kolem 125uzlu. a domnivam se,ze to je asi rychlost pri ktere cele to nataceni probihalo (asi to tocili bez pasazeru a s minimem paliva aby tem moucham kolem neuleteli :-))

Dale nezapominejme na to, ze A380-800 ma kridla konstruovana pro vetsi versi A380-900 takze muze letet a pristavat pri velice nizkych rychlostech. Takze pro vetsi verzi A380 "jen" prodlouzi fuselage a je to :-) Kdesi jsem cetl, ze Jumbo B747-400 pri vaze 300tun pristava pri rychlostech cca 20 uzlu vyssich.

Takze bych to videl na rychlost kolem 250km/h.

0/0
12.11.2015 22:46

O50t89o 17N93o58v33ý 7538611545849

moc hezká kreslená pohádka ... čti Pavla Mikulu a Martina Vavříka a přemýšlej

0/0
11.11.2015 16:28

O24t20o 25N66o37v42ý 7218571205419

a kdo to třeba filmoval?

0/0
11.11.2015 16:29

P34e22t38r 49K11o36l40á15ř 2848677834941

Filmoval to kameraman z letadla ...

0/0
11.11.2015 16:54

O34t40o 22N68o69v32ý 7938191345769

pohádky ovčí babičky jsou věrohodnější

0/0
11.11.2015 17:25

M68a20r85t19i60n 26R82y17c95h29t84e82r 3316371

Nevim jestli jsem detektiv, ale misto clanku jsem se podival na video, ze ktereho to lze vycist :)

0/0
11.11.2015 18:04

O61t66o 91N31o91v47ý 7768851105299

Martine, emirates by si pustili do kabiny kameramana zrovna v té chvíli, kdy nějakého magora napadne poletovat kolem airbusu, turbulence v místě filmování, pak jedině že to bylo připravené, potom by s emirates už nikdo něchtěl létat, protože tím ohrožovali cestující, kolem airbusu poletuje nějaký magor s kamerou a filmuje 2 další magory, kteří se v turbulencích 200 tunového stroje ani nepohnou, no prostě totální hovadina ... vlk sežral karkulku a pak přišel myslivec, vlkovi rozpáral břicho, a dáíl to znáš, zašil kameny, vlk se šel napít a utopil se ... přemýšlej !!!

0/0
12.11.2015 8:24

J85a83r53o68s72l87a63v 11Č16e57r53n27ý 6638904759248

Jo cestující, tak ty radši o přemýšlení nic nepiš.

+1/0
12.11.2015 8:38

O32t77o 71N64o19v50ý 7198841175129

jardo, zase tak moc na sebe nepospíchej

0/0
12.11.2015 13:57

M39a71r26t85i10n 81R19y66c32h76t71e23r 3436171

Mozna mas pravdu, kolega u nich leta s triple a ani on sam jako F/O nesmi fotit dokonce ani na plose.  Takze je mozne ze je to nejaky medialni ci jiny zaber jejich priblizeni pres BUBIN.  No ale aspon jsme si ukazali, ze 200km/h to neleti, a 200kt taky ne, takze neco mezi tim :)

+1/0
12.11.2015 11:35

O64t83o 75N73o83v43ý 7138111555779

maťo prsm flákni mi to do šimpanštiny (triple, F/O, BUBIN), makak vedle v kleci loupe banán a neodpovídá mi

0/0
12.11.2015 15:00

M25a97r24t45i19n 45R73y68c61h69t57e91r 3836291

Triple je Boeing 777.  F/O je first officer, to je ten pan co sedi na prave zidli.  BUBIN je navigacni bod, to nic konkretniho neznamena jen skupina peti pismen, ktere musi byt takto citelne.

0/0
12.11.2015 15:28

O56t71o 18N96o67v97ý 7518181435639

dík

0/0
14.11.2015 14:57

H98o35n73z45a 10P73a98n38s25k47ý 3703112660720

Dobří Ironmani! :)

0/0
11.11.2015 15:55

D56a86v12i13d 61M72a58c71k98ů 8560269210341

Pan Tau byl lepší!

+7/0
11.11.2015 15:47

R42a57d36a17n 63K60u45b83a70n37t 1673870709290

Pilot má sedadlo pokryté kožešinou jak moje babička:-)

0/0
11.11.2015 15:05

M76a45r58t54i14n 44L49a80n95c 9485554697141

Fantazie.

0/0
11.11.2015 14:57

P36e35t27r 29V88i48n91t95r66l21í62k 3466164371

já myslel, že tohle vlastní jen James Bond, jako vánoční dárek ideál R^

+2/0
11.11.2015 14:31

V72l26a73d44i73m12í39r 94K62r96a70i17d89l 8653614616

Návod jak dostat do letadla bombu.

0/0
11.11.2015 14:22

P86e60t93r 55V18i57n52t18r78l48í77k 3326194341

to nemyslíte vážně, žene? ;-D ...

+2/−1
11.11.2015 14:31

V94l17a97d17i76m63í31r 13K81r67a73i41d71l 8293574816

Nejde o to jestli si to myslím, ale o to jestli to jde a jestli na to nemyslí někdo jiný.

+1/0
11.11.2015 15:00

M58a36r43t15i33n 12R52y59c28h24t72e65r 3646341

Nebojte se, letadla po vzletu dosahuji rychlosti a stoupani, kterych clovek s kridly na zadech nemuze dosahnout.  Typicky po rotaci je V/S radove nekolik tisic fpm, po dosazeni acceleration altitude -- flaps up -- V/S klesa pod 2,000 fpm avsak letadlo jiz akceleruje nad 250kt a dale.  Je tedy patrne, ze okridleny clovek nemuze priletnout k dopravnimu letadlu a jakkoli s nim interagovat.  Ostatne to nedokaze ani vetsina mensich civilnich letadel.

+4/0
11.11.2015 15:13

J33i16r84i 38D12o62b18r82ý 9888969393

Souhlas. Z videa je videt, jak ten Airbus leti na klapkach, aby se vubec pri takto male rychlosti udrzel ve vzduchu. Nevi tady nahodou nekdo kolik je padova rychlost A380? Nasel jsem jen pristavaci (240–250 km/h)

+2/0
11.11.2015 15:20

J83i77r35i 80D76o84b33r59ý 9968899513

uz jsem to tu v diskusi nasel

0/0
11.11.2015 15:26

P88e13t10r 92V64i48n87t61r90l65í48k 3576444671

tak když by na věc došlo, terorista se poučí u Muslimského Bratrstva z Egypta, stačí se zaměstnat jako technik na letišti...

+1/0
11.11.2015 21:04

T55o43m27á94š 72D75v46o46ř75á49k 3335263776516

Paráda!

0/0
11.11.2015 14:21

J38a49r15o67m43í80r 27N80o38v19o97t68n93ý 6361163734

tak to je hustý. Pěkně voni.

0/0
11.11.2015 14:07

M45a30r90t23i30n 51V15a64v33ř24í14k 4522378591682

Hodně odvážné, A388 tvoří za sebou obrovské turbulence až na 10 km...R^

+1/0
11.11.2015 13:47

M47a70r46t33i50n 60R80y24c62h49t74e14r 3186951

Turbulence v uplavu byla pri teto akci nejvetsi hrozbou, z videa je vsak patrne ze letajici muzi se ji dusledne vyhybaji -- vzdy jsou v prostoru nad a/nebo pred kridlem, nebo vne kridla.

0/0
11.11.2015 13:53

P14a80v20e39l 11G14ü12n35t63h31e85r 8435495436284

Hm tak jsem zvědav kdy uvidíme na youtube v této formě požádání o ruku. Kdy borec doplachtí k Airbusu svojí vyvolené a za okýnkem ji ukáže prstýnky a bude gestikulovat cosi rukama a zároveň držet balanc... pokud ho díky tomuto SUPERMAN manévru nepohltí trysky motoru, rýsuje se nám tu celkem nový "originální marry me" nápad s miliónem shlédnutí za oknem ;-DR^

+4/0
11.11.2015 13:11

P75a74v53e77l 49K60r97a56u13s 8643230635161

být tam Monk, tak se musel dotknuot špičky toho křídla :D

0/0
11.11.2015 12:46

P37a73v54e47l 96M68i29k42u93l22a 6368553666217

Překvapuje mne, že se A380 udrží ve 200 km/h ve vzduchu. Jakou má minimální rychlost? Předpokládám, že plně naložené letadlo by letělo rychleji.

Muži s tryskami si to určitě užili.

+8/0
11.11.2015 12:29

M16a25r46t17i20n 46R94y85c74h31t35e67r 3456151

Padova rychlost A380 je asi 125kt tedy asi 230 km/h.  Z konfigurace kridel a podelneho naklonu (pitch attitude) vsak odhaduji rychlost Airbusu na 300+ km/h.  200 v zadnem pripade letet nemohl, nebot pri takove vzdusne rychlosti by neletel ale padal.

+6/0
11.11.2015 13:38

M33a17r74t87i49n 95S96e89d75l48á45č80e23k 1840819620264

Taky si říkám, že ta rychlost je hodně divná...8-o

0/0
11.11.2015 13:55

J32i82r48i 90D41o65b56r12ý 9278209513

mozna tam bylo 300kt  (asi 555km/h) ale to je zase moc na ty poletuchy

+1/0
11.11.2015 15:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.