- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Je tu nějaký odborník na in-line, který by popsal výhody osazení 3 koleček vs 4 koleček a pro jaké tratě se to či ono hodí více? Všimnul jsem si, že někdy jede na 3 kolech, na dráze používají 4. Je to kvůli lepší adhezi v zatáčkách, zatímco třeba při delších závodech používaji 3 kolečka, protože lépe jedou?
Problém "tříkolečka" je, že je bruslař zase o kousek výše, takže působí daleko větší "páka" na bodu, na kotník a na celkouvou stabilitu. Proto je lepší být na dráze trochu níže, ktežto u dlouhých silničních závodů se dá vydržet s horší stabilitou - nejsou tam takové síly v zatákách, není třeba ustát intenzivní momenty tělo na tělo. Ideální sestava je ta, kdy je bruslař co nejníže - třeba lední brusle, hokejové i rychlobrusle jsou téměř o polovinu nižší než závodní kolečkové sestavy, a také nesrovnatelně stabilnější. Zkušeněnší bruslař bude mezi 3x125 a čtyřkolečkovými sestavami cítit menší rozdíl, s klesající bruslařskou dovedností se bude rozdíl výrazně zvětšovat.