Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rande se Starou dámou. Etapa na Tour de France z první řady

Šla z toho čirá hrůza. Tým Sky jel jako stroj, chladně, disciplinovaně. Tváře jiných jezdců byly pokřivené vyčerpáním, ale tito samurajové byli zhmotněním moci a sebejistoty. Jako by nebyli z tohoto světa. Doprovázel jsem, autem i vrtulníkem, účastníky Tour de France a toto nebyl jediný moment, kdy jsem měl husí kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K71a57r38e76l 78V40o32h97n29o97u59t 4338139130167

Nejsou hubení. Jsou štíhlí. Hlavně vrchaři nemají skoro žádný tělesný tuk, protože ten by museli sebou do kopce tahat. Svalů mají dost.

Spurtéři jsou na tom s váhou o něco "líp". Třeba Cavendish má 70 kg při 175 cm. To už je docela dost. Greipelovi (na 15. fotografii v triku Lotto-Soudal) se taky neříká Gorila jen tak pro nic za nic (taky se mu říká Žabák, ale s tím obličejem se už holt narodil).

+2/−1
5.8.2016 11:20

M66i37c71h45a15l 25K75r78e74j28č90í 1866230431183

Tak. Vrchařská postava je můj "ideál". Jen musím ještě tak 15 kg shodit ;-D

+3/0
5.8.2016 16:00

L20u23k30á30š 68H34a30v66l57í15č29e80k 6608552513468

Skvělý článek. R^

+6/0
5.8.2016 11:15

K64a23r32e43l 74V21o91h71n15o95u78t 4638579870537

"A asi netřeba kdovíjak polemizovat s tím, že na konci třítýdenního etapáku asi bude atakovat spodní hranici svého rozsahu." A ono kupodivu ne. Kdyby ztrácel hmotnost, nedokázal by nejspíš dokončit, natož vyhrát. Obvykle dokonce jezdci během třítýdenního etapáku přiberou. Hodně toho snědí.

0/0
5.8.2016 10:45

D18a64v20i87d 46S13ý81k43o81r46a 7694231401847

Parádní parádní článek. Díky!

+4/0
5.8.2016 10:22

O44n25d32ř32e80j 35Š73r90á98m43e97k 3303570251729

Moc pěkně napsané a zážitek to musel být úžasný.

Mohl by mi prosím někdo, kdo zde rozumí cyklistice vysvětlit, jak takový závod vlastně funguje?

Proč tam vlastně závodí tolik lidí, jaká je úloha lídra týmu a jaká těch pomocných jezdců. Jak se počítá pořadí atd. Co znamenají barvy dresů. Je opravdu takový rozdíl jet v pelotonu a jet v úniku (i když je v něm více jezdců) a proč?

O cyklistice vím jen to, že jsou to "magoři", protože tohle nemůže normální člověk dobrovolně podstoupit a zvládnout.

0/0
5.8.2016 9:30

K54a65r18e69l 61V20o26h50n67o15u43t 4818789490967

Na Tour de France závodí něco přes 20 týmů. Týmy z tzvn. první divize mají účast povinnou, a pak je tam pár organizátorem (firma ASO) pozvaných týmů z druhé divize.

V každém týmu startuje devět jezdců. Role jednotlivých členů jsou zcela na zvážení týmů. Tým může, ale nemusí mít lídra, nebo může mít lídrů víc. Je to zcela volné. Lídr je obvykle jezdec s reálnou možností celkově vyhrát - tedy excelentní vrchař a velmi dobrý časovkář (není samozřejmé, že ty dvě věci se v jednou člověku sejdou). Některé týmy, které nemají tak dobré vrchaře pak o celkové prvenství ani neusilují a snaží se vyhrát třeba etapu nebo některý z trikotů. Pomoc ostatních jezdců je především v tahání tempa, zachytávání úniků (ujíždí se o dost hůř, když Ti někdo visí za zadkem) a obecně servisu jako přivážení občerstvení, případně oblečení apod. nebo i zápůjčky kola, když dojde k nějakému defektu (od cizích jezdců je pomoc zakázána).

Trikoty jsou čtyři. Žlutý pro celkového vítěze. Zelený pro nejaktivnějšího jezdce, přičemž. Puntíkatý pro nejlepšího vrchaře. A bílý pro nejlepšího jezdce do 25 let.

Žlutý a bílý se počítají součtem z dosažených časů, přičemž přední místa v etapách jsou ještě ohodnocena bonusovými sekundami, které se od celkového času odečítají.

Zelený se počítá z bodů získaných na rychlostních prémiích (jedna za etapu) a v cílích. Boduje vždy několik prvních lidí. Kolik bodů za jaké místo v jaké prémii či cíli se určuje předem.

Puntíkatý se počítá podobně z bodů na vrchařských prémiích.

V peletonu po rovině se člověk do značné míry jen veze, dá se říct, že sem tam občas šlápne. Obecně jet sám a jet v peletonu je velký rozdíl. Bohužel se pořád nejede po rovině. A bohužel se také pořád nejede v peletonu. V úniku se jede obecně hůř už jenom proto, že se jede rychleji a většinou je potřeba se občas i podílet na tempu - to znamená jet na čele a makat. Na čele se člověk neschová do závětří.

+7/0
5.8.2016 11:10

K15a97r61e86l 70V79o56h40n76o61u78t 4278649760887

Zvládnout se to dá a jednu Grand Tour (třítýdení etapák, celkem se pořádají tři ročně, kromě Tour de France ještě Giro d'Italia a Vuelta a Espaňa) ročně objede odhadem tak čtyři sta lidí. Vyhrát ale může vždy jen jeden.

Adam Hansen (z Frýdlantu nad Ostravicí) jezdí už řadu let všechny Grand Tour (tedy tři ročně).

Ono to není tak, že by každý závodník každý den makal do padnutí.

+3/0
5.8.2016 11:11

O25n54d66ř69e36j 79Š60r52á77m73e27k 3733640271479

Super díky

0/0
5.8.2016 14:18

D52a93n50i12e38l 10P68a70n53e91k 6972351412170

Hezky se to cte, i kdyz skoda, ze autor nema s cyklistikou mnoho spolecneho ( udiven, prekvapen jak jsou cykliste hubeni ) popsal to hezky. :-) R^

+3/0
5.8.2016 8:44

T81o92m60á72š 78B89r88a25b18e23c 2268536545826

Pořád o cyklistice ví víc, než ti, co o ní píšou články

0/0
5.8.2016 21:30

J22i52ř16í 90F22o38g19e83l 2760611486882

Netřeba slov.R^

+2/0
5.8.2016 8:10

J55a82n 23R76o38ž53e29k 2458956808659

Diky moc za super clanek - krasne napsane, splnil se Vam muj sen :) treba se pristi rok potkame podel trati, take moc pekny zazitek...

+4/0
5.8.2016 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.