Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rande se Starou dámou. Etapa na Tour de France z první řady

Šla z toho čirá hrůza. Tým Sky jel jako stroj, chladně, disciplinovaně. Tváře jiných jezdců byly pokřivené vyčerpáním, ale tito samurajové byli zhmotněním moci a sebejistoty. Jako by nebyli z tohoto světa. Doprovázel jsem, autem i vrtulníkem, účastníky Tour de France a toto nebyl jediný moment, kdy jsem měl husí kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K25a24r57e63l 12V82o30h35n30o30u78t 4798159330797

Nejsou hubení. Jsou štíhlí. Hlavně vrchaři nemají skoro žádný tělesný tuk, protože ten by museli sebou do kopce tahat. Svalů mají dost.

Spurtéři jsou na tom s váhou o něco "líp". Třeba Cavendish má 70 kg při 175 cm. To už je docela dost. Greipelovi (na 15. fotografii v triku Lotto-Soudal) se taky neříká Gorila jen tak pro nic za nic (taky se mu říká Žabák, ale s tím obličejem se už holt narodil).

+2/−1
5.8.2016 11:20

M96i61c98h57a90l 15K64r77e29j91č40í 1336460641923

Tak. Vrchařská postava je můj "ideál". Jen musím ještě tak 15 kg shodit ;-D

+3/0
5.8.2016 16:00

L54u33k82á14š 22H16a84v60l13í43č79e43k 6258362173848

Skvělý článek. R^

+6/0
5.8.2016 11:15

K63a92r30e81l 27V34o32h38n12o19u59t 4788439190517

"A asi netřeba kdovíjak polemizovat s tím, že na konci třítýdenního etapáku asi bude atakovat spodní hranici svého rozsahu." A ono kupodivu ne. Kdyby ztrácel hmotnost, nedokázal by nejspíš dokončit, natož vyhrát. Obvykle dokonce jezdci během třítýdenního etapáku přiberou. Hodně toho snědí.

0/0
5.8.2016 10:45

D96a87v65i36d 34S55ý31k28o66r90a 7754481541567

Parádní parádní článek. Díky!

+4/0
5.8.2016 10:22

O34n30d62ř92e84j 54Š68r52á43m20e37k 3973600741199

Moc pěkně napsané a zážitek to musel být úžasný.

Mohl by mi prosím někdo, kdo zde rozumí cyklistice vysvětlit, jak takový závod vlastně funguje?

Proč tam vlastně závodí tolik lidí, jaká je úloha lídra týmu a jaká těch pomocných jezdců. Jak se počítá pořadí atd. Co znamenají barvy dresů. Je opravdu takový rozdíl jet v pelotonu a jet v úniku (i když je v něm více jezdců) a proč?

O cyklistice vím jen to, že jsou to "magoři", protože tohle nemůže normální člověk dobrovolně podstoupit a zvládnout.

0/0
5.8.2016 9:30

K95a35r80e68l 34V37o46h36n70o79u60t 4178709110247

Na Tour de France závodí něco přes 20 týmů. Týmy z tzvn. první divize mají účast povinnou, a pak je tam pár organizátorem (firma ASO) pozvaných týmů z druhé divize.

V každém týmu startuje devět jezdců. Role jednotlivých členů jsou zcela na zvážení týmů. Tým může, ale nemusí mít lídra, nebo může mít lídrů víc. Je to zcela volné. Lídr je obvykle jezdec s reálnou možností celkově vyhrát - tedy excelentní vrchař a velmi dobrý časovkář (není samozřejmé, že ty dvě věci se v jednou člověku sejdou). Některé týmy, které nemají tak dobré vrchaře pak o celkové prvenství ani neusilují a snaží se vyhrát třeba etapu nebo některý z trikotů. Pomoc ostatních jezdců je především v tahání tempa, zachytávání úniků (ujíždí se o dost hůř, když Ti někdo visí za zadkem) a obecně servisu jako přivážení občerstvení, případně oblečení apod. nebo i zápůjčky kola, když dojde k nějakému defektu (od cizích jezdců je pomoc zakázána).

Trikoty jsou čtyři. Žlutý pro celkového vítěze. Zelený pro nejaktivnějšího jezdce, přičemž. Puntíkatý pro nejlepšího vrchaře. A bílý pro nejlepšího jezdce do 25 let.

Žlutý a bílý se počítají součtem z dosažených časů, přičemž přední místa v etapách jsou ještě ohodnocena bonusovými sekundami, které se od celkového času odečítají.

Zelený se počítá z bodů získaných na rychlostních prémiích (jedna za etapu) a v cílích. Boduje vždy několik prvních lidí. Kolik bodů za jaké místo v jaké prémii či cíli se určuje předem.

Puntíkatý se počítá podobně z bodů na vrchařských prémiích.

V peletonu po rovině se člověk do značné míry jen veze, dá se říct, že sem tam občas šlápne. Obecně jet sám a jet v peletonu je velký rozdíl. Bohužel se pořád nejede po rovině. A bohužel se také pořád nejede v peletonu. V úniku se jede obecně hůř už jenom proto, že se jede rychleji a většinou je potřeba se občas i podílet na tempu - to znamená jet na čele a makat. Na čele se člověk neschová do závětří.

+7/0
5.8.2016 11:10

K35a58r82e83l 55V84o38h26n50o34u96t 4378459310267

Zvládnout se to dá a jednu Grand Tour (třítýdení etapák, celkem se pořádají tři ročně, kromě Tour de France ještě Giro d'Italia a Vuelta a Espaňa) ročně objede odhadem tak čtyři sta lidí. Vyhrát ale může vždy jen jeden.

Adam Hansen (z Frýdlantu nad Ostravicí) jezdí už řadu let všechny Grand Tour (tedy tři ročně).

Ono to není tak, že by každý závodník každý den makal do padnutí.

+3/0
5.8.2016 11:11

O95n57d70ř52e56j 93Š50r66á84m31e95k 3833350321149

Super díky

0/0
5.8.2016 14:18

D93a60n80i41e94l 11P49a76n90e63k 6202951632280

Hezky se to cte, i kdyz skoda, ze autor nema s cyklistikou mnoho spolecneho ( udiven, prekvapen jak jsou cykliste hubeni ) popsal to hezky. :-) R^

+3/0
5.8.2016 8:44

T98o40m18á90š 48B63r63a59b98e57c 2678406175266

Pořád o cyklistice ví víc, než ti, co o ní píšou články

0/0
5.8.2016 21:30

J97i33ř87í 53F90o27g30e12l 2760641886302

Netřeba slov.R^

+2/0
5.8.2016 8:10

J94a18n 93R61o92ž83e53k 2138666328649

Diky moc za super clanek - krasne napsane, splnil se Vam muj sen :) treba se pristi rok potkame podel trati, take moc pekny zazitek...

+4/0
5.8.2016 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.