Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rande se Starou dámou. Etapa na Tour de France z první řady

Šla z toho čirá hrůza. Tým Sky jel jako stroj, chladně, disciplinovaně. Tváře jiných jezdců byly pokřivené vyčerpáním, ale tito samurajové byli zhmotněním moci a sebejistoty. Jako by nebyli z tohoto světa. Doprovázel jsem, autem i vrtulníkem, účastníky Tour de France a toto nebyl jediný moment, kdy jsem měl husí kůži.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K43a92r74e96l 88V41o78h76n69o54u23t 4438359180837

Nejsou hubení. Jsou štíhlí. Hlavně vrchaři nemají skoro žádný tělesný tuk, protože ten by museli sebou do kopce tahat. Svalů mají dost.

Spurtéři jsou na tom s váhou o něco "líp". Třeba Cavendish má 70 kg při 175 cm. To už je docela dost. Greipelovi (na 15. fotografii v triku Lotto-Soudal) se taky neříká Gorila jen tak pro nic za nic (taky se mu říká Žabák, ale s tím obličejem se už holt narodil).

+2/−1
5.8.2016 11:20

M45i19c90h39a10l 86K57r98e46j24č42í 1816370741343

Tak. Vrchařská postava je můj "ideál". Jen musím ještě tak 15 kg shodit ;-D

+3/0
5.8.2016 16:00

L12u14k55á68š 67H18a35v75l85í98č46e85k 6348812913598

Skvělý článek. R^

+6/0
5.8.2016 11:15

K78a90r39e87l 39V49o49h77n89o85u92t 4388819550597

"A asi netřeba kdovíjak polemizovat s tím, že na konci třítýdenního etapáku asi bude atakovat spodní hranici svého rozsahu." A ono kupodivu ne. Kdyby ztrácel hmotnost, nedokázal by nejspíš dokončit, natož vyhrát. Obvykle dokonce jezdci během třítýdenního etapáku přiberou. Hodně toho snědí.

0/0
5.8.2016 10:45

D50a11v45i51d 18S86ý66k49o74r19a 7424151401637

Parádní parádní článek. Díky!

+4/0
5.8.2016 10:22

O10n32d27ř54e63j 63Š89r96á86m93e61k 3643770771809

Moc pěkně napsané a zážitek to musel být úžasný.

Mohl by mi prosím někdo, kdo zde rozumí cyklistice vysvětlit, jak takový závod vlastně funguje?

Proč tam vlastně závodí tolik lidí, jaká je úloha lídra týmu a jaká těch pomocných jezdců. Jak se počítá pořadí atd. Co znamenají barvy dresů. Je opravdu takový rozdíl jet v pelotonu a jet v úniku (i když je v něm více jezdců) a proč?

O cyklistice vím jen to, že jsou to "magoři", protože tohle nemůže normální člověk dobrovolně podstoupit a zvládnout.

0/0
5.8.2016 9:30

K25a96r93e39l 49V94o84h88n39o82u71t 4218509640777

Na Tour de France závodí něco přes 20 týmů. Týmy z tzvn. první divize mají účast povinnou, a pak je tam pár organizátorem (firma ASO) pozvaných týmů z druhé divize.

V každém týmu startuje devět jezdců. Role jednotlivých členů jsou zcela na zvážení týmů. Tým může, ale nemusí mít lídra, nebo může mít lídrů víc. Je to zcela volné. Lídr je obvykle jezdec s reálnou možností celkově vyhrát - tedy excelentní vrchař a velmi dobrý časovkář (není samozřejmé, že ty dvě věci se v jednou člověku sejdou). Některé týmy, které nemají tak dobré vrchaře pak o celkové prvenství ani neusilují a snaží se vyhrát třeba etapu nebo některý z trikotů. Pomoc ostatních jezdců je především v tahání tempa, zachytávání úniků (ujíždí se o dost hůř, když Ti někdo visí za zadkem) a obecně servisu jako přivážení občerstvení, případně oblečení apod. nebo i zápůjčky kola, když dojde k nějakému defektu (od cizích jezdců je pomoc zakázána).

Trikoty jsou čtyři. Žlutý pro celkového vítěze. Zelený pro nejaktivnějšího jezdce, přičemž. Puntíkatý pro nejlepšího vrchaře. A bílý pro nejlepšího jezdce do 25 let.

Žlutý a bílý se počítají součtem z dosažených časů, přičemž přední místa v etapách jsou ještě ohodnocena bonusovými sekundami, které se od celkového času odečítají.

Zelený se počítá z bodů získaných na rychlostních prémiích (jedna za etapu) a v cílích. Boduje vždy několik prvních lidí. Kolik bodů za jaké místo v jaké prémii či cíli se určuje předem.

Puntíkatý se počítá podobně z bodů na vrchařských prémiích.

V peletonu po rovině se člověk do značné míry jen veze, dá se říct, že sem tam občas šlápne. Obecně jet sám a jet v peletonu je velký rozdíl. Bohužel se pořád nejede po rovině. A bohužel se také pořád nejede v peletonu. V úniku se jede obecně hůř už jenom proto, že se jede rychleji a většinou je potřeba se občas i podílet na tempu - to znamená jet na čele a makat. Na čele se člověk neschová do závětří.

+7/0
5.8.2016 11:10

K96a44r19e23l 88V62o75h83n27o91u68t 4528239500887

Zvládnout se to dá a jednu Grand Tour (třítýdení etapák, celkem se pořádají tři ročně, kromě Tour de France ještě Giro d'Italia a Vuelta a Espaňa) ročně objede odhadem tak čtyři sta lidí. Vyhrát ale může vždy jen jeden.

Adam Hansen (z Frýdlantu nad Ostravicí) jezdí už řadu let všechny Grand Tour (tedy tři ročně).

Ono to není tak, že by každý závodník každý den makal do padnutí.

+3/0
5.8.2016 11:11

O53n19d87ř67e59j 22Š47r74á89m67e25k 3433870701909

Super díky

0/0
5.8.2016 14:18

D51a48n42i18e96l 27P55a63n88e28k 6482231752470

Hezky se to cte, i kdyz skoda, ze autor nema s cyklistikou mnoho spolecneho ( udiven, prekvapen jak jsou cykliste hubeni ) popsal to hezky. :-) R^

+3/0
5.8.2016 8:44

T79o52m71á47š 50B39r62a33b82e14c 2658586695286

Pořád o cyklistice ví víc, než ti, co o ní píšou články

0/0
5.8.2016 21:30

J55i73ř28í 87F22o36g49e29l 2190141526712

Netřeba slov.R^

+2/0
5.8.2016 8:10

J96a54n 98R49o20ž97e71k 2378196258529

Diky moc za super clanek - krasne napsane, splnil se Vam muj sen :) treba se pristi rok potkame podel trati, take moc pekny zazitek...

+4/0
5.8.2016 7:43







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.