Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravoval jsem se na to celý život, říká reálný kapitán Sully

Když Airbusu se 155 lidmi na palubě odešly nad New Yorkem oba motory, v pilotní kabině nemohl sedět nikdo povolanější. Důkazem je, že kapitán Chesley Sullenberger letadlo bezpečně posadil na hladinu řeky Hudson a všichni přežili. Zázrak, jak psal tisk, to ale nebyl. Byl to profesionální čin. Rozhodný, metodický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L95a69d40a 56N43o23v21a45k 4812183337

nechápu.., nezbývalo mu udělat nic jiného.., k tomu obrovská porce štěstí... Nevim k čemu je dobrý ten slaďák okolo...

0/0
20.9.2016 2:50

T42o86m78á11š 49M32a23r28t36í22n58e75k 1645332715774

Má poklona. Zachránil všechny pasažéry - to je hlavní. R^

+2/0
19.9.2016 16:08

T59o67m38á47š 38V76l87a59s53á97k 4184899249936

Článek pěkný, jen opravte ten baseballový Super bowl.

0/0
19.9.2016 12:26

K45a25r33e55l 88R75o11t93t 6739560256

Trochu se zapomíná na to, že Sully od aerolinek čestně odešel, než se nehoda vyšetří. Celou dobu byl vlastně bez práce. Pak přišla krize a přijímaly jen asijské aerolinky a ty nepřijmou nikoho kdo měl nehodu... takže šmytec...

0/0
18.9.2016 23:36

R97a91d31k84a 35K70o95v34á40ř28o10v95á 2373623313296

Každý pilot má na začátku kariéry dva pytle; plný pytel štěstí a prázdný pytel zkušeností. Trik spočívá v tom, naplnit pytel zkušeností dříve, než vyprázdní pytel štěstí.

Kapitán Sully je každopádně frajer ( v dobrém slova smyslu) R^

+1/0
16.9.2016 22:49

J81i77ř41í 27K23l13e29j41n71a 2717558516437

V

0/0
16.9.2016 21:24

K46l83a71u14d74i95u37s 76V36y29s80o27u49š 6788141662825

Terminál kamionů? Seriously?

0/0
16.9.2016 16:39

J15a42n 84J56e69ž32e11k 3101735647555

Asi jo, říkal to "reálný" kapitán Sully, viz nadpis.

0/0
16.9.2016 17:15

M46a23r31i94e 98V96a62š91í80č25k19o23v52á 3251253942358

Příjemný článek. Film jsem viděla a je to takové střízlivé drama... klobouk dolů před Sullym.

+1/0
16.9.2016 16:29

F84i37l56i59p 19V70a71l81d86e87r 1988708494184

Velmi známý příběh díky jedinečnému manévru a preciznímu dosednutí na hladinu, ale jsou i další neméně důležité příběhy, byť na první pohled ne tak atraktivní.

Např.:

- Gimli glider

- Let 232

- (nevzpomenu si přesně, nehledal jsem) Transatlantický let, kdy došlo po závadě k velkému úniku paliva a letadlo doklouzalo někam ke Kanárským ostrovům. Měli jediný pokus na přistání.

- Qantas Flight 32

- 747, která proletěla sopečným prachem a měla problém nahodit motory.

- British Airways Flight 38

- Northwest Airlines Flight 85

atd.

Navíc velký dík všem pilotům, co dopraví lidi živé a zdravé na cílové místo. Je spousta "malých" problémů, které pasažér během letu ani nezaregistruje.

+9/0
16.9.2016 16:03

O75n98d73ř83e54j 14S71e14m95e62c87k71ý 8561306148385

Byl to Air Transat let 236 a ta sedmčtyřisedma v sopce British Airways let 9.

+1/0
16.9.2016 16:46

V95o60j60t38ě27c85h 76B55u75d73i22n29s10k32ý 4782469759524

A nebylo to na Kanárech, ale na Azorech.

+2/0
16.9.2016 16:52

M14a26r88t36i52n 47V15a80l98o59s98e57k 7413534947202

Tak já bych přidal borce z poštovního letadla DHL, který dostal zásah v Iráku zásah raketou a z nefunkční hydraulikou a hořícím křídlem dokázali přistát

0/0
19.9.2016 19:18
Foto

J33a96n 36H88a74v75e93l46k77a 3601666871165

Hezký článek.

+3/0
16.9.2016 15:57
Foto

P35a45v33e50l 48P15o77d96e12š29v84a 5329757449

Díky za super článek.R^

+20/0
16.9.2016 13:32

J32a78n 46P33a53v33e37l 8413672258856

Film jsem nevidel, ale podle traileru to bude silena blbost.

Co se pilota tyce, asi zvolil druhou nejlepsi moznost, ale zvolil ji dobre a ve velkem casovem presu

0/−11
16.9.2016 13:15

J26a19n 62G90u29t95b66a75y30e61r 6951389555315

Film jsem viděl a není to blbost. Je to úsporně a pečlivě seskládané drama, kde sama nehoda hraje jen vedlejší roli. Není to žádný prvoplánový doják ale citlivé provedení stavem schopného a profesionálního člověka poté, co je grilován za postup, který zvolil.

A druhou nejlepší možností myslíte přibližně co? Dle všeho zvolil možnost jedinou.

+9/0
16.9.2016 13:34

Z29d74e19n54ě60k 13M44o51r48á62v77e62k 5737498778533

Tak možností bylo samozřejmě více, ale většina by skončila téměř stoprocentně katastrofou (pravděpodobně i pokus o návrat na letiště). Ta zvolená možnost taky zaváněla průšvihem, letadlo se při kontaktu s hladinou může rozlomit. Ale asi poskytovala čas na přípravu přistání a mistrné zvládnutí z toho udělalo onen zázrak.

+4/0
16.9.2016 14:49

J44a26n 36P83a72v83e26l 8113732728636

Videl jsem trailer a podle nej vyrazne prehnali grilovani. Aby z toho vytahli drama a emoce. Jinak by to byl film na pul hodiny. Film se vam mohl libit, ale jsem si na 95 %jisty, ze upravuje realitu. Coz je u filmu podle skutecne udalosti par let stare docela problem. Jak si myslite, ze se musi citi clenove komise

V flanku je jasne napsane, ze piloti, co se okamzite v simulaci vratili, pristali bez problemu. Museli se rozhodnout okamzite a narozdil od nej nemeli vice variant. Ja ho nehanim, jen konstatuji ze byla lepsi moznost

0/−2
17.9.2016 3:01

J12i10ř35í 76Z28ý42k87a 9119843741630

v článku se i píše, že piloti na simulátoru dopředu věděli, co se stane, což jim ušetřilo drahocenný čas, nebyli pod tlakem okamžiku, neměli za zadkem 150 lidí ... to se to pak přistává. Jenže v reálu tam utekla třeba minuta dvě navíc, takže to letadlo bylo v jiné pozici, mělo nižší rychlost, výšku ... a to už by přistát na letišti nezvládl.

+6/0
17.9.2016 16:46

Z15d50e45n47ě65k 28M74o91r22á92v90e14k 5607328658913

Clint Eastwood netočí blbosti.

+9/0
16.9.2016 14:45

V29i29k49t41o36r 27K24o42š66k72a 4982720217379

Film sem včera viděl a opravdu zajímavý děj.... A blbost to fakt není.

0/0
16.9.2016 15:25

M12i22c34h69a33l 24L90u80s79k 1645774171796

Článek jak z ženy a život... příště méně adorace a více faktů...

+1/−24
16.9.2016 9:47

L44u82d60ě92k 49N10ě28m54e44c 5215751892924

Fakta už všichni přečetli stokrát.

+5/0
16.9.2016 10:17
Foto

P22a43v34e40l 58P50o77d31e22š21v48a 5829247849

Jj a k tomu link na .pdf manuál k Boeingu.

+11/0
16.9.2016 13:34

V57á45c67l55a90v 35P97c68h97á54l95e18k 8786982931762

Boeingu? Vždyť šlo o Airbus! Tak k čemu manuál na Boeing?

0/0
16.9.2016 19:57

K92l77a68u40d81i62u32s 31V97y24s15o12u24š 6128581562885

Můžete si počíst: http://www.avsimrus.com/f/aviation-documents-15/full-a320-fcom-vol-1234-7364.html?action=download&hl=

0/0
16.9.2016 20:34

M24a67r20e93k 28Š66i52m64o39n 2944837528528

Jeto xman, ne technet. Na technetu jste si to mohl před těma 7 lety.

+1/0
16.9.2016 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.