Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravoval jsem se na to celý život, říká reálný kapitán Sully

Když Airbusu se 155 lidmi na palubě odešly nad New Yorkem oba motory, v pilotní kabině nemohl sedět nikdo povolanější. Důkazem je, že kapitán Chesley Sullenberger letadlo bezpečně posadil na hladinu řeky Hudson a všichni přežili. Zázrak, jak psal tisk, to ale nebyl. Byl to profesionální čin. Rozhodný, metodický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L57a28d70a 87N48o45v19a62k 4952723327

nechápu.., nezbývalo mu udělat nic jiného.., k tomu obrovská porce štěstí... Nevim k čemu je dobrý ten slaďák okolo...

0/0
20.9.2016 2:50

T59o32m38á14š 33M54a19r93t70í85n16e27k 1895842945354

Má poklona. Zachránil všechny pasažéry - to je hlavní. R^

+2/0
19.9.2016 16:08

T34o71m85á41š 22V14l44a51s77á77k 4254759419236

Článek pěkný, jen opravte ten baseballový Super bowl.

0/0
19.9.2016 12:26

K71a84r53e18l 26R50o88t96t 6969200636

Trochu se zapomíná na to, že Sully od aerolinek čestně odešel, než se nehoda vyšetří. Celou dobu byl vlastně bez práce. Pak přišla krize a přijímaly jen asijské aerolinky a ty nepřijmou nikoho kdo měl nehodu... takže šmytec...

0/0
18.9.2016 23:36

R70a22d52k96a 63K49o83v33á43ř48o60v69á 2273193333696

Každý pilot má na začátku kariéry dva pytle; plný pytel štěstí a prázdný pytel zkušeností. Trik spočívá v tom, naplnit pytel zkušeností dříve, než vyprázdní pytel štěstí.

Kapitán Sully je každopádně frajer ( v dobrém slova smyslu) R^

+1/0
16.9.2016 22:49

J81i75ř40í 77K94l54e92j55n15a 2407868186877

V

0/0
16.9.2016 21:24

K72l36a73u75d77i50u90s 90V53y23s37o40u51š 6978731212245

Terminál kamionů? Seriously?

0/0
16.9.2016 16:39

J35a97n 91J80e17ž31e66k 3411675267295

Asi jo, říkal to "reálný" kapitán Sully, viz nadpis.

0/0
16.9.2016 17:15

M96a91r33i62e 75V45a70š21í86č93k49o68v41á 3771373612128

Příjemný článek. Film jsem viděla a je to takové střízlivé drama... klobouk dolů před Sullym.

+1/0
16.9.2016 16:29

F46i53l55i28p 43V90a14l87d26e17r 1648158164434

Velmi známý příběh díky jedinečnému manévru a preciznímu dosednutí na hladinu, ale jsou i další neméně důležité příběhy, byť na první pohled ne tak atraktivní.

Např.:

- Gimli glider

- Let 232

- (nevzpomenu si přesně, nehledal jsem) Transatlantický let, kdy došlo po závadě k velkému úniku paliva a letadlo doklouzalo někam ke Kanárským ostrovům. Měli jediný pokus na přistání.

- Qantas Flight 32

- 747, která proletěla sopečným prachem a měla problém nahodit motory.

- British Airways Flight 38

- Northwest Airlines Flight 85

atd.

Navíc velký dík všem pilotům, co dopraví lidi živé a zdravé na cílové místo. Je spousta "malých" problémů, které pasažér během letu ani nezaregistruje.

+9/0
16.9.2016 16:03

O19n33d71ř93e61j 89S74e64m15e37c62k33ý 8291856398595

Byl to Air Transat let 236 a ta sedmčtyřisedma v sopce British Airways let 9.

+1/0
16.9.2016 16:46

V12o78j68t63ě94c24h 69B10u62d11i28n73s58k38ý 4152169809604

A nebylo to na Kanárech, ale na Azorech.

+2/0
16.9.2016 16:52

M44a69r83t75i71n 37V80a48l28o65s20e71k 7283584657142

Tak já bych přidal borce z poštovního letadla DHL, který dostal zásah v Iráku zásah raketou a z nefunkční hydraulikou a hořícím křídlem dokázali přistát

0/0
19.9.2016 19:18
Foto

J84a45n 52H47a94v62e70l41k59a 3701106151755

Hezký článek.

+3/0
16.9.2016 15:57
Foto

P31a55v52e67l 55P94o89d28e13š96v36a 5239747519

Díky za super článek.R^

+20/0
16.9.2016 13:32

J44a51n 39P10a25v92e33l 8293692378236

Film jsem nevidel, ale podle traileru to bude silena blbost.

Co se pilota tyce, asi zvolil druhou nejlepsi moznost, ale zvolil ji dobre a ve velkem casovem presu

0/−11
16.9.2016 13:15

J44a80n 97G51u25t10b36a74y71e96r 6191679135715

Film jsem viděl a není to blbost. Je to úsporně a pečlivě seskládané drama, kde sama nehoda hraje jen vedlejší roli. Není to žádný prvoplánový doják ale citlivé provedení stavem schopného a profesionálního člověka poté, co je grilován za postup, který zvolil.

A druhou nejlepší možností myslíte přibližně co? Dle všeho zvolil možnost jedinou.

+9/0
16.9.2016 13:34

Z63d74e85n81ě48k 25M33o29r21á36v89e30k 5707848228513

Tak možností bylo samozřejmě více, ale většina by skončila téměř stoprocentně katastrofou (pravděpodobně i pokus o návrat na letiště). Ta zvolená možnost taky zaváněla průšvihem, letadlo se při kontaktu s hladinou může rozlomit. Ale asi poskytovala čas na přípravu přistání a mistrné zvládnutí z toho udělalo onen zázrak.

+4/0
16.9.2016 14:49

J11a85n 24P54a20v23e91l 8753872968986

Videl jsem trailer a podle nej vyrazne prehnali grilovani. Aby z toho vytahli drama a emoce. Jinak by to byl film na pul hodiny. Film se vam mohl libit, ale jsem si na 95 %jisty, ze upravuje realitu. Coz je u filmu podle skutecne udalosti par let stare docela problem. Jak si myslite, ze se musi citi clenove komise

V flanku je jasne napsane, ze piloti, co se okamzite v simulaci vratili, pristali bez problemu. Museli se rozhodnout okamzite a narozdil od nej nemeli vice variant. Ja ho nehanim, jen konstatuji ze byla lepsi moznost

0/−2
17.9.2016 3:01

J48i13ř54í 35Z83ý35k37a 9609273471470

v článku se i píše, že piloti na simulátoru dopředu věděli, co se stane, což jim ušetřilo drahocenný čas, nebyli pod tlakem okamžiku, neměli za zadkem 150 lidí ... to se to pak přistává. Jenže v reálu tam utekla třeba minuta dvě navíc, takže to letadlo bylo v jiné pozici, mělo nižší rychlost, výšku ... a to už by přistát na letišti nezvládl.

+6/0
17.9.2016 16:46

Z31d22e88n24ě68k 71M61o93r39á51v62e29k 5947328528583

Clint Eastwood netočí blbosti.

+9/0
16.9.2016 14:45

V61i49k82t19o92r 51K26o84š26k66a 4102150947429

Film sem včera viděl a opravdu zajímavý děj.... A blbost to fakt není.

0/0
16.9.2016 15:25

M33i93c14h63a63l 12L64u94s54k 1295244921676

Článek jak z ženy a život... příště méně adorace a více faktů...

+1/−24
16.9.2016 9:47

L56u84d82ě59k 12N40ě76m75e21c 5435371532794

Fakta už všichni přečetli stokrát.

+5/0
16.9.2016 10:17
Foto

P94a14v97e11l 70P55o98d95e27š67v25a 5409687509

Jj a k tomu link na .pdf manuál k Boeingu.

+11/0
16.9.2016 13:34

V92á65c93l63a94v 10P83c68h98á43l17e96k 8746282661222

Boeingu? Vždyť šlo o Airbus! Tak k čemu manuál na Boeing?

0/0
16.9.2016 19:57

K60l76a19u83d16i60u96s 52V57y67s93o70u39š 6278661282435

Můžete si počíst: http://www.avsimrus.com/f/aviation-documents-15/full-a320-fcom-vol-1234-7364.html?action=download&hl=

0/0
16.9.2016 20:34

M88a82r19e26k 79Š41i53m95o35n 2144647938738

Jeto xman, ne technet. Na technetu jste si to mohl před těma 7 lety.

+1/0
16.9.2016 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.