Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Připravoval jsem se na to celý život, říká reálný kapitán Sully

Když Airbusu se 155 lidmi na palubě odešly nad New Yorkem oba motory, v pilotní kabině nemohl sedět nikdo povolanější. Důkazem je, že kapitán Chesley Sullenberger letadlo bezpečně posadil na hladinu řeky Hudson a všichni přežili. Zázrak, jak psal tisk, to ale nebyl. Byl to profesionální čin. Rozhodný, metodický.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74a97d61a 81N46o88v86a75k 4752413387

nechápu.., nezbývalo mu udělat nic jiného.., k tomu obrovská porce štěstí... Nevim k čemu je dobrý ten slaďák okolo...

0/0
20.9.2016 2:50

T67o82m21á79š 33M30a21r58t30í96n47e35k 1985562815314

Má poklona. Zachránil všechny pasažéry - to je hlavní. R^

+2/0
19.9.2016 16:08

T48o36m88á50š 66V95l40a36s24á95k 4134209519566

Článek pěkný, jen opravte ten baseballový Super bowl.

0/0
19.9.2016 12:26

K29a19r32e19l 53R88o42t50t 6879710536

Trochu se zapomíná na to, že Sully od aerolinek čestně odešel, než se nehoda vyšetří. Celou dobu byl vlastně bez práce. Pak přišla krize a přijímaly jen asijské aerolinky a ty nepřijmou nikoho kdo měl nehodu... takže šmytec...

0/0
18.9.2016 23:36

R53a75d44k37a 72K62o34v63á66ř47o48v85á 2903703703526

Každý pilot má na začátku kariéry dva pytle; plný pytel štěstí a prázdný pytel zkušeností. Trik spočívá v tom, naplnit pytel zkušeností dříve, než vyprázdní pytel štěstí.

Kapitán Sully je každopádně frajer ( v dobrém slova smyslu) R^

+1/0
16.9.2016 22:49

J84i64ř36í 26K11l17e72j76n38a 2137888126917

V

0/0
16.9.2016 21:24

K88l96a48u26d96i22u30s 94V98y51s43o77u55š 6838181802325

Terminál kamionů? Seriously?

0/0
16.9.2016 16:39

J41a47n 82J46e57ž85e60k 3541515467125

Asi jo, říkal to "reálný" kapitán Sully, viz nadpis.

0/0
16.9.2016 17:15

M66a98r69i72e 32V71a77š49í10č69k92o58v50á 3561853232928

Příjemný článek. Film jsem viděla a je to takové střízlivé drama... klobouk dolů před Sullym.

+1/0
16.9.2016 16:29

F48i55l33i64p 95V16a70l50d28e55r 1408218864714

Velmi známý příběh díky jedinečnému manévru a preciznímu dosednutí na hladinu, ale jsou i další neméně důležité příběhy, byť na první pohled ne tak atraktivní.

Např.:

- Gimli glider

- Let 232

- (nevzpomenu si přesně, nehledal jsem) Transatlantický let, kdy došlo po závadě k velkému úniku paliva a letadlo doklouzalo někam ke Kanárským ostrovům. Měli jediný pokus na přistání.

- Qantas Flight 32

- 747, která proletěla sopečným prachem a měla problém nahodit motory.

- British Airways Flight 38

- Northwest Airlines Flight 85

atd.

Navíc velký dík všem pilotům, co dopraví lidi živé a zdravé na cílové místo. Je spousta "malých" problémů, které pasažér během letu ani nezaregistruje.

+9/0
16.9.2016 16:03

O55n75d27ř37e10j 80S69e54m83e15c68k79ý 8621476888425

Byl to Air Transat let 236 a ta sedmčtyřisedma v sopce British Airways let 9.

+1/0
16.9.2016 16:46

V88o71j71t66ě16c94h 22B47u70d91i97n31s14k25ý 4472389229964

A nebylo to na Kanárech, ale na Azorech.

+2/0
16.9.2016 16:52

M47a81r33t29i84n 41V33a93l71o28s94e26k 7533334617852

Tak já bych přidal borce z poštovního letadla DHL, který dostal zásah v Iráku zásah raketou a z nefunkční hydraulikou a hořícím křídlem dokázali přistát

0/0
19.9.2016 19:18
Foto

J65a68n 48H29a65v59e63l78k66a 3171826471505

Hezký článek.

+3/0
16.9.2016 15:57
Foto

P67a67v39e66l 64P10o16d18e69š85v39a 5439227329

Díky za super článek.R^

+20/0
16.9.2016 13:32

J93a51n 53P48a74v68e28l 8593782888926

Film jsem nevidel, ale podle traileru to bude silena blbost.

Co se pilota tyce, asi zvolil druhou nejlepsi moznost, ale zvolil ji dobre a ve velkem casovem presu

0/−11
16.9.2016 13:15

J41a86n 28G53u61t77b58a84y52e14r 6601659585885

Film jsem viděl a není to blbost. Je to úsporně a pečlivě seskládané drama, kde sama nehoda hraje jen vedlejší roli. Není to žádný prvoplánový doják ale citlivé provedení stavem schopného a profesionálního člověka poté, co je grilován za postup, který zvolil.

A druhou nejlepší možností myslíte přibližně co? Dle všeho zvolil možnost jedinou.

+9/0
16.9.2016 13:34

Z32d55e76n95ě81k 18M85o53r36á68v36e22k 5677188778323

Tak možností bylo samozřejmě více, ale většina by skončila téměř stoprocentně katastrofou (pravděpodobně i pokus o návrat na letiště). Ta zvolená možnost taky zaváněla průšvihem, letadlo se při kontaktu s hladinou může rozlomit. Ale asi poskytovala čas na přípravu přistání a mistrné zvládnutí z toho udělalo onen zázrak.

+4/0
16.9.2016 14:49

J17a87n 50P73a32v23e86l 8643172178806

Videl jsem trailer a podle nej vyrazne prehnali grilovani. Aby z toho vytahli drama a emoce. Jinak by to byl film na pul hodiny. Film se vam mohl libit, ale jsem si na 95 %jisty, ze upravuje realitu. Coz je u filmu podle skutecne udalosti par let stare docela problem. Jak si myslite, ze se musi citi clenove komise

V flanku je jasne napsane, ze piloti, co se okamzite v simulaci vratili, pristali bez problemu. Museli se rozhodnout okamzite a narozdil od nej nemeli vice variant. Ja ho nehanim, jen konstatuji ze byla lepsi moznost

0/−2
17.9.2016 3:01

J58i68ř28í 43Z85ý94k59a 9519233501630

v článku se i píše, že piloti na simulátoru dopředu věděli, co se stane, což jim ušetřilo drahocenný čas, nebyli pod tlakem okamžiku, neměli za zadkem 150 lidí ... to se to pak přistává. Jenže v reálu tam utekla třeba minuta dvě navíc, takže to letadlo bylo v jiné pozici, mělo nižší rychlost, výšku ... a to už by přistát na letišti nezvládl.

+6/0
17.9.2016 16:46

Z95d79e17n87ě59k 59M27o48r20á50v16e30k 5967718258833

Clint Eastwood netočí blbosti.

+9/0
16.9.2016 14:45

V65i19k67t22o87r 74K37o36š84k18a 4352500277179

Film sem včera viděl a opravdu zajímavý děj.... A blbost to fakt není.

0/0
16.9.2016 15:25

M65i64c80h53a91l 69L66u43s62k 1375464671956

Článek jak z ženy a život... příště méně adorace a více faktů...

+1/−24
16.9.2016 9:47

L39u52d47ě31k 70N70ě20m92e42c 5555381742314

Fakta už všichni přečetli stokrát.

+5/0
16.9.2016 10:17
Foto

P52a79v13e50l 33P76o31d13e83š51v49a 5529787549

Jj a k tomu link na .pdf manuál k Boeingu.

+11/0
16.9.2016 13:34

V27á32c55l40a74v 29P77c96h83á46l86e63k 8786162231332

Boeingu? Vždyť šlo o Airbus! Tak k čemu manuál na Boeing?

0/0
16.9.2016 19:57

K19l52a77u70d27i85u39s 22V14y69s46o92u54š 6108961772915

Můžete si počíst: http://www.avsimrus.com/f/aviation-documents-15/full-a320-fcom-vol-1234-7364.html?action=download&hl=

0/0
16.9.2016 20:34

M25a92r70e85k 24Š62i54m52o54n 2954667638688

Jeto xman, ne technet. Na technetu jste si to mohl před těma 7 lety.

+1/0
16.9.2016 17:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.