Diskuse k článku

Drsná vězení světa: ruský Petak ještě nikdo neopustil živý

Nezažijete tu rvačky, sexuální násilí, opilství, nic z běžné nabídky ruských kriminálů. Přesto vás věznice Petak spálí zaživa. Téměř nikdy v ní totiž nespatříte lidskou tvář. Vězení lidské bytosti ohýbá totální izolací.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

A96l57e17š 67V38á30v56r83a 8642839398871

dobrá prevence, kdy to zavedou u nás?;-D

0/0
18.2.2017 8:56

J43a85n 52C60i57g23l32e55r 7598111190764

Vězení nemá být mučírnou. Podle toho se pozná vyspělost společnosti.

+1/−2
12.1.2017 6:47

D51a72n76i49e23l 90T84s64c22h85e34r43n89a94y 2255812899102

Vezeni ma zajistit, aby zlocinec jiz sve zlociny nezopakoval, to jen v nasi vyspele spolecnosti jsou zlocinci jeste podporovani

+1/0
16.2.2017 10:45

J97i81ř90í 30D53u72š97e31k 8882781601433

Ne vězení ma jedince převychovat a aby mohl fungovat ve společnosti. To že člověk nepřežije vězení ho rozhodně nikam nezařadí.

0/0
16.2.2017 11:12

A51n87n80a 65T94r61o79c43h91t78o29v27a 1127195511611

V zemi, kdy dnes již bylo včera a dali celému světu takové velikány jako V.I.Lenin, Stalin, Berju a td. a přešli z carismu přímo na utopistické ideály komunismu, se dá napsat, že co si tímto systémem vychovali za ne lidí, tak i takováto zařízení se jim pro tyto jejich ne lidi velice hodí a z cela vyhovuje!

+1/−2
19.11.2016 12:10

J64i41ř41í 42P55r60o29c27h 6558964987773

Dobrý den, tak většina diskuze je o tom, že taková vězení by měla být i u nás. Je ale zajímavé a poněkud v rozporu, že tam, kde mají velmi komfortní věznice s kvalitními programy pro převýchovu (např. skandinávské země), tak tam je mnohem menší kriminalita, než třeba v Rusku, kde jsou věznice velmi brutální. Co tedy přesně chceme?!

+7/−1
19.11.2016 0:55

L28u33d22ě33k 30F70u97x53a 9776940434457

Nejde o to, co skutečně funguje, jde především o POCITY lidí z ulice, občanů. Takže proč chcete studovat chování masového vraha? Jen proto, abyste našel snáze a rychleji toho dalšího? Kdepak, důležitý je POCIT lidí, kteří "myslí na oběti a jejich práva":-/

+3/0
20.11.2016 19:27

M48a96r30t78i64n 88N21o12v20á42k 8897562452152

Spravedlnost -> odpovídající trest.

+3/0
21.11.2016 13:59
Foto

I82g32o69r 34S67v94o82b61o19d79a 8543985556138

Pletete si příčinu s následkem. Carský feudalismus a bolševismus udělal se společností své, tam prostě nemůžete zavést věznice s komfortem a vybaveností větší než má tři čtvrtě populace. Skandinávie už svoji společnost "vyčistila" od vlastních nepřizpůsobivých, což ale na druhou stranu způsobilo současný úpadek (nedostatek nekomformních lidí s touhou nepodřizovat se okolí, což vedlo k současné liberální polototalitě).

+2/0
21.11.2016 21:39

K65a73r66e31l 94B92a44r34t81á63č38e44k 9942879452385

jiny kraj jiny mrav...srovnavat skandinavii a rusko je jako hrusky a jabka...

0/0
13.1.2017 8:25

P75e75t28r 47N48o37v28ý 2199981594837

A přitom by stacila jedna kulka... a byl by klid a mene vydaju. Ze je obcas navstivi je pekne ale jejich obeti uz navstevuji pozustali tak maximalne na hrbitove.

+2/−3
18.11.2016 12:26
Foto

J38a27n 75Č79e18r84m54á37k 4539218935637

no, otázkou je, jaký má takové místo smysl... Jedině ty lidi izolujete a znemožníte jim páchat další trestné činy (budou je však páchat jiní)... Co ale s nimi bude, až je pustíte (dožijí-li se toho)?... A jde vůbec o trest?... Trest, aby měl smysl má být výchovný a tohle není... A odstrašující?... Pochybuji... Jednak o něm nikdo 2x neví, většina lidí o tom v životě neslyšela a zločinci, kteří jsou dosud na svobodě nstejně věří tomu, že právě je nikdy nechytí...

+5/−2
17.11.2016 9:13

P11e79t11r 67N41o89v72a17k 3470327429137

No přesně, jaký to má smysl. To mi přijde smysluplnější a i užitečnější pracovní tábor. klidně mají záchod a sprchu, ale ať 8 hodin denně makají. Když makáš, můžeš si koupit noviny, knížku, ...

+6/−1
17.11.2016 10:44

O35l61g17a 75S46v63o66b70o21d63o27v58á 1114557527

Každá mince má dvě strany...

Je to nehumání? Ano, je. Jenže tohle je ten typ vězení, kam se fakt nikdo nechce dostat. I ti, kteří se pohybují za hranou zákona, si jsou vědomi, že tohle místo může být jejich domovem na pěkně dlouhou dobu.

Osobně mám problém s tím, když se pachatelé trestných činů hlásí o svá práva... Možná jsem v tom příliš radikální, ale kdo spáchá trestný čin a odepře tak práva někomu jinýmu, měl by o ta svá automaticky přijít - vyjma práva na život, to ať si ponechá.

+8/0
16.11.2016 19:09

J88i66ř44í 33P44r22o74c47h 6458804957383

Psychologie většiny zločinců je jiná. Oni jsou si jistí, že tentokrát se už chytit nenechají.

0/0
19.11.2016 0:56

J46o91s22e60f 95Š24o49l28t11e19s 8174738850503

Tohle není vězení, tohle je pomsta.

+8/−2
15.11.2016 8:09

V81á98c82l31a98v 22S87v10o15b72o24d87a 5296378879

Tak to i trest smrti je proti tomuhle humánní alternativa.:-/

+7/0
14.11.2016 22:05

J25a36n 78S18y26s74e58l 4601679135195

To bych netvrdil, myslím, že smrt je taková jistota. Kdykoliv se mohou vězni zabít, mají tedy alternativu.

0/0
16.11.2016 14:38
Foto

J82a53n 42Č80e91r57m82á61k 4229908265467

pokud mají jak nebo čím... I k sebevraždě potřebujete nějaký nástroj...

+1/0
17.11.2016 9:08

D68a17l37i41b28o97r 72H75o85d60i13s 1743406985573

Zeď by vám nestačila. Těch je tam dost, i když nevím s tím místem na rozeběh.

0/0
23.11.2016 11:46

J20a91r31o41s79l22a25v 67K55r29á22l 6240405357168

Ruská mentalita je holt jiná. Pravda a láska tam nevítězí.

+4/−2
14.11.2016 20:53

P45a70v77e67l 71D79v84o55ř60á87k 8908265572791

Článek mě opravdu nedojal.

Pro čtyřnásobného vraha a jemu podobné tvory si dovedu představit mnohem horší podmínky.

S tou černočernou tmou, jak uvádí autor v popisku fota č.1, to asi nebude při svitu TV obrazovky nebo monitoru, tak horké!

Taková vězení by měla být standartem pro všechny vrahy a násilníky.

+8/−4
14.11.2016 11:20

M78i12r80o44s46l90a40v 80H21e14r31a10n 6618187281

Ano lepsi nez je utratit, protoze kazdej si tu musime to svoje vytrpet a to byse jim libilo... poprava, vzit jim zivot a byli by volny jelikoz by uleteli kominem 8-o

+1/−4
15.11.2016 2:27

D14a66v46i68d 50Z88a34h17r67a28d72n63í40č42e50k 3637637446881

Tohle není trest, toto je mučení. Mučit někoho takovou dobu, je samo o sobě zločinem. Nemá to ani výchovný dopad, jelikož je to utajené. Prostě jen ruská ubožárna Rv.

+11/−14
13.11.2016 22:38

J52a47n 77S76t49e93h35l34í66k 1569669196714

Je to trest. A máto být trest. To ti řekne každý příbuzný oběti. O nějaké výchově si jdi pokecat se sluníčkama do neziskovky.

+10/−4
15.11.2016 18:57

J65i51ř92í 50P31r74o67c55h 6718434627713

Promiňte, ale tohle je fakt ubohý argument...

+4/−1
19.11.2016 1:01

L81u59d96ě39k 56F49u85x21a 9196690504367

A co pokecat s měsíčkama do ziskovky? Aha, pán funguje jen na hesla, tak pardon:-)

0/0
20.11.2016 19:29

A26r51n42o26š32t 77P49á58t55e16k 4227476905287

Nezaměnitelný ruský držky...

+2/−3
13.11.2016 18:48

J87a95n 88C26h18o84b16o93t 5893968959767

>nezpůsobilí normálního života

Lidi, to je čeština. Tak buď "neschopni něčeho", nebo "nezpůsobilí k něčemu". Ale nepůsobilý života je opravdu zrůdnost srovnatelná s jevem, který popisuje.

0/0
13.11.2016 12:14

P27e69t54r 10V11a24ň24k76á98t 6874581455767

Tohle je prakticky kompletně okopírovaný článek z:

http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/russia/1469110/Waiting-for-death-in-Russias-Alcatraz.html

Dřív byl iDnes zdrojem skvělých zpráv a reportáží...:-(:-(

+3/−2
11.11.2016 22:34

O31l84g16a 64S69v22o15b20o67d52o95v93á 1114847447

Dnes je taky, jen už neuvádí zdroj. ;-D

0/0
16.11.2016 19:11

M41a35r54t46i48n 14B17i93t57t54n91e96r 4692916406395

Řekněme, že rozhodujete o osudu psa. Ten pes útočí na jiné psy. Dává smysl ho potrestat a cvičit a vychovávat, pokud to má vést k jeho nápravě.

Ale ve chvíli, kdy už nevěříte, že se ten pes napraví a zlomíte hůl nad jeho výchovou, tak trestat ho za to, co udělal, to už postrádá smysl. Kdo by bil psa, kterého nechce vychovat? To by byla jen pomsta.

Pak buď můžete toho psa dát na řetěz a do konce života ho držet na řetězu a snažit se mu zajistit aspoň trochu snesitelné podmínky. A nebo můžete toho psa utratit - pokud možno tak, aby moc netrpěl.

Ale snad nikdo by netvrdil, že je třeba dát toho psa na řetěz a ještě mu do konce života co nejvíc ubližovat a postarat se, aby už nezažil ani na tom řetězu nic pěkného.

+5/−10
11.11.2016 2:11

S60t22a93n32d77a 51C34h77v90o84s18t 1732738

Jenze v nasem clovecim pripade moznost "utraceni" momentalne nemame. Cili nam zbyva volba mezi pohodovym a tvrdym vezenim. Pro tyhle pachatele hlasuju jednoznacne pro tvrde. Minimalni naklady, minimalni moznost uteku a recidivy a maximalni ochrana spolecnosti.

+18/0
11.11.2016 7:57

M60a98r26t79i81n 50B53i50t19t40n68e37r 4362616726715

Však já tu také neprosazuji luxusní hotel. Jenže je tvrdé vězení, které si já osobně představuji jako stroze vybavené, přísný řád, základní strava, základní hygiena, ideálně práce, základní lékařská starostlivost... a tvrdé tresty pro ty, co se nechtějí přizpůsobit a ohrožují okolí...

A pak je systém, který je navržen tak, aby z lidí cíleně dělal psychické i fyzické trosky a kde polovina lidí má tuberkulózu a žije jak v jiném století. Jde čistě o tu hranici, co je tvrdé a co je zbytečné týrání.

+10/−5
11.11.2016 12:46

I51r23e79n38a 91K83r10o77u16p92o17v57á 4630613407402

Vaše přirovnání kulh na obě nohy. Pes, který se chová nepatřičně, neví, že se chová špatně, nedělá to pro svůj prospěch nebo pro potěšení z cizího utrpení. Pokud byste chtěl srovnávat, pak způsobem, jakým se přistupuje k nebezpečnému a nezvladatelnému psovi, by se mělo přistupovat k člověku, jehož duševní stav nebo stupeň inteligence způsobuje, že je neschopen pochopit společenskou nepřijatelnost svého jednání a tudíž není za svoje chování odpovědný. Zločinci o kterých se bavíme, jsou si přesně vědomi, čeho se dopouští (proto se také snaží své činy tajit a zapírat a musí jim je policie a soudy v potu tváře dokazovat). Takže není nejmenší důvod nějak bádat nad jejich welfare. Jediným kritériem při posuzování toho, jak ztráví zbytek života, by mělo být s jakou účinností jim nasazená opatření zabrání škodit společnosti a pokračovat v trestné činnosti a také minimalizace nákladů s tím spojených.

+13/−2
11.11.2016 8:02

M43a43r58t37i21n 24B28i47t88t29n29e52r 4662946266775

Dobrá. S ochranou společnosti souhlas. S minimalizací nákladů také (v rámci situace v 21. století). Jak ale vidíte, vytratila se z toho pomsta a trest, které u těch, jež nechceme napravit nehrají moc roli.

Takže jak s minimalizací nákladů souvisí:

- zákaz psaní dopisů (známku si platí vězeň),

- návštěvy jednou za 10 let (je to služba především pro příbuzné a když by někdo řešil ty drobné, tak by si za to spousta lidí zaplatila, aby mohla navštívit příbuzné ve vězení, jen je to odporné zpoplatňovat)

- nevyměněná, páchnoucí voda a zcela chybějící hygiena

- to, že někdo nemůže mít ani teplé oblečení a normální spaní - jistě by se našlo dost organizací nebo i příbuzných, které by to těm lidem poslali, pokud by to nechtěl platit stát, když už je musí držet v 11 stupních

A tak dále. Věci, které nesouvisí ani s ochranou společnosti, ani s minimalizací nákladů, ale jsou prostě jen buzerací a týráním. Psovi by přeci soudný člověk misku s vodou vyměnil a tu vodu vymyl. To samé další věci, které jsou tam prostě jen proto, aby to ty lidi lámalo, aby jim to ubližovalo.

+6/−6
11.11.2016 12:10

P62e35t76r 14S78i81m89o59n30i20d86e74s 7921891887788

V první řadě by stálo za to zjistit si za jaké činy tam ti lidé jsou. Pokud je tam nějaký kanibal, co "sežral" x lidí, pak je otázka, zda hledat "lidské" řešení a tresty.

Jak funguje druhý extrém je vidět v případě Breivika, který ač mnohonásobný vrah žije v "třípokojovém luxusním bytě" a ještě si stěžuje, že je týrán a soud mu dá za pravdu. Na severu, tuším na Islandu, smějí vězni na běžné vycházky. Dokonce i ti, kteří jsou zavřeni za vraždu nebo znásilnění. Musí to být "super" pro ty oběti, které se s nimi potkají ve městě.

Vždy si člověk musí klást otázku zda vůbec existuje správné řešení a forma trestu. A jinak k vaší úvaze níže, ano, vězni by měli za své činy, zejména ty závažné trpět minimálně stejně jako jejich obět.

+8/−2
11.11.2016 13:45

M10a35r92t76i33n 60B56i33t74t90n19e71r 4402426816885

Jsou tam vlevo v rámečku dva příklady. Nájemný vrah a někdo, kdo v opilosti zavraždil 4 lidi. Bude to nebezpečný odpad lidské společnosti. Politické tam doufám už nedávají.

Extrémy obvykle nejsou moc dobré jako řešení pro realitu.

+4/−2
11.11.2016 14:04

D24a54n31i85e56l 60S57c53h82n37i27t34z49e34r 5571984501296

Přiklad Breivika je extrem, věznice v článku je extrém druhé strrany. Člověk by si měl hledat řešení bud něco mezi tím, nebo ono biblické oko za oko......

+1/0
12.11.2016 12:29

L27u72d28ě91k 27F15u12x11a 9236690194587

Biblické......neuniklo vám, že ono "oko za oko" bylo v té Bibli aktualizovnáno? Přibližně před dvěma milénii?

0/0
20.11.2016 19:32

I27r48e30n71a 30K71r13o41u28p51o80v19á 4480163367172

Zákaz psaní dopisů a vůbec veškeré komunikace s vnějším světem naprosto schvaluji, hrozí přílišné nebezpečí adorace pachatelů a dává to zločincům možnost prezentovat se v lepším případě jako nevinné oběti systému, v horším jako nepochopení vyznavači nějaké politiky nebo filozofickéo či náboženského směru, který jejich činy (v očích pachatele či jeho obdivovatelů) legitimizuje. Viz. např. Breivik, ale i zločinci, které si jmenovitě nevybavím a kteří mají své často velmi početné skupiny příznivců a obdivovatelů, kteří s nejrůznějšími odůvodněními a nejrůznějšími způsoby zkouší své idoly dostat na svobodu, případně se za ně vdávají a plodí s nimi potomky. O možnosti organizovat z vězení další trestné činy ani nemluvě. Kdepak, zásada "zavřít a zahodit klíč" sice vypadá krutě, ale má své opodstatnění.

Pokud jde o hygienu, je-li to technicky možné a nepříliš nákladné, myslím, že by vězni měli mít k dispozici dostatek vody (studené) a funfující odpad, otázka ovšem je, jak by odpad ve věznici fungoval, mám dost důvodů se domnívat, že by se vězni postarali, aby byl věčně ucpaný a případný dostatek vody by patrně využívali k nastolení chaosu, který by jim umožňoval vzpoury a útěky (taková pěkná zátopa ve věznici může být zajímavá příležitost k ledasčemu. Otázka je, nakolik je udávaná otřesná hygiena zaviněna vězenským režimem a nakolik jednáním uvězněných. Vzhledem k tomu, jak neustále ničí vybavení a zařízení svých ústavů vězni v našich nepochybně humánních věznicích (není to tak dlouho, co byly v televizi záběry oken očouzených následkem toho, že vězni zapálili své matrace).

Pokud jde o umožňování příbuzným a různým organizacím, aby vybavovali vězně oblečením a vybavením na spaní - platí totéž, co u korespondence a návštěv: přílišné nebezpečí zneužití a pašování drog a potřeb na výrobu zbraní nebo komunikačních zařízení.

A prosím, opravdu přestaňte srovnávat těžké zločince se psem, je to jenom laciný pokus vzbudit soucit a tudíž argument nehodný inteligentního diskutéra.

+3/−3
14.11.2016 8:41

M97a27r90t67i51n 23B68i63t95t95n48e29r 4842436896475

Ještě takové zamyšlení a pak to téma nejspíš nechám být.

Píšete o tom, jak ti zločinci jsou si vědomi a podobně. A co tím chcete sdělit? Že proto, protože si byli svého jednání vědomi a přesto se rozhodli to udělat, tak teď mají trpět hůř, než by trpěl vzteklý pes? Pro co mají trpět? Čemu přesně má jejich utrpení sloužit? Co dobrého má přinést?

Chcete je trestem napravit? Nebo si myslíte, že napravit nejdou? A pokud si myslíte, že napravit nejdou, v čem je rozdíl oproti tomu psovi? Jsou prostě jací jsou, to je jejich věc. U psa to mohl být buď vadný, přešlechtěný jedinec nebo zmršená výchova nebo zkrátka špatné okolnosti. Ale to samé přeci u člověka. Buď se narodil jako primární psychopat nebo byla zmršená jeho výchova nebo prostě okolnosti. Chápu, že od lidí, čekáte víc než od zvířat. Ale pokud sama tvrdíte, že vrazi nejsou lidské bytosti, tak proč jim odpíráte aspoň stejně dobré zacházení, jaké byste přála zvířatům?

Chcete je snad trápit za to, že nesplnili vaše očekávání, jak by se člověk měl chovat? Že protože si podle vás byli vědomi (a pes není), tak se jim teď pomstíme, protože se chovali jinak, než jak si myslíme, že se měli rozhodnout? Mstíme se jim za naše zklamání? Nebo se jim mstíme za to, že se bojíme, že bychom se tak sami mohli jinak chovat, kdyby nad námi nevisela ta hrůza z pomsty ostatních?

Proč přesně by měli zažívat víc utrpení, než je nutné? Komu to prospěje? Pokud věříte, že napravit je nejde, tak koho vlastně ve skutečnosti chcete potrestat? Sebe nebo je? A proč?

+3/−8
11.11.2016 13:15

D94a65n88a 96T61e28n62z53l67e31r 5760452625783

Vrazi BYLI lidské bytosti, rozhodli se stát monstry a právě proto si nezaslouží sebemenší litování. Vrazi bestiální, vrazí malých dětí, apod.

Vaše obhajoba zla je na zvracení. Rv

+13/−1
11.11.2016 18:36

M85a89r96t14i83n 31B11i67t44t57n83e33r 4742806526285

Kdybych obhajoval zlo, měla byste jistě pravdu. Já ale hájím lidi. A myslím si, že bezúčelné týrání si nezaslouží žádný živý tvor, bez ohledu na to, co spáchal.

A navíc. Nevěřím na příšery, ani na monstra. Pokud tedy nebudeme mluvit o monstrech, které máme každý v sobě. Takových, které nám našeptávají, že ti, s nimiž nesouhlasíme a ti, které nemáme rádi, ti, kterými opovrhujeme, nejsou lidé a tak si zaslouží jen to nejhorší.

+1/−2
12.11.2016 16:26

I96r37e13n85a 53K59r19o74u88p44o72v33á 4450733767152

Jenže to je právě to, co nechápete. Oni nezažívají víc utrpení, než je nutné. Popisované vězení je patrně jediný účinný způsob, jak eliminovat nebezpečí, které představují pro ostatní lidi. Nebo snad s tím svám oblíbeným nebezpečným psem, si budete chodit hrát a cvičit ho (pes potřebuje zaměstnání, jinak trpí) a budete mu umožňovat kontakt s ostatními psy (pes je také sociální tvor a potřebuje kontakt s dalšími jedinci svého druhu, jinak trpí), přestože je prakticky jisté, že jak člověka, tak psy s kterými přijde do kontaktu, bude napadat?

+1/−2
14.11.2016 8:56

Z84d20e16n51ě24k 10T22r87u79t59n17o14v72s85k46ý 7203353696930

Jenže psa, který někoho napadl, ať už záměrně, nebo ne, často utratí. Často humanisté jsou ti, co ve jmenu civilizace volají po krvi.

+1/0
11.11.2016 10:02

M73a58r19t28i76n 25B18i68t20t96n65e92r 4672516986235

Ano. Někdy ho utratí, někdy se ho snaží zachránit a převychovat. Ale pokud ho neutratí (jako že i v Rusku převládlo mínění, že člověk si přeci jen zaslouží lepší zacházení než zvíře a tedy utrácení lidí se zrušilo), tak by se o toho psa měli sice základně, ale přeci jen nějak rozumně postarat tedy by ho neměli ani cíleně týrat.

+2/−1
11.11.2016 12:50

M68a39r37t27i84n 49K32u36d45r54n45a 3889516339470

Proste spravne vezeni pro vrahy.

+17/0
10.11.2016 23:15

M63a51r10t27i95n 65J42i89r42o55u88s24e32k 7866915645158

Skoro by jeden nad těmi vrahouny zaplakal.

+4/0
10.11.2016 23:08

P59a26v17e82l 17S83o53b50o32t72k73a 5400364

hm... Guantanamo je asi lepší, ale, na druhou stranu, v Petaku jsou lidé alespoň za něco odsouzeni.

+4/−1
10.11.2016 21:58

Najdete na iDNES.cz