Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zdolanými kilometry a kily se chlubíme kvůli narcismu, říká studie

Pochlubit se dvaceti kilometry zdolanými ještě před prací, drsným protokolem v posilovně, když jsme si naložili o pět kilo víc. Navrch možná vyfotit snídani. A taky bicepsy nebo běžecké boty a propocené ponožky. Aby ostatní viděli. Laický náhled nás neklame, je to projev narcismu. Tvrdí to i vědci.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

J98a55n 44R74ů35ž51i92č84k66a 7932632735287

Úplně vidím toho tlustého absolventa sociálních věd, který na tenhle "výzkum" dostal grant.

+2/0
28.4.2017 23:08

R59o76s45ť84a 65M68e40c69a 3340173943296

Ja jen vsechny tyhle sedmidřepy mohu ujistit, ze foto s touto aktivititou vubec nikoho nezajima, laik dostanou bud kvuli tomu, ze maji pratele, kteri je nechcou urazit svym prehlizenim a nebo je to nejaka pekna holcina ktera ukaze aspon pevny zadek. Je to o pochlubeni se, endorfinem ojety mozek da prikaz, prask, prask, prask a je to na chlubitku (Fb). A my se pak tim musime probirat. Jak Jarda jede na kole, praaask fotka, jak Venda na koleckovych bruslich vymrsknul piruetku, praaask, fotka... atd.. atd..

+1/0
28.4.2017 12:26

J43i74n73d59r90i16c28h 70K43o74l84a21r 7360810775113

... ze ma Rosta dite, praask, fotka. Ze si Rostova stara dala na hlavu kastrol, ze je Rosta pod Eifelovkou ... Koho to zajima. Presne, nikoho, jen te nechcou urazit. ;-) ... trosku sebereflexe a tolerance by to chtelo, ty tvrdaku

+2/0
28.4.2017 12:33

R25o54s17ť11a 71M29e42c27a 3820693783596

Ja mam o hodne vice veci na sdileni a hodne vice zajmu, nez co mam na chlubitku, to ze je tam nedavam je projev toho, ze asi nejsem narcis. To ze vy na kazdeho reagujete podrazdene, asi znamena ze jate potrefena husa, ktera keeejhaaa.

0/0
28.4.2017 13:08

R74o47s48ť54a 68M17e27c21a 3160123563546

Ale ono to neni o tom, ze se nekdo obcas pochlubi : ok dal jsem 20km, prask fotka, ale spise o tom, ze to tam sviha co druhy den. A to opravdu nikoho nezajima, s tim spise ze ma pocit vnitrniho uspokojeni z nepodstatnych laiku.

Co se tyce meho Fb, dekuji za probadani a upozorneni me na muj problem, ze jsem od narozeni sveho ditete az po současnos, dovolil si dat na fb cele 4 fotky s mym synem. Omlouvam se jsem narcis.

+3/0
28.4.2017 13:19

P56e44t84r 90S33t58a83n90i38k 5535788987923

Jistá zdravá míra narcisismu je spíše pozitvní, jak v posouvání v práci, tak třeba v zálibách jako je třeba ten sport. V extrémním případě člověka, které mu je naprosto jedno, jaký dojem jeho jednání působí na ostatní, můžeme totiž také dostat třeba asociálního vraha. Co se týče sociálních sítí, tak sám nemám žádný účet na FB, Instagramu a spol. ale sociální sítě nějak výrazně nekritizuju. Každý ať si dělá co chce, když tím neubližuje druhým. Jediné, co bych v tomto ohledu vytkl soicálním sítím s ohledem na téma článku je fakt, že offline lidská komunikace začíná spíše zájmem, dotazy na druhého člověka (tak jak se daří v práci, jak ti vyšel ten závod, co jste si tam dali dobrého k večeři?). Sociální sítě, tím jak fungují, začínájí spíše opačným postupem, tohle si teď dáváme k večeři, skončil jsem druhý, takhle vypadá má nová kancelář a reálný zájem druhého člověka je až druhý v pořadí v podobě lajků či sdílení atd. Starší generace nemá většinou problém tohle rozlišit, u té mladičké, pro kterou jsou sociální sítě mnohem silnější složkou komunikace, bych byl s tím zaměřením na "já" trochu opatrnější a dětem opakoval, že skuteční přátelé a reálná ocenění jejich výsledků, se neměří v podobě lajků či počtu spojení na FB, ale čekají tam "venku".

+7/0
28.4.2017 10:57

J56i45n10d57r89i89c21h 56K53o32l93a29r 7250130195693

To nepozoruji, fb mam a vetsina mych pratel a v osobni komunikaci mame zajem a ptame se na druheho. Zkusim se na to zamerit, jestli jsem neco neprehledl.

0/0
28.4.2017 11:37

M70a97r67t98i59n 66N86o38v19á68k 6983777509151

tak to jsme "všichni rádi, že jste nám napsal, že sociální sítě nepoužíváte" - vaše příspěvky + navíc vaše zcela osobní foto nenechají nikoho na pochybách, že se očividně jedná opravdu o vaše názory. Myslíte si, že když nějaký personalista prožene vaše jméno xx vyhledávacími engines, že TOTO (vaše navíc strukturované, delší a na konkrétní téma příspěvky) pro něj nebudou zajímavější, než nějaká fotka s pivem a kámosy u baru...? tak si přestaňte lhát do kapsy, že jste "off the grid" pro ty, kdož by o vás něco chtěli dohledat.. Rv

0/−1
28.4.2017 17:09

M94a47r55i97e 33N17a69v30r26á90t98i11l34o49v64á 6753297481230

Někdo se chlubí sportem, někdo vařením, jiný dětmi nebo cestováním, někteří sdílejí pejsky a kočičky. Někdo to má namíchané všecko. Nevadí mi to, když toho není až moc. Vadí mi hloupé a nenávistné příspěvky na FB.

+2/−1
28.4.2017 10:02

L30e39n85a 79P49á35t69k17o89v87á 8901213704519

Když někomu pochválím sportovní výkon, nebo shozená kila tak to fakt myslím tak jak jsem to řekla. Jako pochvalu a fakt si myslím že si ji zaslouží. Divný co?

+6/0
28.4.2017 9:44

L57u83d48ě31k 91N95ě48m48e54c 5175671972354

No fakt jste nějaká divná. ;-D

0/0
28.4.2017 10:25

M26a31r61t89i29n 84B57e20r29a25n 6979295386251

Sociální sítě a internetové diskuze jsou postavené na narcismu. Zveřejňování vlastních názorů, fotek, informací o sobě.

Každý máme v sobě kus této vlastnosti, někdo víc, někdo méně.

Podle jednotlivých postů samozřejmě empatický člověk (divák, čtenář) pozná, jakou míru narcismu v sobě autor daného příspěvku má. Ty vážnější případy (chorobné, pravidelné postovače s vysokou kadencí) nazývám prostituty a pokud jejich příspěvky jsou jen o nich samých (nebo o povrchních záležitostech), nesleduji je.

Ale to není nic nového pod sluncem. Takové to bylo, je a bude. Člověk je tvor barvitý a nedokonalý...

+4/0
28.4.2017 9:41

J26i81n39d14r29i57c52h 50K11o43l83a32r 7980730755313

Postovani cehokoliv na socialni site je projev narcismu a toho, ze clovek chce, aby ho druzi pochvalili (lajkovali). Pokud nekdo sportuje, tak si tam dava sportovni vykony, pokud nekdo foti, dava si tam podarene snimky, pokud nekdo cestuje, dava si tam selfiecka a umisteni, kde vsude byl. I komentovani clanku je narcismus - hele divejte se, jakej mam spravnej nazor!!! ... takze asi tak. Ja bych chtel byt vedec a dostavat pytle penez za takovy studie.

+8/0
28.4.2017 8:18

L27u80d23ě19k 47N55ě10m67e15c 5635591322424

U někoho to opravdu tak funguje. ale rozhodně bych nepaušalizoval. Většina z oněch "narcistních sportovců" má vyšší sebevědomí, než oni vědci.

+2/0
28.4.2017 8:07

L84e28n92a 76P78á66t19k49o87v20á 8551833244869

Taky si to myslím, navic spousta těch lidí prostě jen chce podpořit ostatní aby se nebáli. Třeba zrovna hubnoucí ženy. Že když to dokázaly ony i ona to může zkusit, že na to může mít a že to za to stojí. Všechno není jen ego.

+3/0
28.4.2017 9:49

P76e66t30r 21T81ř87e11b43e83š20k89a 5687267232338

Pochopitelně všechno ego není. Ale většinou ano. To, jak většina chce svými příspěvky pomáhat a podporovat druhé, je dost naivní. Člověk to vidí kolem sebe.

0/0
30.4.2017 8:44

J50a68n 35R19i64e82g50e17l 1524426635352

Spise jsou vedci nasrani, ze na to nemaji cas a vuli jako sportovci. Nebeham, nezavodim pro zname, ale pro sebe. To, ze se o sebe nekdo stara a nekde si zapise km, pripadne pochlubi se vykony, neznamena ze je narcista. Je to stejne, jako kdyby pekna zenska musela chodit usmudlana a smradlava, protoze dalsich 10x kolegyn je skaredejsich a ma se citi kvuli nich spatne, ze ona je kocka? Kdyz nekdo vydelava dost penez, nemel by si koupit poradne drahou karu, protoze ostatni skocky zavidi? Ve sportu a sdileni vysledku je to stejne, ostatni pecivalove jsou nasrani, ze doma lezi u TV, chlastaji pivo a na vysledky se max muzou divat u kolegu z prace, kteri aspon neco delaji :)

0/−3
28.4.2017 8:00

L43u17d35ě38k 93N59ě78m42e47c 5935801702304

No tak... pořizování si věcí, aby socky záviděly, to je opravdu projev nízkého sebevědomí.

+5/0
28.4.2017 8:09

J97a10n 18R12i17e62g52e85l 1984296835452

a neni to porizovani veci kdyz je chci v poradku a socky jenom zavidi? S tim ja nic nesvedu a celkove mi to je jedno, ale nasere, kdyz mi nejaka pi cka ojede auto klicem, bo na neho sam nema, vetsina z nich se ridi heslem NEJSEM NICIM PROTO NICIM.

0/0
28.4.2017 12:56
Foto

A29n41d46r68e23a 86Š56r55e54t93r18o55v26á 7391885820758

Ano, je i mile, ze to, co vi kazdy, potvrdila studie :-). Ja osobne tohle chapu do urciteho veku a rekla bych, ze to je nejen narcismus, ale i nizke sebevedomi nebo hledani sebe sama, ktere si clovek snazi kompenzovat obdivnymi komentari k podobnym fotografiim. U lidi nad 30 uz mi to ale pripada chorobne. To uz jsou dospeli, kteri by meli mit vsechno v hlave srovnane. Vsechny ty matky, co se chlubi tim, ze ani nepockaly do konce sestinedeli a zacali behat, cvicit, ze do konce sestinedeli zhubly tolik a tolik a ze 3 mesice po porodu ubehly pulmaraton a kdesi cosi. A pisou to takovym tonem, aby bylo jasne, ze my, co to nedelame, jsme neco min... Tech lidi je mi vlastne lito, protoze jsou obetmi trendu, honby za uznanim a nikdy nebudou spokojeni sami se sebou.

+10/−2
28.4.2017 6:58

M39a68r96t15i21n 63B74e47r98a89n 6889775366241

Krásně shrnuto ;-)

0/0
28.4.2017 7:16

P32a89v19e61l 23N19e28d59ě46l35a 5266350894541

Úlohou vědců je zpravidla něco objevit nebo dokázat již objevené. Tak už to prostě je.

+2/0
28.4.2017 7:44

J90a72n 27R78i76e56g39e31l 1784346645662

co je Vam po tom, kdo co dela po 30? Znam lidi, kteri behaji v 60 a davaji si to do statusu. A rekl bych, ze to v hlave maji uz dost srovnane. Jak rikate, protoze asi doma sedite na zadku tak max zavidite. Zvednete prdel a bezte neco delat taky. Nic jineho se na to neda napsat. Sebevedomi mam, nehledam sam sebe, rodinu mam taky, dokazal jsem toho docela dost a sport je jedna z veci, ktera Vas naopak nauci discipline, prospeje zdravi pri rozumne zatezi a pomuze i proti stresu, zkuste zvednout prdel a pokud citite, ze to nema nekdo vedet, tak to nikam nesdilejte, nekdo se chlubi pracovnimi uspechy, nekdo detmi, nebo vysledky ve sportu...

+2/−4
28.4.2017 8:03
Foto

A98n69d33r97e77a 29Š40r70e28t45r63o26v79á 7641265910438

Mne je to jedno, co kdo dela, ale mam na to takovy nazor, jaky jsem napsala, a byl zde navic potvrzen studii. A rozhodne neshazuji sport, sama jsem spise aktivni clovek (tak nechapu, ze ac me neznate, jste se odvazil k tak kategorickemu tvrzeni "zvednete prdel a jdete neco delat" a "sedim na zadku a maximalne zavidim"). Je ale rozdil neco delat pro sebe a delat to zrejme pro okoli. Muzete mi teda rict (protoze se vas to asi tyka, kdyz jste mel potrebu tak ostre vystartovat), proc vy sdilite to, kolik jste ubehl nebo kolik jste uzvedl v posilovne? Potrebujete, aby to okoli vedelo? Proc? A chlubeni celkove, at se jedna o deti nebo pracovni uspechy, nesouvisi s narcismem a chvastanim (existuje i porekadlo ze samochvala smrdi :-))? Ja proste nenasleduji tento soucasny trend vsechno hned "vyblit" na socialnich sitich (predstavte si, ze by treba FB neexistoval; psal byste maily nebo dospisy svym pratelum, co vsechno mate za sebou?). A jak jsem psala na zacatku, tuhle masivni potrebu spousty lidi jsem si proste vysvetlila tim, co ted potvrdili vedci, takze jsem se holt vyjadrila i v diskuzi, jelikoz s obsahem clanku souhlasim.

+8/0
28.4.2017 8:35

J80i78n30d19r82i73c80h 20K22o31l95a91r 7520640535943

Podivejte vsichni, jak jsem dobra! Nikde nikam nic nepostuju, nenasleduji trend vsechno vsude vyblit. Vy jste narcisove a ja ne, hec! ;-)

+1/−2
28.4.2017 8:42
Foto

A66n10d51r52e60a 97Š21r88e61t80r74o22v82á 7451465190278

Asi dalsi sportovec, co nesnese, ze holt ne vsichni maji potrebu vsechno hezky za tepla nekam vystavovat a ze ne vsichni z techto informaci padaji na zadek. Z toho, co pisete vyse, vyplyva, ze za narcismus asi povazujete uplne vsechno, cim se clovek projevuje (napr. i nazor v diskuzi), takze chapu, ze asi mate trosku pokrivene vnimani techto veci, a proto vam to pripada uplne normalni.

+3/0
28.4.2017 8:52

J68i54n17d54r95i41c68h 53K85o54l55a38r 7170530285343

Ne, jsem clovek, kterej rad s ostatnima sdili pozitivni veci. Kdyz nekdo neceho dosahl, zazil, dobre se bavil, neco se mu povedlo, rad mu to lajknu a dam plusko. Naopak nemam rad zapsklouny, kteri si hrajou na to, jak je tito chlubici nezajimaji, ale pritom je z jejich prispevku jasne, jak je stve, kdyz cerstva matka pul roku po porodu ubehne maraton. Ja bych vam klidne post o vasem relaxu pri sestinedeli lajknul a mel z jen radost, ale nemuzu a nechci s vami sdilet litost a zast k nekomu, kdo se nekde pochlubi svym vykonem.

+1/0
28.4.2017 9:05
Foto

A88n32d96r74e11a 91Š55r22e77t87r88o20v53á 7591765480818

Ale vy delate velkou chybu, ze si myslite (cimz skoro potvrzujete to, co jsem psala o tom, ze tito "chlubici" si mysli, ze jsou neco vic a lepsi nez ti, co to nedelaji), ze kdyz nedelam to, co "chlubici", ze jim to automaticky zavidim, protoze toho nejsem schopna. Nebo ze kdyz mi prijde prehnane nasdilet kazdy den, kolik jsem ubehla, ze treba vubec nesportuji. Ja osobne matce, co musela ctvrt roku po porodu ubehnout pulmaraton, nic nezavidim. Spise jsem se zamyslela nad tim, proc to chtela za kazdou cenu takhle brzy po porodu (a popravde behat v sestinedeli mi pripadalo jako blaznovstvi - to telo se proste potrebuje trosku vzpamatovat). Proc musela nutne jeste behem sestinedeli zacit behat? Zboril by se svet, kdyby to udelala pozdeji? Co je za tim jineho nez touha vsem pekne ukazat, jaka jsem borka, ze jsem se po porodu tak rychle dostala do kondice? Proc davat fotku bricha z posilky s komentarem, kolik tydnu po porodu to je? To je to, co pisu nize, jde o tu formu a o miru, to je proste cele jadro pudla.

+3/0
28.4.2017 9:21

J84i71n35d49r64i35c40h 96K65o15l52a82r 7810170625503

Ona z toho ma radost a pokud je dost lidi, co ji to lajkne a oceni ji, tak je to v poradku, ne? Vam by mela byt lhostejna, cim vam skodi? Je proste narcistni vic, nez jini, dela to mozna spatne z vaseho pohledu, ale je to jeji vec. U vas by se dalo najit taky dost veci, ktere nedelate dobre, nebo se kterymi jini nesouhlasi. U me taky, nikdo nejsme perfektni. Proto odmitam nekoho soudit a odsuzovat jen proto, ze se nekde necim pochlubil, chlubi. A prave proto, ze vy se nad tim pozastavujete a hanite to vypovida o tom, ze vas ta osoba stve a ja jen nechapu proc ... A k vasi prvni vete, nikde jsem nenapsal, ze kdyz nedelate to, co chlubici, ze jim to zavidite. To, ze to tak nedelate, je vase vec, vase volba, vas zpusob spokojeneho zivota. To, ze jim to nelajknete a nesdilite s nimi jejich radost nad vykonem, je taky v poradku. Ale to, ze se do nich tady obouvate, uz svedci o tom, ze tam bude spis ta zavist nez lhostejnost.

0/−2
28.4.2017 9:44
Foto

A32n60d48r70e18a 34Š22r42e39t65r16o30v25á 7931185160728

Tak jsou dve moznosti, bud tak blbe pisu, ze me nazory neni mozne desifrovat, nebo me nechapete vy. Uz tu nechci tapetovat, takze se pokusim to zvladnout nejak kratce: do nikoho se neobouvam, v souladu s tematem clanku jsem zde vyjadrila svuj shodny nazor, ktery jsem se tu snazila trosku rozvinuteji vysvetlit. Proste mam stejny nazor, jaky maji vedci. Clanek je o pricinach toho, proc to lidi delaji, nikoliv o tom, jestli to je dobre nebo spravne. Je to proste pricina. Takze nechapu, proc se tu porad snazite to prevest na rovinu toho, ze ty lidi nikomu neskodi, ze jim to asi zavidim, ze je to jejich radost atd. To preci nikdo nesoudi a nehodnoti, hodnoti se (znovu a jeste jednou) priciny.

+4/0
28.4.2017 9:58

J52i45n28d77r68i63c90h 98K18o94l49a72r 7390700355473

Ukecala jste me jako spravna zenska, vzdavam to. Mejte se hezky :-)

0/0
28.4.2017 10:02

J87i91n20d16r40i56c71h 38K95o82l58a14r 7250120575983

Co je spatnyho na tom, ze nekdo ma z neceho radost, tak to proste zverejni. Ubehnute kilometry, dobre uvarene jidlo, dalsi spendlik v mape, krasna fotka, roztomile deti, pekne opravena chata, hlubokomyslne moudro atd atd. - Vetsina z nas chce neco lidem ukazat, pochlubit se, sdilet radost. Vy jste se nam tu taky pochlubila, jak to delate spravne, ze nenasledujete blazny a sestinedeli hlavne odpocivate a relaxujete. Nevim, proc by nekomu melo byt nekoho lito jen proto, ze se necim pochlubil.

0/−3
28.4.2017 8:50
Foto

A78n40d46r87e84a 81Š67r68e49t61r22o84v49á 7121685400688

Vsechno je to totiz v mire, vite? Kdyz da nekdo jednou za uherak fotku s ditetem nebo z cyklovyletu, tak to je neco jineho, nez kdyz denne nebo obden zverejnuje, kolik ubehl, co si uvaril, jak si naserviroval snidani, co si koupil na sebe apod. (a jeste, jak jsem take psala, to zhusta doplni poucujicim komentarem). A ja netvrdim, ze to delam spravne, jen se proste chovam jinak. Ale v minulosti jsem k tomu mela sklony, a protoze jsem dost analyzujici typ, premitala jsem, proc to vlastne delam, a vysledek byl nabiledni. Jakmile jsem si to uvedomila a na jiste slozce me osobnosti zapracovala, od te doby proste nemam potrebu.

+4/0
28.4.2017 9:04

J42i32n83d12r75i26c79h 16K32o93l20a59r 7740950605943

Ale to uz je problem tech, co to prehaneji. Paklize prekroci miru natolik, ze kazdeho spis stvou, nakonec jim to tam stejne nikdo nebude lajkovat, pokud ano, tak porad asi nekoho inspirujou. Nechte jim jejich radost. Pokud me nekdo zacne svymi prispevky obtezovat a nesedi mi jeho styl, tak ho proste prestanu sledovat a je to. Nevim, proc bych je mel nekde pomlouvat a oznacovat je za narcisy. Sleduju a podporuju ty, co me zajimaji.

0/0
28.4.2017 9:10
Foto

A70n42d92r81e50a 64Š29r32e70t53r27o71v32á 7351375520888

Jezis ja jim nic neberu, tady se jednom patralo po pricinach. Ze je tam narcismus nebo nejaka snaha si posilit sebevedomi, je podle me jasne.

+2/0
28.4.2017 9:28

J71i92n28d54r33i62c59h 39K65o89l71a18r 7930520105273

No, jeste, abyste jim to brala, kdyz uz jim zavidite ;-D;-D;-D ... touto nadsazkou koncim diskusi a preji hezky den. :-)

0/0
28.4.2017 9:49
Foto

A23n17d19r85e89a 14Š22r98e22t57r57o53v57á 7791935510308

Vam taky :-)

0/0
28.4.2017 10:07

P86a81v77e16l 71N18e81d62ě25l59a 5916210384281

Tak ten nadpis, to je přesné.

0/0
28.4.2017 6:17







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.