- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Úžasná věc. O to větší průšvih by byl její účast v reálném konfliktu a její potopení.
Přesto žádná sláva, když se jedná o efektivnost války.
Trochu divné počty u toho přetížení. Z nuly na 300 km/s za 2 s to vychází na 4G, což je na pokraji ztráty vědomí. Hodnota 20G je za hranicí poškození měkkých částí (játra, slezina, apod.)
4G jsou správně. to by odpovídalo parnímu katapultu. Piloti bojových letadel musí vydržet krátkodobě i větší přetížení.
Navíc je rozdíl zda přetížení působí směrem dozadu nebo směrem dolů
To že byl Teddy Roosvelt 26. prezidente, ví všichni, kteří pamatují loňskou (?) salvu ruských 26 střel s plochou dráhou letu z Kaspického moře do Sýrie. USS Theodor Roosvelt byl tehdy na hlídkování v Perském zálivu a hned po této salvě nabral rychlost a pelášil z Perského zálivu jak namydlený blesk (samozřejmě na "plánovanou údržbu", akorát nebyl, jak je zvykem, vystřídán žádnou sesterskou letadlovkou). Ruské rakety mají totiž takový dostřel, že jsou schopny zasáhnout cíle v Perském zálivu a při charakteristice jejich letu by cíl měl 4 sekundy na protiopatření.
.... tak vona ta letadlová loď duní když startuje stíhačka ?!,- neuvěřitelný!,- sem si celej život myslel že je tam naprostý ticho !,- a proti temu šílenýmu tichu komplet palubní personál používá sluchátka proti hluku,- jako aby to ticho bylo ještě větší, třeba dvojnásobný, žejo ?!,- ....... žišikriste, ta IDnes temu dává kartáč !
Měl jsem za to, že lodě používají k pohonu lodní šrouby a ne vrtule :-)
Letadlová loď je, vztaženo k její velikosti, asi nejkomplexnější systém, co kdy lidstvo vytvořilo.
Windows jsou složitější systém než ten který má letadlová loď. Na Windows pracovali desítky tisíc lidí přes 20 let. Když si vezmete že operační systém zvládne komunikovat s jakýmkoli hardwarem, softwarem, programovacím jazykem, sítí, internetem atd. Jenom webový prohlížeč bude mít víc řádků kódu než kolik bude mít celá letadlová loď ve všech systémech.
Letadlová loď je velký zážitek. Ale pokud netrváte na plném provozu, není tak velký problém se na ni dostat na prohlídku. Většinou v suchém doku při větší odstávce jsou návštěvní dny a prohlídky naprosto volné, jen je třeba vystát frontu, protože zájem je velký. A žádné formuláře není třeba vyplňovat. A i bez provozu je dojem hodně silný. Nikdy na to nezapomenu.
kde se dá v Evropě letadlovka vidět? Asi nejbližší bude v Neapoli. Ale asi tam lidi neprovádí. Ale vidět ji za plného provozu musí být pořádný zážitek.