Diskuse k článku

Závodění mě naučilo odpouštět, říká jezdec Frankie Vojtíšek

Patří mezi legendy českého motorspotu. Na konci 80. let závodil i s tahačem LIAZ a kamion téže značky dostal dvakrát až do Dakaru. „Dokud neprojedu cílem, nepovažuju nic za jisté,“ říká jezdec František „Frankie“ Vojtíšek.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

M32i22c59h59a11l 64N74a85j58m38a38n 7159253736500

Pan Vojtíšek byl/je bezesporu výborný jezdec v okruhovém tahači.

Ale jako člověk je to odpad. Křivák a podrazák, který nedrží dohody se svými obchodními partnery a hlavně se dokáže vrazit kudlu do zad svým přátelůmRv

+1/0
31.8.2017 15:47

R86o88m58a62n 46K85r65a43t46o14c77h57v94í36l 6616927536134

Prej byl účelově komunista.

0/0
31.8.2017 20:56

R52o25m44a85n 44K52r38a75t60o51c72h70v77í50l 6986207426544

Asi i proto se neúčastnil toho projektu Sen o Dakaru: http://2015.senodakaru.cz/

Retro jízda Dakarské Liazky po letech znova do Dakaru.

0/0
31.8.2017 20:58
Foto

M26i92c44h55a65l 78N23a54j32m16a79n 7589963446830

Tak bohužel pan Moskal je jedním z těch, kterým Frankie vrazil kudlu do zad (a opakovaně). :-(

0/0
31.8.2017 21:13

R12o72m57a16n 10K54r16a33t70o35c24h69v74í35l 6376577836934

To jako, že Moskal není o moc lepší?

Povězte mi o tom víc.

Děkuji

0/0
31.8.2017 21:18
Foto

M17i76c60h67a96l 58N65a72j88m29a31n 7959113536370

Ne, proti Moskalovi není snad jediného křivého slova! Pan Moskal je člověk, který si zaslouží obdiv a úctu.

Když Frankie začal dělat v liazu, tak se o něho Moskal staral jako o syna (dokonce u něho u Moskala Vojtíšek i jeden čas bydlel). Vděk byl takový, že Frankie na Moskla donášel a dožadoval se jeho vyloučení z dakarské sestavy (zdůvodňoval to tím ,že Moskal nebyl ve straně....), tenkrát se za Moskala postavilo vedení a Frankie byl těsně před dakarem 1987 vyřazen z týmu. Další podrazy dělal Frankie v okruhovém týmu a tam už bohužel po revoluci dostal podporu vedení právě Frankie a Moskal byl nucen z týmu odejít.

0/0
31.8.2017 21:28

R86o75m76a50n 14K41r98a19t68o72c29h51v18í48l 6296947576944

Sorry, já to poprvé hned nepochopil.

Už je mi to jasné.

Tak je asi pravda to co jsem slyšel, že Vojtíšek byl ve straně a využíval toho. Vypadá to, že do strany šli v těch dobách lidé, kteří nebyli úplně čestní.

Je mi jasné, že se Vojtíšek nemohl účastnit té akce Sen o Dakaru, on sám by nechtěl a zároveň jeho by tam nikdo nechtěl.

Pěknej hajzl ten Vojtíšek.

0/0
31.8.2017 22:05
Foto

M64i89c67h33a43l 75N98a49j37m64a85n 7129743346690

Druhá věc je jeho podnikání a provozování související se závodním týmem. Zůstávají po něm dluhy, tým financuje ne zrovna legálním způsobem, přepisuje podíly ve svých krachujících firmách na fiktivní osoby za které se prokazuje kradenými doklady.....

+1/0
31.8.2017 22:10

R42o86m59a60n 17K79r62a17t66o90c93h76v16í57l 6336697346724

Neuvěřitelné je i to, že mu to neustále prochází.

0/0
31.8.2017 22:14
Foto

M10i46c63h68a63l 41N10a51j63m13a44n 7339663976930

Na oko vypadá jako sympaťák a umí komunikovat s médii.

0/0
31.8.2017 22:16

R80o74m60a68n 44K50r25a12t81o11c41h48v97í91l 6906137946614

Jasně chápu.

0/0
31.8.2017 22:17

O38n73d87r15a 72Š33e28d59i64v25ý 1587721433343

Jsem z regionu a musím bohužel souhlasit...

0/0
2.9.2017 20:23

M95i81l34o81š 71K11o89h31o84u43t 6814674315911

LIAZu je velká škoda

0/0
31.8.2017 10:08

K11a58r71e98l 49V70a37c33h16u75t 9123372499833

Mám už taky nějaký ten pátek ... a přesto pořád zjišťuji, že závodní styl druhých mne tak trochu strhává TAKÉ k rychlejší jízdě a k tomu, že na chvíli vždy přijdu o veškerou ostražitost :-( ... jako kdyby ten adrenalin, který se vylije člověku do žil najednou na chvíli "zabil" pud sebezáchovy... obvykle do té chvíle, než si uvědomím, že už zas "bylo namále" (anebo na mne zařve spolujezdec);-(.

Chjo, nepochybuji o tom, že nejsem sám takto "postižený"... statistiky nehodovosti nejspíš naznačují, že takových nás bude víc, snad mnoho, možná dokonce až příliš mnoho... :-(

Kupodivu se zdá, že nejbezpečněji a nejopatrněji jezdím tehdy, když jsem ve voze sám. Podvědomě mám tendenci částečně spoléhat na ostražitost a pomoc spolujezdce... a to asi taky není dobře. :-(

+2/0
31.8.2017 9:05

J84a98n 53H19r66a17d52e25c66k19y 5410928703177

Pan Vojtíšek udělal pro propagaci Liazu velmi mnoho. Je smutné, že tato značka, stejně jako mnohé tradiční české značky, zanikly během privatizace. Na zániku Liazu se obrovskou měrou podepsal Klaus a jeho spolupracovníci. Klaus nařídil, že Liaz bude privatizován pouze kuponovou metodou, vláda v té době na nátlak zahraniční automobilové lobby zrušila clo na dovoz tahačů a mnozí z českých dopravců, kteří vozili zboží do západní Evropy, nesměli k tamním firmám s českým autem přijet. Liaz byl po roce 89 v podobné situaci jako o 15 km vedle AZNP M.Boleslav. Ta byla předána VW a dle německých sdělovacích prostředků z té doby bylo i zveřejněno za kolik milionů marek úplatku tehdejším českým politikům. Jména byla samozřejmě zveřejněna též. Škoda M.Boleslav je dnes světovou automobilkou, Liaz na závěr jeho existence zničil velkohubý a velikášský Soudek, který si na Liaz nabral úvěry, které do Liazu nikdy nepřišly. V Liazu v té době úplně na koleně vyvinuli velmi povedený tahač Xena (stále jich několik jezdí) a komunální vozidlo Fox. Co to však vše bylo platné? Továrna byla silně podfinancovaná a posléze rozkradena.

+1/−1
31.8.2017 2:47

R88o53m33a14n 11K35r57a16t52o58c33h71v96í71l 6756587796444

Proč nesměly přijet na západ s českým autem (Liazkou)?

To jako měly fakt nařízeno, že zboží nemůžou vozit českýma autama, nebo kvůli prestiži?

+1/0
31.8.2017 8:45

M60a15r46t84i89n 72K11o23d49a85t 2907626672557

Nevlastní otec měl autodopravu. Celkem to na začátku a v polovině 90. let šlapalo. Liazky a Avie byly základ. Nějaký kšefty do Německa měl a několikrát tam tedy jel. Na silnicích byl šikanován policajty, zákazníci se s ním nebavili. Doporučili mu, aby koupil MANa a nebude mít problémy nikde. Kdybychom to nezažili na vlastní kůži tak bych tomu nevěřil. Těch zážitků z Německa je mnoho a většina bohužel velmi špatných...

0/0
31.8.2017 20:32

R98o29m44a62n 52K96r35a24t36o78c55h94v84í93l 6206807496184

Zajímavé, MANa proto, že to je německé auto?, (to asi ne, to by jim vadilo Volvo).

Fakt hustý.

0/0
31.8.2017 20:49

M38a96r42t65i70n 13K62o59d13a87t 2857716242897

Nešlo primárně o německé auto. Mohlo to být i to Volvo, Scania, cokoliv. Hlavně aby nebylo východní... Osobně jsem nadřel při studiu na údržbě aut a návěsů celkem dost. Vím, že v těch letech už byly liazky stará auta. Ovšem výše je zmíněna Xena a ta byla velmi povedená... Ty naše auta by samozřejmě potřebovala časem vyměnit, ale v roce 93 či 95 byla v dobrém stavu a přesto prostě vadila. Je to dávno : ) Jen mi Frankie připomněl staré časy : ) Liazkám jsem hodně fandil a neměl rád Lopraise: ))

0/0
31.8.2017 21:24

R89o76m71a76n 36K22r16a81t18o46c78h66v38í94l 6866167136684

Já myslím, že Loprais byl lepší člověk.

0/0
31.8.2017 22:01

M45a82r34t70i23n 43K58o40d98a91t 2937476372637

Nevím. Neznám ani jednoho osobně. Fandil jsem liazkám :)

0/0
1.9.2017 6:18
Foto

M63i65c14h18a31l 42N53a36j12m55a87n 7949863136730

Tak ono šlo o to ,že liazky nebyly žádný kvalitní stroj a také kolikrát byly v žalostném stavu. A pokud zákazníkovi stála liazka před vykládkou/nakládkou na parkovišti a pak po ní zbyla loužička oleje, tak to doporučení přechodu na jiné stroje nebylo od věci....

V roce 94 jsem jezdil se zánovním tahačem 19.33 a pak přesedl do nového Volva FH12 340 - to bylo auto proti liazu jako z jiné galaxie.....

+1/0
31.8.2017 21:21

M67a72r96t83i27n 35K41o64d28a63t 2387276952237

O tom žádná. Ale nesouhlasím s tím, že liazky nebyly kvalitní.

0/0
1.9.2017 6:17

R23o87m69a19n 24K13r71a90t78o83c69h25v18í80l 6776817276564

Prej se na tom sralo úplně všechno. Ale to já jenom z doslechu.

0/0
1.9.2017 6:53
Foto

M55i65c40h29a96l 63N19a37j31m10a84n 7539923256560

Na Liazce se pořád něco opravovalo, utahovalo, seřizovalo..... Sice to nebylo nic fatálního, ale bylo to pořád. Skoro každý den ,když člověk zastavil na odpočinek, tak se musel něčím zabývat. Po přesedlání do Volva byl doslova šok, že to auto jezdilo třeba několik měsíců bez toho, aby na to auto člověk musel šáhnout - jen tankovat naftu.

0/0
1.9.2017 9:16

R23o87m66a27n 85K71r98a11t76o92c22h23v12í27l 6606867466454

To musel být opravdu velký skok doslova ve všem.

Asi je v pořádku, že LIAZ už neexistuje, protože opravdu nebyl konkurenceschopný.

A Xena, i když mohla být dobrá, tak by to prostě nezachránila.

0/0
1.9.2017 9:19
Foto

M81i70c39h81a92l 90N16a98j85m81a71n 7159343896540

Xena byl velký skok. moderní kabiny, motor Detroit Diesel, převodovka ZF.... Ale drobné nedostatky přetrvaly (asi by nebyl problém je odstranit). Dalo by se říct, že Xena téměř dohnala konkurenci. Problém byl v tom, že přišla do výroby v době, kdy už byla firma v úpadku. Vyrobil ose cca 20 kusů a všechno spíše ručně, takže co auto to originál. Na zavedení seriové výroby chyběly peníze a tak to byl v podstatě konec tohoto zajímavého auta.

0/0
1.9.2017 10:15

R67o94m91a20n 64K41r83a56t63o63c35h83v50í17l 6206697236484

A další věc byl třeba servis na západě, dnes když se něco stane, tak se volá asistence a někdo přijede a problém vyřeší, to asi tenkrát u Xeny nebylo možné.

A také proč bych si měl kupovat nějakou neznámou Xenu, když si můžu koupit vyzkoušené a osvědčené Volvo.

0/0
1.9.2017 10:41
Foto

M18i21c53h27a40l 93N75a21j85m84a27n 7399703686310

Tak ta Xena byla tehdy o cca 20% levnější než Volvo/Man/Renault se stejným výkonem a podobné výbavě. Problém byl, že byla čekací doba půl roku (dala se záloha cca 50 - 70% a to auto se začalo fyzicky vyrábět). Volvo/Man/Renault si člověk odvezl do týdne a ještě mu na něj zařídily velice dobrý leasing nebo půjčku.

0/0
1.9.2017 11:06

R67o44m31a68n 75K81r13a96t24o74c28h67v16í65l 6916747216574

Prej Komunista

0/0
31.8.2017 0:22

Najdete na iDNES.cz