Diskuze

Závodění mě naučilo odpouštět, říká jezdec Frankie Vojtíšek

Patří mezi legendy českého motorspotu. Na konci 80. let závodil i s tahačem LIAZ a kamion téže značky dostal dvakrát až do Dakaru. „Dokud neprojedu cílem, nepovažuju nic za jisté,“ říká jezdec František „Frankie“ Vojtíšek.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Pan Vojtíšek byl/je bezesporu výborný jezdec v okruhovém tahači.

Ale jako člověk je to odpad. Křivák a podrazák, který nedrží dohody se svými obchodními partnery a hlavně se dokáže vrazit kudlu do zad svým přátelůmRv

1 0
možnosti

Prej byl účelově komunista.

0 0
možnosti

LIAZu je velká škoda

0 0
možnosti

Mám už taky nějaký ten pátek ... a přesto pořád zjišťuji, že závodní styl druhých mne tak trochu strhává TAKÉ k rychlejší jízdě a k tomu, že na chvíli vždy přijdu o veškerou ostražitost :-( ... jako kdyby ten adrenalin, který se vylije člověku do žil najednou na chvíli "zabil" pud sebezáchovy... obvykle do té chvíle, než si uvědomím, že už zas "bylo namále" (anebo na mne zařve spolujezdec);-(.

Chjo, nepochybuji o tom, že nejsem sám takto "postižený"... statistiky nehodovosti nejspíš naznačují, že takových nás bude víc, snad mnoho, možná dokonce až příliš mnoho... :-(

Kupodivu se zdá, že nejbezpečněji a nejopatrněji jezdím tehdy, když jsem ve voze sám. Podvědomě mám tendenci částečně spoléhat na ostražitost a pomoc spolujezdce... a to asi taky není dobře. :-(

2 0
možnosti

Pan Vojtíšek udělal pro propagaci Liazu velmi mnoho. Je smutné, že tato značka, stejně jako mnohé tradiční české značky, zanikly během privatizace. Na zániku Liazu se obrovskou měrou podepsal Klaus a jeho spolupracovníci. Klaus nařídil, že Liaz bude privatizován pouze kuponovou metodou, vláda v té době na nátlak zahraniční automobilové lobby zrušila clo na dovoz tahačů a mnozí z českých dopravců, kteří vozili zboží do západní Evropy, nesměli k tamním firmám s českým autem přijet. Liaz byl po roce 89 v podobné situaci jako o 15 km vedle AZNP M.Boleslav. Ta byla předána VW a dle německých sdělovacích prostředků z té doby bylo i zveřejněno za kolik milionů marek úplatku tehdejším českým politikům. Jména byla samozřejmě zveřejněna též. Škoda M.Boleslav je dnes světovou automobilkou, Liaz na závěr jeho existence zničil velkohubý a velikášský Soudek, který si na Liaz nabral úvěry, které do Liazu nikdy nepřišly. V Liazu v té době úplně na koleně vyvinuli velmi povedený tahač Xena (stále jich několik jezdí) a komunální vozidlo Fox. Co to však vše bylo platné? Továrna byla silně podfinancovaná a posléze rozkradena.

1 1
možnosti

Proč nesměly přijet na západ s českým autem (Liazkou)?

To jako měly fakt nařízeno, že zboží nemůžou vozit českýma autama, nebo kvůli prestiži?

1 0
možnosti