Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Na domácí party chodí především mladí muži, pořádají je ale vdané ženy

aktualizováno 
Nejčastějším účastníkem domácích večírků je v Česku svobodný muž mezi osmnácti a třiceti lety, organizují je však hlavně vdané ženy mezi jednatřiceti a čtyřiceti. A chodí na ně devět z deseti konzumentů alkoholu. Vyplývá to z aktuálního průzkumu.

Stále častěji u někoho v bytě. Mladí lidé se baví stále častěji na domácích večírcích. | foto: Profimedia.cz

Domácí party se podle něj stávají větším a větším fenoménem. Ne že by Česko neznalo rodinné oslavy, ty tu samozřejmě byly dlouhá léta, nový trend se však týká především mladé generace konzumentů alkoholu. "Ti už se baví raději na home party než v barech a hospodách. Trend k nám přišel ze zahraničí a dá se sledovat od roku 2011," říká Ondřej Roček ze společnosti Rémy Cointreau, která průzkum zadala.

Rodinné večírky pořád vedou

Alespoň jednou za měsíc večírek navštíví 44 procent respondentů. Přinejmenším jednou za tři měsíce ho organizuje 42 procent, a to hlavně prostřednictvím sociálních sítí, dva až deset dnů předem. Nejoblíbenější jsou pořád rodinné party typu oslavy narozenin, následuje plánovaná pařba s kamarády, oslava narozenin známých a kvarteto uzavírá party "jen tak", kdy parta vyrazí ven a spontánně skončí u někoho z účastníků doma. Mladí respondenti zvou většinou stejnou skupinu lidí, starší mají v okruhu svých známých skupin několik.

Nejlepší večírky podle respondentů

„Banda opilých lidí hrající WiFi hry proti sobě, to bylo fakt ROFL:“

„Oslava narozenin kamaráda, která trvala dva dny.“

„Party u kamaráda na zahradě, kdy všichni hráli po deseti panácích americký fotbal.“

Typickým návštěvníkem domácího večírku je svobodný muž mezi osmnácti a třiceti lety, který bydlí v bytě, poslouchá disko či elektronickou hudbu, cestuje po světě, čte iDNES.CZ, sleduje YouTube a chodí na sociální sítě.

Ztělesněním organizátorů je poté vdaná žena mezi jednatřiceti a čtyřiceti, která žije v rodinném domě, má ráda pop, rock, reggae či ska, dává přednost cestování po Česku a na internetu chodí nejčastěji na bazary s produkty pro děti a slevové portály.

Třiašedesát procent dotázaných uvedlo, že si večírky vybírá podle pořadatele, šestačtyřicet chodí se stále stejnou skupinou lidí, osmatřicet (především mladší) se řídí podle pozvaných, šestadvacet podle vzdálenosti od bydliště. Čtyřiadvacet to neřeší, protože chodí na pravidelné, stále stejné domácí akce, sedmnácti procentům záleží nejvíce na programu a šest procent respondentů chodí na všechny akce, na které jsou pozváni.

Pátek vede nad sobotou

Ideálními dny pro domácí večírek jsou samozřejmě pátek a sobota. Lehce vede pátek, přednost mu dá 58 procent zpovídaných, především mladší do třiceti let a muži, 39 procent si vybere sobotu, preferují ji především ženy a starší lidé. Večírek by respondenti odkývli i ve středu, čtvrtek či neděli, zapovězené je pondělí.

Pro start platí, že akce začíná mezi šestou a osmou hodinou večer. Mužům připraví hostitel pivo, na ženy pamatuje s vínem, tvrdý alkohol nosí i hosté. Šedesát procent respondentů uvedlo, že večírek opouštějí po šesti hodinách, po osmi už vydrží jen devatenáct procent účastníků. Lidé do třiceti let po party nejčastěji přespávají přímo na místě, starší odcházejí do svých domovů.

Průzkumu se účastnilo 410 respondentů, zhruba polovině bylo do třiceti, polovině mezi jednatřiceti a čtyřiceti. Pětadvacet procent domácností mělo měsíční příjem menší než 25 tisíc korun, 34 procent mezi 25 a 35 tisíci a 32 procent vyšší než 35 tisíc. Devět procent příjem neuvedlo.

Šestatřicet procent bydlelo s partnerkou či partnerem a dětmi, 21 procent s partnerkou či partnerem bez dětí, 30 procent v domácnosti s jinými dospělými, devět procent žilo v jednočlenné domácnosti a zbytek pouze s potomkem.

Třiatřicet procent žilo ve městě s více než sto tisíci obyvateli, 24 procent ve městě s počtem obyvatel mezi 20 a 100 tisíci, 19 procent v obci s pěti až dvaceti tisíci obyvateli, 15 procent v obci od jednoho tisíce do pěti tisíc obyvatel a devět procent ve vesnici pod tisíc obyvatel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Září jiskřivým make-upem a pestrými sárí, na ulicích jsou jejich skupinky...
OBRAZEM: Hidžrové žijí mezi božstvy, útlakem a prostitucí

Září jiskřivým make-upem a pestrými sárí, na ulicích jsou jejich skupinky nepřehlédnutelné. Čelí však surové diskriminaci. Hidžrové, jihoasijská sekta eunuchů,...  celý článek

Na humor s kvantovou matematikou. Vědci berou vtipy útokem.
Vtipy podle vzorečků kvantové teorie. Věda se snaží pochopit humor

Lidstvo rozesmávají, věda má však kvůli nim dlouho vrásky. Vtipy, přesněji jejich mechanismus, jí unikají. Co dělá vtip vtipem? je otázka, nad níž věda neprská...  celý článek

Další z rubriky

Over Drive - Josef Rarach
VIDEO: Jsem jako sochař, medik a chemik dohromady, říká špičkový maskér

Filmové příšery, zombie a nestvůry vytváří již osmnáct let. Jeho podpis nesou i postavy z filmů Letopisy Narnie nebo Hannibal. V rozhovoru pro pořad Óčko Drive...  celý článek

Cinder Ter má dlouhatánské dredy a tenhle styl se jí líbí u na mužích.
Práci v nemocnici beru jako poslání, říká MOgirl Cinder Ter

Vidí se jako upřímná, pracovitá, starostlivá, nerozhodná. „A ještě jednou upřímná,“ zdůrazňuje tuhle vlastnost MOgirl Cinder Ter.  celý článek

Na humor s kvantovou matematikou. Vědci berou vtipy útokem.
Vtipy podle vzorečků kvantové teorie. Věda se snaží pochopit humor

Lidstvo rozesmávají, věda má však kvůli nim dlouho vrásky. Vtipy, přesněji jejich mechanismus, jí unikají. Co dělá vtip vtipem? je otázka, nad níž věda neprská...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.