Krysí zápasy, Shakespeare a stepování
Ano, Five Points, to byly zakázané boxerské zápasy bez rukavic, souboje krys a sázky. Ale též divadla. „Návštěva divadel byla velmi, velmi populární,“ zdůrazňuje v Gotham Gazette Tyler Anbinder. „Tamní obyvatelé dokázali citovat Shakespeara právě tak jako lidé z lepších částí města.“
Většinou to však byla divadla, v nichž by smetánka nepřežila: byla rušná a divoká stejně jako fivepointské ulice. Chodili do nich šviháčtí mladíci, vyšňořené ženy pochybné pověsti i chuligáni a zcela očividné prostitutky nejnižší úrovně. Nejslavnější však bylo sousední divadlo Bowery Theatre. Na pódiu byla nahá herečka, pod ním se diváci cpali podle libosti párky i vepřovými žebry, popisuje dobový pozorovatel Charles Haswell. Kosti se rozpustile házely po známých v okolních řadách, pokud jste trefili špatný terč, bylo třeba se tvářit nevinně a nezúčastněně, dodává.
Irové po svém příjezdu našli ve Five Points Afroameričany. A mix kultur dával vzniknout kultuře nové. Historik Anbinder vysvětluje, jak právě ve Five Points vznikly kořeny stepování. Zrodit se měly z kombinace irského tancování a černošských tanců jako „shuffle“.