Jen pro pořádek, uvedená suma znamená v přepočtu na naši domácí měnu závratnou částku 34 milionů korun. Za stejné peníze můžete mít skoro sto slušně vybavených fábií, 30 solidních bavoráků či dokonce téměř deset ferrari.
Stejně jako je ojedinělá cena Veyronu, platí to samé o parametrech automobilu. Ve své podstatě je to formule 1 pro běžný silniční provoz.
Monumentální, osmilitrový šestnáctiválec dává výkon 1001 koní a točivý moment 1250 Nm. V sériové výrobě nemá Veyron konkurenci. I špičkové modely Ferrari, Lamborghini nebo Porsche mají výkon na hranici 700 koní.
Výkonová převaha Veyronu se projeví především v maximální dosažitelné rychlosti, která atakuje hranici 400 kilometrů za hodinu. Otázkou ale je, zda pro tyto výkony najdete adekvátní dráhu.
Za výlohou obchodu Impex Car v Praze 4 přitom můžete Veyron lehce přehlédnout. Vedle stojící mastodont Rols Royce Phantom v zářivé krémově bílé barvě nebo červená Ferrari strhávají pozornost na sebe.
Přesto má nad nimi nenápadný černý Veyron obrovskou převahu nejen cenovou, ale i výkonovou. Stovku z nuly za dvě a půl sekundy opravdu jen tak nějaké auto neumí a jen pro porovnání, než se běžná fabie dostane právě na takovou rychlost, uhání už Veyron třistakilometrovou rychlostí. Prostě neuvěřitelné.
Detailní pohled na Veyron je pastvou pro oči. Koncern Volkswagen, který má značku Bugatti pod svými křídly, na vývoji rozhodně nešetřil, a i proto tvrdí, že celý projekt se přes závratnou cenu auta nikdy nevyplatí.
Těžko říct, jestli je zajímavější otevřený motor za dvoumístnou kabinou, nebo pohled na množství větracích a nasávacích otvorů s precizně provedenými mřížkami. A překvapení? Jen jeden otvor výfuku, ovšem o průměru solidního komínu, a pak klíčky od vozu. Ty Veyron přibližují běžným smrtelníkům. Jsou stejné třeba jako u octavie, akorát místo loga Škody je na nich logo Bugatti.
Pokud ale chcete opravdu rychlé a výkonné auto a Veyron je nad vaše finanční možnosti, můžete se v prodejně Impex Car zeptat na speciální provedení vozu Ultima.
Se zakázkovým motorem se dostane na výkon okolo tisíce koní též a cena by se měla vejít pod deset milionů korun. Standardní Ultima má však "jen" 400 koní a řadí se tak do plejády výkonných supersportů, po bok nejrůznějších ferrari, porsche a dalších sporťáků. Čtěte - 200 korun za litr benzinu pro 1011 koní Ultimy GTR.
A opravdu levné řešení? Určitě vám napoví, když zapomenete na samotný parametr maximálního výkonu a porovnáte ho s hmotností auta.
Supersporty mají sice stovky koní, ale jsou také dost těžké (Veyron má přes dvě tuny). Ovšem například česká variace na puristický sporťák typu legendárního Lotusu 7 - Kaipan 15 má pohotovostní hmotnost pouze 679 kg a na stovkou se z nuly dostane za šest sekund. A na to mu stačí motor ze základní fabie.
Kaipan 15 stojí necelých půl milionu korun. Jako stavebnici si ho ale můžete pořídit už od 159 000 korun. Čtěte - Nové české auto: Kaipan 15 za 159 tisíc korun.