Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Pořiďte si tisícikoňovou bestii. Budete ale potřebovat hodně peněz

aktualizováno 
Bugatti Veyron je naprosto výjimečný vůz. Rarita, nejvýkonnější sériově vyráběný automobil na světě. Vyjma autosalónů je k vidění jen výjimečně, prohlédnout si ho ale můžete i za výlohou prodejny v Praze. Domů si ho však asi neodvezete. Stojí 1, 4 miliony eur.

Na ulici potkáte Veyron jen výjimečně. Asi největší šanci budete mít na francouzské Rivieře uprostřed hlavní sezóny nebo na Miami Beach, tam pak asi celoročně. | foto: Xman.cz

Jen pro pořádek, uvedená suma znamená v přepočtu na naši domácí měnu závratnou částku 34 milionů korun. Za stejné peníze můžete mít skoro sto slušně vybavených fábií, 30 solidních bavoráků či dokonce téměř deset ferrari.

Stejně jako je ojedinělá cena Veyronu, platí to samé o parametrech automobilu. Ve své podstatě je to formule 1 pro běžný silniční provoz.

Monumentální, osmilitrový šestnáctiválec dává výkon 1001 koní a točivý moment 1250 Nm. V sériové výrobě nemá Veyron konkurenci. I špičkové modely Ferrari, Lamborghini nebo Porsche mají výkon na hranici 700 koní.

Výkonová převaha Veyronu se projeví především v maximální dosažitelné rychlosti, která atakuje hranici 400 kilometrů za hodinu. Otázkou ale je, zda pro tyto výkony najdete adekvátní dráhu.

Bugatti Veyron

Za výlohou obchodu Impex Car v Praze 4 přitom můžete Veyron lehce přehlédnout. Vedle stojící mastodont Rols Royce Phantom v zářivé krémově bílé barvě nebo červená Ferrari strhávají pozornost na sebe.

Přesto má nad nimi nenápadný černý Veyron obrovskou převahu nejen cenovou, ale i výkonovou. Stovku z nuly za dvě a půl sekundy opravdu jen tak nějaké auto neumí a jen pro porovnání, než se běžná fabie dostane právě na takovou rychlost, uhání už Veyron třistakilometrovou rychlostí. Prostě neuvěřitelné.

Bugatti Veyron

Detailní pohled na Veyron je pastvou pro oči. Koncern Volkswagen, který má značku Bugatti pod svými křídly, na vývoji rozhodně nešetřil, a i proto tvrdí, že celý projekt se přes závratnou cenu auta nikdy nevyplatí.

Těžko říct, jestli je zajímavější otevřený motor za dvoumístnou kabinou, nebo pohled na množství větracích a nasávacích otvorů s precizně provedenými mřížkami. A překvapení? Jen jeden otvor výfuku, ovšem o průměru solidního komínu, a pak klíčky od vozu. Ty Veyron přibližují běžným smrtelníkům. Jsou stejné třeba jako u octavie, akorát místo loga Škody je na nich logo Bugatti.

Bugatti Veyron

Pokud ale chcete opravdu rychlé a výkonné auto a Veyron je nad vaše finanční možnosti, můžete se v prodejně Impex Car zeptat na speciální provedení vozu Ultima.

Se zakázkovým motorem se dostane na výkon okolo tisíce koní též a cena by se měla vejít pod deset milionů korun. Standardní Ultima má však "jen" 400 koní a řadí se tak do plejády výkonných supersportů, po bok nejrůznějších ferrari, porsche a dalších sporťáků. Čtěte - 200 korun za litr benzinu pro 1011 koní Ultimy GTR.

Ultima GTR

A opravdu levné řešení? Určitě vám napoví, když zapomenete na samotný parametr maximálního výkonu a porovnáte ho s hmotností auta.

Supersporty mají sice stovky koní, ale jsou také dost těžké (Veyron má přes dvě tuny). Ovšem například česká variace na puristický sporťák typu legendárního Lotusu 7 - Kaipan 15 má pohotovostní hmotnost pouze 679 kg a na stovkou se z nuly dostane za šest sekund. A na to mu stačí motor ze základní fabie.

Kaipan 15

Kaipan 15 stojí necelých půl milionu korun. Jako stavebnici si ho ale můžete pořídit už od 159 000 korun. Čtěte - Nové české auto: Kaipan 15 za 159 tisíc korun.

Autor:



Nejčtenější

Není nad to, chodit nahá po bytě, říká MOgirl Karolína

„Jsem usměvavá, infantilní, střelená, vtipná a hodná,“ říká MOgirl Karolína.

Láká ji nebezpečí a přiznává, že umí být střelená a infantilní. A ničeho ze svého života nelituje. „Řídím se mottem, že...

Experimenty na lidech: americký stát potají plošně šířil bakterie

Jezdily rychle a hlavně po celé zemi. Autobusy Greyhound proto armáda využila k...

Infikoval vlastní obyvatele bakteriemi a viry, které ničily zdraví a dokonce zabíjely. Potají. Po dlouhých dvacet let...



Orgasmus, pro který nehnete prstem. Internetem se šíří erotická hypnóza

Stačí se soustředit, nabádají erotické hypnotizérky.

Má to být bezdotykové sebeuspokojení. Prosté fyzických stimulů, cesta k orgasmu při něm vede čistě skrze mysl. Podle...

Hnědé kobylky: jak dobře si malí a hlavně velcí nacisté žili z cizího

A tohle je také naše. Nacisté jako Adolf Hitler a Hermann Göring nejen...

Špičky nacistického režimu si za veřejné peníze stavěly soukromé rezidence, důstojníci SS si jen tak přivlastňovali...

Nejlepší pivní destinace zahrnují USA, Čínu i Brazílii. Česko schází

Tupláky, hluboké dekolty, Octoberfest? Zapomeňte, pivní kultura se změnila....

Virginie na prvním místě a kromě ní další americká města, mimo nich už jen čínský Peking, jihokorejský Soul a brazilské...

Další z rubriky

VIDEO: Park plný penisů. Korejská atrakce oslavuje sexualitu a plodnost

V parku Haesindang jsou penisy mnohých barev i velikostí. O samotě, nebo ve...

Padesát soch ve tvaru penisu je unikátem. Mají podobu totemů, laviček, lamp, zvonů, v některých jsou vyřezaná znamení...

Extrémní gastronomie: drůbeží pařátky se v Indonésii jedí jako sušenky

Ne, pařátky se v Indonésii rozhodně nevyhazují. Tamní kuchaři je připravují...

V Indonésii se dojídá a zbytky se nenechávají. I zdánlivě nechutné části drůbeže se tu setkají s nadšením strávníků. K...

Čech prodal Eiffelovu věž. Viktor Lustig inovoval klasický podvodný trik

„Nejslizčí fixlař, který kdy žil.“ Tak popsali tajní agenti českého podvodníka...

Na začátku se králík v pytli měnil v kočku, později se prodávaly falešné zlaté cihly nebo housle od Stradivariho. Onen...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!

Najdete na iDNES.cz