Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Škola síly: Zázračný get-up vás naučí hýbat se dobře, ale též silně

aktualizováno 
Kettlebell get-up je tak daleko od sezení na rotopedu či na fitness strojích, jak je jen možné být. Naučí vás nejen hýbat se dobře, ale i hýbat se silně.

Vstávání ze země vyžaduje zároveň mobilitu, stabilitu a sílu. Ketlebell get-up je přitom jedním z ideálních kompaktních testů, odhalující deficity našeho těla, levo-pravé asymetrie, dysbalance, slabé články řetězu. Vsadím svou kettlebell, že zjistíte, že na jednu ruku jde ta či ona fáze celkem sama, na druhou ruku však o poznání hůře. Vaším úkolem je symetrický get-up na obě ruce - jak tu silnou, tak tu silnější. Vyberte si problematickou fázi a procvičujte ji znovu a znovu, nejprve se zátěží, pak s botou, s lehčí kettlebell a následně i s kettlebell těžší.

Ptejte se Školy síly

Své dotazy ohledně posilování posílejte na e-mail redakce@xman.cz

.

Legenda praví, že staří mistři silového tréninku naučili své učedníky jako jeden z prvních cviků právě get-up - a neučili je nic jiného, dokud jejich žáci nebyli schopni s absolutní kontrolou a perfektním pohybem provést get-up se stolibrovým závažím, řekněme tedy s čtyřiačtyřicetikilovou kettlebell. Jako minimum doporučujeme 16 kilo pro dámy a 32 kilo pro muže – a 5 pět krásných get-upů na levou i pravou stranu, odcvičených po jednom, a to za 10 minut. Jedná se o tzv. “Simple” standard z programu Kettlebell: Simple & Sinister, podrobně shrnutého ve stejnojmenné knize Pavla Tsatsoulina, která zanedlouho vyjde v češtině. “Sinister” cíl na get-up je pak 24 kilogramů pro ženy a “Bestie”, tedy osmačtyřicetikilogramová kettlebell pro pány.

Dan John uzavírá: “Get-up je pohyb pro celé tělo, který nemá konkurenci, zajišťuje kompletní trénink v jednom, dlouhém pohybu. Může vás připravit na utkání v zápase nebo znovu naučit staršího člověka znovu se hýbat. Řeknu to jasně ještě jednou: Cvičte get-up!” A náš učitel Pavel Tsatsouline dodává: „Dan rád říká, že tělo sportovce je ‚jeden celek‘. Kettlebell get-up je to, co dává ony malé části do onoho jednoho velkého celku.“ Takže vstávat (get-up) a cvičit!

Cvičební program

  • pracujte nejprve na perfektní technice, pak teprve přidávejte na zátěži
  • cvičte série/opakování get-upu se zátěží: 5 singl opakování na každou ruku - 1 na levou, 1 na pravou, 1 na levou, 1 na pravou, 1 na levou, 1 na pravou, 1 na levou, 1 na pravou, 1 na levou, 1 na pravou, hotovo
  • jak často? klidně každý den, v případě únavy si vezměte asi o dvě váhy lehčí bell, ale dejte si v každé fázi get-upu extra pauzy - 10 sekund
  • kompletní program na swingy a get-upy naleznete v knize Kettlebell: Simple & Sinister (Jednoduše a nekompromisně), která zanedlouho vyjde v češtině

Pavel Macek

Pavel Macek (narozen 1976) je šéfinstruktor školy silového a kondičního tréninkuKB5, StrongFirst Team Leader, certifikovaný instruktor cvičení s vlastní vahou (SFB), kettlebell (SFG1, SFG2) a velkou činkou (SFL), specialista funkčního pohybu (FMS).

Funkční svaly, různé typy síly, koordinaca celého těla, práce celých svalových skupin. I to jsou hlavní přínosy cvičení s kettlebell oproti strojům a vynálezům z posiloven a televizních reklam.
Kung fu není ani gymnastika pro estetiku, ani sestavy pro vnitřní kontemplaci. Svědčí rozvoji osobnosti i zdraví, ale lidi se při něm prostě opravdu perou. Pavel Macek se svým mistrem Lam Chung Singem

Metodika školy je primárně založena na cvičebním systému mezinárodní organizace StrongFirst, kterou založil Pavel Tsatsouline. Kromě silového a kondičního tréninku vyučuje Pavel Macek čínské bojové umění Practical Hung Kyuna MMA.

Autoři:




Nejčtenější

Dekadentní virus v srdci nacismu. I kvůli konkurenčnímu boji se o SA šířila...
Gayové mezi nacisty: sex jako objetí vojáků po boji

V řadách nacistů i mezi jejich dnešními následovníky byli a jsou také gayové. Navzdory nenávistné ideologii i represivní praxi se nacismus s homosexualitou...  celý článek

Potřebuji upřímnost, nemám ráda nevěru, říká MOgirl Ilona.
Chlap mi musí být milencem i přítelem, říká MOgirl Ilona

Odvážná, bláznivá, empatická, nedochvilná, ale upřímná. Tak shrnuje v pěti přívlastcích svou osobnost MOgirl Ilona.   celý článek

Měla to být bezbranná oběť, ale pštros se ukázal být zdatným protivníkem...
Pštrosí války: jak australská armáda ztratila důstojnost

Jen málokterá armáda světa se může pyšnit takovou reputací jako ta australská. O to víc překvapí, že se její první citelný vojenský neúspěch pojí s účastí v...  celý článek

Další z rubriky

Discover seriál Tohle pomáhá
VIDEO: Jediná cesta je otupět, říkají američtí vojáci v Afghánistánu

Brání vstup do údolí Korengal, do samého srdce talibanského teritoria. Je to jedno z nejnebezpečnějších míst v Afghánistánu, přímo na hranici s Pákistánem....  celý článek

Akrobatický lyžař Filip Flisar se řítí městem s raketovým batohem na zádech
VIDEO: Lyžař se řítí městem jako James Bond. Pohánějí ho trysky

Na lyžích sviští nejen po sjezdovce, ale i přes pole, po mostu, přes fotbalové hřiště nebo po městských ulicích. K úžasu okolí, protože ho pohánějí trysky....  celý článek

Xman trenink zápasnicí Pudilovou
Česká bojovnice Lucie Pudilová nastoupí do UFC. U nás nemá konkurenci

Česká mlátička musí za soupeřkami létat do ciziny, protože u nás srovnatelnou zápasnici v kleci nenajdete. Teď však bude mít Lucie Pudilová šanci měřit síly s...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.