Klávesové zkratky na tomto webu - základní­
Přeskočit hlavičku portálu


Škola síly: Naučte se jak na taktický shyb

aktualizováno 
Jsou oblíbeným cvikem ozbrojených sil, ovšem nejen jich. „Taktické shyby patří k tomu nejlepšímu, co mezi shybovacími cviky najdete, chlubí se velkým přenosem do mnoha dalších využití,“ píše Pavel Tsatsouline, zakladatel StrongFirst a propagátor posilování s kettlebell.

Taktický shyb získal své jméno díky bezpalcovému úchopu nadhmatem. Nejde nám o to dát co nejvíce ošizených shybů – ať pomocí švihu a houpání (kipping pullups), nebo s vystrčenou bradou, zoufale lovící hrazdu. Jde nám o zesílení, a proto budeme shybovat se striktní pauzou ve visu, v „duté pozici“ a s dotknutím se hrazdy spodní částí krku, nebo ještě lépe hrudí.

Bezpalcový úchop nadhmatem nám pomůže lépe aktivovat „křídla“ a celkově utáhnout „dutou pozici“. Jedná se o preferovanou variantu gymnastů, bojovníků, příslušnínků speciálních jednotek a dalších a dalších.

Taktické shyby jsou mimo jiné spolu s mrtvým tahem s velkou činkou (testem absolutní síly) a kettlebell trhy (snatch, test výbušné síly, silové a kardiovaskulární vytrvalosti) součástí prestižní mezinárodní soutěže Tactical Strength Challenge, která vzešla ze silové kondiční přípravy taktických týmů a speciálních jednotek a kterou pořádáme dvakrát do roka i v Česku.

Program

  • Cvičte shyby výše uvedenou metodou asi třikrát týdně, 3 až 5 sérií, 3 až 5 opakování, 3 až 5 (nebo i více) minut odpočinku mezi sériemi.
  • Jakmile dáte více než zhruba 10 striktních shybů, začněte shybovat se zátěží. Měňte umístění zátěže.
  • Důraz je na taktický shyb, avšak abychom šetřili lokty a ramena, střídejte úchopy – nadhmat, podhmat, bez palce, s palcem, široký, úzký.
  • Jedním z nejlepších specializovaných programů na zlepšení počtu shybů je takzvaný Fighter Pullup – viz článek Jak za měsíc až zdvojnásobit počet shybů

Pavel Macek

Pavel Macek (narozen 1976) je šéfinstruktor školy silového a kondičního tréninku KB5, StrongFirst Team Leader, certifikovaný instruktor cvičení s vlastní vahou (SFB), kettlebell (SFG1, SFG2) a velkou činkou (SFL), specialista funkčního pohybu (FMS).

Funkční svaly, různé typy síly, koordinaca celého těla, práce celých svalových skupin. I to jsou hlavní přínosy cvičení s kettlebell oproti strojům a vynálezům z posiloven a televizních reklam.
Kettlebell, železná koule. Svět na ni pozapomněl v euforii moderních fitness programů, dnes ji jako pomůcku pro komplexní cviky začíná objevovat.
Kung fu není ani gymnastika pro estetiku, ani sestavy pro vnitřní kontemplaci. Svědčí rozvoji osobnosti i zdraví, ale lidi se při něm prostě opravdu perou. Pavel Macek se svým mistrem Lam Chung Singem

Metodika školy je primárně založena na cvičebním systému mezinárodní organizace StrongFirst, kterou založil Pavel Tsatsouline. Kromě silového a kondičního tréninku vyučuje Pavel Macek čínské bojové umění Practical Hung Kyun a MMA.





Nejčtenější

Nemluvně s taťkou válí moonwalk
VIDEO: Když jsou kluci sami doma. Taťka tančí s miminkem moonwalk

Je to prostě milé. Unavený táta na rodičovské dovolené si chtěl ulevit, vypnout a zabavit synka. Výsledkem je video, při němž vykulené miminko a trochu...  celý článek

Falické artefakty, renesanční odhalené krásky i explicitní zobrazení sexuálních...
OBRAZEM: Drahá nahota. Aukce vydražila erotická díla za 170 milionů korun

Falické artefakty, renesanční odhalené krásky i explicitní zobrazení sexuálních aktů asijských umělců, kubistické akty. Prestižní aukční síň Sotheby ́s...  celý článek

Měl vzezření bankovního úředníka, vzdělání právnického mága a ovládal umění...
Král útěků. Alfie Hinds se díky nim stal lidovým hrdinou

Utíkal z dětských domovů, z armády i z vězení. Před soudy poté dokázal své kousky mistrně hájit díky bravurní znalosti zákonů, o svém boji s justicí napsal...  celý článek

Dálkové bruslení má nezaměnitelný půvab.
Tenčí led poznám podle zvuku, říká dálkový bruslař

Klouže desítky kilometrů po zamrzlé vodní hladině, pozoruje okolní přírodu a naslouchá zpěvu ledové masy. Musí však také poznat, zda ho led udrží, a být...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.