Tři žihadla, která vám načechrají účes

  9:00aktualizováno  9:00
Léto je jako stvořené pro cestování v otevřeném sportovním kupé, vždyť kdy jindy si lze vychutnat nejen požitek z rychlé jízdy, ale zároveň i to, jak si při ní vítr příjemně pohrává s vlasy? Dojem lze umocnit "angažováním" krásné spolujezdkyně, nejlépe pochopitelně dlouhovlasé. Neměl by to být problém, nabídku svezení v takové "káře" odmítne jen málokterá...

Aston Martin

Bentley Continental - nic pro usedlé

Pro vyznavače těchto nevšedních zážitků máme několik dobrých tipů, úmyslně jsme ale přitom opominuli značky, jako je Porsche či Ferrari, a představujeme ty, které nejsou - s výjimkou motoristických fanoušků - veřejnosti až tak moc známé.

A začneme tou, u níž by se předpokládalo, že nabídne spíš usedlost a komfort: značkou Bentley a jejím modelem Continental GT.

Nejprve pár technických údajů, jimiž se tento krasavec chlubí. 

Ve voze je použit základ z motoru VW o objemu 6 litrů W12, vylepšený ovšem o dvě turbodmychadla, což zvedlo výkon na 560 koní při 6 100 ot./min.

Disponuje šestistupňovou automatickou převodovkou, po přepnutí do manuálního režimu je možnost řazení jak volící pákou, tak i pádly pod volantem.

Dále má zesílené stabilizátory, přední pomocný rám, snížený podvozek, obří brzdové kotouče o průměru 405 mm (příplatkové keramické měří dokonce 420 mm) a multipaprsková dvacetipalcová kola.

Bentley Continental

Design je neobyčejně velkoryse pojatý. Dlouhá kapota ohromí už na první pohled: vývojáři se snažili, aby vůz vzbuzoval jistý respekt, snad i úctu, což je pro tuto prestižní značku typické.

Interiér se pak vyznačuje spojením luxusu s pohodlím. Sedadla jsou z té nejjemnější kůže, obložení ze dřeva dodá vnitřním prostorám lesku - jak obrazně, tak doslova. Vše pouze ruční práce.

Některým řidičům u "sporťáků" tak trochu vadí, že sedí až příliš nízko. I na to se myslelo. Kvůli jejich pocitu, ale i lepšímu rozhledu, byl podvozek mírně zvýšen, což je další plus.

Závěrem tři údaje, na něž jsou zájemci o koupi zvědaví asi nejvíce: maximální rychlost 318 km/hod, zrychlení z 0-100 km/hod za 4,7 sekundy, cena asi 5 000 000 Kč.

Aston Martin - (nejen) pro Jamese Bonda

Jméno Aston Martin velmi dobře znají nejen motorističtí příznivci, ale i fanoušci nejslavnějšího agenta světa: Jamese Bonda. Ve filmech s ním vystupuje pravidelně - pokud se tedy producenti nenechají zlákat reklamní nabídkou jiných firem… (Jen tak mimochodem, v románech Iana Fleminga řídil agent 007 původně Bentley.)

Dvanáctiválcový model Aston Martin DBS se objevil i v zatím posledním příběhu - Casino Royale.

Aston Martin

Je těžké odolat pokušení! Kdo má navíc po ruce zbytečných přibližně 250 000 eur, může si sen vtělit se do postavy, kterou si naposledy zahrál Daniel Craig, splnit.

A co za tento "pakatel" získá? Dvoudveřové, dvoumístné kupé, s karosérií z hliníku, magnezia a karbonu. Objem motoru 5 935 ccm, 12 válců, 48 ventilů, výkon 380 kW (510 k) při 6 500 ot./min., zrychlení 0–100 za 4,3 s.,  maximální rychlost: 302 km/h.

Karosérii vévodí spojení stylu s elegancí. Když se na ni člověk podívá, musí souhlasit s tím, že jde o svého druhu umělecké dílo. Ovšem použity jsou i poslední technické vymoženosti.

Aston Martin - palubní deska

Pokud jde o interiér, vše je podřízeno zejména funkčnosti. Ve snaze snížit celkovou hmotnost dostaly přednost lehké materiály - například kliky dveří jsou z uhlíkových vláken, ze speciálních, ještě lehčích, pak i koberečky.

Dokonce i kůže je kvůli tomu poloanilinová, což má kromě menší váhy výhodu i v tom, že bývá odolnější proti skvrnám a světlu. Také víc vydrží, přitom je na omak velmi příjemná a nepostrádá charakteristickou vůni.

Na přání může být tento model vybaven speciálními sedadly ze směsi uhlíkových vláken a kevlaru, vážícími o něco víc než pověstné pírko.

Kdo si však pár měsíců počká, může mít ještě větší "žihadlo" z limitované série, model One-77, jehož prodejní cena je ovšem rovný milion (netěšte se... liber!).

Něco pro pamětníky

O tom, že zlaté české ručičky jsou možná z tržního hospodářství trochu umazané, ale fungují, svědčí poslední vůz naší nabídky kabriolet Kaipan 14 od firmy nesoucí stejné jméno.

Ta byla založena v roce 1991 a dala si za cíl rozšířit náš trh s automobily o typ pro fajnšmekry. To se po šesti letech povedlo a světlo světa spatřil první vůz, schválený pro sériovou výrobu a provoz na pozemních komunikacích - Kaipan 47. Později ho vystřídala současná verze.

Kaipan II

Jako vzor posloužil legendární Lotus Seven z roku 1957, pochopitelně vylepšený - třeba motorem Audi 1.8 - i když obvykle je většina použitých dílů ze staré dobré Škody Favorit v kombinaci s díly z Fordu Sierra.

Kaipan 14 je však zcela nová koncepce a s původním Sevenem nemá již nic společného. Je to Favorit přestavěný na spartánský roadster.

Retro styl je všudypřítomný, jde prostě o vůz anglického gentlemana druhé poloviny minulého století. Není to vůz na dlouhé cesty. Na pohodlí je třeba zapomenout, kdo ho vyžaduje, má smůlu. Účelem je jízda, zážitek z ní a zároveň návrat do časů, kdy benzin stál osm korun a silnice nebyly přecpány k prasknutí…

Hlava dvoučlenné posádky (bez dveří!) je tak nízko, že se dostává na úroveň blatníků dnešních aut. Proto je třeba dávat si, když vás někdo předjede, pozor na odletující kamínky.

I vnitřek vozu je zařízen velmi prostince. Prakticky se tam nachází pouze řadící páka, volant a pár nezbytných "budíků" - například tachometr. Nenajdete tady naopak topení, klimatizaci, ale ani stěrače!

Kaipan I

Nedostatek přepychu ovšem bohatě vykompenzují jízdní vlastnosti, které dokonale prověří řidičovo umění. Zkrátka a dobře, není to "auto pro slečinky". Do oblouků se nemusí ubírat plyn, patnáctipalcová kola zatočí prakticky v jakékoliv rychlosti, volant je pevně usazen v palubní desce a podobně.

Vůz lze koupit jako stavebnici a sestavit dle přání, nejlevnější verze přijde jen na 134 tisíce korun. Lepší je však zajet si do fabriky ve Smržovce (Pozor! Vstupní závora se v kaipanu zásadně podjíždí!) a odvést si ho za kulantních 457 tisíc Kč.

A ještě jedna důležitá informace. Na konec srpna firma plánuje představení zbrusu nového kabrioletu, takže se máme opět na co těšit.

Autoři:


Nejčtenější

Každý je světec. Než ke mně přijde s kapavkou, říká dermatovenerolog

"Můj obor je vedle plastické korektivní dermatologie či kosmetologie popelkou...

Je to pohyb na tenkém ledu. Diagnóza pohlavně přenosné choroby je velmi intimní verdikt. I proto je většinou reakcí...

Miluji kuře na paprice od mamky a pět knedlíků, říká MOgirl Lenka

Touhy, sny, plány mám, ale žiji současným dnem, říká MOgirl Lenka.

Podle vlastního soudu je neústupná, sebevědomá, energická. A nezastírá, že též tvrdohlavá a sarkastická. „Jsem taková,...



VIDEO: Různé tváře orgasmu. Jinak vypadá v Evropě a jinak v Asii

Zřetelné výrazy obličeje interpretují bolest i potěšení napříč kulturami.

Bolest se do našich tváří vpisuje docela stejně, bez ohledu na to, z které části planety jsme. Orgasmus však nikoli. My...

Udělat vibrátor nebo tramvaj je podobné, říká designérka Marešová

Anna Marešová získala za designovou kolekci erotických pomůcek pro ženy hlavní...

Její vibrátory byly oceňované a nepřehlédnutelné. Nemá však pocit, že by její práci přespříliš poznamenaly, že by...

VIDEO: Bez sil. Reportér zkusil práci hasiče, muže nechal ležet v kouři

Reportér iDNES.tv Matěj Smlsal si zkusil výcvik, kterým procházejí letištní...

Je to náročná prověrka fyzičky, ale i orientace v zakouřeném prostředí či zacházení s dýchací technikou. Test na...

Další z rubriky

VIDEO: Práci v sexuálním byznysu respektujeme, říká nevládní organizace

Ilustrační snímek

Stát díky ní ušetřil miliardy korun. Veřejnosti pomáhá zbavit se předsudků ohledně žen ze sexuálního byznysu. Nevládní...

Udělat vibrátor nebo tramvaj je podobné, říká designérka Marešová

Anna Marešová získala za designovou kolekci erotických pomůcek pro ženy hlavní...

Její vibrátory byly oceňované a nepřehlédnutelné. Nemá však pocit, že by její práci přespříliš poznamenaly, že by...

Šlofík není lenošení. Dopřávejte si ho, pomáhá rozhodování

Šlofík pomáhá výkonnosti, tvrdí věda.

Není to lenost, není to pohodlnost. Schrupnout si po obědě je velmi racionální, zdravé, pragmatické rozhodnutí. Šlofík...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!



Najdete na iDNES.cz